Vreemde berichten

09-07-2020 23:35 511 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Gisteren avond was ik aan het werk en ontving een bericht op mijn werknummer. Dat komt wel vaker voor door een van mijn cliënten. Echter stonden in dit bericht details over mij die mijn cliënten echt niet van mij weten. Het bericht was gemeen en had een bedreigend karakter. “Als jij een kind krijgt, zorg ik er persoonlijk voor dat het geen fijne toekomst heeft.” Er stonden ook andere dingen in het bericht, maar die vermeld ik niet ivm herkenbaarheid. Later toen ik thuis kwam bleek mijn vriend een zelfde soort bericht te hebben ontvangen. We kunnen niet op het bericht reageren. Heel vreemd, we zien niet eens een nummer alleen een naam. Kerstman staat er bij mij en bij mijn vriend een X. Als je daarop drukt zie je niets.

Ik ben niet zwanger. Willen we wel heel graag, maar is nog niet gelukt. We hebben hier met niemand over gesproken. Dus we begrijpen niet, wie überhaupt weet dat we samen een kindje proberen te krijgen.

Later op de avond gingen de berichten naar mijn vriend toe verder. Hij kreeg berichten zoals: het was geil gisteren; geil; neuken; een beschrijving van zijn piemel; dat zijn vriendin dom en lelijk is; enzovoort. Vandaag kreeg ik een bericht met dat ik een kutwijf ben. Vriend denkt aan zijn ex. Ik zou dat heel vreemd vinden gezien het jaren gelden is.

Ik denk aan helemaal niemand in het bijzonder. Ben alleen bang dat iemand op ons let en of dat het een bekende is, iemand waar ik denk bevriend mee te zijn O.i.d.

Heb dit bij peiler relaties geschreven omdat ik even niet wist waar ik het moest plaatsen. Als het echt bekende zijn, wat ik wel vermoed, vind ik dat het met relaties te maken heeft.

Wat ik wil met dit topic? Even mijn hart luchten denk ik. Ik heb nog geen mensen bevraagd of met iemand over gehad omdat ik bang ben dat de gene die de berichten stuurt zijn/haar lol niet op kan als ik paniekerig zou overkomen. Ik wil liever dat hij/zij denkt dat het ons koud laat.

Welke stap zouden jullie ondernemen of zouden jullie gewoon helemaal niets doen?

Alvast een fijne nachtrust gewenst!
anoniem_397770 wijzigde dit bericht op 09-07-2020 23:39
0.17% gewijzigd
vivautrecht85 schreef:
10-07-2020 10:59
Ik vraag me af wat mensen die een aangifte aanraden daarvan verwachten.

Dreigen dat een kind een kutleven gaat krijgen, is heel naar en bizar, maar niet strafbaar. Het is pas strafbaar als je dreigt met een feit dat ook strafbaar is.

Van stalking is pas sprake als een langere tijd in beslag neemt. Ik zou echt niet teveel verwachten van politie.
Het is wel een bedreiging.
Hakuna Matata
Murrmurr schreef:
10-07-2020 11:08
Fijn dat iemand het beestje bij de naam durft te noemen.
Vieze ... hond?
Isolde123 schreef:
10-07-2020 10:26
Echt bizar hoeveel mensen meteen de vriend verdacht vinden. En vervolgens voorstellen om maar tegen vriend te gaan liegen om te kijken of ze hem kunnen betrappen...
Ja sneu
Murrmurr schreef:
Ik neem aan dat ze daarmee suggereert dat de sproet benoemd werd in een van de berichten, anders slaat deze uitgebreide bespreking helemaal nergens op en is ze ons aan het gaslighten met dat ding.
Ja daarom.
Ach, je kan het zeker melden. Als vriend meer weet dan gaat die wel raar doen.

Weet hij echt niets dan is het maar gemeld, ook fijn voor hem.
En zou ik het ook bij vrienden en kennissen gaan melden, mIschien hebben ze een idee of komt bericht van de politiemelding bij de juiste persoon aan en houdt het op.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 10-07-2020 11:11
3.84% gewijzigd
Murrmurr schreef:
Ik neem aan dat ze daarmee suggereert dat de sproet benoemd werd in een van de berichten, anders slaat deze uitgebreide bespreking helemaal nergens op en is ze ons aan het gaslighten met dat ding.
En voer voor een eventuele stalker die hier mee kan lezen ;) Dus details die niet gebruikt zijn hier verkondigen zou bovendien erg dom zijn.
Waarom moet TO gaan liegen?
Oakes schreef:
10-07-2020 09:49
Doorgaans wijst een bericht dat een verscheidenheid aan vreemde symbolen, willekeurige numerieke reeksen of andere tekens bevat op de mogelijkheid van een mogelijk spionagesoftwaretool op uw mobiele telefoon.
Dat is hier toch helegaar niet aan de orde?
Een melding/aangifte doen bij de politie kan natuurlijk altijd, maar iedereen weet dat er al jarenlang dossier opbouw moet zijn voor er uberhaupt iemand in actie komt. De berichten zijn naar, maar er is niets concreets gebeurd, er is geen werkelijke dreiging (kind bestaat niet, er wordt niemand aangevallen o.i.d.). Genoeg schrijnende verhalen waarbij de politie niks kan en mag doen omdat er niets fysiek aan de hand is.
De beschrijving van zijn piemel was algemeen. Het enige detail die hij/zij beschreef is die sproet en op welke plek deze zit. Iemand schreef dat sproeten niet opvallen. Deze sproet wel. Daarom is het in de loop der jaren een grapje tussen ons geworden. Hierdoor denk ik niet meteen aan vreemdgaan omdat er veel mensen zijn die van de sproet weten.

Ik zie verder geen enkel signaal dat mijn vriend vreemd zou gaan. Ten tijden van corona geen gekke activiteiten, helemaal niets. Vriend is ook open over het geen hij toegestuurd krijgt en wil zelf graag naar de politie. Vanuit mijn werk weet ik dat de politie weinig met dit soort dingen (kan) doet/doen. We gaan het wel melden. Het kan maar in het systeem staan. Al de handelingen van mijn vriend vind ik niet duiden op vreemd gaan.

Dat mijn vriend meteen zijn ex verdacht komt doordat ze in het begin van onze relatie het erg moeilijk heeft gehad. Mijn vriend was al een hele poos uit elkaar met zijn ex maar zijn ex vond het niet zo leuk. Dit heeft ze toen wel laten merken, maar dan gewoon via mijn vriend. Ze heeft mij nooit persoonlijk aangevallen o.i.d. Zijn ex is echter al zo veel jaar niet meer in beeld en ik vond haar destijds ook niet gek ofzo, gewoon iemand met liefdesverdriet. Ik denk daarom niet aan haar. Mijn vriend echter wel. De tijd zal het leren wie dit is. Of misschien ook wel niet.

Fijne tips trouwens om niet op mogelijke stalker te reageren. Ik heb geprobeerd te antwoorden maar dan krijg ik een foutmelding. Bij vriend het zelfde verhaal.

Vriend had trouwens zijn provider gebeld en die zeggen dit niet te kunnen achterhalen.
Murrmurr schreef:
Dit neem ik ook aan. En dat het geen sproet is maar een flinke moedervlek ofzo. Want anders zou ik niet weten hoe zijn voetbalmakkers op de hoogte van dit sproetje zouden zijn.
Een sproet en de plek beschrijven is geen algemene beschrijving.

En als het een gebbetje is tussen jullie en anderen kunnen dat weten dan is het dus een bekende. Iemand die de piemel heeft gezien of weet van jullie gebbetje. Iemand dichtbij dus.

Iemand die zijn privenummer heeft en de jouwe niet.
Ik zou ook zeker melding bij de politie maken.
En een ex van 8 jaar geleden verdenken vind ik vreemd. Dat iemand het zoveel jaar geleden moelijk moet de breuk had maakt iemand nog geen gek die ineens zulke berichten stuurt.
Dan moet er dus iets aan de hand geweest zijn afgelopen tijd. Contact wat niet gewaardeerd werd of meer.
Blijf het apart vinden dat die piemel bij zovelen over de tong gaat. Maar ik geloof ook dat hij niet vreemdgaat en fijn dat je niet aan hem hoeft te twijfelen in ieder geval.

Ik denk nog steeds of een stel pubers, of misschien een labiele vrouw in een slechte/kinderloze relatie. Juist om dat detail van die piemel denk ik niet het iemand is die met hem naar bed is geweest.
Verschillendesokken schreef:
10-07-2020 11:13
De beschrijving van zijn piemel was algemeen. Het enige detail die hij/zij beschreef is die sproet en op welke plek deze zit. Iemand schreef dat sproeten niet opvallen. Deze sproet wel. Daarom is het in de loop der jaren een grapje tussen ons geworden. Hierdoor denk ik niet meteen aan vreemdgaan omdat er veel mensen zijn die van de sproet weten.
Dus was het geen algemene beschrijving.
Anyway, jij hebt het werkelijk met jouw vrienden over de sproet/moedervlek op je vriend´s penis? Tot de plek waar hij zit aan toe?
Luci_Morgenster schreef:
10-07-2020 11:15

En als het een gebbetje is tussen jullie en anderen kunnen dat weten dan is het dus een bekende. Iemand die de piemel heeft gezien of weet van jullie gebbetje. Iemand dichtbij dus.

Ik blijf het met je eens! :lol: Door te onderzoeken wie zijn nummer wel heeft en het jouwe niet, kun je al een hoop mensen uitsluiten lijkt me.
Murrmurr schreef:
Fijn dat iemand het beestje bij de naam durft te noemen. Of mag je dit ook al niet meer zeggen tegenwoordig,
Iemand moest het doen.
Damned if I don’t
Luci_Morgenster schreef:
10-07-2020 11:15

Inderdaad, zo algemeen is be beschrijving dan niet. Dat besef ik nu ook wel. Ben zo gewend aan die sproet dat ik de beschrijving algemeen vond denk ik. Ik denk ook aan een bekende. En iemand die misschien ergens voelt dat ik niet zo lekker in mijn vel zit omdat het al een aantal jaar niet lukt om kinderen te krijgen. Die opmerking is maar 1 keer gemaakt, en doet mij iets. Dat ik lelijk gevonden wordt, boeit me niet. Alleen de eerste berichten. Die vreemd genoeg precies het zelfde waren. Mijn vriend en ik hadden precies het zelfde berichtje en daarna totaal verschillende berichten. Zo raar
Ik zou niet zomaar man de schuld geven, misschien heeft deze persoon het juist wel op man gemunt, dat kan ook door twijfel te zaaien bij TO. Er hoeft geen reden te zijn, sommige mensen zijn echt knettergek. Ik heb ooit een collega gehad waarvan ik dacht dat we goed met elkaar konden opschieten. Ze trok heel erg naar me toe. Uiteindelijk probeerde ze me helemaal kapot te maken en ik heb nog steeds geen idee waarom. Ze was gewoon echt gestoord. Uiteraard had ze mijn privénummer. Wie weet heeft de man van TO ook zo'n collega.
manisha-362 schreef:
10-07-2020 11:13
Een melding/aangifte doen bij de politie kan natuurlijk altijd, maar iedereen weet dat er al jarenlang dossier opbouw moet zijn voor er uberhaupt iemand in actie komt. De berichten zijn naar, maar er is niets concreets gebeurd, er is geen werkelijke dreiging (kind bestaat niet, er wordt niemand aangevallen o.i.d.). Genoeg schrijnende verhalen waarbij de politie niks kan en mag doen omdat er niets fysiek aan de hand is.
Inderdaad. In dit soort topics verbaast het me altijd hoeveel mensen denken dat de politie echt iets kan doen.
Verschillendesokken schreef:
10-07-2020 11:23
Inderdaad, zo algemeen is be beschrijving dan niet. Dat besef ik nu ook wel. Ben zo gewend aan die sproet dat ik de beschrijving algemeen vond denk ik. Ik denk ook aan een bekende. En iemand die misschien ergens voelt dat ik niet zo lekker in mijn vel zit omdat het al een aantal jaar niet lukt om kinderen te krijgen. Die opmerking is maar 1 keer gemaakt, en doet mij iets. Dat ik lelijk gevonden wordt, boeit me niet. Alleen de eerste berichten. Die vreemd genoeg precies het zelfde waren. Mijn vriend en ik hadden precies het zelfde berichtje en daarna totaal verschillende berichten. Zo raar
Jullie hebben toch al een kind?
Damned if I don’t
Murrmurr schreef:
10-07-2020 11:17
Blijf het apart vinden dat die piemel bij zovelen over de tong gaat.
:$
Het is iemand die zijn telefoonnummer heeft, dat van jou kon via de website van je werk worden gevonden. Het is dus 1 van vriends contacten.
spinnetje_ schreef:
10-07-2020 11:09
Het is wel een bedreiging.
Maar niet strafbaar. Dat is het pas als er gedreigd wordt met het aanbrengen van lichamelijk letsel, moord, aanranding of verkrachting.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 10-07-2020 11:40
0.42% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven