Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bruiloft feestavond

30-08-2020 09:14 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ben ik uitgenodigd op een bruiloft op het feest vanaf 21 uur. Bij een builoftsfeest denk ik aan flink feesten dus dansen, polonaise enz.
Iemand ervaring met bruiloft in coronatijd?
Is het de bedoeling dat je aan een tafel blijft zitten? Mag je wel dansen? Hoe gaan ze om met dronken mensen die het afstand houden vergeten?

Twijfel om af te melden, vanwege angst voor corona. Aan de andere kant is dit niet leuk voor het bruidspaar en ben ik eraan toe om een keer erop uit te gaan en is een bruiloft natuurlijk hartstikke leuk.
Vraag aan het bruidspaar hoe ze het in gedachten hebben. Dan kun je kiezen of je wel of niet gaat. Mocht je toch gaan en loopt het uit de hand dan ga je weg.
Ik heb net een bruiloftsfeest afgeslagen vanwege corona.
Bruidspaar had een prachtige locatie met ophaalbrug. De ophaalbrug zou omhoog gaan en wanneer er controle zou komen en de brug dus omlaag moest zou iedereen al op de hoogte gesteld zijn en afstand houden. Niet echt iets waar ik nu tussen wilde feesten, helaas.
Inderdaad aan het bruidspaar vragen. Zijn dit mensen die zich normaal gesproken aan de maatregelen houden? Dan zou ik wel durven gaan. En als je je er toch niet meer prettig bij voelt, ga je naar huis.
suzet schreef:
30-08-2020 09:26
Bruidspaar had een prachtige locatie met ophaalbrug. De ophaalbrug zou omhoog gaan en wanneer er controle zou komen en de brug dus omlaag moest zou iedereen al op de hoogte gesteld zijn en afstand houden. Niet echt iets waar ik nu tussen wilde feesten, helaas.
Bah, hier zou ik ook geen zin in hebben, nee. Wat een instelling van die mensen.
Ik zou toch echt even willen weten wat voor feest het is en met hoeveel genodigden.
Such fun!1
suzet schreef:
30-08-2020 09:26
:woa:

Heel opmerkelijk dit. Je zou maar verantwoordelijk zijn voor het ernstig ziek worden van een ander omdat je zelf zo nodig de polonaise moest lopen. Hier zou ik ook voor bedankt hebben en zou zelfs een reden kunnen zijn om de vriendschap eens goed te evalueren.
lady_day wijzigde dit bericht op 30-08-2020 09:49
0.08% gewijzigd
Je kunt er heen gaan en kijken hoe het gaat, bevalt het je niet, ga je op tijd weer weg.
Zonder polonaise zou het voor mij geen feest zijn
Inderdaad even aan het bruidspaar vragen.
Ik ben zelf bezig met het plannen van een bruiloft en ik zie heeeeel veel verschillende dingen voorbij komen op het internet. Mensen die zich er wel strikt aan houden en mensen die zich er totaal niet aan houden.
Wat raar dat hier kennelijk niks over staat in de trouwkaart?
Ik ga over twee weken naar een bruiloftsfeest en daar heb ik al een mail van de ceremoniemeesters gehad met de richtlijnen. Iedereen zit op een vaste plek en het is ook de bedoeling dat je daar blijft zitten. Ik ga dus wel, want dit klinkt enorm corona-proof :)
Ik heb twee bruiloften in september en bij beiden is het feest s avonds afgelast. Alleen het dagprogramma en etentje gaan door. Ik dacht dat dat bij alle bruiloften was.
Dutchgirly schreef:
30-08-2020 10:21
Ik heb twee bruiloften in september en bij beiden is het feest s avonds afgelast. Alleen het dagprogramma en etentje gaan door. Ik dacht dat dat bij alle bruiloften was.
Waarom? Als de ruimte groot genoeg is mag het gewoon
Ik heb pas een bruiloft gehad en daar waren ook tafels en stoelen. Er mocht niet gedanst worden en dat werd ook steeds door de DJ omgeroepen dat dat niet mocht en mensen afstand moesten houden. Dit werd ook vooraf verteld aan alle gasten.
gizzmo-returns schreef:
30-08-2020 10:22
Waarom? Als de ruimte groot genoeg is mag het gewoon
Omdat je toch moet blijven zitten volgens de richtlijnen? Iedereen heeft vaste plaatsen waar hij moet blijven zitten. Stel je hebt 30 daggasten en nog 70 gasten voor het feest s avonds, dan moet je ineens 100 vaste zitplaatsen maken (op 1,5 m afstand per huishouden). En dan kan je nog niet dansen of wat dan ook. Ik dacht echt dat iedereen daarom de feesten afgelast had en dat later gaat doen. Ik zie ook echt niet in hoe dat nu zou werken.
Dansen mag niet, zingen mag niet, er moet onderling 1,5 meter afstand gehouden worden (lekker praten), er mogen geen handen geschud worden ter felicitatie en er mogen niet meer dan 100 gasten zijn.
Dat zijn de huidige coronaregels.
bitje93 wijzigde dit bericht op 30-08-2020 10:29
0.22% gewijzigd
Niet geschoten is altijd mis
pink632 schreef:
30-08-2020 10:23
Ik heb pas een bruiloft gehad en daar waren ook tafels en stoelen. Er mocht niet gedanst worden en dat werd ook steeds door de DJ omgeroepen dat dat niet mocht en mensen afstand moesten houden. Dit werd ook vooraf verteld aan alle gasten.
En was dat leuk?
Ik heb zelf geen bruiloft meegemaakt de laatste maanden maar ik krijg wel foto's door en zie daar gewoon mensen samen dansen/geen afstand houden, inclusief polonaise.
Zebra123 schreef:
30-08-2020 10:29
En was dat leuk?
Haha het leek meer op een receptie dan op een bruiloft. Alleen gepraat met de mensen waar je naast zit, want het was ook niet gewenst dat iedereen door elkaar heen ging lopen etc. Op gegeven moment had ik het wel gezien, maar het was wel gezellig. Er werden nog wel wat voordrachten gedaan om de avond te doorbreken.
pink632 schreef:
30-08-2020 10:34
Haha het leek meer op een receptie dan op een bruiloft. Alleen gepraat met de mensen waar je naast zit, want het was ook niet gewenst dat iedereen door elkaar heen ging lopen etc. Op gegeven moment had ik het wel gezien, maar het was wel gezellig. Er werden nog wel wat voordrachten gedaan om de avond te doorbreken.
Ja zo gaat het ook op die bruiloften die ik heb in september. Het is dan alleen met de daggasten. Je moet op je plek blijven zitten en er zijn na het eten voordrachten/stukjes. Ben zelf al de hele tijd bezig met mijn stukje :hyper:
Ik zie net op fb foto's voorbij komen van een bruiloft van gisteravond. Daar hadden ze cirkels op de dansvloer getekend en iedereen had eigen vaste zitplek en glas met je naam erop.

Maar dat dansen had dus niet gemogen in je 1.5meter cirkel?
Metallover schreef:
30-08-2020 10:19
Wat raar dat hier kennelijk niks over staat in de trouwkaart?
Dat snap ik wel dat je dat niet op de kaart zet. Maar ik verwacht wel nog een mail met de regels van de locatie of ceremoniemeester. Maar dan vlak voor de trouwdag zodat het nog vers in je geheugen zit en actueel is.
Mag er gedanst worden op een bruiloft?

Bij binnen- en buitenlocaties in de horeca is een vaste eigen zitplaats verplicht. U mag dus niet van plek wisselen of dansen. Buiten de horeca, in de buitenlucht, is dansen toegestaan. Maar alleen als mensen vanaf 18 jaar en buiten hun eigen huishouden minimaal 1,5 meter afstand houden van elkaar. 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... bruiloften
Ik ben vanuit werk op meerdere bruiloften geweest de afgelopen tijd. Ondanks alle goede bedoelingen werd er er nérgens aan de maatregelen gehouden, geen enkele. Niet omdat men niet wil, maar omdat het kennelijk heel heel erg moeilijk is.

Het varieerde wel van 1x even te dichtbij tot bij binnenkomst iedereen knuffelen en praktisch niet meer loslaten.

In de rol waarin ik zat kon ik zelf wel afstand houden, maar als ik uitgenodigd zou worden als gast, zou ik niet gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven