Meedenken fiets
woensdag 5 augustus 2020 om 14:39
Hoi,
Wie wil meedenken over mijn nieuwe fiets?
Geen elektrische
Redelijk sportief maar niet met zo'n dun zadel dat je achterwerk omhoog zit.
Niet te burgerlijk, beetje retro mag wel.
Minstens 7 versnellingen.
Ik fiets zeker 50 a 70 km per week.
Graag minstens 10 jaar mee gaan.
Fietstassen wil ik er graag ophouden.
Ik heb uiteraard zelf gegoogled maar wellicht hebben jullie leuke tips.
Wie wil meedenken over mijn nieuwe fiets?
Geen elektrische
Redelijk sportief maar niet met zo'n dun zadel dat je achterwerk omhoog zit.
Niet te burgerlijk, beetje retro mag wel.
Minstens 7 versnellingen.
Ik fiets zeker 50 a 70 km per week.
Graag minstens 10 jaar mee gaan.
Fietstassen wil ik er graag ophouden.
Ik heb uiteraard zelf gegoogled maar wellicht hebben jullie leuke tips.
woensdag 5 augustus 2020 om 16:46
Als je voor minder dan de helft van die 800 euro je huidige fiets kunt opknappen en er dan nog minstens vijf jaar mee vooruit kunt, waarom zou je hem dan niet laten maken bij de fietsenmaker? Er bestaat al genoeg afval op deze aarde.
woensdag 5 augustus 2020 om 16:54
Nou dat kon dus niet. Afgezien van dat wiel zouden er binnen een jaar nog best prijzige reparaties komen. Misschien heb ik hem.al langer dan 12 jaar hoor.
En mijn fietsenmaker is echt betrouwbaar ( kom.er al 25 jaar)
woensdag 5 augustus 2020 om 17:06
Lastig vind ik dat bij al die nieuwe hippe merken vaak de fiets zo is uitgekleed, geen bagagedrager, spatborden e.d.
Vaak kan je dat er wel op laten zetten, maar is het uiterlijk van de fiets toch anders. Maar merken waar je mss bij kan kijken als je iets anders dan anders zoekt:
Roetz
Brik
Achielle
Vaak kan je dat er wel op laten zetten, maar is het uiterlijk van de fiets toch anders. Maar merken waar je mss bij kan kijken als je iets anders dan anders zoekt:
Roetz
Brik
Achielle
woensdag 5 augustus 2020 om 17:27
Ik zie idd veel fietsen zonder bagagedrager. Waarom? Hoe moet ik dan spullen meenemen?Protocol schreef: ↑05-08-2020 17:06Lastig vind ik dat bij al die nieuwe hippe merken vaak de fiets zo is uitgekleed, geen bagagedrager, spatborden e.d.
Roetz
Brik
Achielle
woensdag 5 augustus 2020 om 18:30
Of van die laffe bagagedragers waarop je niets zwaars kan zetten.
Het is belastend voor je fiets om zware dingen op een bagagedrager te vervoeren. Voor het frame maar zeker voor het achterwiel. Daarom heeft bijvoorbeeld snap fiets geen bagagedrager.
Ik heb zowel een achterop als een bagagerek voorop, super handig en ik kan de meest onmogelijke dingen meenemen op mijn fiets.
woensdag 5 augustus 2020 om 20:34
Maar swapfietsen hebben wel een voorrek. Dat lijkt mij dus niet logisch, want even slecht voor frame en voorwiel.ClumsyNinja schreef: ↑05-08-2020 18:30Of van die laffe bagagedragers waarop je niets zwaars kan zetten.
Het is belastend voor je fiets om zware dingen op een bagagedrager te vervoeren. Voor het frame maar zeker voor het achterwiel. Daarom heeft bijvoorbeeld snap fiets geen bagagedrager.
Ik heb zowel een achterop als een bagagerek voorop, super handig en ik kan de meest onmogelijke dingen meenemen op mijn fiets.
Bagagedrager zou ik niet willen missen. Voorrek vind ik heel lelijk, dus die wil ik niet.
woensdag 5 augustus 2020 om 23:42
Haha. Ja wat ik eerst zocht bestaat niet denk ik
Liefst had ik die batavus 30 in oudgroen en iets dikkere stangen ofzo.
donderdag 6 augustus 2020 om 18:32
Denk je dat mijn fietstassen daar niet op kunnen?Beter.Laat schreef: ↑06-08-2020 17:37Ik vind beiden een minimale bagagedrager hebben. Doe jij je boodschappen met de fiets?