Vaccinatie, kind 9 jaar voorbereiden?

17-06-2020 11:12 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje krijgt morgen zijn vaccinaties. Heel suf misschien, maar ik vraag me af of ik het hem beter nu vertel of morgen als we er zijn?

Hij heeft vorig jaar heel nare ervaringen gehad met verdovingsspuiten nadat hij een tand uit zijn mond was gevallen en deze terug geplaatst moest worden.

Vraag het me ook af omdat ik zelf vroeger echt panisch was voor naalden (nu niet meer, ik geef ook bloed en daar is hij ook al een keer mee naar toe geweest).

Nu al vertellen en een beetje voorbereiden, of gewoon als we onderweg zijn? Wat zouden jullie doen/hoe hebben jullie dat gedaan?
Haha, en zo loopt het toch nog uit de hand.

Bedenk me hierdoor dat mijn 9-jarige nog niet is opgeroepen (wel 9 geworden in 2020). Ik zou nooit zonder het te vertellen de prik gaan halen. Gewoon meedelen dat ze aan de beurt is (net als iedereen komt) en waar het voor is. Ze is 9, dat moet ze toch kunnen handelen hoor, zelfs zonder ijs of kado beloftes ;)

M.i. stelt het geen fluit voor, maar ze hebben hier wel vaker vaccinaties gehad (ivm reizen).
19juni schreef:
17-06-2020 11:36
Ok, bedankt voor de reacties!

Vertel het hem straks wel, een ding zou ik er sowieso niet van maken maar inderdaad we gaan morgen even 2 prikjes halen. Volgens mij gaat het nu niet massaal vanwege corona, er zit ook een checkmoment bij dus heb een afspraak van 20 minuten.

En helemaal niets zeggen is wel sneu, dat zou ik natuurlijk ook niet doen. Vroeg me ook gewoon af hoe dat deden.
Waarschijnlijk heb je geen afspraak van 20 minuten maar val je in een tijdvak van 20 minuten samen met tig anderen. Check invullen, aanmelden, even in de rij, zitten-prikken-klaar!

Hier staat de ijskraam voor de deur. Je kúnt dus eigenlijk niet zonder ijsje naar huis :D
moizer schreef:
17-06-2020 17:02
Waarschijnlijk heb je geen afspraak van 20 minuten maar val je in een tijdvak van 20 minuten samen met tig anderen. Check invullen, aanmelden, even in de rij, zitten-prikken-klaar!

Hier staat de ijskraam voor de deur. Je kúnt dus eigenlijk niet zonder ijsje naar huis :D
Nope, heb echt een afspraak. Met vragenlijst en ZOON wordt ook gewogen en gemeten enz. 25 min lees ik nu net zelfs.

Ben ook specifiek gebeld voor een datum/tijd.
Bij mijn kinderen in de klas werd er over gesproken dus was geen verrassing. Het is ook totaal geen item bij ons. Het enige is dat ze er rekening mee moeten houden met hun speelafspraakjes.

Mijn kinderen zouden het zeer zeker niet waarderen als ze zonder aankondiging werden mee genomen en ineens een pril zouden krijgen (bij het consultatiebureau werkte dat prima, maar met 9 moet je op deze manier niet voor de gek gehouden worden).
Dus gewoon enkele dagen van te vboren even mededelen en that's it
moizer schreef:
17-06-2020 17:02

Haha mooi. Ben je meteen een loedermoeder als je eraan voorbij loopt. ;-D
OohBoy schreef:
17-06-2020 18:05
Haha mooi. Ben je meteen een loedermoeder als je eraan voorbij loopt. ;-D
Ja, zeker! Nou vind ik dat ook niet zo’n punt hoor. ‘Hoort bij de routine’ zullen we maar zeggen (inmiddels al regelmatig geweest want meerdere kinderen die ook meningokokken en hpv moesten hebben). Niet als troost of goedmakertje maar meer als ‘gelukje dat hij er weer staat’.
En ach. Het zijn geen luxe magnums en zo maar eenvoudig schepijs met discodip of zo
Luci_Morgenster schreef:
17-06-2020 11:13
Niet.

Anders dan zeggen dat ze weer moeten voor vaccinaties. Daar handje vast gehouden en daarna een ijsje genomen.
Klaar.

Maar ik heb geen naaldfobie en ben dus niet mijn angsten aan het projecteren op de kinderen. ;-)
En ja dat klinkt onaardig maar zo komt je OP wel over.

Waarom zou je in vredesnaam handje vasthouden en ijsje eten? Dan maak je er juist wel een heel groots iets van.

Ik zeg het gewoon de dag vantevoren (echt, waarom zou je je kind ermee overvallen? Zou je zelf toch ook niet prettig vinden?), herinner ze er 's morgens nog even aan en that's it.

Als je echt gelooft dat er niks aan de hand is en dat wil uitstralen dan moet je ook niet met ijsjes aan komen zetten. Doen we bij de tandarts ook niet.
Sommige dingen moeten even, en klaar.
Ik bereidde ze voor door even in hun bovenarm te prikken met mijn vinger, kort en stevig. En dat was wat ze konden verwachten.
Ozo.
Hij zei vanochtend nog dat hij toch niet zo’n zin had in de 9 jaarsprik. Toen ik zei dat het wel mee zou vallen zei hij ‘ja dat denk ik eigenlijk ook wel’ 😊
Dubbeljus schreef:
18-06-2020 07:49
Waarom zou je in vredesnaam handje vasthouden en ijsje eten? Dan maak je er juist wel een heel groots iets van.

Ik zeg het gewoon de dag vantevoren (echt, waarom zou je je kind ermee overvallen? Zou je zelf toch ook niet prettig vinden?), herinner ze er 's morgens nog even aan en that's it.

Als je echt gelooft dat er niks aan de hand is en dat wil uitstralen dan moet je ook niet met ijsjes aan komen zetten. Doen we bij de tandarts ook niet.
Sommige dingen moeten even, en klaar.
:rofl: :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven