Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

zaterdag 5 september 2020 om 20:25
Ik weet niet hoe lang je van plan bent om er te blijven wonen, maar hou er rekening mee dat kunstof kozijnen je waarde van je huis doen verlagen (al willen de verkopers je anders wijs maken, van onze makelaar gehoord).pamelacourson schreef: ↑04-09-2020 15:48Mijn man wil dieEn ook wel begrijpelijk, want we moeten nieuwe kozijnen en door de plek waar ons huis staat is de kans groot dat houten kozijnen snel weer wegrotten (nu ook gebeurd ondanks goed onderhoud). Soms heb je niet echt een keus. Maar er zijn nu "Hollandse hoek" kozijnen die er echter uitzien, ik heb ze nog niet in het echt gezien maar hoop echt dat het wat is. Anders ga ik heel hard huilen op de dag dat onze mooie houten kozijnen vervangen worden door kunststof.
-
zaterdag 5 september 2020 om 20:33
Zo’n seizoenstafel, waar deze vete mee begon, ga je ook niet elke dag staan maken.
zaterdag 5 september 2020 om 20:37
Is het nou ouderwets en mieperig of hautain?Sjulia schreef: ↑05-09-2020 16:37Ik ken weinig kinderen die knutselen nog echt leuk vinden. Kleuren willen ze weleens hier, maar ze zullen een seizoentafel niet zo boeiend vinden gok ik. Niet met de kinderen waar ik op pas. In ieder geval ging het me meer om het onzinnige dat het zelf gemaakt moest zijn allemaal, dat is nogal ouderwets en mieperig. Heel hautain allemaal.
En dan maar ouderwets en mieperig en hautain, maakt mij niet uit. Ik wil geen plastic pompoenen in huis, wel graag echte kastanjes en eventueel desnoods een zelfgemaakte koning winter.
zaterdag 5 september 2020 om 20:39
Ik vind het gewoon afschuwelijk lelijk. Mag dat in een topic als deze?Sjulia schreef: ↑05-09-2020 16:46Ja je mag het allemaal best verschrikkelijk vinden, maar de meeste mensen hebben gewoon geen tijd over om alles zelf te moeten maken. Vind ik wel een beetje neerbuigend. Dat vond ik trouwens ook van mensen die neer kijken op Ikea en leen bakker, gezien verschillende financiële situaties, maar dat was al benoemd door iemand anders.
Ik ga jou niet vertellen dat je zelf herfstkabouters moet vilten hoor.
zaterdag 5 september 2020 om 20:49
Er worden hier veel dingen genoemd waarbij ik het gevoel krijg dat er maar op 1 manier (namelijk: de oude veelvoorkomende manier) naar gekeken wordt en daarmee iets leuks echt gemist wordt.
Hier worden bijvoorbeeld heeeel vaak schrootjes genoemd.
Wij hebben een houten huis (denk Amerikaanse stijl met veranda) gekocht en brengen juist ook binnen al het hout terug. Fantastisch mooi

Grijze hoekbanken idem. Hoe kun je die nou allemaal over een kam scheren? Er zijn zoooveel verschillende!

of

Toch niet te vergelijken?
Wij hebben een houten huis (denk Amerikaanse stijl met veranda) gekocht en brengen juist ook binnen al het hout terug. Fantastisch mooi

Grijze hoekbanken idem. Hoe kun je die nou allemaal over een kam scheren? Er zijn zoooveel verschillende!

of

-

zaterdag 5 september 2020 om 21:25
Phloxx schreef: ↑05-09-2020 20:49Er worden hier veel dingen genoemd waarbij ik het gevoel krijg dat er maar op 1 manier (namelijk: de oude veelvoorkomende manier) naar gekeken wordt en daarmee iets leuks echt gemist wordt.
Wij hebben een houten huis (denk Amerikaanse stijl met veranda) gekocht en brengen juist ook binnen al het hout terug. Fantastisch mooi![]()
of

We hadden ooit kans op een zelf bouwkavel en mijn man vond het dolkomisch dat ik alleen een veranda kon verzinnen als wens. We hebben het ook niet gedaan wegens gebrek aan ideeën.
Maar een veranda Omg dat lijkt me nou zo heerlijk.
zaterdag 5 september 2020 om 22:04
Ik heb ook zoiets als je plaatjes in huis en ik vind het ook echt mooi.Phloxx schreef: ↑05-09-2020 20:49Er worden hier veel dingen genoemd waarbij ik het gevoel krijg dat er maar op 1 manier (namelijk: de oude veelvoorkomende manier) naar gekeken wordt en daarmee iets leuks echt gemist wordt.
Wij hebben een houten huis (denk Amerikaanse stijl met veranda) gekocht en brengen juist ook binnen al het hout terug. Fantastisch mooi![]()
Am Yisrael Chai!
zaterdag 5 september 2020 om 23:32
Jaren 60, 70 en 80 meuk.
Grenen en eikenhout, uberhaupt houtkleur.
Verschillende stoelen aan een eettafel.
Graniet, ik heb een lelijke beige met bruine granieten vloer in de douche em de verhuurder wil niet moderniseren.
Beige vloerbedekking.
Gitaar op standaard in de hoek.
Lelijke kunst aan de muur of beeldjes.
Beren, ganzen, stenen poppen.
Gedroogde bloemen.
Kanten halve gordijntjes voor de ramen.
Lamellen.
Kleuren zoals rood, oranje,geel, blauw, groen, bruin.
Banken waar je alleen half liggend op kan zitten.
Van die woonkamers die allemaal op elkaar lijken, van die VT wonen kamers.
Graniet, ik heb een lelijke beige met bruine granieten vloer in de douche em de verhuurder wil niet moderniseren.
Beige vloerbedekking.
Gedroogde bloemen.
Lamellen.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
zondag 6 september 2020 om 00:01
Ik was zo eens wat aan het rond kijken online nav dit topic.
Wat is dat tegenwoordig voor wanddecoratie allemaal?
Spuug lelijke dierenhoofden, hangende kleden, duizend en één verschillende maar toch op elkaar lijkende sterren/bollen in een setje of de eeuwige fotowand met verschillende formaten fotolijsten.
Wat is dat tegenwoordig voor wanddecoratie allemaal?
Spuug lelijke dierenhoofden, hangende kleden, duizend en één verschillende maar toch op elkaar lijkende sterren/bollen in een setje of de eeuwige fotowand met verschillende formaten fotolijsten.
zondag 6 september 2020 om 07:31
Lijkt mij ook heerlijkHet-groepje schreef: ↑05-09-2020 21:25veranda's.
We hadden ooit kans op een zelf bouwkavel en mijn man vond het dolkomisch dat ik alleen een veranda kon verzinnen als wens. We hebben het ook niet gedaan wegens gebrek aan ideeën.
Maar een veranda Omg dat lijkt me nou zo heerlijk.

Voor iedereen een groene tuin
zondag 6 september 2020 om 08:38
Een veranda lijkt mij ook heerlijk. Met een schommelstoel met lekker dekentje van gehaakte granny squares. Mooie hangende potten met weelderige bloemen aan het plafond en een grote tafel om aan te eten of te knutselen.
Ik houd ook erg van grote serres, liefst in victoriaanse stijl. En in de serre dan een hele grote voliere vol kleurrijke vogeltjes. De voliere heb ik al, maar die staat in de woonkamer en niet in de serre. Maar misschien, ooit, bouwen we er eentje aan ons huis.
Wat ik tegenwoordig veel zie en erg lelijk vind (hoewel dat niet gaat over inrichting) zijn die nieuwbouw woningen die opgetrokken zijn uit antracietkleurige baksteen. Zo somber! En ik denk ook bloedheet in de zomer.
Ik houd ook erg van grote serres, liefst in victoriaanse stijl. En in de serre dan een hele grote voliere vol kleurrijke vogeltjes. De voliere heb ik al, maar die staat in de woonkamer en niet in de serre. Maar misschien, ooit, bouwen we er eentje aan ons huis.
Wat ik tegenwoordig veel zie en erg lelijk vind (hoewel dat niet gaat over inrichting) zijn die nieuwbouw woningen die opgetrokken zijn uit antracietkleurige baksteen. Zo somber! En ik denk ook bloedheet in de zomer.
zondag 6 september 2020 om 08:54
Hmmm, ik kan mij werkelijk geen huiskamer meer voorstellen die je wel mooi vindt...Mutsje78 schreef: ↑05-09-2020 23:32Jaren 60, 70 en 80 meuk.
Beige vloerbedekking.
Gedroogde bloemen.
Lamellen.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
And everything you do; Yeah, they were all yellow
zondag 6 september 2020 om 09:15
Oh. Wij hebben massief onbehandeld eiken meubels. Niet allemaal uit dezelfde lijn en ook een grote witte kast erbij. En okergeel als basiskleur van accessoires. En een grijs eiken laminaatvloer. Ik vind het er best leuk uitzien.
Oh en horror, een (donker)grijze hoekbank. Maar wat kan en mag dan wel? Alles bij de kringloop want dan ben je lekker vintage bezig?
Ik zie daar bij onze kringloopwinkel alleen maar meuk. En ik ben er wel voor hoor, hergebruik enzo.
Maar de mensen die hier wel origineel zijn qua inrichting, waar kopen jullie je spullen? IKEA en leen bakker etc zijn nog done als ik het zo lees.
Oprechte vraag hoor!
Oh en horror, een (donker)grijze hoekbank. Maar wat kan en mag dan wel? Alles bij de kringloop want dan ben je lekker vintage bezig?
Ik zie daar bij onze kringloopwinkel alleen maar meuk. En ik ben er wel voor hoor, hergebruik enzo.
Maar de mensen die hier wel origineel zijn qua inrichting, waar kopen jullie je spullen? IKEA en leen bakker etc zijn nog done als ik het zo lees.
Oprechte vraag hoor!

zondag 6 september 2020 om 09:24
Alles kan en mag, maar soms vindt iemand iets lelijk of zonde van de tijd.Dreuzel84 schreef: ↑06-09-2020 09:15Oh. Wij hebben massief onbehandeld eiken meubels. Niet allemaal uit dezelfde lijn en ook een grote witte kast erbij. En okergeel als basiskleur van accessoires. En een grijs eiken laminaatvloer. Ik vind het er best leuk uitzien.
Oprechte vraag hoor!![]()
Ik heb heel veel antiek van oma, maar daar is ook niet iedereen van gecharmeerd.
Meuk van de kringloop is leuk in de goede setting.
zondag 6 september 2020 om 09:45
Dreuzel, mijn inrichting komt overal en nergens vandaan. Het merendeel komt van de kringloop, marktplaats of rommelmarkt, maar ik koop ook heus wel eens iets nieuw. Onze bank komt van Ikea, de Ektorp hoekbank. Deze was in ons vorige huis heel prima omdat ie precies in een hoek van twee muren kon staan. In ons huidige huis vind ik m minder, omdat er nu een hoek dwars in de woonkamer staat. Maar hij zit nog prima, ik heb meerdere hoezen ter afwisseling en hij blijft voorlopig nog wel even staan. Ik ben wel van het principe dat wat ik tweedehands kan kopen, daar de voorkeur naar uitgaat. Enerzijds vanwege de prijs, anderzijds ook voor het milieuvriendelijke aspect. Maar kan ik iets tweedehands niet vinden, of tref ik iets aan dat nieuw is en ik vind het echt heel mooi, dan koop ik het nieuw.
En ik haal ook wel eens wat bij de Action. Er ligt daar veel rommel, maar soms zitten er wel leuke dingen tussen. Vroeger vond ik Xenos erg leuk, maar die hebben we niet meer in mijn woonplaats. Winkels als Riviera Maison koop ik nooit, erg duur en niet zo mijn smaak. Wat ik wel heel leuk vind is Dille en Kamille, voor keukenspul. Ikea voor bloempotten, kussens, tafelkleden, kaarsen, glaswerk, beddengoed. Wat ik bespaar met de tweedehands artikelen wordt uitgegeven aan echt dure dingen zoals keukeninrichting en een hele luxe badkamer. Dan kies ik voor de mooiste materialen, massief hout, natuursteen en Smeg apparatuur bijvoorbeeld.
En ik haal ook wel eens wat bij de Action. Er ligt daar veel rommel, maar soms zitten er wel leuke dingen tussen. Vroeger vond ik Xenos erg leuk, maar die hebben we niet meer in mijn woonplaats. Winkels als Riviera Maison koop ik nooit, erg duur en niet zo mijn smaak. Wat ik wel heel leuk vind is Dille en Kamille, voor keukenspul. Ikea voor bloempotten, kussens, tafelkleden, kaarsen, glaswerk, beddengoed. Wat ik bespaar met de tweedehands artikelen wordt uitgegeven aan echt dure dingen zoals keukeninrichting en een hele luxe badkamer. Dan kies ik voor de mooiste materialen, massief hout, natuursteen en Smeg apparatuur bijvoorbeeld.

zondag 6 september 2020 om 09:53
Ik zie paars, zwart en wit er niet tussen staan.herfstappeltaart schreef: ↑06-09-2020 09:51Dat dacht ik ook......Welke kleuren blijven er nog over?
Hoewel, mijn ouders hadden in de haar gehaatte jaren ‘70 precies die kleuren in huis. Maar daar zat ook veel zwaar donkerbruin tussen.

zondag 6 september 2020 om 09:54
Tuingravin schreef: ↑06-09-2020 08:38Een veranda lijkt mij ook heerlijk. Met een schommelstoel met lekker dekentje van gehaakte granny squares. Mooie hangende potten met weelderige bloemen aan het plafond en een grote tafel om aan te eten of te knutselen.
Die antracietkleurige woningen (buitenkant) vind ik ook verschrikkelijk somber. Ik wordt altijd blij van de huizen in Normandië. Mooie, zandsteenkleurige huizen. En wat geen zandsteen is wordt daar veelal lichtgeel/crème geverfd. Heel zonnig en het geeft me een instant vakantiegevoel.

zondag 6 september 2020 om 10:01
Dingen komen en gaan. Een aantal jaar geleden was ik helemaal wild van zo'n 'millennial pink' muur. Vind ik nu niets meer aan. En toen was er een tijd waar iedereen een groene muur had. Heb ik ook gehad. En toen kwam okergeel en petrol en van die fluwelen banken. En ook daar zijn we binnenkort massaal moe van.
Tegenover mij woont een man die heeft zwart linoleum en verder heel veel staal en zwart en een hele wand met boeken. Eigenlijk totaal niet mijn stijl (want ik houd van kleur en zachte materialen in mijn interieur) maar het is wel een heel gaaf huis en het ziet er niet uit als een showroom, er wordt wel in geleefd.
Tegenover mij woont een man die heeft zwart linoleum en verder heel veel staal en zwart en een hele wand met boeken. Eigenlijk totaal niet mijn stijl (want ik houd van kleur en zachte materialen in mijn interieur) maar het is wel een heel gaaf huis en het ziet er niet uit als een showroom, er wordt wel in geleefd.

zondag 6 september 2020 om 10:02