Turkije 2020
zaterdag 13 juni 2020 om 17:24
Wij hebben (helaas!) al geboekt en een aanbetaling van €1000 gedaan. Wij hoopten op een voucher. Nu gaat de reis hoogstwaarschijnlijk toch door. Ik twijfel. De voorpret is weg door de coronacrisis, ik wil helemaal niet in een vliegtuig zitten op dit moment. Maar €1000 is voor mij veel geld. Heb er hard voor gewerkt! En misschien is het straks hartstikke leuk en blijven we allemaal gezond!
Ik weet het niet.... Zouden jullie toch gaan als je geen geld terugkreeg?
woensdag 1 juli 2020 om 13:42
Klopt. Vervelende berichtgeving weer. De ondernemers daar zijn blij dat er weer toeristen komen.Boogschutter10 schreef: ↑01-07-2020 13:26Welnee, er zitten altijd een paar rotte appels tussen, die worden door (sociale) media uitvergroot en dat geeft een vertekend beeld. In de praktijk loopt het allemaal wel los.
woensdag 1 juli 2020 om 13:44
Je kunt ook om een voucher vragen. Vragen staat immers vrij. Of je die ook krijgt is een tweede.blogbabe schreef: ↑13-06-2020 17:24Wij hebben (helaas!) al geboekt en een aanbetaling van €1000 gedaan. Wij hoopten op een voucher. Nu gaat de reis hoogstwaarschijnlijk toch door. Ik twijfel. De voorpret is weg door de coronacrisis, ik wil helemaal niet in een vliegtuig zitten op dit moment. Maar €1000 is voor mij veel geld. Heb er hard voor gewerkt! En misschien is het straks hartstikke leuk en blijven we allemaal gezond!
Vakantie moet wel vakantie zijn ... . Stijf van de zenuwen in een vliegtuig zitten en daar zenuwachtig rondlopen is geen vakantie. Je kunt dan annuleren.
Je kunt het ook zo bekijken dat je misschien wel 1.000 euro uitspaart door niet te gaan. Geen kosten voor allerlei excursies, drankjes op een terras en uiteten.
woensdag 1 juli 2020 om 19:22
Ja, voor jou een goede beslissing. Als je geen voorpret hebt en het niet goed voelt kun je inderdaad beter niet gaan.gemini2009 schreef: ↑01-07-2020 18:33Wij hebben de reis geannuleerd.
We zouden ook over 3 weken gaan, maar ik heb er geen goed gevoel over.
woensdag 1 juli 2020 om 21:11
Wij ook. We hebben omgeboektgemini2009 schreef: ↑01-07-2020 18:33Wij hebben de reis geannuleerd.
We zouden ook over 3 weken gaan, maar ik heb er geen goed gevoel over.
woensdag 1 juli 2020 om 21:59
Ik baal er nog steeds zo van dat wij die optie niet hebben...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
zaterdag 4 juli 2020 om 12:46
Ik zou eerder zeggen wat dom! Turkijje heeft ondertussen al 200.000 besmettingen en niet voor niets is het land oranje. Ik vrees dat in het najaar we weer volop in de besmettingen zitten dankzij oerdomme vakantiegangers die alle adviezen aan hun laars lappen. Kunnen we met z'n allen weer terug naar af.
zaterdag 4 juli 2020 om 13:18
Altijd zelf blijven nadenken en jezelf ook informeren. Laat iedereen een eigen afweging maken, rekening houdend met wat voor vakantie je hebt geboekt/ eigen leeftijd/ gezondheid/ familieleden etc.. .Fizz schreef: ↑04-07-2020 12:46Ik zou eerder zeggen wat dom! Turkijje heeft ondertussen al 200.000 besmettingen en niet voor niets is het land oranje. Ik vrees dat in het najaar we weer volop in de besmettingen zitten dankzij oerdomme vakantiegangers die alle adviezen aan hun laars lappen. Kunnen we met z'n allen weer terug naar af.
Turkije zal ook op code oranje staan omdat het geen EU-land is. Italie staat bijv. vanaf half juni al op code geel en heeft met 240.000 besmettingen nog steeds veel meer besmettingen dan Turkije. Dit geeft al aan dat die codes niet alles zeggen. Je kunt veel over Turkije zeggen maar zij nemen corona zeer serieus en overal gelden regels die vaak strenger zijn dan hier.
zaterdag 4 juli 2020 om 13:33
Code oranje is code oranje. Wat is daar onduidelijk aan? Dat betekent dat het zo kan zijn dat je niet verzekerd bent en dat bij calamiteiten je werkgever je salaris niet door hoeft te betalen. Je ziektekostenverzekering kan dus ook moeilijk doen als je daar medische zorg nodig hebt. Medische zorg in Turkije voor buitenlanders kan behoorlijk in de papieren lopen.Boogschutter10 schreef: ↑04-07-2020 13:18Altijd zelf blijven nadenken en jezelf ook informeren. Laat iedereen een eigen afweging maken, rekening houdend met wat voor vakantie je hebt geboekt/ eigen leeftijd/ gezondheid/ familieleden etc.. .
Turkije zal ook op code oranje staan omdat het geen EU-land is. Italie staat bijv. vanaf half juni al op code geel en heeft met 240.000 besmettingen nog steeds veel meer besmettingen dan Turkije. Dit geeft al aan dat die codes niet alles zeggen. Je kunt veel over Turkije zeggen maar zij nemen corona zeer serieus en overal gelden regels die vaak strenger zijn dan hier.
Het is nog maar de vraag of de Turkse cijfers correct zijn. Erdogan is nu niet bepaald de meest betrouwbare regeringsleider.
Sowieso vind ik al die vakanties in andere landen een heel slecht idee. Niet voor niets is er al voorspeld dat de besmettingen in het najaar sterk zullen toenemen.
zaterdag 4 juli 2020 om 13:54
Het lijkt erop dat je niet zo goed bent van de situatie in Turkije. Veruit de meeste besmettingen zijn in de grote steden en de meeste toeristen gaan naar de westkust. Er gelden veel veiligheidsmaatregelen en is grote mate van bewustzijn voor besmettingen. De Turkse overheid biedt voor minder dan 20 euro een verzekering aan waarmee je bent verzekerd voor extra zorgkosten en voor repatriëring. Je basisverzekering is nog gewoon geldig (formulier invullen). In de praktijk is dit geen issue omdat zorgkosten erg laag zijn.Fizz schreef: ↑04-07-2020 13:33Code oranje is code oranje. Wat is daar onduidelijk aan? Dat betekent dat het zo kan zijn dat je niet verzekerd bent en dat bij calamiteiten je werkgever je salaris niet door hoeft te betalen. Je ziektekostenverzekering kan dus ook moeilijk doen als je daar medische zorg nodig hebt. Medische zorg in Turkije voor buitenlanders kan behoorlijk in de papieren lopen.
Het is nog maar de vraag of de Turkse cijfers correct zijn. Erdogan is nu niet bepaald de meest betrouwbare regeringsleider.
Sowieso vind ik al die vakanties in andere landen een heel slecht idee. Niet voor niets is er al voorspeld dat de besmettingen in het najaar sterk zullen toenemen.
Verder is het natuurlijk ook afhankelijk van wat voor vakantie je hebt geboekt. Een all inclusive lijkt me ook een minder goed idee maar als je een zeilvakantie hebt geboekt of een vakantiehuis o.i.d. dan is het alweer heel anders.
De kleurcodes zijn nog steeds adviezen en is geen dwingend recht. Wel zwaarwegende adviezen natuurlijk. Altijd zelf blijven nadenken. Zoals je er niet vanuit kan gaan dat geel veilig is met beperkte risico's zo kun je er ook niet vanuit gaan dat oranje altijd onveilig is.
zaterdag 4 juli 2020 om 16:09
Ga je ook 2 weken in quarantaine als je terugkomt? Dat is namelijk wel de bedoeling als je naar een code oranje-land bent geweest.
Zo ja, neem je daarvoor vakantiedagen op of verwacht je dat je werkgever die 2 weken betaalt?
Zo nee, waarom ga je niet in quarantaine?
zaterdag 4 juli 2020 om 18:55
Ik dacht dat corendon de enige was die nog aar Turkije vloog? Omdat het kabinet daar commentaar op had omdat ze nog naar Turkije vlogen.. Maar er zijn meerdere maatschappijen die dat doen dan? Dan begrijp ik niet helemaal waarom ze specifiek corendon noemden
zaterdag 4 juli 2020 om 18:59
Omdat Corendon de enige Nederlandse maatschappij is die van plan was om alweer te gaan vliegen?
De andere maatschappijen zijn Turkse maatschappijen volgens mij...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
zaterdag 4 juli 2020 om 19:03
Ja dat is wel raar dan inderdaad. Wat maakt het dan uit als corendon reizen naar Turkije zou aanbieden als er toch naartoe gevlogen wordt.. Dan zou je of alles moeten verbieden of het net zo goed gewoon kunnen toelaten.
zaterdag 4 juli 2020 om 19:05
Als ze vanaf Nederland vertrekken zou de regering dat alsnog kunnen verbieden. Het slaat nergens op om dat half te doen.
maandag 6 juli 2020 om 11:00
bent het op zich met je eens maar meen dat je gedachtengang niet klopt. Thailand bijv. stata ook op oranje, dat is niet vanwege het aantal besmettingen aldaar maar vanwege het feit dat de Thaise regering zelf zegt geen Nederlanders binnen laat momenteel, daarom geeft NL dus aan dat ze afraden er naar toe te gaan (want je komt er waarschijnlijk niet eens binnen) Zo is het met meer landen.
maandag 6 juli 2020 om 14:05
en rokers niet verzekerd?
Mensen die niet sporten niet
Mensen die sportblessures krijgen niet?
Mensen met overgewicht niet?