Heropend: maddie mccann

03-06-2020 21:29 2922 berichten
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/gr ... ~aae8cd5b/

Zou het dan toch...?
Operatie Grange (het Engelse Scotland Yard onderzoek naar de vermissing) was "very narrowly focused, away from any suspicion of wrongdoing on the part of the McCanns".

Dat op zich stinkt al. Snap niet dat je je als onderzoeker dan leent voor zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Die honden zijn inderdaad erg betrouwbaar maar die hondengeleider kan natuurlijk ook invloed hebben.
S-Meds schreef:
12-06-2020 12:28
de honden zochten niet snel na de verdwijning. Zij zochten enkele weken later. De sporen werden o.a. aangetroffen in een huurauto die pas weken na de verdwijning was gehuurd
Ja maar als Maddie in het appartement is overleden heeft ze daar korter dan 24u gelegen. Ik zeg ook nergens dat ik niet geloof dat de honden daadwerkelijk ergens op aansloegen he, alleen dat de 95% betrouwbaarheid waar hier mee gestrooid wordt niet klopt.

Een goed getrainde cadaverhond heeft overall een accuratie van zo’n 95%. Maar deze lage foutmarge kan je niet zomaar toepassen op iedere situatie waarin zo’n hond gebruikt wordt. Dus domweg blijven roepen dat dit 95 is slaat naar mijn idee nergens op. Dat percentage is prachtig en heel knap maar opgebouwd uit gemiddelden. Als jij een onderzoek hebt waarin duidelijk wordt dat zo’n getrainde hond ALTIJD 95% betrouwbaar is zou ik dat graag lezen. Maar voor zover ik kan vinden is dat een totaalpercentage en is dit opgebouwd uit successen uit meerdere situaties.

Ik vind ook zeker het feit dat zowel een bloedhond als een cadaverhond sporen vinden verdacht en dat haalt ook de betrouwbaarheid omhoog. En als je een pakket bbq vlees zo lang laat rotten achterin je huur auto dat je dagen wil luchten (of dat je uberhaupt gezellig gaat bbqen als je dochtertje vermist wordt) is dat op zn zachtst gezegd heeeeeel vreemd. Maar een stapel verdachte omstandigheden maakt niet dat je die 95% zomaar kan toepassen op deze situatie.
En waarom zijn zaken zoals wanneer Maddie voor het laatst gezien is nog altijd zo vaag? Hoe kan het dat die tijdspanne van mogelijke verdwijning nog altijd zo groot is, terwijl er tientallen gasten en medewerkers waren? Bizar.
Blankepit schreef:
12-06-2020 12:29
Een paar dingen: Er is een mogelijkheid dat Madeleine al eerder stierf en op zijn minst meerdere uren op bepaalde plaatsen gelegen heeft; achter de bank en in de kast. Zo kan de ontbinding die nodig was beter verklaard worden.

De broek en blouse van Kate zou ze kunnen hebben aangehad terwijl ze het dode meisje heeft vastgehouden. Het rode T-shirt van Madeleine kan Maddie hebben gedragen. Cuddle Cat kan een tijd bij het levenloze lichaampje hebben gelegen als vorm van troost.

De autosleutels heb ik veel meer moeite mee: Die auto hebben ze pas 25 dagen na de vermissing gehuurd.
De autosleutel zou ik dan juist weer logisch vinden als ze haar toen nog verplaatst hebben. 1 van de honden sloeg geloof ik ook aan bij de drempel van de bestuurdersportier. Transfer vis hun handen oid op de sleutel. Dat shirtje vind ik dan gekker; je gaat als je het lichaam wil verbergen dan toch niet nog haar shirt uittrekken ofzo. Misschien lag het wel onder haar in de kast maar waarom zou je dat dan ook niet weggooien.
hannaa45 schreef:
12-06-2020 11:35
Het zal nogal wat spanning geven: verbergen, dat je schuld draagt aan de dood van je dochter.
En jarenlang vast blijven houden aan het verhaal wat je samen hebt ingestudeerd.
Alles wat je zegt zijn niet meer dan aanname's.
S-Meds schreef:
12-06-2020 12:29
de twee honden wezen los van elkaar dezelfde locaties aan
Honden wezen niet het bed aan.
Hier bijvoorbeeld een artikel over hoe de gedachtes van een hondengeleider de hond kunnen beïnvloeden:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3078300/

En voor wie denkt dat de hondengeleider niet wist welke auto van de McCanns was raad ik aan het filmpje nog eens heel goed te bekijken:

https://youtu.be/FTF4JTLeOWA
boontje89 schreef:
12-06-2020 12:44
Ja maar als Maddie in het appartement is overleden heeft ze daar korter dan 24u gelegen. Ik zeg ook nergens dat ik niet geloof dat de honden daadwerkelijk ergens op aansloegen he, alleen dat de 95% betrouwbaarheid waar hier mee gestrooid wordt niet klopt.

Een goed getrainde cadaverhond heeft overall een accuratie van zo’n 95%. Maar deze lage foutmarge kan je niet zomaar toepassen op iedere situatie waarin zo’n hond gebruikt wordt. Dus domweg blijven roepen dat dit 95 is slaat naar mijn idee nergens op. Dat percentage is prachtig en heel knap maar opgebouwd uit gemiddelden. Als jij een onderzoek hebt waarin duidelijk wordt dat zo’n getrainde hond ALTIJD 95% betrouwbaar is zou ik dat graag lezen. Maar voor zover ik kan vinden is dat een totaalpercentage en is dit opgebouwd uit successen uit meerdere situaties.

Ik vind ook zeker het feit dat zowel een bloedhond als een cadaverhond sporen vinden verdacht en dat haalt ook de betrouwbaarheid omhoog. En als je een pakket bbq vlees zo lang laat rotten achterin je huur auto dat je dagen wil luchten (of dat je uberhaupt gezellig gaat bbqen als je dochtertje vermist wordt) is dat op zn zachtst gezegd heeeeeel vreemd. Maar een stapel verdachte omstandigheden maakt niet dat je die 95% zomaar kan toepassen op deze situatie.
Wat je eigenlijk zegt is dat de 5% altijd reden geeft voor twijfel. En dat is ook zo. De twee honden hebben echter op drie verschillende dagen sporen van een menselijk lijk én bloed geroken. Dat maakt de foutmarge steeds kleiner. Ze kunnen er een keer naast zitten. Maar niet alletwee op verschillende momenten en niet op drie verschillende dagen.

De aanwijzingen die deze honden geven wijzen totaal niet op een ontvoering. Geen van de sporen trouwens. Een ontvoering is slechts een mogelijkheid. De sporen die er zijn, wijzen op betrokkenheid van de ouders. Zo nuchter moet je wel zijn om dat vast te stellen.
lindaatje1900 schreef:
11-06-2020 22:55
En dan de pers inlichten lijkt mij dan ook geen logische actie.
Dat was echt een hele rare actie inderdaad, want de Portugese politie had ze op het hart gedrukt dat juist niet te doen, omdat dat de kansen op een goede afloop vergrootte. Dus wat doe je dan als moeder: je belt the Sun.
snug schreef:
12-06-2020 12:47
En waarom zijn zaken zoals wanneer Maddie voor het laatst gezien is nog altijd zo vaag? Hoe kan het dat die tijdspanne van mogelijke verdwijning nog altijd zo groot is, terwijl er tientallen gasten en medewerkers waren? Bizar.
Geen camera's en geheugen van mensen is behoorlijk feilbaar. Je ziet wat je wil zien en herinnert wat je denkt dat logisch is, je vult in.
Bizar blijft het wel ja als het inderdaad zo zou zijn als haar bestaan een dag gefaked zou zijn.
Blankepit schreef:
12-06-2020 11:34
Hoe krijg je een menselijke kadaver- én bloedgeur aan je autosleutel?
Dit. Ik geloof er niks van dat de ouders schuldig zijn.
Elizabethie schreef:
12-06-2020 12:58
Hoe kun je zo stellig zijn?
Elizabethie schreef:
Er pleit meer tegen ze dan een stel honden.

http://gerrymccan-abuseofpower-humanrig ... s.html?m=1

De eerste 42 punten mag je overslaan, als je de honden wilt negeren, maar dan nog blijft er genoeg geks over.
anoniem_361479 wijzigde dit bericht op 12-06-2020 13:13
0.38% gewijzigd
Blankepit schreef:
12-06-2020 11:34
Hoe krijg je een menselijke kadaver- én bloedgeur aan je autosleutel?
Is dit een serieuze vraag? Dat is toch niet zo moeilijk?

Iemand die met zijn handen aan een lijk heeft gezeten en ook bloed aan de handen heeft gehad (hoeft niet op het zelfde moment te gebeuren, wast de handen (denkt dat het weg is, maar honden ruiken dit nog). Pakt vervolgens de autosleutels, geur gaat over op de autosleutels.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
S-Meds schreef:
12-06-2020 12:18
je weet duidelijk niets van kadaverhonden. Accuratie is 95%. Bovendien was er geen 1 hond maar 2 met verschillende expertisen in kadaveropsporing. Ook sloegen ze aan op verschillende locaties.
Iets weten over kadaverhonden is leuk, maar het is natuurlijk minstens zo belangrijk om te weten hoe en wanneer een lijkgeur ontstaat; dat moet je weer relateren aan het tijdstip van overlijden.
Elizabethie schreef:
En drie piepkinderen alleen in een appartement achterlaten, met een onafgesloten deur, buiten gehoorafstand en buiten het zicht en zelfs zonder babyfoon, hoe denk jij daarover?
Ik lees steeds dat de huurauto dagen open heeft gestaan om te luchten.
Waar kan ik die informatie vinden? Is dat een getuigenis van iemand? Ik ben benieuwd naar de bron.
harissa schreef:
12-06-2020 13:21
Ik lees steeds dat de huurauto dagen open heeft gestaan om te luchten.
Waar kan ik die informatie vinden? Is dat een getuigenis van iemand? Ik ben benieuwd naar de bron.
https://meaww.com/madeleine-mc-cann-fam ... ve-podcast

Interessant ook dat dit artikel is van voor de Duitse verdachte bekend werd trouwens (2 april 2020).
Ellerlilalinne schreef:
12-06-2020 13:10
Is dit een serieuze vraag? Dat is toch niet zo moeilijk?

Iemand die met zijn handen aan een lijk heeft gezeten en ook bloed aan de handen heeft gehad (hoeft niet op het zelfde moment te gebeuren, wast de handen (denkt dat het weg is, maar honden ruiken dit nog). Pakt vervolgens de autosleutels, geur gaat over op de autosleutels.
Was een serieuze vraag.
Je zou dan ook verwachten dat het stuur en eigenlijk alles wat je aanraakt wordt opgepikt door die honden. Waarom alleen de sleutel?
Blankepit schreef:
12-06-2020 13:26
Was een serieuze vraag.
Je zou dan ook verwachten dat het stuur en eigenlijk alles wat je aanraakt wordt opgepikt door die honden. Waarom alleen de sleutel?
Ik gok dat het stuur en dashboard gereinigd zijn door de verhuurder? Of de sleutel is ook aangeraakt door de drager van het kind en die was weer niet de chauffeur.
Wat betreft die ‘lekkende vuilniszakken’ (verklaring Kate en Gerry) in de huurauto: waarom zou je gaan slepen met vuilniszakken? Die kun je toch gewoon kwijt in containers op het vakantiecomplex?
't Is al met al een heel gedoe
Tiana_76 schreef:
12-06-2020 13:31
Ik gok dat het stuur en dashboard gereinigd zijn door de verhuurder? Of de sleutel is ook aangeraakt door de drager van het kind en die was weer niet de chauffeur.
In deze tijd zou dat logisch zijn, maar toen toch niet?
Blankepit schreef:
12-06-2020 13:26
Was een serieuze vraag.
    Autosleutels zonder handschoenen aangeraakt, de rest met?

of
      Handen gewassen, handen in broekzak, autosleutels in broekzak geur op autosleutels, autostuur paste niet in broekzak?

of
        Handen gewassen, handen in schoudertas om spullen te pakken, autosleutels in schoudertastas geur op autosleutels, autostuur paste niet in schoudertas?

Enzovoort
        ellerlilalinne wijzigde dit bericht op 12-06-2020 13:40
        1.80% gewijzigd
        They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
        Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
        Jammer dat je niet kan teruggaan in de tijd.
        Als ze nu dit onderzoek opnieuw zouden kunnen beginnen mét de juiste mensen en zonder iemand in bescherming te nemen, was er meer opgehelderd geraakt denk ik

Ondertussen zijn alle bewijzen wel weg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
        Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven