Vriend is boos

maandag 18 mei 2020 om 19:27
Ik wil even jullie mening.
Ik ben 5 jaar gescheiden en mijn ex en ik zijn gewoon goed bevriend, samen hebben wij 3 kinderen. Mijn ex heeft een nieuwe partner en ik ook een nieuwe partner.
Vorige week met moederdag was mijn vriend er en de kinderen uiteraard ook. Mijn kinderen hadden buiten mij om mijn met vriend geappt om samen een ontbijtje voor mij te regelen s morgens. Zij hebben dit met elkaar klaar gemaakt. Super lief. Ook kreeg ik een rode roos namens mijn vriend en de belofte voor een etentje zodra dat weer kan na de corona.
Mijn kinderen hadden een soort PowerPoint gemaakt met fotos van mij en zichzelf met een liedje op de achtergrond. Dat raakte mij enorm omdat ik dat heel persoonlijk vond.
Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
Dat bleek dus een smartwatch te zijn van 300, euro. Ik was er echt enorm blij mee maar vind het ook een flink cadeau.
Echter zag ik meteen het gezicht van mijn vriend vertrekken en nu hebben we dus al een week ruzie. Hij vind het dus niet normaal dat ik zulke dure cadeaus voor moederdag krijg van mijn ex. Zo ziet hij dat. Ik zie het als een cadeau van mijn kinderen.
Ik weet dat mijn ex goed in de slappe was zit en zich dit kan veroorloven. Ik weet ook dat hij mij enorm waardeert als moeder van zijn kinderen. Mijn vriend is nu dus boos. Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast omdat hij mij zo'n cadeau niet kan geven. Hij heeft het zelf niet zo breedt. Hij vind dat ik het horloge terug moet geven en hij denkt dat er meer speelt tussen mij en mijn ex, wat totaal niet zo is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij er met moederdag voor mij was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje geregeld had en een roos heeft gegeven. En dat dat mij heel veel waard is. Helaas helpt dit niet. Hij vind het ook een verkeerd beeld naar mijn kinderen om zulke cadeau's te geven.
Ik kan toch niet dat horloge terug geven dat wat ik van mijn kinderen voor moederdag gekregen heb. Dat is ook helemaal niet wat ik wil.
Ik moest dit verhaal even kwijt. Misschien kom ik tot nieuwe inzichten want ik ben een beetje vast gelopen.
Ik ben 5 jaar gescheiden en mijn ex en ik zijn gewoon goed bevriend, samen hebben wij 3 kinderen. Mijn ex heeft een nieuwe partner en ik ook een nieuwe partner.
Vorige week met moederdag was mijn vriend er en de kinderen uiteraard ook. Mijn kinderen hadden buiten mij om mijn met vriend geappt om samen een ontbijtje voor mij te regelen s morgens. Zij hebben dit met elkaar klaar gemaakt. Super lief. Ook kreeg ik een rode roos namens mijn vriend en de belofte voor een etentje zodra dat weer kan na de corona.
Mijn kinderen hadden een soort PowerPoint gemaakt met fotos van mij en zichzelf met een liedje op de achtergrond. Dat raakte mij enorm omdat ik dat heel persoonlijk vond.
Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
Dat bleek dus een smartwatch te zijn van 300, euro. Ik was er echt enorm blij mee maar vind het ook een flink cadeau.
Echter zag ik meteen het gezicht van mijn vriend vertrekken en nu hebben we dus al een week ruzie. Hij vind het dus niet normaal dat ik zulke dure cadeaus voor moederdag krijg van mijn ex. Zo ziet hij dat. Ik zie het als een cadeau van mijn kinderen.
Ik weet dat mijn ex goed in de slappe was zit en zich dit kan veroorloven. Ik weet ook dat hij mij enorm waardeert als moeder van zijn kinderen. Mijn vriend is nu dus boos. Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast omdat hij mij zo'n cadeau niet kan geven. Hij heeft het zelf niet zo breedt. Hij vind dat ik het horloge terug moet geven en hij denkt dat er meer speelt tussen mij en mijn ex, wat totaal niet zo is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij er met moederdag voor mij was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje geregeld had en een roos heeft gegeven. En dat dat mij heel veel waard is. Helaas helpt dit niet. Hij vind het ook een verkeerd beeld naar mijn kinderen om zulke cadeau's te geven.
Ik kan toch niet dat horloge terug geven dat wat ik van mijn kinderen voor moederdag gekregen heb. Dat is ook helemaal niet wat ik wil.
Ik moest dit verhaal even kwijt. Misschien kom ik tot nieuwe inzichten want ik ben een beetje vast gelopen.

woensdag 20 mei 2020 om 11:33
Vervelende situatie. Volgens mij komt het er in essentie toch op neer dat hij zal moeten accepteren dat jij dat cadeau van je ex wilt accepteren. Bovendien is het een cadeau uitsluiten voor jou. En ook nog eens uit naam van je kinderen. Hij heeft geen zeggenschap over wat jouw kinderen doen.
Kan hij dat niet accepteren, dan vertrouwt hij eigenlijk jou niet. Want hij is duidelijk jaloers (ook een eigenschap die zich ontwikkelt als je iemand niet vertrouwt) en er zit blijkbaar ook een soort minderwaardigheidscomplex.
Hij is jaloers. Hij vertrouwt je niet meer. Benadruk dat die eigenschappen je doen afknappen en dat je geen relatie wil met zo'n iemand.
Niet toegeven dus aan dit manipulatieve jaloerse gedrag. Je vriend staat op het punt een kostbare relatie bij het grofvuil te zetten. Erg zonde. Maar je kan dit niet over je kant laten gaan.
Oja, als kerel zou ik zelf ook wel wantrouwig zijn en het wellicht lastig vinden. Maar je moet ook iemand (je vriendin) iets kunnen gunnen en oog hebben voor de baggage van iemand (die ex is nu eenmaal de pappa van je kinderen: en die kinderen zullen altijd belangrijker zijn dan vriend). En natuurlijk voor het beoordelingsvermogen van je vriendin. Ga dan uit van je eigen positieve eigenschappen. En doe daar wat mee.
Succes.
Kan hij dat niet accepteren, dan vertrouwt hij eigenlijk jou niet. Want hij is duidelijk jaloers (ook een eigenschap die zich ontwikkelt als je iemand niet vertrouwt) en er zit blijkbaar ook een soort minderwaardigheidscomplex.
Hij is jaloers. Hij vertrouwt je niet meer. Benadruk dat die eigenschappen je doen afknappen en dat je geen relatie wil met zo'n iemand.
Niet toegeven dus aan dit manipulatieve jaloerse gedrag. Je vriend staat op het punt een kostbare relatie bij het grofvuil te zetten. Erg zonde. Maar je kan dit niet over je kant laten gaan.
Oja, als kerel zou ik zelf ook wel wantrouwig zijn en het wellicht lastig vinden. Maar je moet ook iemand (je vriendin) iets kunnen gunnen en oog hebben voor de baggage van iemand (die ex is nu eenmaal de pappa van je kinderen: en die kinderen zullen altijd belangrijker zijn dan vriend). En natuurlijk voor het beoordelingsvermogen van je vriendin. Ga dan uit van je eigen positieve eigenschappen. En doe daar wat mee.
Succes.

woensdag 20 mei 2020 om 11:37
Lucky you.

Nee, ik snap wel dat mensen dat doen. Ik deed dat ook wel toen ik nog getrouwd was. Sinds de scheiding echt niet meer (maar goed, er is inmiddels ook wel het een en ander voorgevallen).

woensdag 20 mei 2020 om 11:39
freekenkaat schreef: ↑20-05-2020 10:21Mijn ex zit ook goed in de slappe was. Qua alimentatie heb ik het goed en heb ook een prima baan maar ik kan niet zomaar alles doen. Ex wel en laat zijn kinderen daar ook graag van profiteren. Dus gaat hij met ze winkelen, betaalt de duurdere uitgaven (bv voor school, sport) en ik krijg soms ook een cadeau wat duurder is dan afgesproken in het ouderschapsplan. Omdat hij mij dat gunt, niks meer en niks minder. Ik maak weleens een taart voor hem of lasagne oid. Omdat ik hem dat gun. En daar heeft toch niemand iets mee te maken? Onze kinderen vinden het heel fijn dat wij zo met elkaar omgaan. Knappe andere man (of vrouw) die daar commentaar op levert.
Dit dus...
Zoals jij het benoemt zo gaat het bij ons ook.
Mijn ex woont in een villa en ik 6 hoog achter. Ik kom maandelijks net rond en ex heeft het goed en hij wil dat ik het ook goed heb. Anders vind hij het contrast te groot tussen ons en krijg je ook de kans dat de kinderen liever bij ex zijn dan bij mij omdat ex wel alles kan bekostigen. Zo geeft hij mij ook de ruimte iets extras te doen met de kinderen.
Daarin tegen zijn we beide flexibel in de opvang van de kinderen buiten ons ouderschapsplan om. Als de ene een keer iets heeft dan zijn de kinderen een keer extra bij de ander en andersom.
Maar ook als ik een keer een grote pan bami heb gemaakt en kinderen gaan na het eten naar ex dan geef ik dat mee omdat hij net uit zijn werk komt. We steunen elkaar waar nodig is en denken met elkaar mee.
Wij hebben gewoon geen liefdesrelatie meer en moet er niet aan denken ook. Maar ik weet zeker dat als de wereld vergaat (spreekwoordelijk dan) dat ik op mijn ex kan rekenen. En andersom ook. Hij is gewoon een heel verantwoordelijk persoon.
Ex kan idd heel moeilijk gevoel uiten en laat dit blijken door iets extra's.
Ik wil nog wel benadrukken dat ze in eerste instantie een ouder en goedkoper model horloge wilde kopen maar dat die uitverkocht was.

woensdag 20 mei 2020 om 11:52
Ik vind het echt geen typisch moederdagkado. Misschien voor oudere kinderen, maar ik betaalde toen ik zelf ouder was een moederdagkado van mijn zakgeld. Dus dat is mijn referentie.fashionvictim schreef: ↑20-05-2020 10:46Come on, je doet net alsof een fokking Fitbit een een met diamanten ingelegde Audemars Piguet is. Natuurlijk kunnen kinderen zelf bedenken dat mama graag een Fitbit of Apple Watch wil.
woensdag 20 mei 2020 om 11:52
en je huidige vriendje ziet dit niet? en snapt niet, dat het mooi is??Ano-niem2020 schreef: ↑20-05-2020 11:39Dit dus...
Mijn ex woont in een villa en ik 6 hoog achter. Ik kom maandelijks net rond en ex heeft het goed en hij wil dat ik het ook goed heb. Anders vind hij het contrast te groot tussen ons en krijg je ook de kans dat de kinderen liever bij ex zijn dan bij mij omdat ex wel alles kan bekostigen. Zo geeft hij mij ook de ruimte iets extras te doen met de kinderen.
Daarin tegen zijn we beide flexibel in de opvang van de kinderen buiten ons ouderschapsplan om. Als de ene een keer iets heeft dan zijn de kinderen een keer extra bij de ander en andersom.
Maar ook als ik een keer een grote pan bami heb gemaakt en kinderen gaan na het eten naar ex dan geef ik dat mee omdat hij net uit zijn werk komt. We steunen elkaar waar nodig is en denken met elkaar mee.
Wij hebben gewoon geen liefdesrelatie meer en moet er niet aan denken ook. Maar ik weet zeker dat als de wereld vergaat (spreekwoordelijk dan) dat ik op mijn ex kan rekenen. En andersom ook. Hij is gewoon een heel verantwoordelijk persoon.
Ik wil nog wel benadrukken dat ze in eerste instantie een ouder en goedkoper model horloge wilde kopen maar dat die uitverkocht was.

woensdag 20 mei 2020 om 11:56
Waarom woon jij dan eigenlijk 6 hoog achter en kom je net rond?Ano-niem2020 schreef: ↑20-05-2020 11:39Dit dus...
Ik heb vrij gemakkelijk een leuk bedrag achtergelaten, zodat ik later geen handouts hoef te doen. Beetje lullig dat die opstelling niet wederkerig blijkt te zijn, maar al doende leert men.
woensdag 20 mei 2020 om 11:58
Zoals ik het lees op basis van jouw posts TO doen je ex en jij het hartstikke goed zo. Jullie zijn een hartstikke goed voorbeeld voor jullie kinderen van hoe je liefdevol en respectvol met mensen omgaat. Ik kan me ook voorstellen dat als je dan toch gaat scheiden deze manier heel positief voor de kinderen is. Blijf dit vooral zo doen en verander hier niets aan voor je vriend. Begrip voor hem, prima, maar denk aan jezelf en je kinderen.
chineesje2000 wijzigde dit bericht op 20-05-2020 12:03
0.80% gewijzigd

woensdag 20 mei 2020 om 12:03
Hoe dan?Ano-niem2020 schreef: ↑20-05-2020 11:39Mijn ex woont in een villa en ik 6 hoog achter. Ik kom maandelijks net rond
woensdag 20 mei 2020 om 12:07
Maar dit is toch enorm kostbaar en waardevol en laat je toch niet in gevaar brengen door een nieuwe vriend?Ano-niem2020 schreef: ↑20-05-2020 11:39Dit dus...
Man, ik ben strontjaloers, ik zou willen dat ik zo'n goede relatie met mijn ex had. Koester dat.
Am Yisrael Chai!
woensdag 20 mei 2020 om 12:09
Erg he, daarom zijn het ook kennissen en geen vrienden...
On topic: TO, wat goed dat jij en je ex zo met elkaar omgaan! Als je vriend dat niet kan inzien en maar blijft mokken is dat zijn probleem en niet het jouwe.

woensdag 20 mei 2020 om 12:10
Ik kom helaas niet in aanmerking voor een andere woning in deze woonplaats. En kopen kan ik niet.
Ik werk partime omdat ik meer dagen de zorg voor de kinderen op mij neem. Wij willen beide niet dat de kinderen of alleen thuis zijn of de helft van de week op de opvang zitten.
Mijn vriend is vanaf het begin al niet dol op mijn ex. Hij vind hem patserig etc, ik weet beter, ik ken hem goed. Ik denk dat mijn vriend dat toch wel ergens een graatmeter vind dat ex een hoop geld heeft. Alleen is dat gewoonweg niet voldoende om een liefdesrelatie te onderhouden.
Verder is denk ik dat het bij vriend ook afgunst, jaloezie en omzekerheid is, en hij heeft zelf een aantal financiële tegenslagen gehad. De verschillen tussen beiden mannen is best groot. Ik zit daar tussenin. Ik vind het niet erg dat vriend het niet breed heeft en vind het heel fijn hoe hij wel zijn liefde toont. Op een manier die ik van ex niet ken (Alleen dit gedrag even niet) maar ik vind het ook fijn dat ik altijd op ex kan rekenen en dat we vrienden zijn en op één lijn zitten qua opvoeding.
anoniem_63e3fa928478a wijzigde dit bericht op 20-05-2020 12:19
7.14% gewijzigd
woensdag 20 mei 2020 om 12:11
Niet per se typisch een moederdagcadeau maar ook geen buitensporig cadeau ofzo. Gewoon iets waarvan je weet dat je moeder het graag wil hebben. En weet zo'n kind veel dat dat duur is, die denkt gewoon 'mama wou een Fitbit'. Op die manier heb ik zelf ooit een e-reader gekregen, dat was het enige waarvan kind zeker wist dat ik dat graag wou hebben.
Am Yisrael Chai!

woensdag 20 mei 2020 om 12:15
TO is z'n moeder niet.
woensdag 20 mei 2020 om 12:18
dus jullie willen SAMEN geen opvang voor de kinderen, maar alleen jij betaalt er voor?Ano-niem2020 schreef: ↑20-05-2020 12:10Ik kom helaas niet in aanmerking voor een andere woning in deze woonplaats. En kopen kan ik niet.
Ik werk partime omdat ik meer dagen de zorg voor de kinderen op mij neem. Wij willen beide niet dat de kinderen of alleen thuis zijn of de helft van de week op de opvang zitten.
dan kan er af&toe wel een horloge af ja

woensdag 20 mei 2020 om 12:18
Dit. Mijn ex ziet alimentatie als aalmoes voor de duivelse ex en klaagt daar regelmatig over bij zoonlief. Want zijn geld gaat op aan mijn sushi.fashionvictim schreef: ↑20-05-2020 12:07Maar dit is toch enorm kostbaar en waardevol en laat je toch niet in gevaar brengen door een nieuwe vriend?
Man, ik ben strontjaloers, ik zou willen dat ik zo'n goede relatie met mijn ex had. Koester dat.
Iets extra's zal ik nooit krijgen en Ex heeft nu al gezegd dat ik de kosten voor Zoon zijn mbo zelf mag voldoen.