Kookblunders

dinsdag 26 mei 2020 om 20:01
Neem trouwens nooit van een collega iets aan uit zijn eigen moestuin dat je niet 1000 % kan thuisbrengen.
Kwam ik thuis met iets dat ik hield voor een courgette ... toen het in de pan lag, was het toch écht een mislukte komkommer.
Daar ging mijn en mijn husband zijn avondeten ...
Kwam ik thuis met iets dat ik hield voor een courgette ... toen het in de pan lag, was het toch écht een mislukte komkommer.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

dinsdag 26 mei 2020 om 20:04
Je hebt haar toch een koekje aangeboden

"Hier buurvrouw, vers gebakken, dat beetje zwart krab je er maar af."
Is dit nu later?

dinsdag 26 mei 2020 om 20:07
Wissewis schreef: ↑26-05-2020 20:01Neem trouwens nooit van een collega iets aan uit zijn eigen moestuin dat je niet 1000 % kan thuisbrengen.

dinsdag 26 mei 2020 om 20:12
Wissewis schreef: ↑26-05-2020 20:01Neem trouwens nooit van een collega iets aan uit zijn eigen moestuin dat je niet 1000 % kan thuisbrengen.

dinsdag 26 mei 2020 om 20:17
Ik ga helemaal stuk hier op de bank.Kokoro schreef: ↑26-05-2020 19:56Ik heb er wel eentje van jaren geleden.. Schaam me er nog voor. Ik moest naar het ziekenhuis en wilde voordat ik ging koekjes bakken zodat ik na het onderzoek wat lekkers in huis had als troost. Helaas waren ze nog net te zacht dus ik zette de oven even op standje knal. Bedoeling was max. 2 minuutjes, maar ik vergat ze.
Ik ben de deur uit gegaan en pas op de fiets terug van het ziekenhuis, 2u later, herinnerde ik me de koekjes. Als een GEK naar huis gefietst, obstakels ontwijkend, links en rechts inhalend, dat soort dingen. Als de dóód dat mijn huis in de fik stond en mijn katten in de val zaten.
Eenmaal thuis trof ik een (niet brandend) huis vol rook, een loeiende brandmelder en twee katten volledig in paniek. Alarm uitgezet, oven uitgezet, alle ramen open, ventilator aan en zelf staan wapperen met de grootste handdoek die ik kon vinden. Wat een ellende. Ik heb me werkelijk waar nog nooit zo dom gevoeld en ik zet ook nooit meer iets in de oven zonder wekker op mijn telefoon.
Komt vervolgens ook nog, terwijl ik druk sta te wapperen met de ramen open, de buurvrouw langs. Je kent het type wel, type Oh-ben-je-bezig?-Hier-is-mijn-nutteloze-kutverhaal-waar-je-niet-vanaf-komt --> "Gut kiiiiiiiiind, wat heb je nou gedaan... Wat eenrook he? Jeeeetje joh, heb je wat laten aanbranden? Ik had al bijjjjna de brandweer gebeld. Wat heb je laten aanbranden? Koeeeeekjeeeees???? Neeeee kiiiiiiinddddd........"
Het heeft 3 weken geduurd voor de geur uit huis was.
Edit: Ik heb nog telefonisch overlegd met de dierenarts of ik met de katten langs moest komen, maar ze hadden geen hoestklachten dus dat hoefde niet.
Hahahahahahahahhahaha, slapende baby ligt hier te shaken op m'n arm van het lachen.

dinsdag 26 mei 2020 om 20:23
dinsdag 26 mei 2020 om 20:26
Ik ben altijd erg enthousiast met paprikapoeder. Ik had een keer de chilipoeder gepakt (zelfde potje, andere naam erop). Het was ook nog een nieuw recept wat ik maakte en ik had er super veel zin in, maar na korte tijd kwam er al een heel scherpe geur uit de pan. Janken.
Wij aten dus die avond patat.
En ik check nu altijd wel 3 of 4x of ik het goede potje heb. Zelfs nu het 2 verschillende merken/potjes zijn.
--------------
En nog 1 van 1 van m'n eerste keren koken maakte ik Chili Con Carne (ja gaan we weer met de chilipoeder). Het recept gevonden op internet had super goede reviews en er stond in 2 eetlepels chilipoeder. Nou, dat heb ik geweten.
Dat werd ook patat.
Wij aten dus die avond patat.
En ik check nu altijd wel 3 of 4x of ik het goede potje heb. Zelfs nu het 2 verschillende merken/potjes zijn.
--------------
En nog 1 van 1 van m'n eerste keren koken maakte ik Chili Con Carne (ja gaan we weer met de chilipoeder). Het recept gevonden op internet had super goede reviews en er stond in 2 eetlepels chilipoeder. Nou, dat heb ik geweten.
Dat werd ook patat.

dinsdag 26 mei 2020 om 20:29
Ik heb er genoeg, net nog 1: pan op het vuur, me afvragen waarom het niet opschiet en er vervolgens achterkomen dat ik de pan op de andere pit heb gezet dan die aanstaat.
En ik had een x in een braadpan olie opgezet om te frituren. Olie moest warm worden en ik ging beneden iets anders doen.
Ik vergat die olie totaal en toen ik er aan dacht stond de keuken en kamer al blauw en ging het brandalarm af
En ik had een x in een braadpan olie opgezet om te frituren. Olie moest warm worden en ik ging beneden iets anders doen.
Ik vergat die olie totaal en toen ik er aan dacht stond de keuken en kamer al blauw en ging het brandalarm af

dinsdag 26 mei 2020 om 20:30

Wissewis, ben heel benieuwd hoe dat smaakt, gekookte komkommer

Oudblond:

Trouwens ik heb er nog 1, ik kan prima koken maar tot voor kort (zwager heeft het uitgebreid uitgelegd en ik doe maar wat hij zegt, dan gaat het goed) kon ik voor geen meter eieren koken. Ik ben niet zo'n ramp als mijn moeder (die kan waanzinnig koken,maar eieren kan ze echt voor geen meter...) en het gaat goed sinds kort maar ik heb heel wat eieren verprutst....
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 21:03
50.23% gewijzigd
dinsdag 26 mei 2020 om 20:31
Ik legde de afstandsbediening van de afzuigkap even neer.
Op de hete teppanyaki plaat
Of vergeten dat die ene pan altijd kokend hete handvatten heeft en dan proberen de pasta af te gieten.
Auw.
Of die keer dat ik even een schaal op de inductieplaat zette, zodat hij lekker warm was voor de pasta. Een keiharde knal was het gevolg en de schaal in duizend stukken.
Havermout koken, even was opvouwen, iets anders zien en dat klusje doen en de pan kon ik weggooien.
Scheutje witte wijnazijn door de saus willen doen, per ongeluk gewone azijn erdoor. Saus was niet meer te eten.
Patat bakken in de olie in een gewone pan. Frietjes erbij, olie stroomt helemaal over.
Theedoek neergooien en dan brand ruiken. Theedoek in de hens.
En vast nog wel meer!
Op de hete teppanyaki plaat

Of vergeten dat die ene pan altijd kokend hete handvatten heeft en dan proberen de pasta af te gieten.
Auw.
Of die keer dat ik even een schaal op de inductieplaat zette, zodat hij lekker warm was voor de pasta. Een keiharde knal was het gevolg en de schaal in duizend stukken.
Havermout koken, even was opvouwen, iets anders zien en dat klusje doen en de pan kon ik weggooien.
Scheutje witte wijnazijn door de saus willen doen, per ongeluk gewone azijn erdoor. Saus was niet meer te eten.
Patat bakken in de olie in een gewone pan. Frietjes erbij, olie stroomt helemaal over.
Theedoek neergooien en dan brand ruiken. Theedoek in de hens.
En vast nog wel meer!

dinsdag 26 mei 2020 om 20:36
Toen mijn moeder overleed heb ik het toendertijd op me genomen om te koken voor mijn (stief) broer en vader.
Er ging weleens wat mis, wat meestal voor hilariteit onder de twee mannen zorgde.
Weet nog de eerste keer dat ik andijviestamppot had gemaakt met andijvie van de groenteboer en niet wist dat ik het eerst moest wassen.
Werd een soort scrub beurt voor mond en keel.
Heb ook keer mijn stiefvader helemaal lekker zitten maken met een taart die ik had gebakken en liet hem vervolgens voor zijn neus op de grond vallen.
Gelukkig heb ik het tegenwoordig wel redelijk onder controle in de keuken
Er ging weleens wat mis, wat meestal voor hilariteit onder de twee mannen zorgde.
Weet nog de eerste keer dat ik andijviestamppot had gemaakt met andijvie van de groenteboer en niet wist dat ik het eerst moest wassen.
Werd een soort scrub beurt voor mond en keel.
Heb ook keer mijn stiefvader helemaal lekker zitten maken met een taart die ik had gebakken en liet hem vervolgens voor zijn neus op de grond vallen.
Gelukkig heb ik het tegenwoordig wel redelijk onder controle in de keuken

anoniem_393018 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:37
0.25% gewijzigd

Ik loop al te lang mee op het VIVA-forum, want ik herinner me het vorige blunder-topic nog:
thuis/huishoudelijke-quot-blunders-quot ... ges/225901
Met daarin uiteraard ook de blunder 'bouillon trekken en daarna het vocht afgieten in de gootsteen'. Weg bouillon.
Met daarin uiteraard ook de blunder 'bouillon trekken en daarna het vocht afgieten in de gootsteen'. Weg bouillon.

dinsdag 26 mei 2020 om 20:39
Ohja, zo'n gourmetstel met van die pannetjes. Al vaker gebruikt, maar dit keer er ontbrak een pannetje. Overal gekeken, dacht ik en tot de conclusie gekomen dat er dan vast gewoon 1 niet was, het apparaat was tenslotte ook wel eens uitgeleend enzo.
Gourmetstel aangezet en al snel rook het naar verbrand plastic. Zat het pannetje vast onder het verwarmingselement.
Gourmetstel aangezet en al snel rook het naar verbrand plastic. Zat het pannetje vast onder het verwarmingselement.

dinsdag 26 mei 2020 om 20:42
Ik wilde boterkoek bakken en dacht dat dat wel in een springvorm kon. Nou dat heb ik geweten. Boter liep overal uit op de bodem van de oven en daardoor ontstond er veel rook en ging de rookmelder af. Gevolg was dat de buren in paniek de brandweer belde, want ze hoorde mijn rookmelder afgaan en dachten dat ik weg was. Kon ik dus aan de brandweer uitleggen dat de rook ontstaan was door boter in een kokend hete oven en was ook nog uren bezig om alle boter uit mijn oven te krijgen

dinsdag 26 mei 2020 om 20:44
SchuldigOdense* schreef: ↑26-05-2020 20:36Ik loop al te lang mee op het VIVA-forum, want ik herinner me het vorige blunder-topic nog:

dinsdag 26 mei 2020 om 20:45
O ja, ik heb ook een keer tijdens een verhuizing de oven aangegooid om voor te verwarmen voor pizza's en toen er ineens flinke rook uit begon te komen bleek ik de gebruiksaanwijzing in de oven te hebben gelegd, leek me een handige plek bij de verhuizing.
Bijna op de allereerste avond mijn nieuwe huis af laten branden.
Bijna op de allereerste avond mijn nieuwe huis af laten branden.