Dreumes topic IV
dinsdag 29 januari 2019 om 20:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
woensdag 10 juni 2020 om 16:26
woensdag 10 juni 2020 om 19:42
woensdag 10 juni 2020 om 21:20
Dreumes vond de dieren opzich ook niet zo boeiend. Wel het lopen en de speeltuinen. We gaan vooral voor peuter.
Onze bollie woog 4,005 kg bij zijn geboorte en nu 12 met kledingmaat 86/92. Gok iets meer dan 80 cm
woensdag 10 juni 2020 om 22:09
Het altijd zelf willen lopen is herkenbaar. Hij wil dan ook vaak getild worden, maar dat gaat echt niet meer de hele tijd.
Sinds een paar weekjes loopt hij redelijk goed mee, ook aan de hand en ook op zijn 3 wieler luistert hij momenteel best goed.
Hier zijn best wat driftbuien aan vooraf gegaan, de hele straat heeft hem flink horen krijsen omdat hij perse getild moest worden, de sloot in wilde rennen of elke auto aan wilde raken.. Maar nu is het echt gezellig om een rondje te lopen. Vooral omdat iedereen uitgebreid begroet wordt.
Dieren zijn heel erg favoriet, het is schattig en hij bedoelt het lief. Maar het is ook gevaarlijk want hij rent achter alle dieren aan en duikt op alles wat hij binnen z'n bereik krijgt. Ik zit daar dus strak op, een dier moet zelf naar je toe komen en een hond aaien mag alleen als je het gevraagd hebt. Hij is vast nog veel te jong om dat te begrijpen maar ik hoop dat er ergens een rem op gaat.
Zoon is hier met 40+2 geboren met 4125 gram, is nu 12,5 kilo bij 89 cm. Hij volgt de bovenlijn qua lengte de middenlijn qua gewicht.
Helaas heeft de arme knul flinke koorts en is hij een zielig vogeltje. Wel baal ik dat we nu dus direct in gezinsquarantaine moeten. Ik vraag me af hoevaak dat nog gaat gebeuren komend jaar. Hij heeft best wel eens vaker een aantal dagen koorts. Maar normaal wisselen we dan het thuisblijven af en kunnen we werk zo goed op elkaar afstemmen. Nu dus weer even de quarantaine in, en ik baal daar echt van. Gedoe. Ik focus me maar op het heerlijk samen kroelen, want dat vind ik stiekem best een voordeel van een ziek kind
Sinds een paar weekjes loopt hij redelijk goed mee, ook aan de hand en ook op zijn 3 wieler luistert hij momenteel best goed.
Hier zijn best wat driftbuien aan vooraf gegaan, de hele straat heeft hem flink horen krijsen omdat hij perse getild moest worden, de sloot in wilde rennen of elke auto aan wilde raken.. Maar nu is het echt gezellig om een rondje te lopen. Vooral omdat iedereen uitgebreid begroet wordt.
Dieren zijn heel erg favoriet, het is schattig en hij bedoelt het lief. Maar het is ook gevaarlijk want hij rent achter alle dieren aan en duikt op alles wat hij binnen z'n bereik krijgt. Ik zit daar dus strak op, een dier moet zelf naar je toe komen en een hond aaien mag alleen als je het gevraagd hebt. Hij is vast nog veel te jong om dat te begrijpen maar ik hoop dat er ergens een rem op gaat.
Zoon is hier met 40+2 geboren met 4125 gram, is nu 12,5 kilo bij 89 cm. Hij volgt de bovenlijn qua lengte de middenlijn qua gewicht.
Helaas heeft de arme knul flinke koorts en is hij een zielig vogeltje. Wel baal ik dat we nu dus direct in gezinsquarantaine moeten. Ik vraag me af hoevaak dat nog gaat gebeuren komend jaar. Hij heeft best wel eens vaker een aantal dagen koorts. Maar normaal wisselen we dan het thuisblijven af en kunnen we werk zo goed op elkaar afstemmen. Nu dus weer even de quarantaine in, en ik baal daar echt van. Gedoe. Ik focus me maar op het heerlijk samen kroelen, want dat vind ik stiekem best een voordeel van een ziek kind

woensdag 10 juni 2020 om 22:44
Ik heb haar vandaag geprobeerd op te meten. Ze zit nu rond de 84 cm. Hoe zwaar ze is geen idee. Denk boven de 11 kg. Vond het toch jammer dat ze de laatste keer bij het CB niet gemeten en gewogen is. Maar ik maak mij eigenlijk helemaal niet druk over haar groei. Ze was bij geboorte al 54 cm. We horen van iedereen dat ze zo lang is. Ze zit op de plus 1 lijn, dus zo groot is ze nou ook weer niet en met een papa van 2 meter is dat ook niet zo gek natuurlijk. Vrienden en familie hebben vooral gewoon ukkies blijkbaar. Ik ben niet zo heel lang. Ze is al op de helft om mij in te halen. Ik hoop dat ze gewoon ergens tussen ons in blijft steken.
Maandag had ik via marktplaats een opberg bankje, tafeltje en stoeltje geregeld. Ze ging bijna meteen zelf op het stoeltje zitten. Zo schattig. Opa en oma brengen van het weekend ook nog een stoeltje mee. Dan heeft beer ook een plekje om te zitten. Ik moet bijna op mijn handen gaan zitten om niet een theeservies voor haar te kopen. Ik zie het al helemaal voor mij. De werkelijkheid is natuurlijk dat alle kopjes door de kamer liggen en vast niet op tafel staan. Laat staan dat beer lang op die stoel zit.
Hebben jullie dat ook dat je steeds iets bedenkt om te kopen voor je kind. Het zijn vaak kleine dingen, maar ik probeer mij wel in te houden.
Een keukentje zal nog even moeten wachten. We moeten nu eerst wat ruimte maken en de nieuwe meubeltjes een beter plekje geven. Onze huiskamer word aardig overgenomen door het speelgoed.
Maandag had ik via marktplaats een opberg bankje, tafeltje en stoeltje geregeld. Ze ging bijna meteen zelf op het stoeltje zitten. Zo schattig. Opa en oma brengen van het weekend ook nog een stoeltje mee. Dan heeft beer ook een plekje om te zitten. Ik moet bijna op mijn handen gaan zitten om niet een theeservies voor haar te kopen. Ik zie het al helemaal voor mij. De werkelijkheid is natuurlijk dat alle kopjes door de kamer liggen en vast niet op tafel staan. Laat staan dat beer lang op die stoel zit.
Hebben jullie dat ook dat je steeds iets bedenkt om te kopen voor je kind. Het zijn vaak kleine dingen, maar ik probeer mij wel in te houden.
Een keukentje zal nog even moeten wachten. We moeten nu eerst wat ruimte maken en de nieuwe meubeltjes een beter plekje geven. Onze huiskamer word aardig overgenomen door het speelgoed.
woensdag 10 juni 2020 om 23:21
Wat grappig tara. Een theeservies is nou ongeveer het enige waar mijn zoontje even zelf mee kan spelen en we houden hele theeparties met de pop en de beer bij zijn keukentje. Zo vreselijk schattig
Ik vind het echt een aanrader en het is ook bijna het enige wat niet door de hele kamer gaat.
Dat kopen herken ik helemaal trouwens. Ik probeer me ook in te houden maar lukt niet altijd.
Fijn om ook wat herkenning te lezen over het weglopen. Ik wil hem graag leren om zelf te lopen maar ja, als ik hem probeer bij te sturen en hij in tegendraadse modus gaan dan moet je soms wel optillen. Lastig hoor.
Zoon is trouwens lang, +1.5 geloof ik en hij wordt ook meestal ouder geschat. Heeft hij van zijn vader want ik ben een ukkie van 1.55

Dat kopen herken ik helemaal trouwens. Ik probeer me ook in te houden maar lukt niet altijd.
Fijn om ook wat herkenning te lezen over het weglopen. Ik wil hem graag leren om zelf te lopen maar ja, als ik hem probeer bij te sturen en hij in tegendraadse modus gaan dan moet je soms wel optillen. Lastig hoor.
Zoon is trouwens lang, +1.5 geloof ik en hij wordt ook meestal ouder geschat. Heeft hij van zijn vader want ik ben een ukkie van 1.55

donderdag 11 juni 2020 om 08:26
Een theeservies was (en is) hier bij onze oudste ook lang favoriet, maar wel pas vanaf dat ze ongeveer 2 jaar was. Alle poppen en knuffelberen werden dan elk op een stoeltje gezet en iedereen kreeg een kop met schotel. Inmiddels krijgen ze ook een bordje met 'eten'
Wij hebben deze week de box weggedaan, wat een ruimte opeens! Al het speelgoed zit in bakken in een Kallax kast en qua groot los speelgoed staat er alleen een loopwagentje, poppenbuggy en keukentje. Maar het keukentje heb ik zelf geschilderd zodat het in onze woonkamer past, dus die valt niet zo op. In principe (als ik zin heb) is het 's avonds weer keurig opgeruimd.
Oudste was lang en dun (lange vader en ik ben klein) maar is nu blijven steken met haar lengte, het zegt dus niet alles. Bijna-dreumes was bijna 9 pond bij de geboorte en is gezakt naar de +1 voor gewicht bij een gemiddelde lengte.
Wij hebben deze week de box weggedaan, wat een ruimte opeens! Al het speelgoed zit in bakken in een Kallax kast en qua groot los speelgoed staat er alleen een loopwagentje, poppenbuggy en keukentje. Maar het keukentje heb ik zelf geschilderd zodat het in onze woonkamer past, dus die valt niet zo op. In principe (als ik zin heb) is het 's avonds weer keurig opgeruimd.
Oudste was lang en dun (lange vader en ik ben klein) maar is nu blijven steken met haar lengte, het zegt dus niet alles. Bijna-dreumes was bijna 9 pond bij de geboorte en is gezakt naar de +1 voor gewicht bij een gemiddelde lengte.
vrijdag 12 juni 2020 om 13:29
Onze dreumes gaat nu ineens zo hard. Gek is dat altijd
Enkele weken geleden ging ze nog niet staan en nu loopt ze al aan twee handen en staat soms zelf zonder zich vast te houden.
Vandaag eerste echte zonnige dag van onze mini vakantie We gaan zo lekker op pad als mevrouw wakker is
Voor volgende week zo’n hello fresh box geregeld Dat leek me wel eens leuk We zijn een beetje uitgedacht qua recepten dus dit is misschien even makkelijk
Iemand ervaring met zoiets?
Enkele weken geleden ging ze nog niet staan en nu loopt ze al aan twee handen en staat soms zelf zonder zich vast te houden.
Vandaag eerste echte zonnige dag van onze mini vakantie We gaan zo lekker op pad als mevrouw wakker is
Voor volgende week zo’n hello fresh box geregeld Dat leek me wel eens leuk We zijn een beetje uitgedacht qua recepten dus dit is misschien even makkelijk
Iemand ervaring met zoiets?
vrijdag 12 juni 2020 om 13:46
vrijdag 12 juni 2020 om 14:11
Ja stom is dat hè Dat hebben wij dus ook, dus nu even een tijdje nieuwe inspiratie opdoenDue-scimmie schreef: ↑12-06-2020 13:46Ik vind ze altijd wel leuk om weer nieuwe inspiratie op te doen.
Wij hebben hier iemand die fruitkratten bezorgd en heb deze week voor eerst ook groentekrat besteld om weer eens wat meer variatie aan te brengen. Want wij vallentoch vaak terug op dezelfde gerechten.
Mijn man is ook wel een beetje kieskeurig dus met recepten of kaartjes van de albert heijn is het altijd mitsen en maren Nu “moet” hij gewoon wel

zaterdag 13 juni 2020 om 08:38
Ik ben nieuw hier en kom gelijk binnen met een vraag als dat goed is
We hebben een dochter van 17 maanden en sinds een week weet ze hoe ze deuren open moet krijgen. Aangezien we veel deuren in huis hebben en ze nu elke gelegenheid zoekt om die dicht te slaan vroeg ik mij af of jullie tips hebben. We hebben al piepschuimen dingen tussen de deur, alleen we hebben ook inloopkasten die ze openmaakt. Ik vind het vooral griezelig met haar vingers
Ik ben benieuwd of jullie hier een tijdelijke oplossing voor gevonden hebben. Door Corona zijn we nog steeds de hele dag thuis dus dat maakt het misschien ook lastiger.

zaterdag 13 juni 2020 om 09:01
Klink omhoog van de deuren zodat zij niet kan weglopen. Verder zou ik het accepteren, onze dreumes heeft tot nu toe 1x z'n vingers er tussen gehad naar dat ging niet heel hard. Dat soort dingen horen er soms bij is mijn mening maar wij zijn soms misschien ook wel te makkelijk.EllaBowie schreef: ↑13-06-2020 08:38Ik ben nieuw hier en kom gelijk binnen met een vraag als dat goed isWe hebben een dochter van 17 maanden en sinds een week weet ze hoe ze deuren open moet krijgen. Aangezien we veel deuren in huis hebben en ze nu elke gelegenheid zoekt om die dicht te slaan vroeg ik mij af of jullie tips hebben. We hebben al piepschuimen dingen tussen de deur, alleen we hebben ook inloopkasten die ze openmaakt. Ik vind het vooral griezelig met haar vingers
Ik ben benieuwd of jullie hier een tijdelijke oplossing voor gevonden hebben. Door Corona zijn we nog steeds de hele dag thuis dus dat maakt het misschien ook lastiger.
zaterdag 13 juni 2020 om 09:02
Speelgoed kopen, herkenbaar! Ik hou ervan de kringloop af te speuren naar (bijna) nieuw speelgoed. Dus dat scheelt wel in prijs! Verder heb ik al zoon zijn speelgoed verdeeld over 7 kallaxbakken, er passen er maar 4 in de kast beneden. De andere 3 staan boven. Zo wisselen we af, zorgt er ook voor dat zoon beter speelt met z'n speelgoed.
Variatie in eten gaat hier met vlagen. Wat wij doen is in onze agenda plannen wat we eten, man en ik vullen onze eigen 'kookdagen' in. Als we dan merken dat we weer veel hetzelfde eten dan blader ik even terug naar 2 maanden geleden en dan doe ik vaak inspiratie op van wat we toen aten.
We eten vaak wel seizoensgericht. Maar ik merk dat zoon wat kieskeuriger wordt dus dat ik ook wel wat sneller grijp naar maaltijden die hij goed eet. En dat we dus nu al even geen bloemkool meer hebben gegeten...
Wij vonden HelloFresh niet helemaal bijzonder/lekker genoeg voor het prijskaartje wat er aan hangt.
@Ella, geen tips wbt deuren hier. Zoon kan ze zelf open en dicht maken, maar doet dat dus eigenlijk heel netjes.
Wij staan er hetzelfde in als Envelop, 2 keer vingers er zachtjes tussen gegaan en dat heeft dus blijkbaar geholpen.
Ik zie trouwens wel eens bij vrienden de deurklinken verticaal staan (omhoog) IPV horizontaal zodat de kinderen ze niet open krijgen.
Ik moest weer hard lachen vanmorgen. Ik stond ontbijt in de keuken te maken. Opeens gaat de radio aan in de woonkamer. Dus ik kijk om het hoekje. Staat zoon met z'n handen in de lucht naast de radio 'ohoh'. Zeg ik 'heb jij de radio aangezet *zoon*?' Zegt ie 'huh, mama? Nee, nee, ohoh'
Kind staat nu al te liegen
Variatie in eten gaat hier met vlagen. Wat wij doen is in onze agenda plannen wat we eten, man en ik vullen onze eigen 'kookdagen' in. Als we dan merken dat we weer veel hetzelfde eten dan blader ik even terug naar 2 maanden geleden en dan doe ik vaak inspiratie op van wat we toen aten.
We eten vaak wel seizoensgericht. Maar ik merk dat zoon wat kieskeuriger wordt dus dat ik ook wel wat sneller grijp naar maaltijden die hij goed eet. En dat we dus nu al even geen bloemkool meer hebben gegeten...

Wij vonden HelloFresh niet helemaal bijzonder/lekker genoeg voor het prijskaartje wat er aan hangt.
@Ella, geen tips wbt deuren hier. Zoon kan ze zelf open en dicht maken, maar doet dat dus eigenlijk heel netjes.
Wij staan er hetzelfde in als Envelop, 2 keer vingers er zachtjes tussen gegaan en dat heeft dus blijkbaar geholpen.
Ik zie trouwens wel eens bij vrienden de deurklinken verticaal staan (omhoog) IPV horizontaal zodat de kinderen ze niet open krijgen.
Ik moest weer hard lachen vanmorgen. Ik stond ontbijt in de keuken te maken. Opeens gaat de radio aan in de woonkamer. Dus ik kijk om het hoekje. Staat zoon met z'n handen in de lucht naast de radio 'ohoh'. Zeg ik 'heb jij de radio aangezet *zoon*?' Zegt ie 'huh, mama? Nee, nee, ohoh'
Kind staat nu al te liegen

zaterdag 13 juni 2020 om 16:53
Dank jullie wel voor de tips! Misschien moet ik er meer vertrouwen in hebben. We hebben geen bovenverdieping en veel deuren op de vloer dus ik denk dat ik een aantal met piepschuim doe en een paar keer voordoen hoe ze dicht moeten. Ze is aardig hardleers, heeft al meerdere keren vingers tussen dingen gehad

zaterdag 13 juni 2020 om 19:15
Hier is het spelen met de deuren ook begonnen Ze kan ze ( nog) niet zelf opendoen dus wij zijn nog geholpen met de deuren dicht houden
Maar idd de klinken omhoog zie ik ook wel eens
Wat een ondeugd Daanstje !
Het is soms grappig en ook wel shocking om te merken hoeveel ze al doorhebben en dus “bewust” doen
Maar idd de klinken omhoog zie ik ook wel eens
Wat een ondeugd Daanstje !
Het is soms grappig en ook wel shocking om te merken hoeveel ze al doorhebben en dus “bewust” doen
zaterdag 13 juni 2020 om 21:00
Wij hebben gelukkig een ontzettend vervelende ronde deurknop bij de voordeur die zelfs peuter niet open krijgt. Verder opent dreumes alle kasten. Ik heb net via marktplaats keukentje gekocht/gereserveerd dus hoop dat hij daar zijn lol in op kan kwa deurtjes openen.
Onze dreumes had vanochtend zo'n vieze luier dat ik bijna moest kokhalzen en ondertussen lag ie me uit te lachen
Onze dreumes had vanochtend zo'n vieze luier dat ik bijna moest kokhalzen en ondertussen lag ie me uit te lachen

zaterdag 13 juni 2020 om 21:57
Oh luiers verschonen is hier een drama! Is dat herkenbaar? Echt ruzie om hem überhaupt liggend te krijgen (plas verschoon ik staand, ook huilen maar minder) en dan moet je hem eigenlijk met zijn tweeen vasthouden omdat ie anders weg is. En boos en huilen, schoppen met zijn benen. Het is ook al maanden zo, helaas niet meer echt een fase. Ik heb niet het idee dat het pijn doet (heeft het wel gedaan in tijden dat hij 8 poepluiers op een dag had). Afleiding werkt niet helaas. Overigens is in bad gaan hetzelfde drama maar dat is pas sinds kort. Daarvan hoop ik nog dat het overgaat haha. Ik ken het totaal niet van oudste dus als iemand nog tips heeft, graag
.

zaterdag 13 juni 2020 om 22:15
Luiers was hier een poos drama maar gaat nu wel weer. In bad vind ze echt zeer matig. Onder de douche is moord en brand. Het hele bad gebeuren is voor niemand leuk dus ze gaat alleen als het echt moet (lees haren wassen of als ze in de modder heeft gespeeld ofzo) verder is het met de washand en klaar. Rare is dat badje in de tuin wél leuk is. Ik snap er niks van. Helaas dus geen tips. Oudste heeft ook wel een lastige verschoon fase gehad maar dat hele bad gedoe herken ik niet. Hij is een echte waterrat. Dreumes daarentegen.... Ben benieuwd hoe ze het vindt als we ooit weer gaan zwemmen...

zaterdag 13 juni 2020 om 22:25
Ze maakt hier nog geen deuren open. Ze doet wel alles dicht. Lades in de keuken terwijl je nog iets aan het pakken bent of de koelkast terwijl je net de boter wil terug zetten. Ze heeft tot nu toe slechts 1 keer een vinger tussen de la gehad, maar volgens mij deed dat niet echt pijn, want ze bleef proberen de la dicht te krijgen. Ze was wel geschrokken toen ze een la open kreeg toen ze er aan hing. Dat kwam vooral omdat ze een duw kreeg van het ding en op haar kont viel.
Vandaag waren opa en oma (mijn vader en zijn vrouw) hier. We hadden ze al sinds begin maart niet meer gezien. Ze hadden haar dus nog niet in het echt zien lopen, dus ze vonden het prachtig om haar te zien rond rennen. Ze moest wel even opwarmen, maar na een uurtje kroop ze gezellig tussen ze in op de bank. Het was ook een klein drama toen ze weg gingen. Ze bleven niet zo heel lang. Wel jammer dat ik ze zelf niet kon knuffelen. Hopelijk dat het over een tijdje weer mag.
Ik ben volgende week jarig en ik kreeg een haak boek voor kinderspeelgoed. Ik ga dus alvast pannetjes haken
. Mijn vader had ook nog een taart gebakken, dus het was toch ook een beetje feest.
Vandaag waren opa en oma (mijn vader en zijn vrouw) hier. We hadden ze al sinds begin maart niet meer gezien. Ze hadden haar dus nog niet in het echt zien lopen, dus ze vonden het prachtig om haar te zien rond rennen. Ze moest wel even opwarmen, maar na een uurtje kroop ze gezellig tussen ze in op de bank. Het was ook een klein drama toen ze weg gingen. Ze bleven niet zo heel lang. Wel jammer dat ik ze zelf niet kon knuffelen. Hopelijk dat het over een tijdje weer mag.
Ik ben volgende week jarig en ik kreeg een haak boek voor kinderspeelgoed. Ik ga dus alvast pannetjes haken

zaterdag 13 juni 2020 om 22:43
Ik zou precies hetzelfde getypt hebbenEnvelop schreef: ↑13-06-2020 09:01Klink omhoog van de deuren zodat zij niet kan weglopen. Verder zou ik het accepteren, onze dreumes heeft tot nu toe 1x z'n vingers er tussen gehad naar dat ging niet heel hard. Dat soort dingen horen er soms bij is mijn mening maar wij zijn soms misschien ook wel te makkelijk.

zaterdag 13 juni 2020 om 22:47
Hier was in bad gaan doen ook 2 maanden drama. Sinds vorige week huilt ze alleen maar in het begin. We hadden een grote boot gekocht speciaal voor in bad met auto’s erin en die vond ze wel interessant dus dat gaf afleiding. Ik ben er ook zelf wel eens bij gaan zitten, dat hielp ook welzussel schreef: ↑13-06-2020 21:57Oh luiers verschonen is hier een drama! Is dat herkenbaar? Echt ruzie om hem überhaupt liggend te krijgen (plas verschoon ik staand, ook huilen maar minder) en dan moet je hem eigenlijk met zijn tweeen vasthouden omdat ie anders weg is. En boos en huilen, schoppen met zijn benen. Het is ook al maanden zo, helaas niet meer echt een fase. Ik heb niet het idee dat het pijn doet (heeft het wel gedaan in tijden dat hij 8 poepluiers op een dag had). Afleiding werkt niet helaas. Overigens is in bad gaan hetzelfde drama maar dat is pas sinds kort. Daarvan hoop ik nog dat het overgaat haha. Ik ken het totaal niet van oudste dus als iemand nog tips heeft, graag.