Kookblunders

26-05-2020 19:39 207 berichten
Misschien bestaat er al zo'n topic, maar die kan ik even niet vinden.

TO trapt af: Eieren opzetten, de tijd totaal vergeten en na een half uur erachter komen dat de eieren nog steeds staan te koken :facepalm:

Jullie nog leuke blunders?
mabelle schreef:
26-05-2020 19:47
Vriend van mij. Serieus. Die hing een theezak in de waterkoker en zette hem aan. Die dacht serieus dat je zo thee moest zetten :facepalm:
:rofl: :rofl: :rofl:
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
26-05-2020 20:44
Schuldig :facepalm:

Oh... ik dacht dat Oudblond 'm daar ook had gepost. Ze zei immers dat ze het vaker dan eens verkeerd heeft gedaan. :rofl:
Niet echt veel kookblunders eigenlijk. Wel een keer chili ipv paprika gepakt maar dat ruik je meteen dus het was iets pittiger dan normaal maar gewoon eetbaar. Wel diepvries blunders.
In de snelheid, en het is toch maar thuis, stoofpot in een bakje en in de vriezer zonder te etiketteren. Daarna in de snelheid pastasaus van ach dat herken ik wel. Als je dan de chili con carne wil die er ook nog moet liggen eet je dus onverwacht pasta, daarna snel aardappels koken omdat het wéér geen chili is maar stoofpot :D
En toch iedere keer weer denken , ach dat herken ik toch wel.
ClaireSophie schreef:
26-05-2020 20:17
Ik ga helemaal stuk hier op de bank.
Hahahahahahahahhahaha, slapende baby ligt hier te shaken op m'n arm van het lachen. :proud:
Gelukkig kan ik er achteraf om meelachen :proud: . Maar ohhh vriend was NOT amused!
Wat een heerlijke reacties :rofl:
Heb er nog 1 van toen mn zusje en ik nog klein waren.
Mijn ouders waren een paar weg en we wilden ze verrassen met wentelteefjes.
Als je nauwelijks kookervaring hebt snap je het principe van vuur zachter zetten en iets langzaam laten garen nog niet zo goed, we bakten die dingen dus op vol gas.
Ook hadden we bedacht dat het warm moest blijven door op de borden nog een bord omgekeerd te zetten. Briljant allemaal, vonden wij ;-D
Het resultaat toen mijn ouders terugkwamen: de keuken stond blauw van de rook, de keuken was een slagveld, alle borden waren uit de kast en alle wentelteefjes waren zwart. Oww en mijn ouders lagen helemaal dubbel :rofl:
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 21:11
0.38% gewijzigd
Gele slagroom willen maken voor op een taart en dus kleurstof erbij gedaan. Bleek de kleurstof op natriumbasis te zijn. Gevolg --> zoute slagroom & een mislukte taart..... :cry:
Kwebbeltje91 schreef:
26-05-2020 20:56
Wat een heerlijke reacties :rofl:
Ik denk dat mijn buren inmiddels denken dat ik van mn padje af ben want ik lig onder de tafel van het lachen...:rofl:

Ook een x snachts de frituurpan aan laten staan... en maar niet snappen waarom de volgende ochtend nog het hele huis naar frituur meurde...
Phoebemeaculpa schreef:
26-05-2020 21:08
Ik denk dat mijn buren inmiddels denken dat ik van mn padje af ben want ik lig onder de tafel van het lachen...:rofl:

Ook een x snachts de frituurpan aan laten staan... en maar niet snappen waarom de volgende ochtend nog het hele huis naar frituur meurde...
:proud:

Doet me denken aan 1 van mijn werkadresjes, jaren geleden. Kwam bij een cliënt en het was bloedheet die dag. Stond in de keuken schoon te maken en dacht: Wat is het hier achterlijk warm in die keuken joh.. Er zat geen raam in de buurt dus de zon kon het niet zijn. Vroeg cliënt: Is de pan al warm?

Pan? Die frietpan? Bleek dus aan te staan. Geen wonder dat het zo ontiegelijk warm was :bonk:
Man ging een kwarktaart maken maar had de bodem van de springvorm niet goed in de vorm gedaan. Gevolg was dat de kwarktaart op de vloer lag.

Leuk topic dit :biggrin:
lise1985 schreef:
26-05-2020 21:10
Man ging een kwarktaart maken maar had de bodem van de springvorm niet goed in de vorm gedaan. Gevolg was dat de kwarktaart op de vloer lag.

Ja he, ik had even behoefte aan een luchtig topic. :hyper:

Haha herkenbaar van die kwarktaart.. Die ging ik ooit maken voor mijn verjaardag. Samen met mijn moeder dan, ik was een jaar of 14 ofzo? Springvorm zat dus niet goed dicht. 1 voordeel, de hond had een goede dag :rofl:
Geen plek hebben voor een grote plastice taartbewaardoos,he de oven is een goede plaats.
1 week later ging ik iets maken ik weet niet meer wat en zette de oven aan.
Even de was uit de machine halen en buiten ophangen.
Gatver wat stinkt zoiets,alles maar opengezet.

Kruidenkastje is boven de uittrekbare afzuigkap ik pak de kurkuma en stoot tegen de afzuigkap.
Het weckpotje sloot niet goed dus ik had een gele hals en t zat tot in mijn bh.
Mijn man vroeg of ik iets mankeerde ik zag zo geel.
Dat was gisteravond.

Appeltaart gebakken op de bakplaat ik dacht dan kan de baktijd wel verkort omdat de plaat lager is dan de springvorm.
Zat de visite later aan de slijmtaart.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
lise1985 schreef:
26-05-2020 21:10

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: dit is de winnaar wat mij betreft, ik zie het helemaal voor me..
Kwebbel: mijn katten willen nu ook kwarktaart met een kapotte/verkeerde springvorm... ;) ;-D

Mensen veeg me op, ik ga helemaal stuk hier... :rofl:
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 21:17
17.77% gewijzigd
Phoebemeaculpa schreef:
26-05-2020 20:30
:rofl:
Wissewis, ben heel benieuwd hoe dat smaakt, gekookte komkommer :mrgreen:
Oudblond: :rofl: ik had een x bijna de soep afgegoten maar ik had hier regelmatig berichten gelezen van forummers die dat was overkomen en ik bedacht me net op tijd dat niet handig is...

Trouwens ik heb er nog 1, ik kan prima koken maar tot voor kort (zwager heeft het uitgebreid uitgelegd en ik doe maar wat hij zegt, dan gaat het goed) kon ik voor geen meter eieren koken. Ik ben niet zo'n ramp als mijn moeder (die kan waanzinnig koken,maar eieren kan ze echt voor geen meter...) en het gaat goed sinds kort maar ik heb heel wat eieren verprutst....
Ja, is mij overkomen! En het kostte me al zoveel kruim om te koken, en dan giet ik de soep ook nog af.... Gelukkig wel flink om kunnen lachen en word er nog steeds mee geplaagd
Mijn magnetron/oven/combi ding was nog redelijk nieuw. Ik wilde een cake bakken, maar vond een gebruiksaanwijzing lezen niet echt nodig. De knoppen spraken voor zich immers. Ik heb toch iets verkeerd ingesteld, want na de oventijd was de cake zo hard als steen. Echt, het was gewoon een moordwapen. Toch was hij niet verbrand, hij was wat donker, maar niet zwart.
Maar goed, voortaan toch maar eerst de gebruiksaanwijzing raadplegen.

En verder blunders met quiche, die er heerlijk en goudbruin uitzag van buiten, maar met aansnijden van binnen helemaal vloeibaar was geworden.
Mijn nichtje ging aioli maken, volgens een authentiek Spaans recept.
Man wat was dat smerig, niet te eten.
Nog maar even goed het recept bekeken. Toen kwam ze er achter dat "2, 3 teentjes knoflook" niet betekent dat je er 23 teentjes knoflook in moet doen.
Allereerste keer blind bakken: piekfijn deeg gemaakt, keurig laten koelen, bakvorm volgens de regels der kunst bekleed. Vervolgens de blindbakvulling erop gestort. Na de baktijd de bodem uit de oven gehaald (prachtig goudbruin, ik was apetrots) en er toen achter gekomen dat het handiger is bakpapier tussen bodem en vulling te doen. Ik ben nog een kwartier bezig geweest die bruine bonen uit de bodem te pulken, maar er was geen redden meer aan. Alles in de voorloper van de kliko gedonderd.

En natuurlijk (dat zal rond dezelfde tijd geweest zijn) een pan stoofpeertjes op het vuur vergeten. Met pan en al weggegooid.

Per ongeluk de kleine pit van het gasfornuis laten branden na het koken: komt zeker eens per jaar voor. Als ik 's morgens de keuken binnenkom en het is er zo behaaglijk warm, weet ik al gelijk wat er gebeurd is :facepalm:
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Maud*de*Braose schreef:
26-05-2020 21:17
Nog maar even goed het recept bekeken. Toen kwam ze er achter dat "2, 3 teentjes knoflook" niet betekent dat je er 23 teentjes knoflook in moet doen.
Hahahahaha. 23 teentjes!
Appeltaart willen bakken en nog snel even roomboter halen in de ah. Deeg gemaakt en dan even proefen. (Zo lekker, rauw deeg).
Had ik in de snelligheid bij de appie gezouten boter meegenomen.
Maud*de*Braose schreef:
26-05-2020 21:17
:rofl: :rofl: :rofl: Neeeeeeee!! Ik vind knof heerlijk maar 23 teentjes, gedverdegedver... :rofl:

Sri is back enz: ik vergeet ook wel eens het fornuis uit te zetten...
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 21:24
7.55% gewijzigd
Héél lang geleden bij de Scouting. Ik was 15, denk ik.
We moesten rijst koken en iemand in mijn groepje had wel eens gehoord dat dat moest nagaren in een hooikist of zo. In dekens of slaapzak ging ook goed.
Dus na enig beraad mijn slaapzak ter beschikking gesteld.

Helaas hadden we niet door dat het ook werkte als je gewoon de pan in de slaapzak deed. Met de rijst erin. En de rijst dus niet los in de slaapzak hoefde te storten. Waar ik die nacht nog in moest slapen.

We hebben enkele leidingleden zo’n beetje aan het zuurstof moeten leggen, die kwamen niet meer bij.
When in doubt, the auditor is always right!
Ik kan zo even niks verzinnen maar heb vast wel iets. Ben geen Pejeka tenslotte.
Auditor schreef:
26-05-2020 21:24
We moesten rijst koken en iemand in mijn groepje had wel eens gehoord dat dat moest nagaren in een hooikist of zo. In dekens of slaapzak ging ook goed.

Helaas hadden we niet door dat het ook werkte als je gewoon de pan in de slaapzak deed. Met de rijst erin. En de rijst dus niet los in de slaapzak hoefde te storten. Waar ik die nacht nog in moest slapen.

We hebben enkele leidingleden zo’n beetje aan het zuurstof moeten leggen, die kwamen niet meer bij.
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: ik ook niet nu, ik moet ook zuurstof :proud: :biggrin:
Ik herinner me wel een blunder van mijn ouders. Mijn moeder kan niet koken, heeft ze ook bijna nooit hoeven doen :) Toen ze op het punt stonden om voor de zomer naar Nederland te komen (ze woonden toen in Spanje) wilde mijn moeder dingen opmaken waaronder kip uit de vriezer. Dus kip in de magnetron en toen wilde haar man liever ergens gaan eten.. Een week later in Nederland bedacht mijn moeder ineens dat de kip nog in de magnetron lag.
De huisbewaarder gebeld en gesommeerd om dat ding weg te halen en NIET te openen! Dat laatste was mijn idee. Ik vond het niet kunnen om hem dat schoon te laten maken :D Ze waren het met me eens.
Was relatief makkelijk opgelost zo. Maar je zal er maar helemaal niet meer aan denken en na 2 of 3 maanden weer terugkomen. :sick:
Auditor schreef:
26-05-2020 21:24

:HA:
We hebben een winnaar! Echt, veeg me op. :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven