Vraag het de mods.
woensdag 27 mei 2020 om 20:42
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is
. We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.
Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is

Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

maandag 1 juni 2020 om 13:49
En vooral, komt dat beleid en ( misschien vernieuwde huisregels) dan ook echt na. Ga eens eens echt moderen op racisme en discriminatie en seksisme. En minder op wie elkaar dom noemt op een topic over konijnen houden of andijvie.C⨀urage schreef: ↑01-06-2020 13:43.
Mooi bruggetje naar het volgende: wat is het beleid van Sanoma? de Belgen?
Het is al een paar keer aangestipt, maar ik denk dat het voor ons én voor het modteam van belang is om te weten wat het beleid is van Sanoma t.a.v. dit forum. Waarom het forum in stand houden, welke doelgroep wil men bereiken, en met welke strategie? Het is evident dat het forum geld op moet leveren, maar ook daarvoor geldt dat er vaak op een doelgroep gemikt wordt. De Lees ook lijkt op een bepaalde doelgroep te wijzen.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 01-06-2020 14:03
1.17% gewijzigd

maandag 1 juni 2020 om 14:07
Er wordt al zo snel de racisme/discriminatie/seksismekaart getrokken. Je kunt geen fatsoenlijke discussie meer voeren als je die onderwerpen moet vermijden. Kom daarom al bijna niet meer op actueel. Er moet juist meer vrijheid van meningsuiting komen. Niet dat lange tenengedrag waardoor je continu op eieren moet lopen.Luci_Morgenster schreef: ↑01-06-2020 13:49En vooral, komt dat beleid en ( misschien vernieuwde huisregels) dan ook echt na. Ga eens eens echt moderen op racisme en discriminatie en seksisme. En minder op wie elkaar dom noemt op een topic over konijnen houden of andijvie.

maandag 1 juni 2020 om 14:07

maandag 1 juni 2020 om 14:09
Tja, dat jij dat vind geloof ik meteen.redbulletje schreef: ↑01-06-2020 14:07Er wordt al zo snel de racisme/discriminatie/seksismekaart getrokken. Je kunt geen fatsoenlijke discussie meer voeren als je die onderwerpen moet vermijden. Kom daarom al bijna niet meer op actueel. Er moet juist meer vrijheid van meningsuiting komen. Niet dat lange tenengedrag waardoor je continu op eieren moet lopen.
En er word geen kaart getrokken hoor, sommige uitspraken kan je een op een naast de betekenis van racisme en driscriminatie leggen. En dat is jammer voor jou.. maar nog altijd volgens de wet en de huisregels van Viva niet oke.
Laat ze er eens op gaan modereren.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 01-06-2020 14:11
0.57% gewijzigd

maandag 1 juni 2020 om 14:11
Ik zou bereid zijn elke maand x-aantal keer de lees ook aan te klikken als ie daarna weer voor een maand uit beeld verdwijnt. Dan heeft sanoma de clicks en als je als forummer voldaan hebt aan je maandelijkse taks, dan ben je er van verlost!C⨀urage schreef: ↑01-06-2020 13:43
Er wordt door een bepaalde groep forummers vaak gefoeterd op de Lees ook. Maar wellicht blijkt uit de statistieken gewoon dat er veel op geklikt wordt. En past het volgens Sanoma precies in de strategie. Laat dat ons weten. Dan kunnen 'we' (oude garde, fossielen of recent actieve 40-plussers (ik noem maar wat)) ons er bij neerleggen. Dan weten we gewoon dat dit is wat Sanoma doet om het forum in de lucht te houden en dus inkomsten te vergaren.

maandag 1 juni 2020 om 14:11
En je geen patat meer mag zeggen.

maandag 1 juni 2020 om 14:13
Ik snap de ergernis niet. Dat lees ook behoort toch tot de onbewuste waarneming?redbulletje schreef: ↑01-06-2020 14:11Ik zou bereid zijn elke maand x-aantal keer de lees ook aan te klikken als ie daarna weer voor een maand uit beeld verdwijnt. Dan heeft sanoma de clicks en als je als forummer voldaan hebt aan je maandelijkse taks, dan ben je er van verlost!
maandag 1 juni 2020 om 14:15

maandag 1 juni 2020 om 14:20
Dus het is een klik en een scroll? Meid toch....redbulletje schreef: ↑01-06-2020 14:16Op mijn telefoon is het telkens een extra klik en scrol bij elke pagina.
Op m'n laptop zit ie gelukkig al onder één van de 3 add-blockers.
maandag 1 juni 2020 om 14:21
ModeratorViva schreef: ↑01-06-2020 14:15Laten we 1 ding alvast duidelijk stellen: de Leesook blijft. Net als de Leesmeerknop gaat daar niets aan veranderen.
De Lees ook snap ik (vanuit inkomsten/strategie). Mijn beleidsvraag ging meer overigens over de inhoud van de Lees ook, mocht dat niet helemaal duidelijk zijn.
De Lees meer snap ik niet. Ik begrijp van anderen dat dit een technische aanpassing is die niet (eens) werkt. Wat is de reden dat je nu al weet dat die zal blijven? Of heeft dat ook ergens met zoekoptimalisatie-inkomsten te maken?
maandag 1 juni 2020 om 14:22
Er is al geregeld geklaagd over die Leesmeerknop en er is duidelijk aangeven dat dat niet gaat veranderen.C⨀urage schreef: ↑01-06-2020 14:21De Lees ook snap ik (vanuit inkomsten/strategie). Mijn beleidsvraag ging meer overigens over de inhoud van de Lees ook, mocht dat niet helemaal duidelijk zijn.
De Lees meer snap ik niet. Ik begrijp van anderen dat dit een technische aanpassing is die niet (eens) werkt. Wat is de reden dat je nu al weet dat die zal blijven? Of heeft dat ook ergens met zoekoptimalisatie-inkomsten te maken?
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
maandag 1 juni 2020 om 14:28
ModeratorViva schreef: ↑01-06-2020 14:22Er is al geregeld geklaagd over die Leesmeerknop en er is duidelijk aangeven dat dat niet gaat veranderen.
Ik heb het hele topic gelezen, dus ook het geklaag gelezen.
Maar waarom staat nu al vast dat die niet weg gaat? Er werden ook andere technische dingen genoemd die 'meegenomen werden voor overleg of richting TD'. Het is geen kritiek van mij, ik ben gewoon nieuwsgierig waarom net dit ene nu al vast staat.
Edit: er mistte 2 letters.

c⨀urage wijzigde dit bericht op 01-06-2020 14:31
4.02% gewijzigd
maandag 1 juni 2020 om 14:30
Omdat dit al een aantal keer ook achter de schermen besproken is.C⨀urage schreef: ↑01-06-2020 14:28Ik heb het hele topic gelezen, dus ook het geklaag gelezen.
Maar waar staat nu al vast dat die niet weg gaat? Er werden ook andere technische dingen genoemd die 'meegenomen werden voor overleg of richting TD'. Het is geen kritiek van mij, ik ben gewoon nieuwsgierig waarom net dit ene nu al vast staat.

maandag 1 juni 2020 om 14:32
Maar wat is de filosofie daarachter? What's in it for sanoma dat deze gebruiksonvriendelijke functie blijft?ModeratorViva schreef: ↑01-06-2020 14:30Omdat dit al een aantal keer ook achter de schermen besproken is.
maandag 1 juni 2020 om 14:34
ModeratorViva schreef: ↑01-06-2020 14:30Omdat dit al een aantal keer ook achter de schermen besproken is.
En in het kader van transparantie: kan je ook zeggen wat de afweging is geweest?
Klopt het dan niet wat mensen hier zeggen dat het niet uitmaakt qua laadtijd / aantal Mb's omdat de hele pagina alsnog eerst wordt geladen voor de 'Lees meer' in kickt?
Ik weet het niet hoor, ik let er niet zo op, maar ik hou wel van website techniek.

maandag 1 juni 2020 om 14:47
Nee, het is mij niet duidelijk wat de reden is. Of ik het zou zeggen als ik het wel weet, weet ik niet. Ik ben natuurlijk wel gebonden aan wat ik wel en niet kan zeggen.

maandag 1 juni 2020 om 14:50
Dat vind ik oprecht jammer. Een ergernis is vaak beter te verdragen als je het nut ervan in ziet. Net zoals nu van de lockdown bijvoorbeeld.ModeratorViva schreef: ↑01-06-2020 14:47Nee, het is mij niet duidelijk wat de reden is. Of ik het zou zeggen als ik het wel weet, weet ik niet. Ik ben natuurlijk wel gebonden aan wat ik wel en niet kan zeggen.
maandag 1 juni 2020 om 14:53
ModeratorViva schreef: ↑01-06-2020 14:47Nee, het is mij niet duidelijk wat de reden is. Of ik het zou zeggen als ik het wel weet, weet ik niet. Ik ben natuurlijk wel gebonden aan wat ik wel en niet kan zeggen.
Hmm.
Weet je, het gaat mij niet zozeer om de Lees meer an sich. Maar persoonlijk voor mij is dit wel een item dat mijn vertrouwen in deze frisse wind kan bevestigen of verminderen. Daarom praat ik er even over door.
Ik begrijp heus dat bepaalde dingen niet gedeeld mogen worden, of niet handig zijn om te delen. Dus als dat zo is, dan is dat zo.
In dit geval weet je het niet; snap ik. Want jullie contacten met de TD zijn niet zo innig, begreep ik eerder al.
Voert het te ver als ik je vraag of ze aan jou kunnen uitleggen waarom de Lees meer moet blijven? En dat je op het moment dat jij het weet, je terugkoppelt naar ons: 'ik weet het, maar beter om niet te zeggen', of 'ik weet het: dit is de reden'.
Toevoeging: persoonlijk kan ik prima leven met de uitleg dat het uit commerciële overwegingen wordt gehandhaafd. Dat is voor mij ook een antwoord. Ik begrijp dat het forum inkomsten moet genereren.
c⨀urage wijzigde dit bericht op 01-06-2020 14:57
9.62% gewijzigd