Is dit een date?

27-06-2020 17:13 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers. Ik kom ergens niet helemaal uit en zou graag willen weten wat jullie ervan denken. Dit is wat er is gebeurd; ik ben een man van begin 30 en ik voor mijn werk ben ik een leverancier en installateur (partner) van een grote organisatie.Hier werkt een vrouw waar ik het altijd al goed mee heb kunnen vinden en andersom ook. Contact is beperkt tot de werkvloer, maar we hebben wel elkaars telefoonnummer omdat we elkaar soms nodig zijn om dingen te laten functioneren. Sinds een tijdje valt het me op dat ze aardiger is dan normaal en dat ze in mijn buurt blijft plakken als ik in het bedrijf waar zij werkzaam is aan het werk ben. Vorige week is het eigenlijk echt begonnen. Ze stuurde me een appje dat als ik op haar locatie kwam ik het haar even moest laten zodat ze een pot koffie kon zetten. Dus dat heb ik gedaan en uiteindelijk heb ik er een uur met haar gezeten en gepraat over koetjes, kalfjes en werk. We kregen het er over dat de restaurants meer mensen binnen mogen hebben ivm Corona en wat voor eten we lekker vinden. Vroeg ze prompt ineens mee uit eten. Ik heb me er maar met een grapje van af gemaakt. Wist niet echt wat ik er mee aan moest. Hierna nog wat meer gespraat en daarna weggegaan en toen was het weekend. Van de week elkaar nog een paar keer gezien, maar we hadden het beiden druk, dus elkaar niet veel gesproken. Tot gisteren.

Ik moest veel spullen bij haar bedrijf ophalen uit een ruimte waar ik zelf geen toegang tot heb. Zij wel en ze was die dag de enige aanwezige dus heeft ze me meegeholpen. Tussendoor veel gepraat en als ik een grapje maakte kreeg ik een por in m'n zij en dat soort dingen. Staan we in de lift, zegt ze; leuk he met zijn twee in de lift? En toen ik schijnbaar statisch was en ze me aanraakte vroeg ze heel gevat of de vonk was overgeslagen. Mij lijkt dit flirterig en hiervoor deed ze zulke dingen ook nooit. Het was verder al laat op de werkdag, we waren beide vrij en ze vroeg of ik wilde blijven tot einde werktijd. So I did. Ze vertelde dat een date haar afgelopen weekend (hiervoor was ze dus al ineens zo aardig) had laten zitten en dat ze pech had in de liefde etc. Best vreemd onderwerp maar ok. Toen vroeg ik wanneer het haar uitkomt wanneer we uit eten gaan en dat is dus aanstaand weekend. Hierna goed weekend gewenst en niks meer gehoord.

En dat is een beetje waar ik tegenaan loop. In mijn ogen toont ze wel interesse, maar buiten werktijd om is er geen contact. Misschien wil of durft ze dat niet, maar ga mezelf in elk geval niet aan haar opdringen. Ik weet dus gewoon niet zo goed wat de bedoeling van dit alles is. Aangezien ze een soort externe collega is durf ik ook niet aan haar te vragen hoe en wat. Komt bij dat ze 9 jaar jonger is als mij en een kindje heeft. Ze gaf ergens aan dat ze op zoek is naar een partner met een degelijke baan, stabiel leven, niet-roker etc. Dingen die ik bij mezelf kan aanvinken. Vind haar echt een hele leuke meid, maar hoe dit verder moet of kan gaan? Haar intentie is me al totaal onduidelijk, maar ik hoop dat jullie als buitenstaanders me een beetje op weg kunnen helpen. Ik ben namelijk vrij blind voor de eerste vrouwelijke signalen. Later niet meer hoor :-P
Long story short vraag ik me gewoon af of ze alles vriendschappelijk ziet of echt geïnteresseerd is me is. Andersom ben ik dat wel in haar (was ik voor dit alles ook al) maar leeftijdverschil en het feit dat we soort van collega's zijn houd me wat tegen. Wat denken jullie?
Trien30 schreef:
28-06-2020 15:55
Ik zou me er niet zo druk om maken. Je hebt pas later toegehapt. Misschien dacht ze dat je geen interesse had doordat je het voorstel om een hapje te gaan eten in eerste instantie afwimpelde.

Heel veel plezier op je date en geniet er gewoon van. Probeer wel rustig aan te doen met haar kindje. Verliefde mensen willen soms sneller dan goed is voor het kind.
Is er een vader in beeld of doet ze alles alleen?

Hier trouwens iets vergelijkbaars. Scheel ook ongeveer 9 jaar en ik had al een kind van 3. We latten en zijn inmiddels 3 jaar verder.
Ook al was onze ontmoeting niet via werk. Leeftijd maakt niet zo heel veel uit.
Misschien dacht ze dat inderdaad. Dit is voor mij de eerste keer dat me zoiets op de werkvloer gebeurd, daarom heb ik niet gehapt. Aan de andere kant blijf ik niet bij haar tot einde van haar dienst, dat zal ze zelf ook wel weten.

De vader van het kind (ook 3jr) is helemaal uit beeld. Wat kind betreft wil ik me er verder ook totaal niet mee mengen. Dat is iets wat ze helemaal zelf moet bepalen hoe en wat. Ben zelf goed met kinderen, maar zou het als ik haar was op de (hele) lange baan schuiven. Maar daar zijn we nog lang niet.

Een dag hebben we nog niet afgesproken. Alleen dat het aankomend weekend is. Ze zei nog 'we appen wel'. Bedenk me nu pas dat het niet heel snugger was om niks te sturen. Ik dacht/denk dat ze niet zo'n apper is en bedoelde dat we het ergens van de week via de app zouden kortsluiten. Zelf heeft ze ook geen initiatief genomen dus ik ga deze week mezelf maar wat duidelijker opstellen 😉
VelvetVolvo schreef:
28-06-2020 11:37

Durf te wedden dat je haar al in de lift had kunnen pakken zelfs!

*Gaap*
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
Blindevink schreef:
28-06-2020 22:53
Misschien dacht ze dat inderdaad. Dit is voor mij de eerste keer dat me zoiets op de werkvloer gebeurd, daarom heb ik niet gehapt. Aan de andere kant blijf ik niet bij haar tot einde van haar dienst, dat zal ze zelf ook wel weten.

De vader van het kind (ook 3jr) is helemaal uit beeld. Wat kind betreft wil ik me er verder ook totaal niet mee mengen. Dat is iets wat ze helemaal zelf moet bepalen hoe en wat. Ben zelf goed met kinderen, maar zou het als ik haar was op de (hele) lange baan schuiven. Maar daar zijn we nog lang niet.

Een dag hebben we nog niet afgesproken. Alleen dat het aankomend weekend is. Ze zei nog 'we appen wel'. Bedenk me nu pas dat het niet heel snugger was om niks te sturen. Ik dacht/denk dat ze niet zo'n apper is en bedoelde dat we het ergens van de week via de app zouden kortsluiten. Zelf heeft ze ook geen initiatief genomen dus ik ga deze week mezelf maar wat duidelijker opstellen 😉
Ik denk ook dat je zelf wat meer initiatief moet laten zien en af en toe een apje sturen. Mannen appen functioneel vrouwen meer sociaal.
Lees er hier de topics maar op na, hellup hij heeft als een halve dag niet geapt, is hij zn interesse kwijt?

Kind ontmoeten zou ik ook nog niet doen. Geen idee of je zelf nog kinderen wil. Zo niet wel duidelijk over zijn in de beginfase. Al hoeft dat natuurlijk niet op de eerste date. Want het kan zijn dat ze op den duur nog een broertje of zusje voor haar kindje zou willen.

In elk geval heel veel date plezier. :)
Oriander schreef:
28-06-2020 12:09
Op mij komt dit niet positief over, eerder wanhopig of berekenend.

Dit.
Ik denk dat je een beetje moet oppassen dat ze niet heel snel alles wil van een relatie.
Het klinkt als dat ze best een beetje wanhopig is en niet goed de tijd neemt je te leren kennen. Ze vroeg je bijv al heel snel uit eten.
En was ws bereid te gaan zoenen In de lift en weet niet wat meer.
Klinkt niet als gebalanceerd en klinkt als iemand die snel een partner wil zodat ze niet alleen is met haar kindje.
Ze klinkt ook niet over enthousiast, het feit dat ze geen kontakt met je maakt in je vrije tijd.

Ik zou zeggen, pas op. Ga voorzichtig voort als je hiermee verder gaat.
Zodat je verder kan groeien in je gevoel en zij ook. Ga ook niet te snel in op haar avances.
Weet je, alles kan mooi lijken in het begin om uiteindelijk gedesillusioneerd er aan de andere kant uit te komen. Omdat ze er niet gebalanceerd instaat en er niet voor de juiste redenen instaat.
Verbinder schreef:
29-06-2020 03:32
Dit.
Ik denk dat je een beetje moet oppassen dat ze niet heel snel alles wil van een relatie.
Het klinkt als dat ze best een beetje wanhopig is en niet goed de tijd neemt je te leren kennen. Ze vroeg je bijv al heel snel uit eten.
En was ws bereid te gaan zoenen In de lift en weet niet wat meer.
Klinkt niet als gebalanceerd en klinkt als iemand die snel een partner wil zodat ze niet alleen is met haar kindje.
Ze klinkt ook niet over enthousiast, het feit dat ze geen kontakt met je maakt in je vrije tijd.

Ik zou zeggen, pas op. Ga voorzichtig voort als je hiermee verder gaat.
Zodat je verder kan groeien in je gevoel en zij ook. Ga ook niet te snel in op haar avances.
Weet je, alles kan mooi lijken in het begin om uiteindelijk gedesillusioneerd er aan de andere kant uit te komen. Omdat ze er niet gebalanceerd instaat en er niet voor de juiste redenen instaat.

Als ik de OP lees kennen ze elkaar al best een tijdje. Dus vind het niet heel snel.

Ik snap niet zo goed waarom sommige mensen haar hier als berekenend of wanhopig neerzetten.

Deze mensen vinden elkaar duidelijk leuk. Dan kijk je er toch naar uit om elkaar te zien. En sjonge jonge stel je voor dat ze elkaar hadden gezoend in de lift na weken flirten in de koffiehoek.

En als de man in kwestie je niet ziet staan dan probeer je toch eens wat als je een date kan inkoppen met een gesprek over restaurantjes. Het heeft gewerkt want het heeft wat los gemaakt bij TO.
Helaas is de date met een week opgeschoven. Het tentje waar we allebei graag heen willen heeft dit weekend alleen plek om 17.00u en dat vinden we allebei veel te vroeg, maar volgende week staat vast en heb gereserveerd. We hebben nog steeds goed contact. Meer dan eerst en nu ook buiten werk om. Hopen dat die werkweek wat snel voorbij gaat. :hyper:
Bulbul schreef:
28-06-2020 11:28
Hallo, JA, ze vindt je leuk. Geen paniek nu, gewoon gezellig uit eten gaan, dan zie je wel waar het schip strandt.
inderdaad, mijn hemel, hoeveel signalen moet ze nog uitzenden??
Wat leuk dat je een datum hebt geprikt en nu meer aan het appen bent met haar! Wél een update geven hè of het leuk was.
guppekop schreef:
03-07-2020 15:00
inderdaad, mijn hemel, hoeveel signalen moet ze nog uitzenden??
:facepalm: Je hebt helemaal gelijk.
Was eerst een beetje onwerkelijk. En dan meer omdat ik zo'n 10 jaar ouder ben, dat is me nog niet eerder overkomen. Dan denk ik; er zijn er waarschijnlijk genoeg van je eigen leeftijd die ook interesse in je hebben.
eefje1980 schreef:
03-07-2020 15:16
Wat leuk dat je een datum hebt geprikt en nu meer aan het appen bent met haar! Wél een update geven hè of het leuk was.
Ik laat wel even weten hoe het is gegaan. Verder app ik haar niet de hele dag plat. Gewoon afentoe even een berichtje. Ik heb van Viva geleerd dat het anders snel een overkill wordt haha.
Blindevink schreef:
28-06-2020 15:37
Een paar hierboven vonden het vreemd dat ze over haar mislukte date begon. Daar ben ik het wel mee eens, want waarom zou ze dat doen?

Het is een manier om tussen neus en lippen door te laten weten dat je single bent, wel goed in de markt ligt en tòch beschikbaar bent voor lucky you. En zo te lezen heeft het zijn doel niet gemist :D

Heel veel plezier volgende week!
creativeguy schreef:
28-06-2020 08:52
Een kindje (van een ander dus) zou al een no-go zijn. Want dan krijg je dat er weer bij.
Sympathiek.
leeg
Alsook, je nicknaam is hier best toepasselijk, TO :rofl:
leeg
Helena_z schreef:
03-07-2020 16:59
Alsook, je nicknaam is hier best toepasselijk, TO :rofl:
Haha

Ja echt moet ze zich naakt op de magazijnvloer spreiden voor TO een move maakt? Ze vraagt hem nog wel mee uit eten djiez
Natuurlijk is dit een date. Hoe duidelijk wil je het hebben?
Áls vrouw wil je meestal ook niet wanhopig overkomen door telkens te appen enzo. Dus neem een beetje initiatief zou ik zeggen zodat zij ook weet dat de interesse wederzijds is.
creativeguy schreef:
28-06-2020 08:52
Een kindje (van een ander dus) zou al een no-go zijn. Want dan krijg je dat er weer bij.
Tja, dat zei mijn vriend ook, tot hij mij tegen kwam, een moeder met 2 kinderen! 😂 nu alweer bijna 6 jaar samen!
Blindevink schreef:
28-06-2020 15:37
Haha tja dat het in de lift had kunnen gebeuren had ik zelf ook bedacht, maar daar was ik te schijterig voor. In mijn achterhoofd heb ik toch ergens de gedachte dat je werkgerelateerd professioneel moet blijven ofzo. Maar goed toen ik weg ging overheerste toch wel het gemiste kans idee. Een paar hierboven vonden het vreemd dat ze over haar mislukte date begon. Daar ben ik het wel mee eens, want waarom zou ze dat doen? Geloof niet dat het onzin is hoor, maar als je alles op volgorde zet flirtte ze dus met mij, had ze een paar dagen later een date met een ander (heeft niet plaatsgevonden) om vervolgens 'verder' te gaan met mij. Daarom benoemde ik dat ook in het eerste bericht. Aan de andere kant is er vanaf dag één al veel aantrekkingskracht tussen ons, misschien een samenloop van omstandigheden dat het er nu aan beide kanten soort van uit komt. Ze wilde er vast een reactie mee uitlokken. Dat ze wat rondhoert geloof ik niet zo in. Ze zegt zelf dat ze ivm kind 3 jaar lang niet heeft gedate, diezelfde tijd vrijgezel is en pas sinds twee weken het weer aan durft om weer de markt op te gaan.

Maar er vol voor gaan dus, begrijp ik :-D
Vind je haar wel aantrekkelijk? Want het leest meer alsof je het wel gemakkelijk vindt. Als dat zo is, niet doen. Dat is respectloos.
Haha, ik dacht dat ik blind was voor signalen van mannen, maar dit is wel een beetje de overtreffende trap.

Vind jij haar ook leuk? Dat spat niet echt van je berichten af, moet ik zeggen.. Of ben je gevleid dat deze jonge vrouw jou leuk vindt?
Die nickname <3
Rondhoert? :O Zou ik wel even checken, straks krijg je achteraf de rekening
DS1971 schreef:
03-07-2020 23:16
Vind je haar wel aantrekkelijk? Want het leest meer alsof je het wel gemakkelijk vindt. Als dat zo is, niet doen. Dat is respectloos.

Hij zegt dat er vanaf het eerste moment aantrekkingskracht was, dus chill.

Klinkt leuk hoor Vink, veel plezier!
Such fun!1
Oeh spannend TO, leuk dat het echt gaat gebeuren! :jump:

Een update volgende week zou zeker leuk zijn. Ik hoop stiekem op een heuse love story :love:
DS1971 schreef:
03-07-2020 23:16
Daar schort het gelukkig niet aan. Meer dat ik alles niet zo gewend ben. Mijn allereerste vriendin(netje) kreeg ik toen ik 17 was en dat was gelijk een relatie van 12 jaar (zonder kids). Ben gewoon wat date vreemd.
Fridaynight2020 schreef:
04-07-2020 10:04
Haha, ik dacht dat ik blind was voor signalen van mannen, maar dit is wel een beetje de overtreffende trap.

Vind jij haar ook leuk? Dat spat niet echt van je berichten af, moet ik zeggen.. Of ben je gevleid dat deze jonge vrouw jou leuk vindt?
Tja, het kan altijd erger haha. Vind haar zeker leuk hoor en uiteraard ben ik erg gevleid. Het is niet iets wat me elke dag overkomt. Moest even aan het idee wennen, maar ben er inmiddels zelf ook achter dat ze in elk geval iets in me ziet. Merk dat ze het jammer vindt als ik weer weg moet naar elders, maar kan moeilijk de hele dag op haar werk rondhangen. Ookal probeert ze dat zo lang mogelijk te rekken :-P
Merrick schreef:
04-07-2020 12:29
Die nickname <3
Dank je, maar heel eerlijk heb ik deze ook met opzet voor dit topic aangemaakt haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven