Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Mieke, oh, bah! Hopelijk is hij gauw weer thuis. Wat goed dat je er meteen werk van maakt - dat hoort zo, vind ik!

CC, ik ben het helemaal met je vriendin eens. Wat een schatjes! :heart: hou ons vooral op de hoogte!

Derooiekater, wat een bizarre reactie van de baasjes. Als mijn kat weg zou zijn, zou ik absoluut niet stil zitten en afwachten. Vind dat echt vreemd. Zielig voor het beestje ook :(
Hier nog steeds niets thuisgekomen.

Leuke katjes CC.
Wat balen Mieke! Ik zou ook ongerust zijn.

Veel sterkte met je verlies CC. Snap wel dat je alweer aan het kijken bent ;).

Hier doet de kitten het goed! Ze is beste vriendjes met de hond. Wordt steeds mooier, ze krijgt echt een lange volle staart. Dierenarts zei al toen we haar net hadden dat er maine coon in zit. Ze gaat ook elke avond mee wandelen. Erg gezellig !
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Ik hoop zo dat je hem vanavond vindt Mieke!

Ik dacht, jullie en mijn vriendin gaan me zó tegenhouden maar niet dus :O
Heb nog niet definitief de knoop doorgehakt en waarschijnlijk doe ik geen oog dicht vannacht maar ik zal jullie zeker op de hoogte houden.
Quaintrelle schreef:
09-08-2020 21:37
Wat balen Mieke! Ik zou ook ongerust zijn.

Veel sterkte met je verlies CC. Snap wel dat je alweer aan het kijken bent ;).

Hier doet de kitten het goed! Ze is beste vriendjes met de hond. Wordt steeds mooier, ze krijgt echt een lange volle staart. Dierenarts zei al toen we haar net hadden dat er maine coon in zit. Ze gaat ook elke avond mee wandelen. Erg gezellig !
Dank je wel :bigkiss:
Ik had even gemist dat jij een kitten hebt maar wat ontzettend leuk, vooral ook dat ze 's avonds mee wandelt :heart:
Mieke, waarschijnlijk ben je nu aan het zoeken/wandelen. Je bent in mijn gedachten :hug:
Calamitycat schreef:
09-08-2020 22:14
Mieke, waarschijnlijk ben je nu aan het zoeken/wandelen. Je bent in mijn gedachten :hug:
Ik ben weer terug en helaas.

Poezeneigenaren kennen het gevoel als ze maar niet thuiskomen. Akelig en ongerust dekt de lading wel. Ik hoop dat als hij opgesloten zit vocht kan vinden.

Ik heb niks geen aanwijzingen voorlopig.
Hij praat altijd heel veel, dat mis ik nu.
Verd*mme Mieke, ik had het zó gehoopt (en jij nog 1000 keer meer natuurlijk). En ja, dat gevoel kent iedereen die ook maar een beetje om zijn katten geeft. Ik weet nog hoe overstuur ik was toen de rooie een nacht wegbleef of toen mijn oude zwart-witte kat die er al heel lang niet meer is nachtenlang kon wegblijven, vreselijk.

Kan me voorstellen dat je zijn geklets mist, ik blijf keihard duimen en hopen dat hij heel snel weer veilig bij je terug is :hug:
Ai jeetje Mieke dat is lastig zeg als je je maatje niet kan vinden.
Hoop enorm dat hij je vannacht wakker weet te maken omdat hij naar binnen wil. :hug:
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Mieke, ook ik ken dat gevoel maar al te goed. Zo enorm naar. Ik hoop echt dat hij snel weer veilig thuis is! :hug:
Ik heb achter een deur op een kier dus alle poezen kunnen in en uit. Nou ik hoop ook zo dat hij zich komt melden.

Dank voor het meeleven.
Ik hoop met je mee en hoop dat je een beetje kan slapen :hug:
Calamitycat schreef:
10-08-2020 00:31
Ik hoop met je mee en hoop dat je een beetje kan slapen :hug:
Dankje CC jij ook :bigkiss:
Hoop dat je iets heb kunnen slapen MiekeV :hug:
Ach wat schattig CC! Heb je de knoop al doorgehakt?
Mag ik heel even inhalen?

Wat zouden jullie doen?
Onze ene kitten is nu ongeveer 12 weken andere is net 8 weken.
Mogen dus eigenlijk niet naar buiten maar ons huis is echt mega mega warm.
Voor hun zou buiten een koel plekje zoeken echt veel fijner zijn maar twijfel vanwege de leeftijd.
Ben zo bang dat ze te ver weg gaan en niet meer thuis komen.
Frietmetmayo schreef:
10-08-2020 08:33
Mag ik heel even inhalen?

Wat zouden jullie doen?
Onze ene kitten is nu ongeveer 12 weken andere is net 8 weken.
Mogen dus eigenlijk niet naar buiten maar ons huis is echt mega mega warm.
Voor hun zou buiten een koel plekje zoeken echt veel fijner zijn maar twijfel vanwege de leeftijd.
Ben zo bang dat ze te ver weg gaan en niet meer thuis komen.
Als jij erbij blijft kan dat prima.
En nog steeds geen Witje.

Wel trof ik vannacht weer een egel in huis aan, had er net over geschreven hier.
@ Friet : Nee hoor ik zou ze echt nog weken binnenhouden. Ze weten de weg nog niet, kennen de gevaren nog niet. Zijn ze wel al gechipt en is de chip geregistreerd?

Een kennis van mij liet weken na zijn verhuizing zijn kat eindelijk naar buiten. Het beest schrok, schoot een boom in en bleef daar zitten. Uren later kwam de brandweer er aan te pas om hem uit de boom te halen. Toen weer een tijd binnengehouden. Bij de tweede poging gebeurde precies het zelfde.
Uiteindelijk is het een binnenkat gebleven...

@CC : wat een schattige kittens. Maar denk er inderdaad goed over na, zeker als je mogelijk financieel niet 'stabiel' bent.... Het valt me ook op dat ze nog niet gesteriliseerd zijn. Bij mijn lokale asiel wordt alles voor plaatsing geneutraliseerd, rond de 10-12 weken. Dat gebeurt daar al jaren en gaat prima.
Er staat trouwens dat je niet moet bellen of langskomen, maar dat je moet mailen!
Beter.Laat schreef:
10-08-2020 08:49
@ Friet : Nee hoor ik zou ze echt nog weken binnenhouden. Ze weten de weg nog niet, kennen de gevaren nog niet. Zijn ze wel al gechipt en is de chip geregistreerd?

Een kennis van mij liet weken na zijn verhuizing zijn kat eindelijk naar buiten. Het beest schrok, schoot een boom in en bleef daar zitten. Uren later kwam de brandweer er aan te pas om hem uit de boom te halen. Toen weer een tijd binnengehouden. Bij de tweede poging gebeurde precies het zelfde.
Uiteindelijk is het een binnenkat gebleven...

@CC : wat een schattige kittens. Maar denk er inderdaad goed over na, zeker als je mogelijk financieel niet 'stabiel' bent.... Het valt me ook op dat ze nog niet gesteriliseerd zijn. Bij mijn lokale asiel wordt alles voor plaatsing geneutraliseerd, rond de 10-12 weken. Dat gebeurt daar al jaren en gaat prima.
Er staat trouwens dat je niet moet bellen of langskomen, maar dat je moet mailen!

Vooor zover ik weet betaal je een bepaalde adoptie-tarief en zit daar het steriliseren bij, meen ik me te herinneren...
Ja, dat is ook waar! Dat gebeurt ook.
Mieke :( Kan je flyers maken en die bij alle buren in de brievenbus doen? Dan kan iedereen checken of hij ergens zit opgesloten.
Ik duim door meis, hij moet gewoon thuiskomen.

BeterLaat, ik ga er ook nog goed over nadenken hoor. Maar weet je, mocht ik het financieel wat minder krijgen, katten brengen mij zoveel geluk en levensvreugde dat ik het geen probleem vind om zelf een boterham minder te eten bij wijze van spreken.
Ik heb het asiel gemaild, het is niet dat ik ze vandaag ga halen of zo. Genoeg tijd om er nog over na te denken.

Ik vertrouw dit asiel volledig, mijn lapje kwam daar vandaan. Neutraliseren zit in het adoptietarief dus dat komt sowieso goed.
Mag ik hier ook even klagen?? :-$

Ik merk dat ik het vandaag even erg pittig vind met mijn kitten. Ze is echt wel heel lief, maar ze doet ook constant dingen die niet mogen o_o Het is echt net alsof ik weer een baby in huis heb die net heeft leren kruipen en die je dus constant in de gaten moet houden. Ik heb me daar wel een beetje op verkeken; het valt me een beetje tegen vandaag, dat heb ik eerder nog niet zo gevoeld. Zal ook wel komen omdat het zo warm is en we allemaal kneitermoe zijn. Ik kan er weinig bij hebben vandaag :purple:

Nogmaals ik vind haar hartstikke lief maar ik wist niet dat een kitten zo intensief was :-$
Calamitycat schreef:
10-08-2020 10:13
Mieke :( Kan je flyers maken en die bij alle buren in de brievenbus doen? Dan kan iedereen checken of hij ergens zit opgesloten.
Ik duim door meis, hij moet gewoon thuiskomen.

BeterLaat, ik ga er ook nog goed over nadenken hoor. Maar weet je, mocht ik het financieel wat minder krijgen, katten brengen mij zoveel geluk en levensvreugde dat ik het geen probleem vind om zelf een boterham minder te eten bij wijze van spreken.
Ik heb het asiel gemaild, het is niet dat ik ze vandaag ga halen of zo. Genoeg tijd om er nog over na te denken.

Ik vertrouw dit asiel volledig, mijn lapje kwam daar vandaan. Neutraliseren zit in het adoptietarief dus dat komt sowieso goed.
Hij staat nu op de buurtapp en op de dorpsfacebook, die heeft een groot bereik. Met foto en met het verzoek uit te kijken en heel graag een kijkje in de schuur. Net rondje gereden waar ik hem toen zag. En als ik vanavond thuis kom na het werk ga ik opnieuw zoeken.

De volgende stap is flyeren, weer de dierenambu bellen voor een vermissingsrapport en een amivediplaatsing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven