Vreemd verzoek collega of niks achter zoeken?

woensdag 23 september 2020 om 12:29
Hoi iedereen,
Ik heb een vraagje. Ik (22 jaar) heb sinds een jaar een superleuke baan in een redelijk groot bedrijf. Met een aantal collega's heb ik goed contact. Nu zit ik echter al 1,5 maand thuis door ziekte. Ik wil er niet te diep op ingaan, maar ik ben aangevallen door mijn ex en ben daardoor niet in staat te werken (psychisch door angst/paniek, daarvoor omdat ik na de aanval een week in het ziekenhuis ben beland). De bedrijfsarts is het hiermee eens. We hebben eerst parttime geprobeerd toen ik fysiek was opgeknapt, maar helaas ging dat ook niet.
Van mijn collega's heb ik helaas nog niks gehoord, behalve van 1 man van midden 50. Een aardige vent waarmee ik weleens een praatje heb gemaakt, maar echt zeer oppervlakkig. Ik was dan ook verbaasd dat hij me opeens opbelde. Hij weet niet waarvoor ik ziek thuis zit. Ik heb het gehouden op angst/paniekklachten. Hij vroeg toen naar mijn overgewicht, of dat ermee te maken heeft. Ik heb gezegd van niet, maar voelde me er wel ongemakkelijk bij. Aan de andere kant is overgewicht min of meer een publieke zaak, dus ik begrijp dat men daarover (terecht) oordeelt. Maar goed, dat heeft dus niets te maken met waarom ik thuis zit.
Hij vertelde dat hij het heel erg vond dat ik zo lang ziek was en me miste op het werk. Om mijn gedachten te verzetten wil hij me nu een dagje meenemen naar het strand (vanaf ons 110km rijden minimaal). Hij zei dat hij me dan kwam ophalen met de auto en ook weer terugbrengen. Ik vind dit heel spontaan en aardig, maar wat me niet lekker zit is dat hij me met klem verzocht om niks tegen andere collega's te zeggen over ons uitje omdat daarvan praatjes komen.
Is dit nu een heel vreemd verzoek van hem? Of is mijn beeld van mannen gewoon dusdanig verpest dat ik overal wat achter zoek? Ik neem aan dat hij mede door mijn gewicht en ons leeftijdsverschil geen seksuele of relationele interesse heeft en dit gewoon een vriendelijk gebaar is.
ik weet ff niet wat ik ermee aanmoet. Heb ook nog geen ja gezegd.
Ik heb een vraagje. Ik (22 jaar) heb sinds een jaar een superleuke baan in een redelijk groot bedrijf. Met een aantal collega's heb ik goed contact. Nu zit ik echter al 1,5 maand thuis door ziekte. Ik wil er niet te diep op ingaan, maar ik ben aangevallen door mijn ex en ben daardoor niet in staat te werken (psychisch door angst/paniek, daarvoor omdat ik na de aanval een week in het ziekenhuis ben beland). De bedrijfsarts is het hiermee eens. We hebben eerst parttime geprobeerd toen ik fysiek was opgeknapt, maar helaas ging dat ook niet.
Van mijn collega's heb ik helaas nog niks gehoord, behalve van 1 man van midden 50. Een aardige vent waarmee ik weleens een praatje heb gemaakt, maar echt zeer oppervlakkig. Ik was dan ook verbaasd dat hij me opeens opbelde. Hij weet niet waarvoor ik ziek thuis zit. Ik heb het gehouden op angst/paniekklachten. Hij vroeg toen naar mijn overgewicht, of dat ermee te maken heeft. Ik heb gezegd van niet, maar voelde me er wel ongemakkelijk bij. Aan de andere kant is overgewicht min of meer een publieke zaak, dus ik begrijp dat men daarover (terecht) oordeelt. Maar goed, dat heeft dus niets te maken met waarom ik thuis zit.
Hij vertelde dat hij het heel erg vond dat ik zo lang ziek was en me miste op het werk. Om mijn gedachten te verzetten wil hij me nu een dagje meenemen naar het strand (vanaf ons 110km rijden minimaal). Hij zei dat hij me dan kwam ophalen met de auto en ook weer terugbrengen. Ik vind dit heel spontaan en aardig, maar wat me niet lekker zit is dat hij me met klem verzocht om niks tegen andere collega's te zeggen over ons uitje omdat daarvan praatjes komen.
Is dit nu een heel vreemd verzoek van hem? Of is mijn beeld van mannen gewoon dusdanig verpest dat ik overal wat achter zoek? Ik neem aan dat hij mede door mijn gewicht en ons leeftijdsverschil geen seksuele of relationele interesse heeft en dit gewoon een vriendelijk gebaar is.
ik weet ff niet wat ik ermee aanmoet. Heb ook nog geen ja gezegd.

woensdag 23 september 2020 om 16:17
Wow bizar. Heb je screenshots of ging het telefonisch?nd04a schreef: ↑23-09-2020 16:02Dat bedacht ik me net ook, en het bleek dat mijn eerdere gevoel toch klopte. Ze appte terug dat ze op vakantie is en helemaal geen contact met hem heeft gehad. Ook beweert ze mijn nummer niet aan hem te hebben gegeven. Ze wil nu screenshots en dit zsm melden aan onze leidinggevende. Zit helemaal te shaken hier, en heb hem nu wel geblokkeerd overal. (Zelfs op Facebook, al heeft hij daar nooit contact gezocht). Dit keer ga ik ook niet weer deblokkeren, want het bleek toch dat het me niet voor niets niet lekker zat.
Je hebt het goed gedaan! Je twijfelde over je gevoel en bent hier gaan peilen en bij je collega gaan checken. Wie weet hoe het was gelopen.

woensdag 23 september 2020 om 16:19
Goedzo! En fijne reactie van je collega. Niet shaken, je hebt niks verkeerd gedaan. Dit gaat buiten je om verder, goed dat zij dit oppakt.nd04a schreef: ↑23-09-2020 16:02Dat bedacht ik me net ook, en het bleek dat mijn eerdere gevoel toch klopte. Ze appte terug dat ze op vakantie is en helemaal geen contact met hem heeft gehad. Ook beweert ze mijn nummer niet aan hem te hebben gegeven. Ze wil nu screenshots en dit zsm melden aan onze leidinggevende. Zit helemaal te shaken hier, en heb hem nu wel geblokkeerd overal. (Zelfs op Facebook, al heeft hij daar nooit contact gezocht). Dit keer ga ik ook niet weer deblokkeren, want het bleek toch dat het me niet voor niets niet lekker zat.
Maak inderdaad screenshots.
woensdag 23 september 2020 om 16:21
Nou, ik had liever gehad dat we te hysterisch waren eigenlijk.
Zou zo'n man dan ook echt denken dat TO niet even aan die collega gaat vragen of zij er vanaf weet?
Mss zou hij het nog vragen aan die collega, dat kan ook nog natuurlijk. Maar goed, hij moet ook weten dat ze op vakantie is.
Life is short. Eat dessert first.

woensdag 23 september 2020 om 16:27
Ja, natuurlijk. Ik ook. Had liever gehad dat niemand hier ooit mee te maken krijgt.doornroosje9 schreef: ↑23-09-2020 16:21Nou, ik had liever gehad dat we te hysterisch waren eigenlijk.
Zou zo'n man dan ook echt denken dat TO niet even aan die collega gaat vragen of zij er vanaf weet?
Mss zou hij het nog vragen aan die collega, dat kan ook nog natuurlijk. Maar goed, hij moet ook weten dat ze op vakantie is.
En sommige mannen zijn zo verblind door hun eigen Ego, dat ze niet stilstaan bij de eventuele gevolgen van hun rare acties.

woensdag 23 september 2020 om 16:27
doornroosje9 schreef: ↑23-09-2020 16:21Nou, ik had liever gehad dat we te hysterisch waren eigenlijk.
Misschien was hij nog van plan erop door te gaan To te overtuigen om niemand iets te zeggen icm To schuldgevoel aan te praten. "Vertrouw je met niet? Ik heb goede bedoelingen echt waar".
woensdag 23 september 2020 om 16:28
Dat idee had ik al. Het is dus wel gewoon een smerige engnek die helemaal geen goede bedoelingen heeft.
Gelukkig erg doorzichtig.
TO goed bezig, vooral geen contact met hebben met dit figuur. Wie weet flikt hij dit ook wel bij anderen, dus melden bij je leidinggevende vind ik geen gek idee
woensdag 23 september 2020 om 16:31
woensdag 23 september 2020 om 16:34
Daar kon je wel eens gelijk in hebben.Getaway_Car_59 schreef: ↑23-09-2020 16:03Nee, hoor. Hij zal eerst rustig aan haar vertrouwen proberen te winnen. Ik gok zelfs dat die eerste afspraak heel goed zal gaan, en dan zal het net zijn alsof er geen vuiltje aan de lucht is. Pas wanneer zij hem helemaal vertrouwt, zal hij toeslaan. Zo zijn dit soort mannen.

woensdag 23 september 2020 om 16:35
Ja dit! Het gaat vaak niet om een brute verkrachting maar misbruik maken van iemand kwetsbaarheid en onzekerheid.Getaway_Car_59 schreef: ↑23-09-2020 16:03Nee, hoor. Hij zal eerst rustig aan haar vertrouwen proberen te winnen. Ik gok zelfs dat die eerste afspraak heel goed zal gaan, en dan zal het net zijn alsof er geen vuiltje aan de lucht is. Pas wanneer zij hem helemaal vertrouwt, zal hij toeslaan. Zo zijn dit soort mannen.
(Subtiel) grensoverschrijdende gedrag waarin macht een grote rol speelt tot je in zijn handen bent.
woensdag 23 september 2020 om 16:36
Ja maar ja maar de collega's mochten niets weten want stel je voor.....doornroosje9 schreef: ↑23-09-2020 16:31Maar dat is toch ontzettend dom? Als je bijbedoelingen hebt, ga je toch even aan een vrouwelijke collega vragen of ze meegaat om koffie te drinken? Je verzint erbij dat TO gezelschap nodig heeft en blablabla. Dan vertrouwen winnen en je bent er.
Dit is echt oerdom.
Vandaar dat ik het al raar vond dat er "ineens" een vrouwelijke collega bij kwam.
woensdag 23 september 2020 om 16:37
De bijbedoeling kan ook gewoon zijn ‘bewijzen dat er goede mensen op de wereld zijn die arme kwetsbare dikkerdjes heus niet onheus bejegenen’. Dat dat in zichzelf al op tig manieren fout is komt niet bij iedereen automatisch op.doornroosje9 schreef: ↑23-09-2020 16:31Maar dat is toch ontzettend dom? Als je bijbedoelingen hebt, ga je toch even aan een vrouwelijke collega vragen of ze meegaat om koffie te drinken? Je verzint erbij dat TO gezelschap nodig heeft en blablabla. Dan vertrouwen winnen en je bent er.
Dit is echt oerdom.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 23 september 2020 om 16:40
O ja hoor, dat snap ik, maar dat hij niet op het idee komt dat TO even gaat checken bij die vrouwelijke collega of zij weet van het koffiedrinken.
Life is short. Eat dessert first.

woensdag 23 september 2020 om 16:40
doornroosje9 schreef: ↑23-09-2020 16:31Maar dat is toch ontzettend dom? Als je bijbedoelingen hebt, ga je toch even aan een vrouwelijke collega vragen of ze meegaat om koffie te drinken? Je verzint erbij dat TO gezelschap nodig heeft en blablabla. Dan vertrouwen winnen en je bent er.
Dit is echt oerdom.
Hij wil gewoon asap in To's broekje dan denk je niet meer met je hoofd maar met iets anders.

woensdag 23 september 2020 om 16:44
doornroosje9 schreef: ↑23-09-2020 16:40O ja hoor, dat snap ik, maar dat hij niet op het idee komt dat TO even gaat checken bij die vrouwelijke collega of zij weet van het koffiedrinken.
Misschien dacht hij dat hij nog voldoende tijd had To om te praten/schuldgevoel aan te praten.

woensdag 23 september 2020 om 16:45
Dit. De kelder was tenslotte al gebruiksklaar.Abundance-of-Freedom schreef: ↑23-09-2020 16:44Misschien dacht hij dat hij nog voldoende tijd had To om te praten/schuldgevoel aan te praten.

woensdag 23 september 2020 om 16:52
Alleen zullen de "gewone" mensen al niet een bijna wildvreemde veel jongere collega het nummer achterhalen en dit soort voorstellen doen.doornroosje9 schreef: ↑23-09-2020 16:10Ga nu niet veralgemenen, want dat klopt natuurlijk ook niet.
De meeste mannen en vrouwen zijn gewoon normaal, maar soms zitten er rare exemplaren bij.