Vraag het de mods.
woensdag 27 mei 2020 om 20:42
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is
. We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.
Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is

Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 7 juni 2020 om 21:23
Marana schreef: ↑07-06-2020 20:27Wat mij opvalt is dat je dit topic aan het bijlezen bent (heel goed!) en dat je daarbij af en toe op een post reageert. Ik zag reacties op posts van 30 en 31 mei en 1 juni. Met dit brakke forum kunnen we helaas niet vanuit jouw quote direct naar de pagina waar het vandaan komt, en hebben we dus geen idee waar de opmerking die jij quote en waar je op reageert over gaan. Zo hebben je reacties geen enkel nut helaas.

Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
zondag 7 juni 2020 om 21:49
Lady*Voldemort schreef: ↑07-06-2020 18:45En wat wil je dat de mod daaraan doet? Iedereen bannen die het niet eens is met de vreemde eend? Je zou er ook zelf iets aan kunnen doen door de vreemde eend bij te vallen. Als je het eens bent met de vreemde eend tenminste. Want het kan natuurlijk ook nog dat hij/zij echt onzin verkondigt. Ook dat komt veel te vaak voor hier.
Goh, ik ben zelf de vreemde eend gok ik en je hebt gelijk, meestal verkondig ik onzin.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.

zondag 7 juni 2020 om 22:21
Geen idee hoeveel wisseling er is geweest hè. En hoeveel oude en nieuwe er zitten.Lady*Voldemort schreef: ↑07-06-2020 19:58Mod zegt dan ook 'die maandban geven we echt niet zomaar'. Wat de voorgaande mods deden spreekt hij/zij zich logischerwijze niet over uit.

zondag 7 juni 2020 om 23:54
Maar waarom zet je dat onder een post welke heel duidelijk is, zo heeft jouw reactie ook geen nut. En wie is we?Marana schreef: ↑07-06-2020 20:27Wat mij opvalt is dat je dit topic aan het bijlezen bent (heel goed!) en dat je daarbij af en toe op een post reageert. Ik zag reacties op posts van 30 en 31 mei en 1 juni. Met dit brakke forum kunnen we helaas niet vanuit jouw quote direct naar de pagina waar het vandaan komt, en hebben we dus geen idee waar de opmerking die jij quote en waar je op reageert over gaan. Zo hebben je reacties geen enkel nut helaas.

dinsdag 9 juni 2020 om 10:05
Mods, ik zie dat iemand een ban heeft wegens racistische uitlatingen. Ik weet dat jullie niet ingaan op individuele gevallen, maar ik ben benieuwd of voor racistische uitlatingen nu een andere 'standaard' geldt dan de standaard ladder?
Overigens vind ik dat iemand met een weekban wegens racistische uitlatingen nog goed wegkomt...
Overigens vind ik dat iemand met een weekban wegens racistische uitlatingen nog goed wegkomt...
dinsdag 9 juni 2020 om 12:21
Ik kwam vragen over een ban daarvoor, die van tantejans.Wilhetnietweten schreef: ↑09-06-2020 10:05Mods, ik zie dat iemand een ban heeft wegens racistische uitlatingen. Ik weet dat jullie niet ingaan op individuele gevallen, maar ik ben benieuwd of voor racistische uitlatingen nu een andere 'standaard' geldt dan de standaard ladder?
Haar vorige ban was 24 uur, waarom dan nu een maand?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 9 juni 2020 om 15:35
Ik vraag me af, hoe kijken jullie tegen parodie topics aan?
Zoals deze: kinderen/kind-wegdoen-hij-blijkt-allerg ... ges/463691
Een parodie van deze: kinderen/kat-wegdoen-kind-verdrietig-ho ... ges/463674
dinsdag 9 juni 2020 om 15:36
Ik had hem gezien en wat mij betreft kan het voor nu. We bekijken het per topic.chocolol schreef: ↑09-06-2020 15:35Ik vraag me af, hoe kijken jullie tegen parodie topics aan?
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
dinsdag 9 juni 2020 om 15:36
Mijn collega komt hier straks op terug.Wilhetnietweten schreef: ↑09-06-2020 10:05Mods, ik zie dat iemand een ban heeft wegens racistische uitlatingen. Ik weet dat jullie niet ingaan op individuele gevallen, maar ik ben benieuwd of voor racistische uitlatingen nu een andere 'standaard' geldt dan de standaard ladder?

dinsdag 9 juni 2020 om 16:47
Goede vraag!SweetFirefly schreef: ↑09-06-2020 16:24Wat houdt "Op verwijderd en maatregelen zijn genomen", precies in? Welke stappen ondernemen jullie dan?

dinsdag 9 juni 2020 om 16:59
Maatregelen volgens het bansysteem.

dinsdag 9 juni 2020 om 17:23
Is toch net zo duidelijk?Ab_Normaal schreef: ↑09-06-2020 17:08Waarom zetten ze dat er niet gewoon bij dan. Vaak staat er passende maatregelen genomen
Al hoop ik nog steeds dat ze altijd passende maatregelen nemen of anders maar geen maatregelen.

dinsdag 9 juni 2020 om 18:03
Nee, zeg.Maud*de*Braose schreef: ↑09-06-2020 15:37Mods, kunnen jullie naast een leeftijdeis ook een eis invoeren voor IQ en beheersing Nederlandse taal?
dinsdag 9 juni 2020 om 18:05
TO krijgt een waarschuwing en als het vaker voorkomt, een ban.SweetFirefly schreef: ↑09-06-2020 16:24Wat houdt "Op verwijderd en maatregelen zijn genomen", precies in? Welke stappen ondernemen jullie dan?
dinsdag 9 juni 2020 om 18:10
ik neem aan dat je het niet al te serieus bedoelt, maar ik ga je toch een serieus antwoord geven. Het forum is in principe toegankelijk voor iedereen en een hoog IQ wil niet zeggen dat iemand een goede beheersing van de Nederlandse taal heeft en andersom, dus wat zou dan zwaarder tellen? Dat iemand de dtjes en tjes niet goed kan toepassen, wil niet zeggen dat diegene geen zinnig verhaal kan hebben.Maud*de*Braose schreef: ↑09-06-2020 15:37Mods, kunnen jullie naast een leeftijdeis ook een eis invoeren voor IQ en beheersing Nederlandse taal?

dinsdag 9 juni 2020 om 18:18
Beiden even zwaar natuurlijk.ModeratorViva schreef: ↑09-06-2020 18:10ik neem aan dat je het niet al te serieus bedoelt, maar ik ga je toch een serieus antwoord geven. Het forum is in principe toegankelijk voor iedereen en een hoog IQ wil niet zeggen dat iemand een goede beheersing van de Nederlandse taal heeft en andersom, dus wat zou dan zwaarder tellen? Dat iemand de dtjes en tjes niet goed kan toepassen, wil niet zeggen dat diegene geen zinnig verhaal kan hebben.

dinsdag 9 juni 2020 om 18:20
En andersomModeratorViva schreef: ↑09-06-2020 18:10Dat iemand de dtjes en tjes niet goed kan toepassen, wil niet zeggen dat diegene geen zinnig verhaal kan hebben.

dinsdag 9 juni 2020 om 18:24
Wat een top idee klinkt ook zo klantvriendelijk op een “ gratis” forum.Maud*de*Braose schreef: ↑09-06-2020 15:37Mods, kunnen jullie naast een leeftijdeis ook een eis invoeren voor IQ en beheersing Nederlandse taal?