Brieven van ex

25-08-2020 13:25 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex is al maanden bezig met het sturen van brieven met daarin mijn Facebookberichten.

Het begon met dat ik die brieven thuis kreeg. Soms ook met een foto van hemzelf erbij. Vervolgens hoorde ik van mijn werk dat daar ook brieven binnen komen om de aandacht te vestigen op wat ik op Facebook zet.

Nu krijgt mijn dochter (hij is de verwekker) ook brieven op haar werk. Ze werkt twee keer per week bij de Albert Heijn waar mijn ex brieven naar toe stuurt aan haar. Collega’s hebben haar eerste brieven geopend maar nu krijgt ze bijna elke week de post mee naar huis.

Ik heb mijn ex er al eens op aan gesproken. Hij ontkent alles. Intussen blijf ik maar brieven krijgen. Als ik op Facebook wat plaats zet ik er elke keer nu bij “dit wordt weer uitgeprint en opgestuurd” en ja hoor een week later ligt mijn Facebookpost hier op de deurmat.

Ik zou graag willen dat ik een goed gesprek heb met mijn ex hierover en hij hiermee stopt. Hoe pak ik dat aan?
Alles bewaren en maak een afspraak bij een wijkagent.
Zijn (jullie) dochter lastigvallen op haar werk is echt een stap te ver.
Zorg voor een goed dossier.
Politie (buurtagent) of maatschappelijk werk denk ik. Of ken je wellicht familie van hem die iets zou kunnen betekenen?
Loopt hij bij hulpverleningsinstanties voor zover je weet?
Je adres doorstrepen en "retour afzender" sturen.
aangifte doen bij de politie
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Aangifte doen van stalking.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Te beginnen om je facebookprofiel niet openbaar te maken en/of hem te verwijderen als vriend.
Waarom laat jij al die tijd je Facebookprofiel openbaar staan dan?
Hij is de vader van zijn dochter.

En zet je facebook dicht.
Eerst je facebook account verwijderen. Naast dat het dus opgestuurd wordt geeft het hem blijkbaar prikkels/voeding, en ik zou dat dus willen weghalen. Of onder een andere naam weer een account nemen en alleen wat vrienden toevoegen, en verder profiel op prive zetten.
Daarnaast lezen anderen op je facebook dus mnee in dit drama, dat alleen al zou ik niet willen. Sensatie.
Babette2017 schreef:
25-08-2020 14:16
Te beginnen om je facebookprofiel niet openbaar te maken en/of hem te verwijderen als vriend.
Dit inderdaad. Waarom post je nog dingen op Facebook als hij kennelijk mee kan lezen?
Waarom kan hij nog op je Facebook?
glitglam schreef:
25-08-2020 14:21
Eerst je facebook account verwijderen. Naast dat het dus opgestuurd wordt geeft het hem blijkbaar prikkels/voeding, en ik zou dat dus willen weghalen. Of onder een andere naam weer een account nemen en alleen wat vrienden toevoegen, en verder profiel op prive zetten.
Waarom zo ingewikkeld? Zet je account dicht en zorg dat hij niet meer tussen je vrienden staat.
Blokeer hem (en zijn vrienden/familie, overal waar hij via iemand op jouw account zou kunnen kijken) op facebook + profiel op prive.
Waarom sta je toe dat hij je FB berichten ziet? Daar ben jij alleen verantwoordelijk voor. En dat ‘uitprinten en opsturen’ bericht erbij is ook onnozel. Waarom zet jij je problemen op FB? Welk soort berichten zijn dat dan die opgestuurd worden, ook persoonlijke? En hoe weet je dat hij die verstuurt?
En kap met dat kinderachtige passief agressief communiceren via FB.
LīlyRose schreef:
25-08-2020 14:27

Inderdaad.

De ex is een mafklapper maar de TO laat het lekker doorgaan.
*2020* schreef:
25-08-2020 14:14
Alles bewaren en maak een afspraak bij een wijkagent.
Zijn (jullie) dochter lastigvallen op haar werk is echt een stap te ver.
Zorg voor een goed dossier.
We zijn al naar de politie geweest. Ze zeggen dat dit een “civiele kwestie” is en zij niet kunnen achterhalen dat hij de afzender is.
Babette2017 schreef:
25-08-2020 14:16
Hij is geblokkeerd van mijn pagina
LīlyRose schreef:
Ik vermoed dat to wel vaker zo communiceert. De vader van je kind "verwekker" noemen is ook zoiets.
Attraverso schreef:
Waarom sta je toe dat hij je FB berichten ziet? Daar ben jij alleen verantwoordelijk voor. En dat ‘uitprinten en opsturen’ bericht erbij is ook onnozel. Waarom zet jij je problemen op FB? Welk soort berichten zijn dat dan die opgestuurd worden, ook persoonlijke? En hoe weet je dat hij die verstuurt?
De brieven komen binnen sinds wij uit elkaar zijn. En in een aantal staat zijn foto erbij.
Aloliem1980 schreef:
25-08-2020 14:29
Hij is geblokkeerd van mijn pagina

Blijkbaar zet je dan je updates openbaar.
Dan kan hij met een ander account gewoon alles zien. Zet je updates eens op "alleen vrienden".
Als ik bij anderen reacties plaats print hij die ook uit. Ik heb ook brieven gehad met screenshots van Facebook waarin ik reageer op winacties.
Aloliem1980 schreef:
25-08-2020 14:30
De brieven komen binnen sinds wij uit elkaar zijn. En in een aantal staat zijn foto erbij.
Hoe lang zijn jullie uit elkaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven