Vreemd verzoek collega of niks achter zoeken?

woensdag 23 september 2020 om 12:29
Hoi iedereen,
Ik heb een vraagje. Ik (22 jaar) heb sinds een jaar een superleuke baan in een redelijk groot bedrijf. Met een aantal collega's heb ik goed contact. Nu zit ik echter al 1,5 maand thuis door ziekte. Ik wil er niet te diep op ingaan, maar ik ben aangevallen door mijn ex en ben daardoor niet in staat te werken (psychisch door angst/paniek, daarvoor omdat ik na de aanval een week in het ziekenhuis ben beland). De bedrijfsarts is het hiermee eens. We hebben eerst parttime geprobeerd toen ik fysiek was opgeknapt, maar helaas ging dat ook niet.
Van mijn collega's heb ik helaas nog niks gehoord, behalve van 1 man van midden 50. Een aardige vent waarmee ik weleens een praatje heb gemaakt, maar echt zeer oppervlakkig. Ik was dan ook verbaasd dat hij me opeens opbelde. Hij weet niet waarvoor ik ziek thuis zit. Ik heb het gehouden op angst/paniekklachten. Hij vroeg toen naar mijn overgewicht, of dat ermee te maken heeft. Ik heb gezegd van niet, maar voelde me er wel ongemakkelijk bij. Aan de andere kant is overgewicht min of meer een publieke zaak, dus ik begrijp dat men daarover (terecht) oordeelt. Maar goed, dat heeft dus niets te maken met waarom ik thuis zit.
Hij vertelde dat hij het heel erg vond dat ik zo lang ziek was en me miste op het werk. Om mijn gedachten te verzetten wil hij me nu een dagje meenemen naar het strand (vanaf ons 110km rijden minimaal). Hij zei dat hij me dan kwam ophalen met de auto en ook weer terugbrengen. Ik vind dit heel spontaan en aardig, maar wat me niet lekker zit is dat hij me met klem verzocht om niks tegen andere collega's te zeggen over ons uitje omdat daarvan praatjes komen.
Is dit nu een heel vreemd verzoek van hem? Of is mijn beeld van mannen gewoon dusdanig verpest dat ik overal wat achter zoek? Ik neem aan dat hij mede door mijn gewicht en ons leeftijdsverschil geen seksuele of relationele interesse heeft en dit gewoon een vriendelijk gebaar is.
ik weet ff niet wat ik ermee aanmoet. Heb ook nog geen ja gezegd.
Ik heb een vraagje. Ik (22 jaar) heb sinds een jaar een superleuke baan in een redelijk groot bedrijf. Met een aantal collega's heb ik goed contact. Nu zit ik echter al 1,5 maand thuis door ziekte. Ik wil er niet te diep op ingaan, maar ik ben aangevallen door mijn ex en ben daardoor niet in staat te werken (psychisch door angst/paniek, daarvoor omdat ik na de aanval een week in het ziekenhuis ben beland). De bedrijfsarts is het hiermee eens. We hebben eerst parttime geprobeerd toen ik fysiek was opgeknapt, maar helaas ging dat ook niet.
Van mijn collega's heb ik helaas nog niks gehoord, behalve van 1 man van midden 50. Een aardige vent waarmee ik weleens een praatje heb gemaakt, maar echt zeer oppervlakkig. Ik was dan ook verbaasd dat hij me opeens opbelde. Hij weet niet waarvoor ik ziek thuis zit. Ik heb het gehouden op angst/paniekklachten. Hij vroeg toen naar mijn overgewicht, of dat ermee te maken heeft. Ik heb gezegd van niet, maar voelde me er wel ongemakkelijk bij. Aan de andere kant is overgewicht min of meer een publieke zaak, dus ik begrijp dat men daarover (terecht) oordeelt. Maar goed, dat heeft dus niets te maken met waarom ik thuis zit.
Hij vertelde dat hij het heel erg vond dat ik zo lang ziek was en me miste op het werk. Om mijn gedachten te verzetten wil hij me nu een dagje meenemen naar het strand (vanaf ons 110km rijden minimaal). Hij zei dat hij me dan kwam ophalen met de auto en ook weer terugbrengen. Ik vind dit heel spontaan en aardig, maar wat me niet lekker zit is dat hij me met klem verzocht om niks tegen andere collega's te zeggen over ons uitje omdat daarvan praatjes komen.
Is dit nu een heel vreemd verzoek van hem? Of is mijn beeld van mannen gewoon dusdanig verpest dat ik overal wat achter zoek? Ik neem aan dat hij mede door mijn gewicht en ons leeftijdsverschil geen seksuele of relationele interesse heeft en dit gewoon een vriendelijk gebaar is.
ik weet ff niet wat ik ermee aanmoet. Heb ook nog geen ja gezegd.

woensdag 23 september 2020 om 16:59
Doelde je op mijn post? Ik veralgemeen namelijk niets over ‘normaal’ of ‘niet normaal’, ik zeg alleen dat mannen meestal wel duidelijk/doorzichtig zijn in hun bedoelingen. En hiermee bedoel ik niet in enkel negatieve zin, maar in het algemeen.doornroosje9 schreef: ↑23-09-2020 16:10Ga nu niet veralgemenen, want dat klopt natuurlijk ook niet.
De meeste mannen en vrouwen zijn gewoon normaal, maar soms zitten er rare exemplaren bij.

woensdag 23 september 2020 om 16:59
Hij kan alsnog bijbedoelingen hebben trouwens, maar ook al denk je van niet: ga in godsnaam niet met deze vent een dagje naar het strand met je 7 maanden oude baby. Wat ga je doen als je halverwege geen zin meer hebt? Jullie zijn allebei nu zo kwetsbaar.nd04a schreef: ↑23-09-2020 13:07Ik wilde dit eigenlijk niet zeggen ivm herkenbaarheid en zo, maar ik heb ook een kindje van 7 maanden. Omdat ik zelf geen auto heb heeft de collega aangeboden een autostoeltje te kopen onderweg naar mij, zodat mijn kind ook gezellig mee kan.
Zo weet ik dat hij geen bijbedoelingen heeft, voordat daar vragen over komen.
Ik had ook zo’n collega. Precies dezelfde omschrijving. En hij bedoelde het echt alleen maar heel goed, maar hij ging ook iets te ver en dan elke keer steeds verder. Hij zocht alleen maar contact en vriendschap, maar ook hij was gewoon wat ongepast. En daardoor werd alles heel raar en hij maakte ook alles heel beladen.
Vind je het vervelend om hem af te wijzen dan zeg je gewoon: goh Henk heel attent dat je belde en me mee wil nemen, maar gezien mijn klachten is dat helaas echt geen optie. En vervolgens gewoon dat blijven herhalen. En als het je too kuch wordt: afkappen of als je dat niet lukt, de situatie voorleggen aan je manager.

woensdag 23 september 2020 om 17:00
Hmm, zou het dezelfde man zijn? Begon zijn naam met een F?Desayuno schreef: ↑23-09-2020 16:59Hij kan alsnog bijbedoelingen hebben trouwens, maar ook al denk je van niet: ga in godsnaam niet met deze vent een dagje naar het strand met je 7 maanden oude baby. Wat ga je doen als je halverwege geen zin meer hebt? Jullie zijn allebei nu zo kwetsbaar.
Ik had ook zo’n collega. Precies dezelfde omschrijving. En hij bedoelde het echt alleen maar heel goed, maar hij ging ook iets te ver en dan elke keer steeds verder. Hij zocht alleen maar contact en vriendschap, maar ook hij was gewoon wat ongepast. En daardoor werd alles heel raar en hij maakte ook alles heel beladen.
Vind je het vervelend om hem af te wijzen dan zeg je gewoon: goh Henk heel attent dat je belde en me mee wil nemen, maar gezien mijn klachten is dat helaas echt geen optie. En vervolgens gewoon dat blijven herhalen. En als het je too kuch wordt: afkappen of als je dat niet lukt, de situatie voorleggen aan je manager.

woensdag 23 september 2020 om 17:02
TS het feit dat je een dit topic opent laat zien dat jouw intuïtie goed werkt. Luister hierna en neem je eigen gevoelens serieus. Je komt kwetsbaar over waardoor mensen sneller jouw grenzen zoeken. Ook in dit topic laat je snel beïnvloeden. Je kunt trots zijn hoe je het nu heb aangepakt. Hou dit gevoel vast
O nee, niet specifiek jij hoor, meer in het algemeen.
Life is short. Eat dessert first.
Het doet me een beetje denken aan het verhaal van een kennis die in dezelfde leeftijdscategorie zat als TO en een 'vriendschapsrelatie' had met een oudere man. Hij gaf haar van alles, maar wilde daar op een gegeven moment ook iets voor terug hebben.
Heeft haar nog maaaaanden lopen stalken en lastig vallen, blijven bellen, lijm met nietjes in het slot van de voordeur, vernielingen etc.
Opmerkelijk is dat het een hele intelligente man was, met een goede baan aan de universiteit. Ik heb de telefoon een keer opgenomen toen hij haar voor de zoveelste keer belde en hem gevraagd ermee op te houden. Maar hij was niet te vermurwen; "ik heb zoveel voor haar gedaan, in ruil daarvoor mag ze wel een paar keer met de benen wijd".
Heeft haar nog maaaaanden lopen stalken en lastig vallen, blijven bellen, lijm met nietjes in het slot van de voordeur, vernielingen etc.
Opmerkelijk is dat het een hele intelligente man was, met een goede baan aan de universiteit. Ik heb de telefoon een keer opgenomen toen hij haar voor de zoveelste keer belde en hem gevraagd ermee op te houden. Maar hij was niet te vermurwen; "ik heb zoveel voor haar gedaan, in ruil daarvoor mag ze wel een paar keer met de benen wijd".

woensdag 23 september 2020 om 17:05
Hey To, ik heb alleen jouw reacties gelezen, maar dit klinkt echt niet ok. Die man is grenzeloos en hij lijkt aan te voelen dat jij kwetsbaar bent en moeilijk voor jezelf kan opkomen. De manier waarop hij reageert op jouw afzegging klinkt heel naar en manipulatief. Blijf bij hem vandaan en voel je vooral niet schuldig als je je grenzen aangeeft. Jij doet niks verkeerd.

woensdag 23 september 2020 om 17:12
goed van je TO, en fijn ook dat je collega er nu bij betrokken is dan sta je niet alleen en heb je iemand om dit mee te besprekennd04a schreef: ↑23-09-2020 17:02Hoi iedereen,
Inmiddels heb ik samen met mijn vrouwelijke collega een mail opgesteld naar onze leidinggevende met screenshots van zijn SMS'jes als attachment.
Hopelijk is de kous daarmee af.
Echt, nogmaals bedankt voor alle adviezen, het meedenken en de sterktewensen.
succes met je herstel, en ik zou dit ook zeker meenemen in je keuze of en zo ja wanneer je denkt aan reïntegreren
aangezien deze man mogelijk nu een veilige terugkeer op de werkvloer in de weg staat

woensdag 23 september 2020 om 17:13
nd04a schreef: ↑23-09-2020 17:02Hoi iedereen,
Inmiddels heb ik samen met mijn vrouwelijke collega een mail opgesteld naar onze leidinggevende met screenshots van zijn SMS'jes als attachment.
Knap gedaan, goed verhaal.

woensdag 23 september 2020 om 17:26
Nah lijkt me gewoon on topic?

woensdag 23 september 2020 om 17:33
Hoezo, dat is toch fijn en het is een reactie op TO. Zulke collega's zijn goud waard!
woensdag 23 september 2020 om 17:39
nd04a schreef: ↑23-09-2020 17:02Hoi iedereen,
Goed gedaan TO!

Nee heb je, ja kun je krijgen.