Kookblunders

26-05-2020 19:39 207 berichten
Misschien bestaat er al zo'n topic, maar die kan ik even niet vinden.

TO trapt af: Eieren opzetten, de tijd totaal vergeten en na een half uur erachter komen dat de eieren nog steeds staan te koken :facepalm:

Jullie nog leuke blunders?
Alle reacties Link kopieren
We moesten even snel lunchen dus man pakt twee dozen groentesoep uit de vriezer. Even opwarmen in een pannetje en snel eten. De door elkaar geroerde combi van groentesoep en rabarbercompote is geen toprecept.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Auditor schreef:
26-05-2020 21:24
Héél lang geleden bij de Scouting. Ik was 15, denk ik.
We moesten rijst koken en iemand in mijn groepje had wel eens gehoord dat dat moest nagaren in een hooikist of zo. In dekens of slaapzak ging ook goed.
Dus na enig beraad mijn slaapzak ter beschikking gesteld.

Helaas hadden we niet door dat het ook werkte als je gewoon de pan in de slaapzak deed. Met de rijst erin. En de rijst dus niet los in de slaapzak hoefde te storten. Waar ik die nacht nog in moest slapen.

We hebben enkele leidingleden zo’n beetje aan het zuurstof moeten leggen, die kwamen niet meer bij.
:rofl:
Auditor schreef:
26-05-2020 21:24
Héél lang geleden bij de Scouting. Ik was 15, denk ik.
We moesten rijst koken en iemand in mijn groepje had wel eens gehoord dat dat moest nagaren in een hooikist of zo. In dekens of slaapzak ging ook goed.
Dus na enig beraad mijn slaapzak ter beschikking gesteld.

Helaas hadden we niet door dat het ook werkte als je gewoon de pan in de slaapzak deed. Met de rijst erin. En de rijst dus niet los in de slaapzak hoefde te storten. Waar ik die nacht nog in moest slapen.

We hebben enkele leidingleden zo’n beetje aan het zuurstof moeten leggen, die kwamen niet meer bij.
:rofl: heerlijk
Oudblond schreef:
26-05-2020 21:29
We moesten even snel lunchen dus man pakt twee dozen groentesoep uit de vriezer. Even opwarmen in een pannetje en snel eten. De door elkaar geroerde combi van groentesoep en rabarbercompote is geen toprecept.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Eentje van mijn man.
Hij ging een nieuwe keuken zetten ik ging met de jongste een weekje weg,de oudste bleef thuis.
Hij wou makkelijk koken dus hamburgers,gebakken piepers en diepvries spinazie.
Ze vonden de spinazie wel stinken maar dachten dat t zo hoorde.
Op tafel gezet,zoon kijkt proeft en lacht,vader dit is boerenkool!
Als mijn man ergens een hekel aan heeft....
Zoon heeft gesmuld man niet.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Maud*de*Braose schreef:
26-05-2020 21:17
Mijn nichtje ging aioli maken, volgens een authentiek Spaans recept.
Man wat was dat smerig, niet te eten.
Nog maar even goed het recept bekeken. Toen kwam ze er achter dat "2, 3 teentjes knoflook" niet betekent dat je er 23 teentjes knoflook in moet doen.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Blikje tomatenpuree openen met een blikopener. Tomatenpuree bleek niet meer goed te zijn en dan staat er druk op het blikje.......

Mijn keuken en plafond leek wel een plaats delict :-P
Dochter houdt van bakken en koken, al vanaf heel klein. Die was op de bso, en daar ging één van de leidsters iets met de kinderen maken met roomkaasvulling. Iets van cake met roomkaasglazuur ofzo. Grietje had er geen (room)kaas van gegeten want die pakte roomkaas met knoflook en kruiden. Dochter nog gezegd dat dat niet kon, maar de leidster vond van wel, want ‘was toch gewoon roomkaas en in het recept stond roomkaas’. Dochter heeft het hoofdschuddend laten gebeuren en snapt nog niet dat iemand van in de 20 dat niet snapte en zij als 9 jarige wel.
anoniem_395148 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 21:56
1.45% gewijzigd
Lasagne koken, hélemaal zelf, met een lang pruttelend sausje, ovenschaal uit de oven pakken, schaal laten vallen.

Beter van niet.
Van mezelf.

Ik wilde papa en mama en broer verrassen door alvast te koken.
Er stond spaghetti op het menu.
Wat voor vlees lag er in de koelkast? O, varkenshaasjes.
Ik de varkenshaasjes in stukjes gesneden, gebakken en saus erdoor gemaakt, spaghetti gekookt, salade erbij gemaakt.

Moeder - Zen onder alle omstandigheden - zag bij thuiskomst dat er gehakt onaangebroken achterin de koelkast lag en keek naar het gerecht. Ze zei: "Dat wordt vast heel lekker zo."

De volgende dag heeft ze me iets uitgelegd over de prijzen van vlees.
Th∅rdis schreef:
26-05-2020 21:54
Dochter houdt van bakken en koken, al vanaf heel klein. Die was op de bso, en daar ging één van de leidsters iets met de kinderen maken met roomkaasvulling. Iets van cake met roomkaasglazuur ofzo. Grietje had er geen (room)kaas van gegeten want die pakte roomkaas met knoflook en kruiden. Dochter nog gezegd dat dat niet kon, maar de leidster vond van wel, want ‘was toch gewoon roomkaas en in het recept stond roomkaas’. Dochter heeft het hoofdschuddend laten gebeuren en snapt nog niet dat iemand van in de 20 dat niet snapte en zij als 9 jarige wel.
:heart:
Ik had een moestuintje en had daar courgette geplant. Zaadjes zaten in een kerstpakket, stuk of 4 zakjes courgettezaadjes. Ik hoorde van iedereen verhalen over hóe groot die courgettes werden en hoeveel het er waren.
Ik had er 1 en dan nog een kleintje. Die maar niet groter werd. Uiteindelijk was m’n geduld op want ik wilde m’n eigen gekweekte courgette eten verdorie! Dus dat ding(etje) geplukt, gesneden en in een pan gegooid met wat pesto. Vond het al een typische courgette, nam een hapje, pakte het zakje zaadjes er eens bij en het bleken 2 zakjes courgette en 2 zakjes augurkenzaadjes te zijn...


Augurk, ook niet ingemaakt, is niet lekker door de pasta pesto.
anoniem_395148 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 22:19
0.15% gewijzigd
Venusss schreef:
26-05-2020 21:49
Blikje tomatenpuree openen met een blikopener. Tomatenpuree bleek niet meer goed te zijn en dan staat er druk op het blikje.......

Mijn keuken en plafond leek wel een plaats delict :-P
:rofl:
Thordis: oohhh dat is best wel een oeps... :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Venusss schreef:
26-05-2020 21:49
Blikje tomatenpuree openen met een blikopener. Tomatenpuree bleek niet meer goed te zijn en dan staat er druk op het blikje.......

Mijn keuken en plafond leek wel een plaats delict :-P
Ik voel je. Heb ooit een fles ketchup kapot laten vallen. Het zat écht o v e r a l.
Alle reacties Link kopieren
Ik leg mijn bakplaat uit de oven altijd op het fornuis om af te koelen. De pannen zet ik dan op onderzetters op het aanrecht. Laatst ging ik na het eten naar de keuken, en ik zag dat het bakpapier op de bakplaat compleet verkoold was. Heel vreemd, dat dat tijdens het afkoelen nog kan gebeuren. Terwijl ik ernaar stond te kijken ontstonden er vlammen. Bleek dat het gaspitje onder de bakplaat nog aan stond. Niet zo handig (of veilig)...
Wij hadden laatst een recept van AH waarbij je risottorijst met bouillon en andere ingrediënten een half uur in de oven moest zetten, en dan zou het vanzelf goed worden. De oven was goed voorverwarmd, maar een half uur later troffen we de ovenschaal met rijst en bouillon tot de rand nog in ongewijzigde staat aan. Toen heb ik het maar gewoon in een pan gegooid. Blunder van de AH kok dus. Ik heb wel vaker het idee dat ze recepten niet echt uitproberen, maar achter hun bureau proberen wat creatiefs te verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
Venusss schreef:
26-05-2020 21:49
Blikje tomatenpuree openen met een blikopener. Tomatenpuree bleek niet meer goed te zijn en dan staat er druk op het blikje.......

Mijn keuken en plafond leek wel een plaats delict :-P
Ah dat had mijn man ook een keer, gelukkig niet op de muur maar wel op de witte gordijnen. Ik kwam thuis en de gordijnen zaten in de was. Ik was al verbaasd.. :P
Alle reacties Link kopieren
Man ging zijn appartement verkopen aangezien we Al een aantal jaren samenwoonde in mijn huis. Het was geen makkelijke tijd om een huis te verkopen dus àls je een keer kijkers had dan moest je allerlei trucen uithalen om je huis zo aantrekkelijk mogelijk zou kijken. We hadden ergens gelezen dat het helpt als je net een appeltaart had gebakken als de kijkers langskwamen.
Toen we de oven voorverwarmde rook het al niet heel lekker (we zal wel 3 jaar oud stof in hebben gezeten ofzo)dus om de stank the maskeren hebben we de taart maar vast on de oven geschoven. We wilden immers dat het huis naar appeltaart zou ruiken en we hoefden we niet zo zeer een eetbare taart aan over te houden. Als een oven voorverwarmde dan staat hij op vol vermogen te stolen, dus de keuken stond binnen no time blauw en de taart was verschroeid. Dat huis hebben we die dag niet meet verkocht.
perzikboom6 wijzigde dit bericht op 27-05-2020 06:52
0.11% gewijzigd
Venusss schreef:
26-05-2020 21:49
Blikje tomatenpuree openen met een blikopener. Tomatenpuree bleek niet meer goed te zijn en dan staat er druk op het blikje.......

Mijn keuken en plafond leek wel een plaats delict :-P
Toen ik net verhuisd was, had ik vrienden over en mijn vriend vond het een leuk idee om surströmming (gefermenteerde haring) te eten. Ik, zo naïef en onwetend als ik toen was, opende het blikje in de keuken en door de druk spoot alle vloeistof uit het blikje alle kanten op. De geur in de keuken was alsof er duizend lijken lagen te ontbinden en ik ben dagen bezig geweest met schoonmaken en door luchten. Het zat echt overal.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
26-05-2020 22:15
Ik voel je. Heb ooit een fles ketchup kapot laten vallen. Het zat écht o v e r a l.
Mijn dochter heeft eens in een boze bui een klein pakje chocomel op de grond gesmeten, dat openspatte. Was ook echt niet leuk. Dan lijkt 200 ml ineens heel erg veel.
dolfje schreef:
26-05-2020 22:23
Ah dat had mijn man ook een keer, gelukkig niet op de muur maar wel op de witte gordijnen. Ik kwam thuis en de gordijnen zaten in de was. Ik was al verbaasd.. :P
:proud: haha Dolf...
Alle reacties Link kopieren
Wij leggen wel eens wat flesjes bier in de diepvries als we ze snel koud willen hebben. Moet je niet vergeten om ze eruit te halen :P
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
26-05-2020 21:29
We moesten even snel lunchen dus man pakt twee dozen groentesoep uit de vriezer. Even opwarmen in een pannetje en snel eten. De door elkaar geroerde combi van groentesoep en rabarbercompote is geen toprecept.
:rofl:
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
26-05-2020 22:28
Wij leggen wel eens wat flesjes bier in de diepvries als we ze snel koud willen hebben. Moet je niet vergeten om ze eruit te halen :P
Same effect al minstens 5 keer met (witte) wijn voorgehad :-).

Er wordt alleen niks gekookt, dus ik omschrijf het niet als "kook"blunder voor mezelf :-D.


Hoeveel keer er per ongeluk op 't topje van de waterkoker wordt gedrukt terwijl er dus geen druppel in zit, wil je ook niet weten.
(Dat ding staat op 't aanrecht. Effe in de buurt komen en ... hoppa.)
wissewis wijzigde dit bericht op 26-05-2020 22:31
21.95% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
vivapimpelmees schreef:
26-05-2020 22:15
Ik voel je. Heb ooit een fles ketchup kapot laten vallen. Het zat écht o v e r a l.

Dit doet me denken aan een incident dat ik had met een fles fruitsap. Uit de koelkast gepakt en even fanatiek schudden... om er dan achter te komen dat de dop er niet goed op zat. :calimero:

Tegen de tijd dat de keuken weer schoon was had ik geen zin meer in sap.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
26-05-2020 22:30
Same effect al minstens 5 keer met (witte) wijn voorgehad :-).

Er wordt alleen niks gekookt, dus ik omschrijf het niet als "kook"blunder voor mezelf :-D.
Nee het is meer een keuken-blunder. Net als die tomatenpuree.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven