Vreemde berichten
donderdag 9 juli 2020 om 23:35
Hallo allemaal,
Gisteren avond was ik aan het werk en ontving een bericht op mijn werknummer. Dat komt wel vaker voor door een van mijn cliënten. Echter stonden in dit bericht details over mij die mijn cliënten echt niet van mij weten. Het bericht was gemeen en had een bedreigend karakter. “Als jij een kind krijgt, zorg ik er persoonlijk voor dat het geen fijne toekomst heeft.” Er stonden ook andere dingen in het bericht, maar die vermeld ik niet ivm herkenbaarheid. Later toen ik thuis kwam bleek mijn vriend een zelfde soort bericht te hebben ontvangen. We kunnen niet op het bericht reageren. Heel vreemd, we zien niet eens een nummer alleen een naam. Kerstman staat er bij mij en bij mijn vriend een X. Als je daarop drukt zie je niets.
Ik ben niet zwanger. Willen we wel heel graag, maar is nog niet gelukt. We hebben hier met niemand over gesproken. Dus we begrijpen niet, wie überhaupt weet dat we samen een kindje proberen te krijgen.
Later op de avond gingen de berichten naar mijn vriend toe verder. Hij kreeg berichten zoals: het was geil gisteren; geil; neuken; een beschrijving van zijn piemel; dat zijn vriendin dom en lelijk is; enzovoort. Vandaag kreeg ik een bericht met dat ik een kutwijf ben. Vriend denkt aan zijn ex. Ik zou dat heel vreemd vinden gezien het jaren gelden is.
Ik denk aan helemaal niemand in het bijzonder. Ben alleen bang dat iemand op ons let en of dat het een bekende is, iemand waar ik denk bevriend mee te zijn O.i.d.
Heb dit bij peiler relaties geschreven omdat ik even niet wist waar ik het moest plaatsen. Als het echt bekende zijn, wat ik wel vermoed, vind ik dat het met relaties te maken heeft.
Wat ik wil met dit topic? Even mijn hart luchten denk ik. Ik heb nog geen mensen bevraagd of met iemand over gehad omdat ik bang ben dat de gene die de berichten stuurt zijn/haar lol niet op kan als ik paniekerig zou overkomen. Ik wil liever dat hij/zij denkt dat het ons koud laat.
Welke stap zouden jullie ondernemen of zouden jullie gewoon helemaal niets doen?
Alvast een fijne nachtrust gewenst!
Gisteren avond was ik aan het werk en ontving een bericht op mijn werknummer. Dat komt wel vaker voor door een van mijn cliënten. Echter stonden in dit bericht details over mij die mijn cliënten echt niet van mij weten. Het bericht was gemeen en had een bedreigend karakter. “Als jij een kind krijgt, zorg ik er persoonlijk voor dat het geen fijne toekomst heeft.” Er stonden ook andere dingen in het bericht, maar die vermeld ik niet ivm herkenbaarheid. Later toen ik thuis kwam bleek mijn vriend een zelfde soort bericht te hebben ontvangen. We kunnen niet op het bericht reageren. Heel vreemd, we zien niet eens een nummer alleen een naam. Kerstman staat er bij mij en bij mijn vriend een X. Als je daarop drukt zie je niets.
Ik ben niet zwanger. Willen we wel heel graag, maar is nog niet gelukt. We hebben hier met niemand over gesproken. Dus we begrijpen niet, wie überhaupt weet dat we samen een kindje proberen te krijgen.
Later op de avond gingen de berichten naar mijn vriend toe verder. Hij kreeg berichten zoals: het was geil gisteren; geil; neuken; een beschrijving van zijn piemel; dat zijn vriendin dom en lelijk is; enzovoort. Vandaag kreeg ik een bericht met dat ik een kutwijf ben. Vriend denkt aan zijn ex. Ik zou dat heel vreemd vinden gezien het jaren gelden is.
Ik denk aan helemaal niemand in het bijzonder. Ben alleen bang dat iemand op ons let en of dat het een bekende is, iemand waar ik denk bevriend mee te zijn O.i.d.
Heb dit bij peiler relaties geschreven omdat ik even niet wist waar ik het moest plaatsen. Als het echt bekende zijn, wat ik wel vermoed, vind ik dat het met relaties te maken heeft.
Wat ik wil met dit topic? Even mijn hart luchten denk ik. Ik heb nog geen mensen bevraagd of met iemand over gehad omdat ik bang ben dat de gene die de berichten stuurt zijn/haar lol niet op kan als ik paniekerig zou overkomen. Ik wil liever dat hij/zij denkt dat het ons koud laat.
Welke stap zouden jullie ondernemen of zouden jullie gewoon helemaal niets doen?
Alvast een fijne nachtrust gewenst!
anoniem_397770 wijzigde dit bericht op 09-07-2020 23:39
0.17% gewijzigd
vrijdag 10 juli 2020 om 11:30
Ja dat hebben we maar dat is niet via de natuurlijke weg gegaan. en het enge vind ik, waarom wordt mijn huidige kind niet aangevallen? Weet deze persoon wel dat we al een kind hebben? maar nu kom je een beetje bij de kern van mijn angst omtrent de berichten die we ontvangen. Het lijkt een bekende, die doet alsof hij/zij niet alles van ons weet, maar wel weet dat we miskramen gehad hebben ect.
anoniem_397770 wijzigde dit bericht op 10-07-2020 11:32
0.20% gewijzigd

vrijdag 10 juli 2020 om 11:32
Ja dat! Gekkies zijn soms niet te begrijpen en dat moet je ook niet willen. Bij Peter R de Vries was er een keer een vrouw die haar foto terugvond op erotische sites. Bleek het gewoon door haar zwager gedaan te zijn. Echt een reden kon hij niet geven, leek wel een soort verveling te zijn. Of misschien ook wel het idee dat je iemand de stuipen op het lijf jaagt, sommigen kicken daarop.Rachmaninoff schreef: ↑10-07-2020 11:24Ik zou niet zomaar man de schuld geven, misschien heeft deze persoon het juist wel op man gemunt, dat kan ook door twijfel te zaaien bij TO. Er hoeft geen reden te zijn, sommige mensen zijn echt knettergek. Ik heb ooit een collega gehad waarvan ik dacht dat we goed met elkaar konden opschieten. Ze trok heel erg naar me toe. Uiteindelijk probeerde ze me helemaal kapot te maken en ik heb nog steeds geen idee waarom. Ze was gewoon echt gestoord. Uiteraard had ze mijn privénummer. Wie weet heeft de man van TO ook zo'n collega.

vrijdag 10 juli 2020 om 11:36
Blijkt dat letterlijk uit de berichten dat van die miskramen of denk je dat er uit op te maken? Sommige mensen gokken maar en denken via kinderen je harder te kunnen raken.Verschillendesokken schreef: ↑10-07-2020 11:30Ja dat hebben we maar dat is niet via de natuurlijke weg gegaan. en het enge vind ik, waarom wordt mijn huidige kind niet aangevallen? Weet deze persoon wel dat we al een kind hebben? maar nu kom je een beetje bij de kern van mijn angst omtrent de berichten die we ontvangen. Het lijkt een bekende, die doet alsof hij/zij niet alles van ons weet, maar wel weet dat we miskramen gehad hebben ect.

vrijdag 10 juli 2020 om 11:37
Is het niet voor de hand liggender dat het iemand is die jullie een beetje kent maar niet eens zo goed dat hij/zij weet dat jullie een kind hebben?Verschillendesokken schreef: ↑10-07-2020 11:30Ja dat hebben we maar dat is niet via de natuurlijke weg gegaan. en het enge vind ik, waarom wordt mijn huidige kind niet aangevallen? Weet deze persoon wel dat we al een kind hebben? maar nu kom je een beetje bij de kern van mijn angst omtrent de berichten die we ontvangen. Het lijkt een bekende, die doet alsof hij/zij niet alles van ons weet, maar wel weet dat we miskramen gehad hebben ect.

vrijdag 10 juli 2020 om 11:38
Wat zo vreemd is, is dat deze persoon lijkt de doen alsof hij/zij niet weet dat we al een kindje hebben. Dit had ik bewust niet in dit topic beschreven maar nu iemand het benoemd heeft, maakt het niet meer uit. Ik denk echter dat deze persoon wel weet dat we al een kindje hebben omdat er ook opmerkingen gemaakt zijn over ivf behandelingen. En daarvoor heb ik een aantal miskramen gehad. Nu wederom willen we graag een kind maar lukt niet.
De berichten over dat ik lelijk ben doen we me helemaal niets. Maar wel de dingen die andere eigenlijk niet van mij weten.
De berichten over dat ik lelijk ben doen we me helemaal niets. Maar wel de dingen die andere eigenlijk niet van mij weten.

vrijdag 10 juli 2020 om 11:39
Ja dat is waar.vivautrecht85 schreef: ↑10-07-2020 11:28Maar niet strafbaar. Dat is het pas alrls er gedreigd wordt met het aanbrengen van lichamelijk letsel, moord, aanranding of verkrachting.
Hakuna Matata
vrijdag 10 juli 2020 om 11:43
Kan het ook een van jouw vriendinnen zijn, iemand die jaloers is ofzo? Ik heb namelijk soms ook wel het nummer van vriendinnen hun vriend. Gewoon om te feliciteren met verjaardag of vanuit vroeger als we naar festivals/feestjes gingen.
Toch naar dat er was iemand in je dichte omgeving is die dit doet. Kan 1 van zn vrienden jou leuk vinden bijv? Maar iets zegt me dat dit een vrouw is.
Toch naar dat er was iemand in je dichte omgeving is die dit doet. Kan 1 van zn vrienden jou leuk vinden bijv? Maar iets zegt me dat dit een vrouw is.

vrijdag 10 juli 2020 om 11:43
De meest voor de hand liggende optie is toch echt dat je vriend is vreemdgegaan. Zijn reactie is gemakkelijk te verklaren: die dame heeft hem van tevoren gewaarschuwd dat ze jou in zou lichten en je vriend heeft dus tijd gekregen om een goede reactie voor te bereiden.Verschillendesokken schreef: ↑10-07-2020 11:38Wat zo vreemd is, is dat deze persoon lijkt de doen alsof hij/zij niet weet dat we al een kindje hebben. Dit had ik bewust niet in dit topic beschreven maar nu iemand het benoemd heeft, maakt het niet meer uit. Ik denk echter dat deze persoon wel weet dat we al een kindje hebben omdat er ook opmerkingen gemaakt zijn over ivf behandelingen. En daarvoor heb ik een aantal miskramen gehad. Nu wederom willen we graag een kind maar lukt niet.
vrijdag 10 juli 2020 om 11:51
hippie_meisje schreef: ↑10-07-2020 11:43De meest voor de hand liggende optie is toch echt dat je vriend is vreemdgegaan. Zijn reactie is gemakkelijk te verklaren: die dame heeft hem van tevoren gewaarschuwd dat ze jou in zou lichten en je vriend heeft dus tijd gekregen om een goede reactie voor te bereiden.
Ik vind dit ook het meest logische. Ook alsof hij bij haar zn hart heeft gelucht en die persoonlijke info heeft verteld, wellicht wil hij geen tweede of ervaart hij het als grote druk. Een zwak punt waarmee dingen jullie nu probeert te raken. Misschien is er tijdens corona mee gestopt en trekt zij dat niet. Dit hoeft natuurlijk niet waar te zijn, maar wie weet er nou zulke privé info waarvan je zegt dat het niet met anderen besproken is.

vrijdag 10 juli 2020 om 11:54
Door een telefoon te hacken weet je toch niet dat vriend een sproet heeftOakes schreef: ↑10-07-2020 09:49TO, je kunt ook gehackt zijn.
Onverwachte tekstberichten
Hebt u vreemd uitziende sms-berichten ontvangen?
Doorgaans wijst een bericht dat een verscheidenheid aan vreemde symbolen, willekeurige numerieke reeksen of andere tekens bevat op de mogelijkheid van een mogelijk spionagesoftwaretool op uw mobiele telefoon.
Spionagesoftware van mindere kwaliteit gebruikt dit soort “codetaal” om te communiceren met zijn externe functie. En in dit geval is het een teken dat hun software niet goed werkt.
Bron https://cookieprivacy.nl/advies/is-mijn ... n-gehackt/
Kan zowel voor smart phone, smart TV en/of laptop gelden.

vrijdag 10 juli 2020 om 12:04
Misschien heeft je vriend iets losgelaten bij iemand "met wie hij zo goed kon praten en bij wie hij zichzelf kon zijn"?Verschillendesokken schreef: ↑10-07-2020 11:49Voor wat ik weet alleen de mensen die we medisch zien. En die verdenk ik niet