Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

zondag 13 september 2020 om 10:53
Ik zou het moeten zien want miss is het hartstikke mooi. Maar over het algemeen hou ik niet van foto's van huisdieren aan je muur of van kindertekeningen in lijstjes. Maar nogmaals: miss is het wel enig.Sjulia schreef: ↑13-09-2020 10:51Hier wel veel foto’s. In de kasten boven in de gang en slaapkamers. Ook in de woonkamer. Vooral nichtjes en neefjes en mijn honden, maar ook andere familieleden. Schilderijen heb ik eigenlijk nauwelijks. Ik heb wel tekeningen van de kinderen ingelijst en neergezet of opgehangen.
zondag 13 september 2020 om 10:58
Aan de muur heb ik het alleen in de gangen en in de wc. De rest zijn kleine lijstjes in kasten of neergezet op planken aan de muur, naast plantjes;

zondag 13 september 2020 om 11:01
Aw dat snap ik wel <3
Jouw huis is idd niet mijn smaak maar wel mooi (en netjes)
Bij mij staat het er allemaal net wat minder naast elkaar gezet zeg maar. Het lijkt of ik er niet over heb nagedacht maar de waarheid is dat ik dat zeker wel heb gedaan

zondag 13 september 2020 om 11:23
Waar ik nog wel wat mee wil doen, zijn trouwfoto's. Ik heb ze van familie, vanaf 1900 zo'n beetje, en ik vind het zo'n leuke afspiegeling van de tijdsgeest.
Van statige portretten zonder glimlach met bruidskinderen die niet misstaan in een horrorfilm, zwarte trouwjurken tijdens de oorlogsjaren, mini-jurkjes in de 60's , en foto's anno nu waar de eigen kinderen bloemen strooien.
Hebben jullie trouwens iets leuks met eventuele trouwjurk gedaan ?
Van statige portretten zonder glimlach met bruidskinderen die niet misstaan in een horrorfilm, zwarte trouwjurken tijdens de oorlogsjaren, mini-jurkjes in de 60's , en foto's anno nu waar de eigen kinderen bloemen strooien.
zondag 13 september 2020 om 11:37
Strak en modern maar met vintage/brocante gecombineerd.herfstappeltaart schreef: ↑13-09-2020 10:01Heerlijk zo'n bezit. Daar kan ik echt van genieten
Ik heb me een beetje laten misleiden door jouw rode bank geloof ik. Ik stelde me een vuurrode bank voor in een strak moderne inrichting maar dat klopt toch niet helemaal![]()
zondag 13 september 2020 om 11:43
Ik heb de mijne nog regelmatig gedragen, tijdens evenementen van mijn hobby (reenactment). Dat kon makkelijk, want het is een knalpaarse empirejapon met gele accenten. Nu is de japon helemaal afgedragen en vergaat een beetje (gewassen zijde) dus heb ik 'm netjes opgeborgen in een lade.sakamanga schreef: ↑13-09-2020 11:23Waar ik nog wel wat mee wil doen, zijn trouwfoto's. Ik heb ze van familie, vanaf 1900 zo'n beetje, en ik vind het zo'n leuke afspiegeling van de tijdsgeest.
Bedenk mij net dat ik 'm ook wel eens aangehad heb voor een halloween feestje, met een hoge hoed.

Ik zou ook wel kopieën willen hebben van de trouwfoto's van mijn en mijn man's familie. Die van onze opa's en oma's zijn uit de jaren '20. mijn ouders en schoonouders uit de jaren '60. En dan ophangen in een soort familytree. Daar ga ik binnenkort maar eens mee aan de slag!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

zondag 13 september 2020 om 12:19
Dit vind ik wel echt heel geinigsakamanga schreef: ↑13-09-2020 11:23Waar ik nog wel wat mee wil doen, zijn trouwfoto's. Ik heb ze van familie, vanaf 1900 zo'n beetje, en ik vind het zo'n leuke afspiegeling van de tijdsgeest.

Ik zou niet weten hoe ik hier aan kom maar ik vind het echt een leuk idee.
Ik heb wel allemaal zwart-wit foto's uit vage winkeltjes van totale onbekenden op een muurtje bij de keuken.Helemaal leuk zo kris kras door elkaar. Van begin 1900 tot halverwege de jaren 60 ongeveer.

zondag 13 september 2020 om 12:21
Wahahaha ik heb beide

Een grof geschuurde oud houten trap en een groot koeienvel en de klassieke langharige schaapjes. Guilty as hell.
zondag 13 september 2020 om 12:28

zondag 13 september 2020 om 12:37
Ik vind dat een huis heel erg veel zegt over de persoon die er in woont. Ik kan aan de hand van een woonkamer vaak al raden wat iemand voor werk doet, hoe oud diegene is en wat zijn of haar iq is (ongeveer dan
)
Inrichting maar ook uiterlijk van een persoon zegt zoveel over de rest.
Altijd grappig dat mijn buitenkant dan weer totaal niet matched met mijn binnenkant ghehehehe. Ik bevestig graag het omgekeerde
Ik ben echt wel nieuwsgierig naar jullie huizen nu zeg!

Inrichting maar ook uiterlijk van een persoon zegt zoveel over de rest.
Altijd grappig dat mijn buitenkant dan weer totaal niet matched met mijn binnenkant ghehehehe. Ik bevestig graag het omgekeerde

Ik ben echt wel nieuwsgierig naar jullie huizen nu zeg!
zondag 13 september 2020 om 12:44
Ik weet niet hoe ik plaatjes moet plakken met mn tablet, maar ga sws geen foto's van mn huis plaatsen.
Zal het een beetje omschrijven: een oude teak houten eettafel van 2 x 1, met Lloyd loom stoelen.
Diep rode bank. Zwarte en taupe fauteuil. Sinds afgelopen week een kleed er voor. 3 ronde tafeltjes daarop. Grote teak houten boekenkast. Ons huis heeft een beetje vreemde indeling. Dat komt omdat er een groot stuk is aangebouwd. Dat is dus nieuw terwijl de rest oud en gerenoveerd is. Maar ik hou ervan. Het is geen 13 in een dozijn huis zeg maar.
Zal het een beetje omschrijven: een oude teak houten eettafel van 2 x 1, met Lloyd loom stoelen.
Diep rode bank. Zwarte en taupe fauteuil. Sinds afgelopen week een kleed er voor. 3 ronde tafeltjes daarop. Grote teak houten boekenkast. Ons huis heeft een beetje vreemde indeling. Dat komt omdat er een groot stuk is aangebouwd. Dat is dus nieuw terwijl de rest oud en gerenoveerd is. Maar ik hou ervan. Het is geen 13 in een dozijn huis zeg maar.
zondag 13 september 2020 om 13:16
Als ik mijn huis zou omschrijven dan klinkt het echt als de meest standaard VT wonen inrichting die er bestaat. Terwijl dat in het echt best meevalt.
In mijn eerste huis had ik echt bijna alles van Ikea (kwam bij mijn ouders vandaan, dus moest vrijwel alles nog hebben). Mijn ‘ik houd echt niet van Zweedse woon waren winkels’ vriendin kwam binnen, keek rond en zei ‘ik ben blij dat je niet te veel Ikea hebt, daar hou ik helemaal niet van. Dit heeft tenminste sfeer’. Toen ik uitgelachen was, heb ik haar gewezen op het enige dat niet daar vandaan kwam, de eettafel stoelen. Toen moest ze zelf ook toegeven dat het misschien ook gewoon aan de combinatie ligt.
Ik zocht nog een lamp voor boven het eiland in de keuken (jawel). En ik had een hele leuke gevonden. Nu zie ik die ineens ook overal staan, dus blijkbaar is het ook hip of zo.
Ik had jaren geleden wat Delfts blauw in mijn huis. Dat moest ik toen nog in souvenir winkels kopen, want was nergens anders te krijgen (echt Delfts blauw was een beetje duur, dus een goedkopere variant). En een paar jaar later was dat ineens hip, kon je het bij elke Blokker en Xenos kopen en had ik een ontzettend cliché in de vensterbank staan. Maar ja, dat stond er al, en ik vond het leuk. Dus ik heb het toch maar laten staan.
In mijn eerste huis had ik echt bijna alles van Ikea (kwam bij mijn ouders vandaan, dus moest vrijwel alles nog hebben). Mijn ‘ik houd echt niet van Zweedse woon waren winkels’ vriendin kwam binnen, keek rond en zei ‘ik ben blij dat je niet te veel Ikea hebt, daar hou ik helemaal niet van. Dit heeft tenminste sfeer’. Toen ik uitgelachen was, heb ik haar gewezen op het enige dat niet daar vandaan kwam, de eettafel stoelen. Toen moest ze zelf ook toegeven dat het misschien ook gewoon aan de combinatie ligt.
Ik zocht nog een lamp voor boven het eiland in de keuken (jawel). En ik had een hele leuke gevonden. Nu zie ik die ineens ook overal staan, dus blijkbaar is het ook hip of zo.
Ik had jaren geleden wat Delfts blauw in mijn huis. Dat moest ik toen nog in souvenir winkels kopen, want was nergens anders te krijgen (echt Delfts blauw was een beetje duur, dus een goedkopere variant). En een paar jaar later was dat ineens hip, kon je het bij elke Blokker en Xenos kopen en had ik een ontzettend cliché in de vensterbank staan. Maar ja, dat stond er al, en ik vond het leuk. Dus ik heb het toch maar laten staan.

zondag 13 september 2020 om 15:14
En totaal niet handig als je bijna van de trap afvalt en je iets vast wilt pakken...Annapicobella schreef: ↑13-09-2020 15:02Oh..verschrikkelijk. Die hadden mijn ouders in de jaren 70 ook.
Sjulia, die plattegrond heb ik ook van mijn geboortedorp. Wil er ook eentje van alle andere plaatsen waar ik gewoon heb.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.