Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alles zwart op wit sowieso, dus via de mail.
Je kunt het eventueel ook zelf stapsgewijs uitwerken in een excelbestand en dat aan haar doorsturen. Dan kan ze daar akkoord op geven.

En anders vragen om een andere contactpersoon. Wij zijn ook van contactpersoon gewisseld omdat er intern slecht gecommuniceerd werd. Nu hebben we de manager van ons oorspronkelijke contact :proud:
*knip*
anoniem_67a86a78127a3 wijzigde dit bericht op 11-09-2020 13:39
98.20% gewijzigd
Hey, mag ik hier even klagen/advies vragen? Zit nog niet zo heel lang op het Viva forum, maar lees wel een tijdje mee.
Ons huwelijk is van voorjaar 2020 verplaatst naar het najaar i.v.m. corona, we trouwen over 2 maanden. Maar... waar dit in maart goed haalbaar leek, maken we nu kennis met de shit-regels die onze locatie nu heeft voor trouwerijen. Het feest kan niet meer (moet buiten?!), en voor het diner moeten we 25 mensen schrappen. Ik zit natuurlijk niet zo omhoog als Kokoro ( :hug: ) maar ben wel een beetje pessimistisch inmiddels. Zijn er hier meer mensen die in oktober gaan trouwen? En die het ook ff zwaar hebben met terrassen en stranden vol, maar ondertussen geen zicht op een mooi huwelijksdiner in de herfst? Tips voor oplossingen?
Bij een diner binnen moet je denk ik inderdaad gasten gaan schrappen en de bruiloft dus kleinschalig houden, andere mogelijkheden zie ik daar niet. Je zou kunnen kijken naar buiten dineren met tent en terrasverwarmers.
En sorry trouwens als ik niet heel invoelend reageer. Ik merk dat ik me uit zelfbehoud al heb ingesteld op dat dit nou eenmaal is zoals het is en voorlopig ook nog wel zo blijft. Ik kan niet goed tegen onzekerheid en steeds maar weer de hoop blijven houden dat dingen misschien toch nog wel door kunnen gaan, om vervolgens teleurgesteld te raken.
Daveotion schreef:
12-08-2020 12:20
En sorry trouwens als ik niet heel invoelend reageer. Ik merk dat ik me uit zelfbehoud al heb ingesteld op dat dit nou eenmaal is zoals het is en voorlopig ook nog wel zo blijft. Ik kan niet goed tegen onzekerheid en steeds maar weer de hoop blijven houden dat dingen misschien toch nog wel door kunnen gaan, om vervolgens teleurgesteld te raken.
Nee hoor, geen probleem, juist fijn dat je reageert. Ben voornamelijk benieuwd naar hoe anderen het oplossen.
Aloe Vera, ik heb een vergelijkbare situatie. Huwelijk is verplaatst van mei naar september. Ik moet wel zeggen dat ik vanaf het begin van het verplaatsen het feest altijd als een bonus heb gezien. Dus het zou mooi zijn als het weer kan maar niet teveel op rekenen. Dus dat dat nu inderdaad niet door kan gaan is niet zo erg. We hebben het feest uitgesteld naar wanneer het weer kan en daarom is het dus ook minder naar om mensen te ‘ontuitnodigen’ want die komen gewoon volgend jaar (hopelijk).

We hebben het dus echt veel kleiner gemaakt en een heel andere focus gelegd. Daarnaast heeft onze locatie dus wel een tent opgezet zodat we nog wel een redelijk aantal mensen voor de receptie kunnen uitnodigen (50 ipv 30 in de oorspronkelijke zaal)
Ons diner zou toch al kleinschalig en intiem zijn geweest.

Dus ja, het is shit en ik heb er echt wel een paar keer om gehuild. Maar deze hele situatie heeft me ook geleerd dat het leven niet te plannen valt en dat ons huwelijk vieren met onze allerliefsten belangrijker is dan het perfecte grote feest geven.
Dat kan altijd nog, nu gaat het er om dat we gewoon heel graag getrouwd willen zijn en het fijn vinden dat onze naasten daar bij kunnen zijn.

En ik ken ook iemand wiens oma is overleden op de bruiloft, er kan altijd wat gebeuren.
Wat ik trouwens wel een beetje stom vond is de oproep voor figuranten voor een film over trouwen hier in de buurt. Die figuranten zijn dus bruiloftsgasten in een scène waar ze volgens mij wel gewoon dicht bij elkaar ‘’mogen’.
Dus waarom dat dan wel kan en een echte bruiloft niet is me een raadsel.

Maar aan de andere kant, ik zou mijn naasten ook niet in de positie willen brengen om zo dicht op elkaar te zitten. Je wil het niet op je geweten hebben dat ze op jouw bruiloft besmet worden.
Aloe_vera schreef:
12-08-2020 12:03
Hey, mag ik hier even klagen/advies vragen? Zit nog niet zo heel lang op het Viva forum, maar lees wel een tijdje mee.
Ons huwelijk is van voorjaar 2020 verplaatst naar het najaar i.v.m. corona, we trouwen over 2 maanden. Maar... waar dit in maart goed haalbaar leek, maken we nu kennis met de shit-regels die onze locatie nu heeft voor trouwerijen. Het feest kan niet meer (moet buiten?!), en voor het diner moeten we 25 mensen schrappen. Ik zit natuurlijk niet zo omhoog als Kokoro ( :hug: ) maar ben wel een beetje pessimistisch inmiddels. Zijn er hier meer mensen die in oktober gaan trouwen? En die het ook ff zwaar hebben met terrassen en stranden vol, maar ondertussen geen zicht op een mooi huwelijksdiner in de herfst? Tips voor oplossingen?
Wij trouwen eind november en onze 'oplossing' wordt hoogstwaarschijnlijk gewoon uitstellen. Volgende week hebben we een afspraak bij de locatie en dan horen we wat er eventueel nog voor mogelijkheden zijn, maar ik zie het somber in. Het maakt me op dit moment ook allemaal weinig meer uit, als er maar duidelijkheid komt. Een beetje hetzelfde als daveotion dus.
We mogen wel binnen dineren met onze gasten (in een veel grotere ruimte), maar alle singles moeten alleen zitten zoals we het nu begrepen hebben. Dat is voor ons geen optie. Nog los van het risico dat mensen niet kunnen komen vanwege wat gesnotter. Joh, grote kans dat ik zelf snotter eind november :facepalm:

Maar jullie hebben de bruiloft al uitgesteld, dus misschien is nog eens verplaatsen voor jullie geen optie?
Trouwens helemaal begrijpelijk hoor, dat snotterende of hoestende mensen niet mogen komen. Het staat er nu een beetje alsof ik die regel stom vind, dat is niet zo. Maar ik moet er niet aan denken dat een van onze ouders of een getuige de bruiloft moet missen daardoor. Dan wachten we liever tot volgend jaar.
Yugen schreef:
12-08-2020 13:23
Trouwens helemaal begrijpelijk hoor, dat snotterende of hoestende mensen niet mogen komen. Het staat er nu een beetje alsof ik die regel stom vind, dat is niet zo. Maar ik moet er niet aan denken dat een van onze ouders of een getuige de bruiloft moet missen daardoor. Dan wachten we liever tot volgend jaar.
Ja dit vind ik ook heel spannend. Ik hoop dat iedereen zich de 2 weken voor de bruiloft een beetje gedraagd en de kans op een snotneus vermindert. Al is dat in september een stuk makkelijker dan in november ;-)
anappleaday wijzigde dit bericht op 12-08-2020 13:30
0.17% gewijzigd
Yugen schreef:
12-08-2020 13:23
O ja, dat is inderdaad zo'n scenario waar ik liever niet al te veel bij stilsta. Ik denk dat ik mezelf wel enigszins kan beschermen tegen verkoudheid door extra voorzichtig te zijn de 2 weken ervoor, maar je weet het natuurlijk nooit.
Tegelijkertijd denk ik: dit ligt zo buiten je macht, daar moet je je eigenlijk maar niet druk om maken.
Mag ik met jullie meeschrijven?

Beetje gekke situatie voor de buitenwereld, want ik ben niet al te lang geleden gescheiden.
Daarom schreeuw ik het ook niet van de daken maar mijn vriend en ik hebben besloten te gaan trouwen.
Het zal hoe dan ook gek zijn, hij heeft geen familie in Nederland en zijn familie is ook niet in de gelegenheid te komen.
Ik heb geen contact meer met mijn ouders dus het zal een dag worden met niet al te veel familie ;)
Het grote regelwerk gaat nu beginnen want we willen het eigelijk dit jaar nog doen.

Ik ben dus al eens eerder getrouwd en toen draaide het vooral om hoe anderen (familie) het wilden, het is zo fijn om nu puur te denken aan hoe wij het willen.
Aloe_vera, wij hebben ook het plan om later, wanneer het weer kan en er geen echt belemmerende restricties meer zijn, een feest te geven. Misschien volgend jaar, misschien pas over vijf jaar. Misschien geeft het jou ook rust om je bruiloft op deze manier in tweeën te delen.
Daveotion schreef:
12-08-2020 13:33
Aloe_vera, wij hebben ook het plan om later, wanneer het weer kan en er geen echt belemmerende restricties meer zijn, een feest te geven. Misschien volgend jaar, misschien pas over vijf jaar. Misschien geeft het jou ook rust om je bruiloft op deze manier in tweeën te delen.
Ja dat inderdaad. Mij geeft het wel heel veel rust, omdat we toch dat feest ooit nog gaan doen. En het maakte het vele malen makkelijker om in de gastenlijst te snijden. Sterker nog, van sommige vrienden en familie weet ik dat ze liever nog even wachten op een feest dan dat ze nu vrij moeten nemen voor alleen een kerkdienst en receptie :proud:

En gefeliciteerd Kuzu! Als je het toch klein wil houden dan hoef je je ook geen zorgen te maken over alle maatregelen, dat is heel fijn!
Weten jullie vrienden het wel al? Of wordt het een soort 'elopement'?
Welkom Kuzu!
Dat wordt dus een hele intieme bruiloft. Wat voor plaatje hebben jullie in je hoofd qua sfeer en locatie?
Ik weet niet of ik dit ooit hier heb verteld, maar ik ben ook al eens getrouwd geweest (veel te jong en heel naar geëindigd). Ik herken helemaal wat je zegt. Nu draait het om jullie wensen en niet om wat anderen verwachten van een bruiloft. Heel veel plezier met plannen!
AnAppleADay schreef:
12-08-2020 13:10
Aloe Vera, ik heb een vergelijkbare situatie. Huwelijk is verplaatst van mei naar september. Ik moet wel zeggen dat ik vanaf het begin van het verplaatsen het feest altijd als een bonus heb gezien. Dus het zou mooi zijn als het weer kan maar niet teveel op rekenen. Dus dat dat nu inderdaad niet door kan gaan is niet zo erg. We hebben het feest uitgesteld naar wanneer het weer kan en daarom is het dus ook minder naar om mensen te ‘ontuitnodigen’ want die komen gewoon volgend jaar (hopelijk).

We hebben het dus echt veel kleiner gemaakt en een heel andere focus gelegd. Daarnaast heeft onze locatie dus wel een tent opgezet zodat we nog wel een redelijk aantal mensen voor de receptie kunnen uitnodigen (50 ipv 30 in de oorspronkelijke zaal)
Ons diner zou toch al kleinschalig en intiem zijn geweest.

Dus ja, het is shit en ik heb er echt wel een paar keer om gehuild. Maar deze hele situatie heeft me ook geleerd dat het leven niet te plannen valt en dat ons huwelijk vieren met onze allerliefsten belangrijker is dan het perfecte grote feest geven.
Dat kan altijd nog, nu gaat het er om dat we gewoon heel graag getrouwd willen zijn en het fijn vinden dat onze naasten daar bij kunnen zijn.

En ik ken ook iemand wiens oma is overleden op de bruiloft, er kan altijd wat gebeuren.
Wat balen dat jullie het ook hebben moeten verplaatsen.
En je hebt helemaal gelijk, het is niet het einde van de wereld, en er zijn zeker ergere dingen.

Ons diner zou voor mijn gevoel ook al klein zijn bij ons, maar moeten nu naar 30 personen. En dat vind ik gewoon lastig. Op dit moment heb ik geen zin om te denken aan een feest in de toekomst. Enerzijds wil ik dus zo snel mogelijk ons feest van oktober ook afschieten, anderzijds voelt het nog zo ver weg. Als je eenmaal gasten ontuitnodigt heb, ga je niet meer terug. En naar de 90 personen die we hadden voor het feest zie ik het nu niet meer gaan.

Daveotion schreef:
12-08-2020 13:33

Ja, ik denk dat we dat in ieder geval zullen communiceren. Wanneer het zal zijn, geen idee. Ik denk dan eerder aan over tien jaar, ben er na 2x plannen best klaar mee. Maar dat is helemaal mij hoor. Vrienden van ons deelden het (pre-corona) ook op i.v.m. ernstig ziekzijn familielid. Veel vervelendere situatie natuurlijk. Ik denk dat het me ook niet zoveel boeit meer omdat het uiteindelijk ook meer ging om de liefde te vieren, zonder dat ik daarbij een megafeest wilde met allerlei accessoires (dat hadden we dus ook niet ;) )

Yugen schreef:
12-08-2020 13:18
Wij trouwen eind november en onze 'oplossing' wordt hoogstwaarschijnlijk gewoon uitstellen. Volgende week hebben we een afspraak bij de locatie en dan horen we wat er eventueel nog voor mogelijkheden zijn, maar ik zie het somber in. Het maakt me op dit moment ook allemaal weinig meer uit, als er maar duidelijkheid komt. Een beetje hetzelfde als daveotion dus.
We mogen wel binnen dineren met onze gasten (in een veel grotere ruimte), maar alle singles moeten alleen zitten zoals we het nu begrepen hebben. Dat is voor ons geen optie. Nog los van het risico dat mensen niet kunnen komen vanwege wat gesnotter. Joh, grote kans dat ik zelf snotter eind november :facepalm:

Maar jullie hebben de bruiloft al uitgesteld, dus misschien is nog eens verplaatsen voor jullie geen optie?

We gaan binnenkort gerichter overleggen met de locatie, maar ik weet niet of we het nog eens mogen verplaatsen. Er zijn ook al best wat aanbetalingen gedaan, dus ik vrees dat zij de overhand hebben hierin. Als singles alleen moeten zitten wordt dat wel anders wat mij betreft. Dat wil ik echt niet vragen (zeker niet als ik alle partners van de gastenlijst ga schrappen om het diner uberhaupt mogelijk te maken...)

En tsja, dat gesnotter... Wat een overwegingen hè? Ik ga daar maar gewoon niet aan denken.
En inderdaad, welkom Kuzu, wat leuk dat jullie nu zo aan je eigen wensen kunnen denken! Heb je al wat ideeën?
Bij ons hoeven singles niet helemaal alleen te zitten want we hebben twee grote tafels waar dan ruimte is tussen de stoelen van verschillende huishoudens.
AnAppleADay schreef:
12-08-2020 14:09
Bij ons hoeven singles niet helemaal alleen te zitten want we hebben twee grote tafels waar dan ruimte is tussen de stoelen van verschillende huishoudens.
Ja, dat is heel fijn! In de private dining ruimte staat wel een prachtige lange eikenhouten tafel, maar in die ruimte passen we dus niet met iedereen. In de grote ruimte zijn het ronde tafels voor 2, 4 of 6 mensen (buiten coronatijd) dus daar kunnen ze veel minder mee.
We gaan nog vragen of die lange eikenhouten tafel misschien naar de grote ruimte kan, als een soort singles-tafel waar wel afstand gehouden kan worden, maar ik denk eigenlijk niet dat die door de deur past of de trap af kan :biggrin:
Oja, met ronde tafels is dat inderdaad niet aan te passen. Bij ons schuiven ze inderdaad tafels aan elkaar maar die zijn gelukkig vierkant ;-)

En anders extern (opklap)tafels huren? Is natuurlijk wat minder chique maar als het mooi aangekleed wordt dan kan het wel heel leuk zijn.
Al zal het restaurant dan misschien ook geen passend tafellinnen hebben...
Jongens, ER IS EEN LOCATIE!

Ik ben uitgeput. Morgen meer.

Xx
:cheer:

Welterusten :heart: hopelijk kan je nu ietsje beter slapen
Yes, wat fijn Kokoro! :cheer2:
Ik hoop dat je een goede nacht hebt gehad en ben heel benieuwd wat jullie hebben gevonden!
Wat fijn voor jullie! :yes:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven