Koriander heel erg vies !

24-07-2020 17:18 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik hoorde mensen wel eens zeggen van : “ieuw koriander is echt smerig “ en ik dacht altijd “ hoe kan een groente zo ontzettend vies zijn ...

en vandaag voor het eerst (bewust) koriander gegeten moest als garnering op een soep en ik vind het echt heel erg vies en misselijkmakend ...

Zijn er echt mensen die koriander lekker vinden ?

Koriander is echt vies

Totaal aantal stemmen: 216

Ja, bah (42%)
Nee, lekker (58%)
Schijnt genetisch bepaald te zijn, of je koriander lust.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik houd er ook niet van. Het is overigens geen groente en ik zou vooral ook geen hele blaadjes tegelijk in mijn mond proppen. Fijn snijden en ergens doorheen mengen al geprobeerd?

Ik proef het meteen. Had pas de spinazie-falafelballetjes van Garden Gourmet. Zo vies, ik proefde alleen maar koriander.
Ik vind het lekker maar mijn man vindt het vies.
Dana schreef:
24-07-2020 17:19
Schijnt genetisch bepaald te zijn, of je koriander lust.

Klopt. Sommige mensen krijgen er een soort zeepsmaak van in hun mond, anderen niet.
Yuk...verpest het hele gerecht voor mij :pukey:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Enorm vies.
Heb ook wel gehoord dat je het of lekker of enorm vies (zeepsmaak) vindt.
Er schijnt geen middenweg te zijn.
Ik vind koriander echt HEERLIJK!!!!
blegh
Brrrr. Aspergepis ruik ik dan weer niet. P
Ik vind het lekker.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik wilde mezelf ernaar vernoemen, maar de nick was al bezet.

:heart: koriander

Het maakt een gerecht/soep helemaal af.
Ik vind het lekker.
Overigens eet je het toch niet als een groente? Je gebruikt een paar blaadjes en dan trekt de smaak een beetje in de soep of saus. Ik zou niet op een stuk koriander gaan zitten kauwen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Het lijkt op snij selderij wat ik wel heel lekker vind.... maar dan komt opeens de ware aard naar boven van koriander prieuw ja het verpest het hele gerecht inderdaad.
Ik vind het naar zeep proeven. Heel vies dus.
LīlyRose schreef:
24-07-2020 17:25
Brrrr. Aspergepis ruik ik dan weer niet. P
Heb ik dubbel pech. Ik ruik aspergepies en koriander smaakt naar zeep. Ligt aan mijn genen.
Ik heb het wel eens gebruikt om gevulde tomaten met garnalen of rauwe tonijn te vullen toen ik een buffet moest samenstellen voor mijn ma's 50e verjaardag . Toen was het erg lekker. Dat was waarschijnlijk doordat het recept goed was. Koks die het zo over hun eten strooien...brrrr dat lust ik niet.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Verrukkelijk, koriander. Van mij mogen er hele bossen over de Thaise curry. Echt heel lekker. Mijn man vindt het afschuwelijk smaken...
Wat eten we vanavond?
Wij hadden een keer watermeloen salade bij de La Place. Mn vriend wilde toen teruggaan om te zeggen dat er nog Dreftresten in de schaal zaten. Bleek het de koriander te zijn. Inderdaad zeepsmaak.
linnylow schreef:
24-07-2020 17:27
Het lijkt op snij selderij wat ik wel heel lekker vind.... maar dan komt opeens de ware aard naar boven van koriander prieuw ja het verpest het hele gerecht inderdaad.
Vind ik ook, je proeft het gelijk. Zo vies, ik lust echt alles behalve koriander. De lucht alleen al.
Ik ben er gek van en mijn ex ook. Vriendinnen ook trouwens. maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het niet lusten. Bij ons kan er echt best een heel bakje verse koriander door de curry. Zonder problemen. Ik denk wel dat het mijn favoriete kruid is.
Vind het echt heerlijk! Lekker veel over de curry.. Of bij Vietnamees of Mexicaans eten oehhh.. Maakt voor mij een gerecht helemaal af.
stokske schreef:
24-07-2020 17:44
Wij hadden een keer watermeloen salade bij de La Place. Mn vriend wilde toen teruggaan om te zeggen dat er nog Dreftresten in de schaal zaten. Bleek het de koriander te zijn. Inderdaad zeepsmaak.

Oh, herkenbaar! Een hap afwasmiddel.

KorianderZAAD (ketoembar) lust ik wel, maar de blaadjes...
:sick:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik at het vandeweek voor het eerst en heb al 't eten weggegooid. Gadverdamme wat smerig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven