Vreemde berichten

09-07-2020 23:35 511 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Gisteren avond was ik aan het werk en ontving een bericht op mijn werknummer. Dat komt wel vaker voor door een van mijn cliënten. Echter stonden in dit bericht details over mij die mijn cliënten echt niet van mij weten. Het bericht was gemeen en had een bedreigend karakter. “Als jij een kind krijgt, zorg ik er persoonlijk voor dat het geen fijne toekomst heeft.” Er stonden ook andere dingen in het bericht, maar die vermeld ik niet ivm herkenbaarheid. Later toen ik thuis kwam bleek mijn vriend een zelfde soort bericht te hebben ontvangen. We kunnen niet op het bericht reageren. Heel vreemd, we zien niet eens een nummer alleen een naam. Kerstman staat er bij mij en bij mijn vriend een X. Als je daarop drukt zie je niets.

Ik ben niet zwanger. Willen we wel heel graag, maar is nog niet gelukt. We hebben hier met niemand over gesproken. Dus we begrijpen niet, wie überhaupt weet dat we samen een kindje proberen te krijgen.

Later op de avond gingen de berichten naar mijn vriend toe verder. Hij kreeg berichten zoals: het was geil gisteren; geil; neuken; een beschrijving van zijn piemel; dat zijn vriendin dom en lelijk is; enzovoort. Vandaag kreeg ik een bericht met dat ik een kutwijf ben. Vriend denkt aan zijn ex. Ik zou dat heel vreemd vinden gezien het jaren gelden is.

Ik denk aan helemaal niemand in het bijzonder. Ben alleen bang dat iemand op ons let en of dat het een bekende is, iemand waar ik denk bevriend mee te zijn O.i.d.

Heb dit bij peiler relaties geschreven omdat ik even niet wist waar ik het moest plaatsen. Als het echt bekende zijn, wat ik wel vermoed, vind ik dat het met relaties te maken heeft.

Wat ik wil met dit topic? Even mijn hart luchten denk ik. Ik heb nog geen mensen bevraagd of met iemand over gehad omdat ik bang ben dat de gene die de berichten stuurt zijn/haar lol niet op kan als ik paniekerig zou overkomen. Ik wil liever dat hij/zij denkt dat het ons koud laat.

Welke stap zouden jullie ondernemen of zouden jullie gewoon helemaal niets doen?

Alvast een fijne nachtrust gewenst!
anoniem_397770 wijzigde dit bericht op 09-07-2020 23:39
0.17% gewijzigd
Verschillendesokken schreef:
10-07-2020 00:35
De beschrijving van zijn piemel is algemeen. De piemel van mijn vriend Is doodnormaal. Hij heeft alleen ergens een kleine sproet (wat is dat een gek woord eigenlijk; sproet), maar dan denk ik nog niet meteen dat mijn vriend vreemdgaat. Hij zit al jaren op voetbal, nu is hij rond de 40 en voetbalt nog steeds. Dus genoeg mannen die zijn sproet misschien kennen. We zijn circa 8 jaar samen. Daarvoor heeft hij een ex gehad en voor haar redelijk wat bedpartners dus er zijn veel mensen die deze sproet kunnen beschrijven. Dit klinkt een beetje kinderachtig, maar zelfs vriendinnen van mij kunnen zeggen dat hij een sproet heeft omdat we daar in begin fase van onze relatie wel eens een grapje over maakte. Dat mijn vriend perfect is, op de sproet na. Als flauwekul natuurlijk. Feit blijft dat veel mensen dit kunnen zijn.

Mijn vriend hoefde niet te reageren Op mij gisteren avond want hij zei zelf meteen: ik heb zo vreemd bericht gehad, waarop ik zei: ik ook! Verder heeft hij vandaag steeds printscreens van wat hij binnen krijgt verstuurd. Op dit moment slaapt hij en bij mij blijft het malen wie dit kan zijn. Vandaar het topic. Ik ga nu wel een poging tot slapen doen. Als we meer weten zal ik jullie op de hoogte houden. Bedankt voor de reacties en een goede nacht gewenst!
Al deze mensen hebben er totaal geen belang bij nu deze berichten te sturen om jullie relatie kapot te maken.

Ik wil niet zeggen dat je vriend vreemd is gegaan, al is dat wel het eerste wat in me opkomt. Er kan ook wat anders zijn voorgevallen waardoor er iemand nu jullie relatie op scherp probeert te zetten. Een afgewezen vrouw, maar hoe weet ze dan van de sproet. Of een conflict met een voetbal vriend alles kan. Maar 1 ding is zeker, je vriend is niet eerlijk. Zulke dingen gebeuren niet zomaar, daar is iets aan vooraf gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Vooral gek dat het naar jouw werk 06 wordt gestuurd en bij je vriend naar zijn privé. Heb je zelf geen geschifte collega die mogelijk je vriend via FB of wat dan ook benaderde oid. Ik zeg maar wat, dat die eerst hapte omdat ie het leuk vondt en daarna toch afhaakte?

Lastig om de situatie naast je neer te leggen, zou proberen er niet teveel (of niks) achter te zoeken.
Daley71 schreef:
10-07-2020 09:27
Vooral gek dat het naar jouw werk 06 wordt gestuurd en bij je vriend naar zijn privé. Heb je zelf geen geschifte collega die mogelijk je vriend via FB of wat dan ook benaderde oid. Ik zeg maar wat, dat die eerst hapte omdat ie het leuk vondt en daarna toch afhaakte?

Lastig om de situatie naast je neer te leggen, zou proberen er niet teveel (of niks) achter te zoeken.
Werknummer van TO is zo te vinden zegt ze. En nummer van vriend is privenummer, lijkt me eerder iemand die hem en zijn privenummer kent en nummer van zijn vriendin met 1 googlezoekopdracht heeft gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet gewoon een ludieke grap van zijn kroegmaten? Gaan jullie misschien trouwen?

Vroegah was er ook eens iets. Net met de intro van de mobiele telefoon. En dan kon je een soort van gesprek kopen.

Een nietsvermoedende gozer werd dan gebeld en nam op. Aan de andere kant van de lijn begint ineens een oude man te tieren dat gozer zijn dochter zwanger had gemaakt en hij op wraak uit was. Gozer schrok zich te pletter en probeerde na te gaan welke vrouw/meid bezwangerd was door hem. Scheet echt zeven kleuren stront. Het duurde even voordat het duidelijk was dat het een grote grap was en de vloekende man ‘gewoon’ een audio-opname was.
Alle reacties Link kopieren
Iemand moet wel een motief hebben....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Kan er misschien iemand jaloers op jullie zijn? Misschien zelfs wel een van je vriendinnen? Ik heb ook (heel lang geleden) eens iets heel raars meegemaakt met een vriend van mijn man die blijkbaar verliefd op mij was. Niet met berichten of zo, maar wel zodanig dat mijn man (toen nog vriend) erg achterdochtig werd naar mij toe. Ik zou dus niet zomaar je vriend verdenken van vreemdgaan, al kan het natuurlijk wel.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
10-07-2020 09:28
Werknummer van TO is zo te vinden zegt ze. En nummer van vriend is privenummer, lijkt me eerder iemand die hem en zijn privenummer kent en nummer van zijn vriendin met 1 googlezoekopdracht heeft gevonden.
Ah sorry, dat was me even ontglipt. Ik heb niks gezegd.
Dan is wat jij aankaart veel aannemelijker inderdaad. Dat die persoon koste wat kost TO wilde bereiken en bij 'beter iets dan niets' haar werknummer heeft gebruikt.
Zijn er in jouw vriendinnengroep personen bij die tot zoiets in staat zouden kunnen zijn?
Zou het kunnen dat er een iets te gezellig app-contact is geweest met jouw vriend wat hij nu probeert te verbergen en dat diegene jaloers is op jullie relatie? Ik vind met name de opmerkingen naar jou toe zoveel haat bevatten.
Ik kan mijzelf van mijn eigen vriendinnen zoiets in de verste verte niet voorstellen.
Ik vind het ook opvallend dat hij meteen zijn ex aanwijst als mogelijke dader. Waarom denkt hij dat?
LaverneB schreef:
10-07-2020 09:43
Zijn er in jouw vriendinnengroep personen bij die tot zoiets in staat zouden kunnen zijn?
Zou het kunnen dat er een iets te gezellig app-contact is geweest met jouw vriend wat hij nu probeert te verbergen en dat diegene jaloers is op jullie relatie? Ik vind met name de opmerkingen naar jou toe zoveel haat bevatten.
Ik kan mijzelf van mijn eigen vriendinnen zoiets in de verste verte niet voorstellen.
Ik vind het ook opvallend dat hij meteen zijn ex aanwijst als mogelijke dader. Waarom denkt hij dat?
Waarom zouden haar vriendinnen dan haar werknummer gebruiken en niet haar eigen nummer maarbij hem dan wel zijn privenummer?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
10-07-2020 09:44
Waarom zouden haar vriendinnen dan haar werknummer gebruiken en niet haar eigen nummer maarbij hem dan wel zijn privenummer?
:lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
TO, je kunt ook gehackt zijn.


Onverwachte tekstberichten
Hebt u vreemd uitziende sms-berichten ontvangen?

Doorgaans wijst een bericht dat een verscheidenheid aan vreemde symbolen, willekeurige numerieke reeksen of andere tekens bevat op de mogelijkheid van een mogelijk spionagesoftwaretool op uw mobiele telefoon.

Spionagesoftware van mindere kwaliteit gebruikt dit soort “codetaal” om te communiceren met zijn externe functie. En in dit geval is het een teken dat hun software niet goed werkt.


Bron https://cookieprivacy.nl/advies/is-mijn ... n-gehackt/

Kan zowel voor smart phone, smart TV en/of laptop gelden.
dansenindewind schreef:
10-07-2020 09:29
Is het niet gewoon een ludieke grap van zijn kroegmaten? Gaan jullie misschien trouwen?

Vroegah was er ook eens iets. Net met de intro van de mobiele telefoon. En dan kon je een soort van gesprek kopen.

Een nietsvermoedende gozer werd dan gebeld en nam op. Aan de andere kant van de lijn begint ineens een oude man te tieren dat gozer zijn dochter zwanger had gemaakt en hij op wraak uit was. Gozer schrok zich te pletter en probeerde na te gaan welke vrouw/meid bezwangerd was door hem. Scheet echt zeven kleuren stront. Het duurde even voordat het duidelijk was dat het een grote grap was en de vloekende man ‘gewoon’ een audio-opname was.
“Als jullie ooit een kind krijgen zorg ik ervoor dat het geen fijne toekomst heeft”.

Serieus?
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
10-07-2020 09:49
TO, je kunt ook gehackt zijn.


Onverwachte tekstberichten
Hebt u vreemd uitziende sms-berichten ontvangen?

Doorgaans wijst een bericht dat een verscheidenheid aan vreemde symbolen, willekeurige numerieke reeksen of andere tekens bevat op de mogelijkheid van een mogelijk spionagesoftwaretool op uw mobiele telefoon.

Spionagesoftware van mindere kwaliteit gebruikt dit soort “codetaal” om te communiceren met zijn externe functie. En in dit geval is het een teken dat hun software niet goed werkt.


Bron https://cookieprivacy.nl/advies/is-mijn ... n-gehackt/

Kan zowel voor smart phone, smart TV en/of laptop gelden.
Volgens mij staan er in het bericht geen vreemde tekens oid en daarnaast zou het dan wel heel toevallig zijn als TO en haar vriend allebei tegelijk gehackt zijn. Lijkt me dus niet dat het dit is.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat vriend vreemdgaat, zijn bijslaap TO gegoogeld heeft en toen haar nummer vond, en ze toen op het idee kwam om anonieme berichten te sturen in de hoop dat de relatie klapt en vriend voor haar kiest.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het al is aangeraden TO, maar de meeste providers hebben de mogelijkheid om hier onderzoek naar te doen.

Zelf jarenlang gewerkt voor een grote provider en daar was een procedure om stalking te onderzoeken. Eerst nam de provider contact op met de stalker met het verzoek te stoppen. Bij geen verbetering werden de gegevens van de stalker aan het slachtoffer verstrekt.

Ga naar de website van je mobiele provider en zoek naar 'telefonische overlast', dan kom je bij een formulier uit waar je zo'n onderzoek kan aanvragen.
webey wijzigde dit bericht op 10-07-2020 10:11
0.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Meestal is er voor dit soort situaties geen al te moeilijke verklaring. Waar rook is, is vuur.

Mensen doen niet zomaar van die gekke dingen. Ik heb dit bijvoorbeeld nog nooit meegemaakt en de meeste mensen maken dit niet mee. Zo wel, dan speel(t)(de) er iets.

Ik ga mee met de theorie dat vriend niet helemaal zuiver is geweest (ik bedoel daarmee niet per definitie dat hij is vreemdgegaan, wellicht is het bij flink flirten gebleven?) maar het is overduidelijk iemand die wel het privenummer van vriend heeft, maar geen contactgegevens van TO.
Een wraaklustige vrouw wil vaak alles van haar 'rivaal' weten (sociale media worden uitgeplozen, Googlen) en als dat werknummer zo makkelijk te vinden is, lijkt het me duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
WeBey schreef:
10-07-2020 10:06
Ik weet niet of het al is aangeraden TO, maar de meeste providers hebben de mogelijkheid om hier onderzoek naar te doen.

Zelf jarenlang gewerkt voor een grote provider en daar was een procedure om stalking te onderzoeken. Eerst nam de provider contact op met de stalker met het verzoek . Bij geen verbetering werden de gegevens van de stalker aan het slachtoffer verstrekt.

Ga naar de website van je mobiele provider en zoek naar 'telefonische overlast', dan kom je bij een formulier uit waar je zo'n onderzoek kan aanvragen.
Dat klopt inderdaad!

Ik zou het verhaal naar je man een beetje verdraaien.
Zeggen dat je de provider hebt gebeld, deze de anonieme berichter heeft achterhaald en die gaan benaderen. En dat ze jou daarover terug bellen.

En dan goed op zijn reactie letten.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
10-07-2020 09:53
Volgens mij staan er in het bericht geen vreemde tekens oid en daarnaast zou het dan wel heel toevallig zijn als TO en haar vriend allebei tegelijk gehackt zijn. Lijkt me dus niet dat het dit is.
Ontvang je rare berichtjes, check dan bij je vrienden en familie of zij die ook hebben gekregen. Dan weten ook zij dat ze mogelijk gehackt zijn.

https://numrush.nl/zo-weet-je-je-smartp ... voorkomen/

Die rare tekentjes schijnt een voorbode te zijn, misschien heeft TO die niet eens gemeld, er verder niet bij stilgestaan toen zij ze kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Op mijn werk telefoon wederom berichten ontvangen. Suggereren dat ik een kutwijf, fake, lelijk en krijg de wens toegestuurd om hele nare ziektes te krijgen, over kinderen wordt niets meer gestuurd op dit moment. Afdeling ICT op het werk heeft e.a geblokkeerd en dan krijg ik vervolgens onder andere namen berichten binnen. Namen zoals; “Kerstman, kitten, plant, je moeder, uitkijken.” Iemand is er op uit om mij en vriend in ieder geval te raken. Als iemand mij kent en dit hier leest, dan kan die gene daar niets mee want wil blijkbaar niet bekent worden. Ik kan ook niet op de berichten reageren. Dan staat er bericht verzenden mislukt. ICT regelt een ander werknemer dat voorlopig niet online komt te staan.

Mijn vriend stuurt wederom printscreens van berichten die hij ontvangt. Hij krijgt nog steeds berichten met geile woorden en ook dat hij een lelijke K*t vriendin heeft die denkt dat ze leuk is. Ik zou te lelijk zijn om te leven. Er wordt ook geschreven dat des ondanks ik slank ben, ik niet kan denken dat ik daarom knap ben.

Wie dit ook is. Het gedrag is van iemand die enorm in de war is. Dit soort berichten sturen is absurd. Stel er is iemand die contact heeft gehad met mijn vriend en nu kwaad is dat het over is, waarom dan deze woede op mij richten? Ik denk alleen nog steeds niet dat dit het geval is. Ik denk dat er iemand heel erg jaloers is en zeer vreemd gedrag vertoond. Snap alleen niet waarom je zo jaloers op ons zou moeten zijn. We hebben een doodnormaal leven. Dus het kan ook iemand zijn die mij haat. Ik weet alleen niet zo goed wie mij zo erg haat om dit soort berichten te versturen. Hoop dat we er achterkomen en ergens denk ik ook; geen aandacht aan schenken. Dat laatste lukt me nog niet erg goed helaas.

Vanavond zijn mijn vriend en ik samen en zal wel eens vragen of hij toevallig onlangs iemand afgewezen heeft O.i.d. We moeten nu even alles onderzoeken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte TO, dit is enorm vervelend.
Alle reacties Link kopieren
LaverneB schreef:
10-07-2020 09:43

Ik vind het ook opvallend dat hij meteen zijn ex aanwijst als mogelijke dader. Waarom denkt hij dat?
Dat ja, is echt opvallend. Een ex van 8 jaar geleden. Waarom?
Ook echt taktiek van iemand die weleens schuldig kan zijn: meteen een ander aanwijzen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Echt bizar hoeveel mensen meteen de vriend verdacht vinden. En vervolgens voorstellen om maar tegen vriend te gaan liegen om te kijken of ze hem kunnen betrappen...

@TO Heel vervelend die berichten, maar werkelijk iedereen die je vriend kent, zou dit soort berichten kunnen versturen. Het kan een grap zijn, iemand die jaloers/kwaad is, iemand die het gewoon leuk vindt om jullie op stang te jagen. En het vervelende, je kan er helemaal niets mee. Berichten opslaan, idd checken met de provider, melden bij de politie, en verder zoveel mogelijk naast je neerleggen.

Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook doet maakt geen contact met een stalker dus niets terug sturen, ook niet wanneer het kan. Doe melding bij de politie en vraag je vriend om ook melding te doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
fashionvictim schreef:
10-07-2020 10:02
Ik denk dat vriend vreemdgaat, zijn bijslaap TO gegoogeld heeft en toen haar nummer vond, en ze toen op het idee kwam om anonieme berichten te sturen in de hoop dat de relatie klapt en vriend voor haar kiest.
Ik wilde reageren dat het ook makkelijk iemand geweest kan zijn die achter vriend aan zat, maar is afgewezen. Maar dat detail van die sproet op zijn piemel zit me daarin dwars.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar zeg. Ik zou super gefrustreerd raken.

Is je vriend onlangs niet ergens geweest voor zijn werk of prive? Onbekende vrouw waar hij mee heeft gepraat? Onlangs zijn nummer heeft uitgewisseld met een onbekende voor bepaalde redenen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven