Vraag het de mods.
woensdag 27 mei 2020 om 20:42
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is
. We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.
Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is

Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zaterdag 6 juni 2020 om 17:10
ModeratorViva schreef: ↑06-06-2020 17:08Dat bannen gebeurt op dit moment al een stuk terughoudender dan in het verleden.
Dat meende ik al te merken, maar het vertrouwen moet nog even groeien.

zaterdag 6 juni 2020 om 17:11
Lady*Voldemort schreef: ↑06-06-2020 17:09En ban de veelzeurder ook niet omdat hij veel zeurt. Zeuren is geen halsmisdaad.
Eens.

zaterdag 6 juni 2020 om 17:11
Dat heb ik gemerkt ja. Heel fijn!ModeratorViva schreef: ↑06-06-2020 17:08Dat bannen gebeurt op dit moment al een stuk terughoudender dan in het verleden.

zaterdag 6 juni 2020 om 17:59
Beste mod. Een hele tijd geleden kreeg Malu (malu3?) een ban vanwege een stom akkefietje, maar haar bangeschiedenis zat aan de max dus werd het een permaban Ik vond haar bijdragen wel interessant om te lezen maar ik weet geen mailadres, kan u haar dan geen mailtje sturen dat ze mag terug komen als ze dat wil?l
LOEP ME MAAR aub.
zaterdag 6 juni 2020 om 18:04
Nee, daar ga ik echt niet aan beginnen. Wanneer een permabanneling terug wil komen, kunnen ze mailen en dan wordt er gekeken naar de reden van de perma en de postgeschiedenis. Ik ga het ze echt niet in de schoot werpen.missie_m schreef: ↑06-06-2020 17:59Beste mod. Een hele tijd geleden kreeg Malu (malu3?) een ban vanwege een stom akkefietje, maar haar bangeschiedenis zat aan de max dus werd het een permaban Ik vond haar bijdragen wel interessant om te lezen maar ik weet geen mailadres, kan u haar dan geen mailtje sturen dat ze mag terug komen als ze dat wil?l
En wat jij een stom akkefietje noemt, kan in onze ogen wel iets heel anders zijn.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
zaterdag 6 juni 2020 om 18:05
Ik ben geen mod, maar ik denk dat als Malu dat wil ze zelf wel kan mailen.missie_m schreef: ↑06-06-2020 17:59Beste mod. Een hele tijd geleden kreeg Malu (malu3?) een ban vanwege een stom akkefietje, maar haar bangeschiedenis zat aan de max dus werd het een permaban Ik vond haar bijdragen wel interessant om te lezen maar ik weet geen mailadres, kan u haar dan geen mailtje sturen dat ze mag terug komen als ze dat wil?l
Crosspost met mod.

zaterdag 6 juni 2020 om 19:00
Precies! Die ja, met die rode hakken in profiel.

zaterdag 6 juni 2020 om 19:20
Er wordt te pas en te onpas iemand racist genoemd.Lady*Voldemort schreef: ↑06-06-2020 19:16Er zijn meer doorgewinterde racisten he, op de wereld. Helaas.
zaterdag 6 juni 2020 om 20:18
@Mods,
Ik heb een vraagje: lezen jullie op dit moment mee in de vele topics die door George Floyd zijn geïnspireerd?
Ik merk dat jullie terughoudend modden en bannen en daarvoor dank, dat waardeer ik. Om die reden wil ik zelf sowieso niet staffen, want we hebben immers met zijn allen gepleit voor een terughoudender beleid en zelfregulatie.
Ik zie er echter ook weer echt HEEL erg racistische posts voorbij komen, en ik zie ook een paar permabannelingen die zich daar ook schuldig aan maken.
Mijn vraag is dan ook: hoe gaan jullie daarmee om? Lezen jullie mee, is het een bewuste keuze om dergelijke posts door de vingers te zien of permabannelingen een nieuwe kans te geven?
Ik wil echt niet op elke slak zout leggen maar ik merk dat sommige posts wat mij betreft echt mijn incasseringsvermogen ver overstijgen en voor mij in ieder geval de grens van "verhitte discussie" of "onhandig verwoord" ver over gaan.
Ik heb een vraagje: lezen jullie op dit moment mee in de vele topics die door George Floyd zijn geïnspireerd?
Ik merk dat jullie terughoudend modden en bannen en daarvoor dank, dat waardeer ik. Om die reden wil ik zelf sowieso niet staffen, want we hebben immers met zijn allen gepleit voor een terughoudender beleid en zelfregulatie.
Ik zie er echter ook weer echt HEEL erg racistische posts voorbij komen, en ik zie ook een paar permabannelingen die zich daar ook schuldig aan maken.
Mijn vraag is dan ook: hoe gaan jullie daarmee om? Lezen jullie mee, is het een bewuste keuze om dergelijke posts door de vingers te zien of permabannelingen een nieuwe kans te geven?
Ik wil echt niet op elke slak zout leggen maar ik merk dat sommige posts wat mij betreft echt mijn incasseringsvermogen ver overstijgen en voor mij in ieder geval de grens van "verhitte discussie" of "onhandig verwoord" ver over gaan.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 6 juni 2020 om 20:44
Ik lees daar inderdaad mee en ik ben het met je eens dat er dingen geschreven worden die ook mij zeer tegen de borst stuiten. Een aantal dingen heb ik ook op gereageerd en gewist, maar ook gekozen om niet te veel in te grijpen omdat naar mijn idee jij en anderen heel goed in staat zijn om er gedegen reacties tegenover te zetten.
Ik wil je vragen om de reacties die voor jou echt ver over de grens gaan wel te staffen, zodat ik daar naar kan kijken en actie kan overnemen.
En heel eerlijk, ik ben nog wat zoekende in de balans tussen laten gaan en ingrijpen en sta dus zeker open voor input.
Ik wil je vragen om de reacties die voor jou echt ver over de grens gaan wel te staffen, zodat ik daar naar kan kijken en actie kan overnemen.
En heel eerlijk, ik ben nog wat zoekende in de balans tussen laten gaan en ingrijpen en sta dus zeker open voor input.
zaterdag 6 juni 2020 om 20:45
Ja, dat zag ik net ook.Luci_Morgenster schreef: ↑06-06-2020 20:42Ze lezen mee op de napraat, gezien de waarschuwing net.. Ik mag toch hopen dat ze dan op zulke topics ook meelezen. Ben ook erg benieuwd waarom dat daar dan niet te zien is?
Am Yisrael Chai!
zaterdag 6 juni 2020 om 20:49
Ja, zoiets vermoedde ik al en ik snap ook dat het voor jullie een ingewikkeld onderwerp is. Zeker omdat over het algemeen mensen die racistische dingen zeggen van zichzelf vinden dat ze echt niet racistisch zijn of dat er hard geroepen wordt dat o.a. ik of mensen zoals ik juist zelf racistisch zijn, kan ik me voorstellen dat het moeilijk is om de juiste balans te vinden. Alle begrip daarvoor dus.ModeratorViva schreef: ↑06-06-2020 20:44Ik lees daar inderdaad mee en ik ben het met je eens dat er dingen geschreven worden die ook mij zeer tegen de borst stuiten. Een aantal dingen heb ik ook op gereageerd en gewist, maar ook gekozen om niet te veel in te grijpen omdat naar mijn idee jij en anderen heel goed in staat zijn om er gedegen reacties tegenover te zetten.
Dat is ook de reden dat ik het maar even ben komen vragen want het voelt ook wat gek om hier te betogen voor zelfregulerend en tegelijk wel te staffen. Over het algemeen vind ik hoe jullie er nu mee omgaan overigens ook prima hoor, ik vind het een verademing om op deze manier te kunnen forummen.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 6 juni 2020 om 20:51
Ok, dank.ModeratorViva schreef: ↑06-06-2020 16:49Er is zeker een controle en er worden ook best veel nieuwe topics/reacties afgekeurd. Ik snap wel dat je soms denkt, waarom is die goedgekeurd, maar we geven ook mensen het voordeel van de twijfel. Niet iedere nieuwe TO is een troll ook al wordt dat geregeld gedacht.
Blijft raar dat wanneer iemand zogenaamd een oproep doet met zijn volledige naam en een foto van zichzelf als profielfoto, dat jullie dat een twijfelgeval vinden.
zaterdag 6 juni 2020 om 20:54
Het gebeurt natuurlijk vaker dan iemand zijn eigen naam gebruikt en er zijn ook forummers die hun eigen foto als avatar hebben. In dit geval heeft mijn collega gisteren een pb gestuurd naar betreffende forummer om zijn naam en foto te wijzigen en toen daar geen reactie op kwam, vandaag het account geanonimiseerd.Ab_Normaal schreef: ↑06-06-2020 20:51Ok, dank.
Blijft raar dat wanneer iemand zogenaamd een oproep doet met zijn volledige naam en een foto van zichzelf als profielfoto, dat jullie dat een twijfelgeval vinden.

zaterdag 6 juni 2020 om 20:56
Mooi!ModeratorViva schreef: ↑06-06-2020 20:54Het gebeurt natuurlijk vaker dan iemand zijn eigen naam gebruikt en er zijn ook forummers die hun eigen foto als avatar hebben. In dit geval heeft mijn collega gisteren een pb gestuurd naar betreffende forummer om zijn naam en foto te wijzigen en toen daar geen reactie op kwam, vandaag het account geanonimiseerd.
Dank namens de echte ehhh.. ik ben de naam al kwijt..