Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
@Yuna:

Lisa en...

Rick

Tycho

Semm

Pim

Stijn (vind ik een erg mooie combi!)

Roan

Yaron

Jarno

Daan (ook mooie combi)

Toby

Jurre

Milan
quote:75twinkel schreef op 06 mei 2009 @ 09:08:

Heb nog wel 2 andere opties, namelijk Joris, wat ik een mooie naam vind, maar eigenlijk net een beetje te gewoontjes (en te '80 misschien) Juist omdat je 'm in de eighties hoorde, is ie nu juist wel weer origineel. Ik hoor 'm niet zo vaak! Ik vind het een mooi naam.

Lander, dat is een vlaamse naam, die ik eigenlijk net een beetje te apart vind.... (heb m hier ooit eerder geopperd en toen waren de reacties he? is dat n naam?? ) Mooi en apart. Te apart is toch niet erg? Juist fijn als er niet 10 Lander's in de klas zitten. Ik vind Leander ook mooi.Emiel is ook een mooie naam. Alleen bedachten wij er vroeger, als kind, altijd flauwe grappen bij. Emiel de Debiel, de piel van Emiel, e.d. Maar goed, zo kan je op heel veel namen natuurlijk flauwe rijmwoorden bedenken. Ik weet niet of je je daardoor moet laten leiden. Ook denk ik bij deze naam aan Emiel Ratelband. Minpuntje! Hoe komt het dat je Emiel niet meer zo mooi vindt? En wat vind je van Emile? Vind ik persoonlijk mooier.
Bij Emile denk ik meteen aan een meisjes op de één of andere manier... misschien dat mijn geest Emilie leest?!
Stijn vind ik ook supermooi! Lief was om, totdat ie bedacht dat zijn oude buurvrouw bij ouders thuis stijntje heette... Hij vond haar blijkbaar niet aardig, want toen was het van de baan...
Sas: misschien kan je dan voor een variant op Stijn kiezen. Bijv. Tijn, Stan, Steijn, Stein of Sten?
Wij kennen een Emiel van vroeger.Nu geen contact meer mee, dus ik had gedacht dat ik me wel over die associatie heen zou kunnen zetten, mr naarmate de bevlling dichterbij komt merk ik dat ik er toch erg aan vast blijf zitten, vandaar.

Vriend meldde n paar dagen geleden onafhankelijk daarvan dat ie ook twijfels heeft over de naam.

Maar net mailt ie weer dat t ie \emiel eigenlijk toch wel leuk vind.... zucht...

Emile vind ik minder, te fransig, wil graag hollandse naam. \associatie met ratelband heeft bijna iedereen meteen merk ik... is wel groot minpunt.
En Emil dan 75twinkel?
Namen die ik redelijk in de trant/stijl van Emiel vind: Camiel, Remie, Maarten, Michiel
Mag ik ook om jullie hulp vragen??

Ik zoek een leuke vernoeming van Anne. Meisjesnamen weet ik er wel een paar, maar jongensnamen vind ik een stuk moeilijker... wie heeft een paar ideetjes? Alvast bedankt
Anne is een Friese jongensnaam. Dus die zou kunnen! Om het stoerder/mannelijker te maken zou je voor een dubbele naam kunnen kiezen en die tweede naam moet dan geen uni-sex naam zijn. Bijv Anne-Willem. Anne komt van Johanna/Johannes. Jongensnamen die erbij passen: Jan, Jean, Juan, Jannes/Hannes, Johan, John, Hans, Jon, Jonne. Mocht je Jan te ouderwets vinden dan kan je ook weer dubbele namen verzinnen. Marc-Jan klinkt al iets hipper dan alleen maar Jan.

Ik moet wel zeggen dat ik dit een hele lastige vind.... jongensnamen die lijken op Anne. Pff.... iig veel succes!
Ik bedenk me net dat als je ipv Anne alleen An in de naam wil hebben, dan maak je het al een stuk makkelijker. Want dan kun je ook namen als Kian/Cyan, Milan, Florian, Julian, Fabian, Sander, Xander, Leander e.d. gebruiken. Of moet er echt Anne staan?
Hallo allemaal!

Wat vinden jullie een leuke jongensnaam voor bij Mila?!

We hebben nu Finn in gedachten en Bo vinden we ook leuk, of vinden jullie dat meer een meisjesnaam?

Verder denken we aan namen als:

Sen

Raf

Siem

Sil

Zoiets dus...

Kortom: 1 of 2 lettergrepen. Geen heeeeel populaire naam, maar ook geen hele "vreemde".

Ideeen?!
Hoi allemaal!

Ik heb de namen van onze kinderen nog niet voorbij zien komen.

Sebas

Syb ( spreek uit als Sieb )

Benthe

Ook Bink voor een jongen vonden wij erg leuk.
konijn06: hele flauwe misschien = mika / mica .. Sem vind ik leuker dan Sen en sil vind ik leuk.

grit: wat een leuke hollandse namen!

Mag ik jullie mening, wat is de leukste:

Pelle, Pepijn, Pim
Computer says nooooo
Zelf vind ik Pim het leukst. Kort maar krachtig!
tnx! Ga ik sumemrman mee om de oren slaan ... hij gaat voor pepijn, vind pim niets. haha..
Computer says nooooo
Konijn06: wij wilden ook een korte krachtige jongensnaam en dat is Aron geworden, past wel heel goed bij Mila, denk ik...
Mila en

Xam

Lars

Job

Tijmen

Tijn

Tycho

Timo

Vince

Jeen

Fedde

Mick

Coen

Toby
quote:Konijn06 schreef op 06 mei 2009 @ 18:21:

Wat vinden jullie een leuke jongensnaam voor bij Mila?!

We hebben nu Finn in gedachten en Bo vinden we ook leuk, of vinden jullie dat meer een meisjesnaam?

Verder denken we aan namen als:

Sen Ik vind Senne of Senna leuker!

Raf leuk

Siem leuk

Sil leuk, variant Syl vind ik ook mooi staan.Bo is volgens mij gewoon echt een meisjesnaam. Mannelijke variant is Beau. Finn vind ik ook een leuke, stoere naam. Ik ken ook een Fynn. Misschien vind je dat ook iets?
quote:summer73 schreef op 06 mei 2009 @ 18:54:

Mag ik jullie mening, wat is de leukste:

Pelle, Pepijn, Pim

Pelle vind ik erg leuk (de leukste!). Ik denk dan aan een grappig, vrolijk, guitig, blond ventje!

Pepijn vind ik ook mooi, maar wel meer een 'kak'naam. Ik denk dan aan een net, beschaafd jochie. Haren in een scheiding, mooie kleren aan.

Pim: leuk, grappig, lief, maar ook stoer.
Summer73: Pim vind ik de leukste.

Konijn06: Mila en Leon.
@ 75twinkel: wat dacht je van Casper, Victor of Arthur? Arthur heeft ook wel iets sprookjesachtigs vind ik. Is bovendien een naam die niet heel standaard is en in heel veel talen goed uit te spreken.
Blogbabe, bedankt voor het meedenken! Ik ben nog niet zwanger (wel bezig..) en wil heel graag vernoemen. Weet nog niet of ik een eerste naam wil gebruiken met Anne, of als 2e naam Anne wil... maar ik vind Anne voor een meisje mooier dan voor een jongen (mijn vader heet zo) Maar ik heb alles genoteerd en heb nog even om er over na te denken

Konijn:

Mila en

Sem

Sam

Mick

Tygo

Morris

Teun

Pim

Thom

Fynn

Roan

Quint

Thijn

Stijn

Syl
75twinkel;

Pepijn vind ik een hele mooie naam!

En Emiel staat er mooi bij, maar ook Joris en Lander vind ik beide leuk en goed passen ;)

Andere namen die ik ook leuk vind bij Pepijn zijn;

Sebas, Olivier, Ruben, Fender (in de trant van Lander) en Bas.

Pepijn en Ruben vind ik erg mooie combinatie.
summer; ik ga voor pepijn. het enige jammere aan die naam vind ik dat het woord 'pijn' er in zit, daar denk ik toch telkens aan bij die naam.. (slaat nergens op, weet ik, maar toch...)

Konijn; Mila en Senne, Lars, Bas, Floris, Xiam, Felix, Sef, Silvan, Boaz, Twan, Rune, Runar, Sam.

Siem vind ik ook echt een hele leuke naam en super bij Mila. (wel twee keer de 'ie' klank) Finn is volgens mij echt megapopulair... maar wel leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven