39weken en man wil andere naam...

23-05-2020 23:02 295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Maandag ben ik 39 weken zwanger. Na twee meiden nu een zoon. Al heel lang bezig met een naam en ook hulp vh forum hierbij ingeschakeld. Heel veel mooie en leuke namen voorbij zien komen maar niet eentje waarvan mijn hart sneller ging kloppen dan bij die we al hadden: Seth, Sam, Moos en Toon.

In de afgelopen tijd is Sam afgevallen (teveel voorkomend). Mijn man vindt Seth niet mooi, dus die er ook af. Wat ik heeel jammer vond want dat was mijn favoriet. Moos waren we allebei enthousiast over: lekker vrolijke naam en makkelijk. Ik was er helemaal aan gewend (want dat heb ik nodig, tijd om eraan te wennen). Nu laat man deze week (ik ben maandag 39 weken..) weten toch liever voor Toon te gaan omdat hij daarmee zijn (overleden) vader kan vernoemen en hij dat wel een heel mooi idee vindt. Ik vind Toon nu eigenlijk helemaal niet meer zo mooi... tikkie ouderwets, ook bij de namen van mijn dochters.. nu echt even geen idee wat we nu moeten... op zoek naar weer een andere naam? Maar welke dan?? Pfff.. ik merk dat het hele namengedoe me gewoon echt stress geeft.. ik zou het echt erg vinden om achteraf spijt te hebben van de gegeven naam.. (dat heeft een vriendin van me dus ik weet dat dat wel echt kan..)
anoniem_60174 wijzigde dit bericht op 24-05-2020 08:38
Reden: Herkenbaarheid
0.61% gewijzigd
fashionvictim schreef:
23-05-2020 23:26
Geen idee, maar het is nu de reden dat man een andere naam wil. En ik snap dat wel, ik heb mijn dochter ook naar mijn overleden moeder vernoemd. Als je ouder / degene die vernoemd wordt dood is krijgt vernoemen wel een extra lading of extra betekenis.
Ik vind beetje zelf allemaal een beetje gek dat vernoemen, maar op zich snap ik wel dat anderen dat wel mooi kunnen vinden. Ergens.

Maar dat het dan zoeken word naar een naam, die er eigenlijk net mee door kan...Nee.
Ik zou dan een 2e naam als vernoemnaam opperen maar als eerste en roepnaam gewoon een mooiere naam nemen.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 23:30
7.57% gewijzigd
Noem hem Moses
Anto = Slavische jongensnaam.
Had vader nog een tweede naam die misschien ook veel voor hem betekende,? Wij hebben onze kinderen ook vernoemd, maar niet naar de voornamen van degenen die vernoemd zijn (omdat die zelf hun naam niet mooi vonden, en dat wisten we).
Mozes Anthonius,
roepnaam Matteo (met eventueel streepje op e) of Matthias of i.d.
Of roepnaam Amos.
a_nick_is_crini wijzigde dit bericht op 23-05-2020 23:34
23.17% gewijzigd
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Ik dacht Kroatisch.
Luci_Morgenster schreef:
23-05-2020 23:29
Ik vind beetje zelf allemaal een beetje gek dat vernoemen, maar op zich snap ik wel dat anderen dat wel mooi kunnen vinden. Ergens.

Maar dat het dan zoeken word naar een naam, die er eigenlijk net mee door kan...Nee.
Ik zou dan een 2e naam als vernoemnaam opperen maar als eerste en roepnaam gewoon een mooiere naam nemen.
Nee, dat snap ik ook niet hoor. Als je vader Antonius roepnaam Ton heette en je wil je vader vernoemen dan heb je in mijn ogen maar een paar reële opties:

Ton
Toon
Anton
Antonie
Anthony
Antoine
Tony
Tonio
Antonius

En dan een van deze namen ofwel als eerste naam, ofwel als tweede naam. Al het andere slaat nergens op of is enorm vergezocht en herkent niemand als vernoeming. Als je geen van deze opties mooi vindt kan je beter niet vernoemen.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
23-05-2020 23:27
Ja, maar dat slaat toch nergens op als je je vader wil vernoemen? Tom heeft niks met Ton te maken. Alsof je zegt "Joke" als alternatief voor de naam van mijn dode moeder "Mieke".
Oké. Ik zie het meer als; één letter veranderen, zodat er een naam ontstaat die je misschien wel leuk vindt. Zoals Mieke - Minke.

Maar goed, ik noemde ook nog twee andere suggesties, die misschien meer binnen jouw kader passen.
Zelf heb ik wel echt klassiek vernoemd als tweede naam. Wel een iets andere vorm van de naam, maar wel echt klassiek herkenbaar. Zeg maar iets als oma Theresia, moeder Thérèse en mijn dochter Teresa.
Am Yisrael Chai!
Luci_Morgenster schreef:
23-05-2020 23:29

Dit.
Als je twijfelt is het gewoon niet de naam. En zou ik idd Toon als 2e naam doen. Dan is hij wel vernoemd maat heeft hij als roepnaam iets waar jullie beide achter staan.
Ik vind Toon leuker dan Moos. Moos is echt een Joodse naam, dan moet ik altijd gelijk aan die moppen van Sam en Moos denken. Toon kan niemand verkeerd schrijven en je hoort hem zelden. Je kan hem ook niet afkorten.
mabelle schreef:
23-05-2020 23:40
Dit.
Als je twijfelt is het gewoon niet de naam. En zou ik idd Toon als 2e naam doen. Dan is hij wel vernoemd maat heeft hij als roepnaam iets waar jullie beide achter staan.
Eens. Met de kanttekening dat als het toch de tweede naam wordt dat ik dan gewoon voor het oorspronkelijke plan Antonius Abraham zou gaan. Lekker klassiek en heel duidelijk.
Am Yisrael Chai!
Ik weet DE naam voor jullie! Kennissen hebben hun zoontje Tobin genoemd. Dat vind ik nou perfect bij Ilva en Rosa passen!

En voor wat het waard is: Ik vind Toon een hartstikke vlotte, leuke naam voor een jongetje. Heb er totaal geen oude-mannen-associatie bij! In Limburg en Brabant (katholiek) zal dat misschien anders zijn, maar in het Westen is Toon gewoon hip.
(Moos daarentegen... laat me alleen maar denken aan de oenen Sam en Moos, uit ouderwetse moppen.)
java wijzigde dit bericht op 24-05-2020 00:20
13.00% gewijzigd
Ik vind het een beetje ongepast om kinderen zo’n ouderwetse naam te geven. Vooral toon of ton. Het zijn niet eens namen, maar afkortingen omdat mensen te lui zijn om een hele naam uit te spreken.
Maar goed er was ook iemand die haar zoon Kees noemde. Ook vreselijk ouderwets maar sommige mensen vinden dat blijkbaar leuk.
Moos vind ik nou ook niet echt mooi, maar als jij het mooi vindt en je man was er ook enthousiast over dan hoef je niet akkoord te gaan met de last minute verandering van je man.
Je kan ook zeggen, het is moos en we waren het er samen over eens dus het blijft moos. Omdat zijn vader ook al in de 2e naam vernoemd wordt.
Java schreef:
23-05-2020 23:45
Ik weet DE naam voor jullie! Kennissen hebben hun zoontje Tobin genoemd. Dat vind ik nou perfect bij Ilva en Rosa passen!

En voor wat het waard is: Ik vind Toon een hartstikke vlotte, leuke naam voor een jongetje. Heb er totaal geen oude mannen associatie bij!
(Moos daarentegen... laat me alleen maar denken aan de oenen Sam en Moos, uit ouderwetse moppen.)
Afgekort; Toob.
Leuk!!
Ik zou toch proberen of jullie niet toch als 2e naam Antonius kunnen doen. Ilva, Rosa en Moos klinkt echt leuk bij elkaar vind ik. Als het toch iets met Antonius moet zijn dan zou ik er Twan van maken (Ilva, Rosa en Twan). Of Mees is ook leuk i.p.v. Moos, maar dat ik wel een veel voorkomende naam.

Ik vind Anton echt geen naam voor een baby'tje en ook niet bij de namen van je dochters passen, dus die zou voor mij afvallen. Antonie is dan leuker.
veensteker schreef:
23-05-2020 23:42
Ik vind Toon leuker dan Moos. Moos is echt een Joodse naam, dan moet ik altijd gelijk aan die moppen van Sam en Moos denken. Toon kan niemand verkeerd schrijven en je hoort hem zelden. Je kan hem ook niet afkorten.
wat is er mis met een Joodse naam?
Java schreef:
23-05-2020 23:45

Superjoods en superouderwets inderdaad. En Moos is altijd de domme of de gemene in de moppen.
Am Yisrael Chai!
Je bent erg herkenbaar door de informatie die je geeft. Misschien vind je dat niet erg maar ik zeg het maar even.
engeltje1984 schreef:
23-05-2020 23:10
Ja dat is het precies. En tegelijkertijd denk ik: misschien moet ik ook gewoon weer even aan Toon wennen? Ik vind het een heel gedoe, die namen, zal ook wel aan de hormonen liggen.. maar goed, vind het niet zo’n fijne gedachte om straks spijt te hebben van een naam... 😬
Daarom zou ik in dit geval voor een dubbele naam gaan. Je hebt al de namen van de opa's schreef je. Ik zou er nog een naam bij doen (dan krijgt hij dus 4 namen). Vindt je kind zijn naam niet mooi? Dan kan hij zijn roepnaam ooit nog veranderen.
PattyJupiter schreef:
23-05-2020 23:30
Anto = Slavische jongensnaam.
Mooi!!!!
Ja Tobin is leuk zeg! Of Tobias.
Of Mozes Antonius - Thomas
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Ilva, Rosa en Tobias
Ilva, Rosa en Florian
Ilva, Rosa en Arno
Ilva, Rosa en David
Ilva, Rosa en Nathan
Of:
Toine (spreek je hetzelfde uit als Twan)
Antoine vind ik ook mooi
Tony
Antonie/Antony
Redballoon schreef:
23-05-2020 23:09
Chocolony
Tony's chocoloneley is van Teun van de Keuken.
Teun vind ik wel leuk ja. Alleen dan geen link met Toon/Ton.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven