Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Due-scimmie schreef:
28-06-2020 06:27
Hier als ik er ben ook. Als ik niet in de ruimte ben, wil hij wel zijn speen.
Hier hetzelfde, al kan hij af en toe na het drinken zijn speen pakken en naast me in slaap vallen. Pfff het was weer vroeg vanochtend, 5.40u wakker en huilen dus zus ook wakker. Erg matig dit want ze waren al zo moe.
zussel schreef:
28-06-2020 06:32
Hier hetzelfde, al kan hij af en toe na het drinken zijn speen pakken en naast me in slaap vallen. Pfff het was weer vroeg vanochtend, 5.40u wakker en huilen dus zus ook wakker. Erg matig dit want ze waren al zo moe.
:high5:
Hier half 6. Maar onze peuter had gisteren bijna 40 graden koorts, overdag twee keer geslapen en sliep toch voor 20:00 dus was te verwachten. Ik zag op mijn smart watch trouwens dat ik bij het in bed leggen van hem ook in slaap ben gevallen ;-) dus ben na die tijd alleen nog uit bed geweest om tanden te poetsen, wel 10 keer wakker geweest.
Due-scimmie schreef:
28-06-2020 06:48
:high5:
Hier half 6. Maar onze peuter had gisteren bijna 40 graden koorts, overdag twee keer geslapen en sliep toch voor 20:00 dus was te verwachten. Ik zag op mijn smart watch trouwens dat ik bij het in bed leggen van hem ook in slaap ben gevallen ;-) dus ben na die tijd alleen nog uit bed geweest om tanden te poetsen, wel 10 keer wakker geweest.
Oh das sneu die koorts. Nu weer weg inmiddels? Ik val ook heel vaak in slaap bij het naar bed brengen haha, meestal 20 minuutjes ofzo en dan ga ik daarna weer naar beneden.
zussel schreef:
28-06-2020 06:51
Oh das sneu die koorts. Nu weer weg inmiddels? Ik val ook heel vaak in slaap bij het naar bed brengen haha, meestal 20 minuutjes ofzo en dan ga ik daarna weer naar beneden.
Ja, vanochtend alleen nog wat verhoging en wel weer eetlust.

Man kwam dreumes rond 9 naar bed brengen want die was beneden in slaap gevallen. Ik was te lui om nog uit bed te komen :geek:
Veel geschreven weer!

@voorlezen, peuter en dreumes gaan samen naar bed en peuter kiest elke avond een boekje. Dreumes heeft er weinig interesse voor op dat moment maar komt overdag wel eens een boekje brengen om voor te lezen.

@woordenschat, hij is nu 1,5 zegt al een tijdje papa, vogel en deze. Sinds kort is mama daar ook bij gekomen. Dreumes is sowieso een echt papa's kindje.

@dingen in bed, hier alleen een duim en een knuffel maar daar kan hij ook prima zonder. Heel makkelijk!

@verder hier. Wij zijn net terug van een weekend kamperen. Het was zo leuk! Dreumes had ook de tijd van z'n leven, lekker rondlopen, naar iedereen zwaaien, in de plassen stampen vanmorgen en vooral bijna de hele dag in het badje bij de tent of in het meertje zitten. Wat een waterrat :love:
Hier ook altijd veel spenen in bed! En een knuffeldoek van Little Dutch met een konijntje, die noemt ze "Nijnie" en moet absoluut overal mee naartoe. Gelukkig hebben we er 3,

Qua woordenschat is dochter echt heel ver, maar ze was juist wat later met grof motorische dingen zoals zelfstandig zitten (11 maanden) en lopen (16 maanden). Kletsen was overduidelijk belangrijker, snap ik wel ;).

Envelop, klinkt als een heerlijk weekend!

Heeft iemand tips voor een autostoel bij opa en oma in de auto? Wij hebben zelf de maxicosi axissfix, maar dat vind ik een beetje overdreven en de top 10 uit de Consumentenbondtest is ook allemaal rond of boven de 200 euro. Ze passen 1x in de week op, gaan nu eigenlijk altijd wandelen maar willen straks ook uitstapjes naar bv. de dierentuin gaan maken.
Hier hebben opa en oma die van de Hema. Geloof alleen niet dat die he goed uit test komt, maar is stukje van 5 minuten dus dat durf ik wel aan. En ze hebben onze oude maxicosi tobi. Wil je nieuw op tweedehands? Kennissen misschien die nu uit de kleine kinderen zijn?
Ik zou voor een goede autostoel gaan op Marktplaats. Dan weet je in elk geval dat hij goed getest is maar betaal je niet de hoofdprijs. Wij hebben zelf een Maxicosi Tobi, voor een paar tientjes koop je die op MP. Even bekleding wassen en klaar.
Klinkt heerlijk Envelop! Wij gaan binnenkort 2 weken kamperen . Ik hoop dat dreumes daar net zo van gaat genieten!

Ik en mijn ouders hebben een 2e hands maxi cosi Tobi in onze auto's. Mijn man een maxi cosi Pearl, ook 2e hands. Gewoon van bekenden die hun autostoel verkochten.
Wat lekker Envelop een kleine waterrat. Hier heeft ze donderdag en vrijdag ook lekker in het water gespeeld. Vrijdag was ze daarna zo moe dat ze bij haar vader op schoot in slaap viel terwijl ik aan het koken was.

Ze word hier nu wel wat selectiever met eten. Rijst is ze geen fan meer van. Met of zonder sausje maakt niet uit. Paprika eet ze alleen nog rauw en dan is ze er gek op. Maar zodra het ergens in zit eet ze het niet. Geen idee hoe het komt. We hebben nog steeds een kind dat zo ongeveer alles eet, dus ik maak mij er niet druk om, maar vooral bij de paprika viel het op dat ze er elke keer omheen eet.
Hier ook een waterrat! :-D Ze plonst wat af in bad, zo leuk om te zien. Al word ik zelf behoorlijk nat. :rofl:

Wij hebben de Cybex Sirona M2, heel tevreden van, maar wel niet goedkoop. We hebben deze gekozen op basis van de recensie in Test-Aankoop.
De grootouders hebben geen kinderzitje aangezien ze dochter nooit vervoeren, maar ik zou eventueel voor de Maxi Cosi City gaan moest het nodig zijn. Krijgt een goede evaluatie en is niet duur.

Hoe oud is je dochter, Tara82? De onze eet momenteel ook nog alles. Ze is zo een goede eter! Ik ging ervan uit dat dit zo ging blijven, maar blijkbaar kan het dus nog omslaan.

Vandaag heeft dochter voor de eerste keer heel bewust een puzzelstukje in de puzzel gestoken en een blok in de vormendoos. :-D Zo trots!
Onze peuter at ons tot z'n tweede verjaardag arm. Daarna werd hij selectief. Het is nog steeds geen slechte eter maar kan soms wel strijd geven aan tafel. Onze jongste is een draak met eten maar ze slaapt of groeit er niet minder om dus 't zal wel.

Ik heb voor onze tweede auto 2x cybes juno fix 2 ofzoiets gehaald. Ik vind ze heel fijn. Fijner dan onze dure nieuwe maxicosis die in de gezinsauto zitten.
Ze is nu 16,5 maand. Ze had eerder ook een periode dat ze even geen tomaten meer at, maar die gaan er nu weer goed in. Ze wil vooral alles eten wat wij eten. Mijn man kan gewoon niet meer rustig een boterham met kaas eten. Ze bedelt meer dan de hond :-D . Ze mag ook bijna alles proeven als ik aan het koken ben. Het schijnt ook wel te kunnen veranderen. Ze worden ouder en eigenwijzer natuurlijk.

Het is dat er momenteel even geen familie feestjes zijn, maar ze is er echt eentje die denk ik iedereen af gaat en van iedereen wel een hapje krijgt.
Zo, hier even een berichtje, waren een weekendje weg. Hebben heerlijk genoten! Jammer was wel dat kleuter een dubbele oorontsteking en een keelontsteking kreeg. Desondanks toch een leuk weekend gehad.

Ik lees straks ff bij
Dank voor de tips, allemaal! Ik ga inderdaad maar eens kijken of er bekenden zijn met kids die net uit de peuterstoelen gegroeid zijn. De Cybex stoelen zien er wel fijn uit ook!

Qua eten mogen we niet klagen, vooral hartige dingen gaan er supergoed in. Dochter staat geregeld 's ochtends al voor de koelkast om een plakje kaas te bedelen. Ik gruwel van kaas, dus dat heeft ze van manlief ;).

Balen van de dubbele oorontsteking en keelontsteking, snowgirl! Maar fijn dat jullie desondanks een leuk weekend hebben gehad.
snowgirl1 schreef:
29-06-2020 14:17
Zo, hier even een berichtje, waren een weekendje weg. Hebben heerlijk genoten! Jammer was wel dat kleuter een dubbele oorontsteking en een keelontsteking kreeg. Desondanks toch een leuk weekend gehad.
Wat een pechvogel toch die kleuter van jullie!
Leuk dat jullie ondanks alles (qua corona crisis) toch zijn weggeweest, konden jullie nog leuke uitjes doen?
Mieremuis schreef:
29-06-2020 22:11
Wat een pechvogel toch die kleuter van jullie!
Leuk dat jullie ondanks alles (qua corona crisis) toch zijn weggeweest, konden jullie nog leuke uitjes doen?
Ja!! We zijn naar Julianatoren geweest en naar de apenheul. Verder veel gespeeld op het park. En met dreumes wezen zwemmen. (Ik en dreunes) hij vond het geweldig
Het klinkt heerlijk Snowgirl! Op zieke kleuter na dan.

Dreumes krijgt tandjes. Ze heeft er nu twee, maar zo te zien / voelen komen er zeker twee door. Ze heeft al vijf dagen spuitluiers (zo'n 6 per dag) en huilt veel van de pijn. We geven haar nu steeds voor het slapen gaan een zetpil en dan slaapt ze goed door. Hoe lang kun je hiermee door gaan? Want ze heeft nu dus al 5 of 6x op rij een zetpil gehad, maar ze heeft echt pijn. Vooral aan het einde van de dag.
Hier deden wij het ook wel een week achter elkaar, en dan daarna weer even niet. Heb je ook dentinox?
Wij ook wel een week achtereen. Eigenlijk op het moment dat we elkaar aankeken zo van, het moet wel een keer klaar zijn. We kunnen moeilijk elke avond een zetpil geven, dan hield ze weer op met brullen. Hier ging ze wel prima slapen, maar was het brullen omstreeks dat wij naar bed wilden. Niets hielp dan, alleen zetpil en dentinox. Overigens heeft ze nu twee tandjes onder en de laterale snijtand links boven is door. Rare volgorde houdt ze er op na.

Verder is ze wat humeurig de laatste dagen, eigenlijk sinds vorig weekend ofzo? Misschien al langer of in toenemende mate. Het is niet echt leuk. Ze is snel huilerig, bozig. Slaat heel veel als je haar oppakt. Ik vind dat heel stom. Zet haar weer weg zodra ze slaat en keur het af. Maar komt ze weer gierend vh lachen naar me toe om weer opgetild te worden en doet ze het opnieuw. Het leren lopen is wel heel leuk en ik hoop dat als ze dat eenmaal goed onder de knie heeft, dat ze ook wat minder humeurig zal zijn.
fiona2018 schreef:
01-07-2020 21:05
Het klinkt heerlijk Snowgirl! Op zieke kleuter na dan.

Dreumes krijgt tandjes. Ze heeft er nu twee, maar zo te zien / voelen komen er zeker twee door. Ze heeft al vijf dagen spuitluiers (zo'n 6 per dag) en huilt veel van de pijn. We geven haar nu steeds voor het slapen gaan een zetpil en dan slaapt ze goed door. Hoe lang kun je hiermee door gaan? Want ze heeft nu dus al 5 of 6x op rij een zetpil gehad, maar ze heeft echt pijn. Vooral aan het einde van de dag.
Ik heb precies deze vraag een tijd terug aan de huisarts gesteld en die zei dat er niks mis mee is om een tijdje snachts paracetamol te geven voor tandjes. Tot een week of 2 was het in ieder geval geen enkel probleem zolang er verder geen koorts of andere dingen meespelen.
Buongiorno!

Ik zie hier al veel oude bekenden van het baby topic :-).

Ik wil graag meeschrijven! Zal me even kort voorstellen. Ik woon in Zuid-Italië met mijn Italiaanse vriend. Ons meisje is nu ruim 13 maanden en ik ben bijna 6 maanden zwanger van nummer twee, een jongen.

Ons meisje heeft lang geworsteld met hevige reflux en krijgt sinds april nexium. De reflux is zo goed als weg. Heel zeldzaam een beetje last. We moeten nu gaan afbouwen. Ze loopt nu ongeveer 4 stappen zonder hulp. Ze is supersnel met haar ontwikkeling. Ze brabbelt en gilt er de hele dag op los.

Maar die tandjes... wat een drama. Als ze een tandje krijgt heeft ze daar per tand ongeveer 8 weken last van. Slapen ging dus daarom rond 8 maanden slecht. Toen maar bij ons in bed genomen. Ging eigenlijk redelijk maar de laatste 6 weken is het een hel. Ze ‘danst ‘ en kreunt in haar slaap het hele bed rond van de pijn. Ook krabt ze haar nek, neus en oren open. Er zijn er dan ook 7 tanden doorgekomen en nu krijgt ze een kies...
Ben een beetje radeloos want ik slaap amper. In haar eigen bedje terug leggen vaak geprobeerd maar ze bonkt zich natuurlijk wakker :facepalm:. Het enige wat een beetje werkt is een paracetamol maar ja ik kan moeilijk 8 weken lang die geven. Ook gilt ze het soms overdag uit van de pijn en ik geef al een tijdje lauw/koud eten. Door de weinig slaap en de hormonen kan ik soms zo’n bitch zijn en dat wil ik helemaal niet :cry: .

Sorry moest het even kwijt!

Voorlezen zag ik voorbij komen. Ze wordt tweetalig opgevoed ( wrs 3 want ik praat ook Engels met mijn vriend). En ik vroeg me af inderdaad wanneer voorlezen leuk is :). Nu kijkt ze vooral plaatjes in haar grote Bumba boek. Ze had ook een Italiaans boerderij boek met geluid maar die heeft ze helemaal verscheurd :P
Oohh, die tandjes.. vreselijk als ze daar zo'n last van hebben!
Zoon hier is bezig met z'n laatste hoektand en begint ook aan de achterste kiezen . Die zorgen er ook voor dat hij weer slechter eet.
Ik geef zoon ook gewoon paracetamol als hij pijn heeft. Als er een aantal achter elkaar kwamen is dat ook echt wel langer dan 2 weken achtereen geweest.

Zoon heeft hier het achteruit lopen ontdekt. Hij roept 'Atteuit' en terwijl hij achteruit loopt doet hij die piep van een vrachtwagen na. Echt hoe komt hij erbij? :facepalm:
En tegelijkertijd denk ik, nee man, je wordt zo groot.. stop.met.groeien.

De boze buien lijken hier weer ietsje af te nemen. Hij groeit enorm in zijn woordenschat en maakt 2-3 woord zinnetjes, dus ik denk dat we elkaar gewoon weer wat beter begrijpen. Dus zal ook wel frustratie zijn geweest.

Alhoewel hij zich gisteren wel languit op de vloer van de winkel wierp toen we de koekjes af moesten rekenen..
Teckeltje88 schreef:
01-07-2020 21:31
Wij ook wel een week achtereen. Eigenlijk op het moment dat we elkaar aankeken zo van, het moet wel een keer klaar zijn. We kunnen moeilijk elke avond een zetpil geven, dan hield ze weer op met brullen. Hier ging ze wel prima slapen, maar was het brullen omstreeks dat wij naar bed wilden. Niets hielp dan, alleen zetpil en dentinox. Overigens heeft ze nu twee tandjes onder en de laterale snijtand links boven is door. Rare volgorde houdt ze er op na.
Bedankt voor alle reacties! Dan gaan we er nog even mee door. Overdag kan ik haar wel afleiden, maar aan het eind van de dag is het echt brullen van de pijn. Vannacht heeft ze weer heerlijk geslapen met de zetpil, maar toen we haar uit bed haalden zat alles (ALLES) onder de poep.

Hier dezelfde rare volgorde Teckeltje. Ze heeft 1 snijtand onder en de tweede komt nu door, ik zie het bekende 'streepje' al zitten. En ze heeft al een laterale snijtand linksboven, volgens mij komt die van rechtsboven nu ook door. Er zit een hele harde witte bobbel.

Sterkte met de gefrustreerde dreumesen! Dochter is nu 12,5 maand, maar heeft nog maar 1x gestaan. Ik merk dat (net als met het tijgeren/kruipen) ze gefrustreerd raakt, omdat ze het wel wil. Ze gaat nu steeds aan onze voeten zitten met haar armpjes in de lucht om opgetild te worden.
Daanstje schreef:
02-07-2020 08:04
Zoon heeft hier het achteruit lopen ontdekt. Hij roept 'Atteuit' en terwijl hij achteruit loopt doet hij die piep van een vrachtwagen na. Echt hoe komt hij erbij? :facepalm:
:HA: Wat een heerlijk kind!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven