Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Gesproken over kasten, dit hebben wij nu in het nieuwe huis. (Alleen dan oude antieke paneeldeuren ipv louvredeuren) een inbouwkast. Als je hem openmaakt, een werk/speelhoekje. Savonds alles inklappen en weg is het.
Afbeelding
Onze deuren lookalikes:
Afbeelding
phloxx wijzigde dit bericht op 09-10-2020 11:46
29.10% gewijzigd
-
Phloxx schreef:
09-10-2020 11:40
Hier trouwens helemaal geen design, ik hou juist van oude meubels.
Afbeelding

Moooooooie kast!
@Phloxx: ideaal zo'n hoekje.

Onze kinderen zijn volwassen en ik pas 1 dag per week op kleinkind.
Op die dag is het hier net een peuterspeelzaal ;)

Maar 's avonds gaat alles rap weer naar boven.
Mijn kind is bijna 2. Die is apetrots op elke drie krassen die ze op het papier heeft gezet. Die maakt echt nog geen onderscheidt in wat goed gelukt is en wat niet.
Wat ik bedoelde met die kast: die speelgoedopbergers zijn niet voor niks zo gemaakt. Een klein kind kan veel makkelijker dingen in een bak in zo’n vakken kast mikken dan in een gewone kast. Natuurlijk geldt dit allemaal een beperkte periode, als ze eenmaal groot genoeg zijn om dat wel te kunnen, wordt het weer anders.
En ja, er slingeren hier wel eens 17 groene glitter knuffels rond. Wederom: kind is 2. Dan is ‘met een ding tegelijk spelen en dat eerst opruimen voordat je iets anders pakt’ nog een beetje hoog gegrepen. Als ze naar bed is, gaan die knuffels allemaal in de speelgoedbak, en is het weer weg. Maar overdag heb je best kans op een groen glitter paradijs hier :-).
Ik ben al blij dat de box en het babygym niet meer nodig zijn. Visueel ook niet het meest aantrekkelijk, maar mijn kind had fysiotherapie en die babygym was daar onderdeel van. Dat is dan toch net even belangrijker dan dat het er mooi uit ziet.

(Overigens is mijn huis momenteel echt een soort ontploft gebeuren. Ik verhuis over 1,5 week, dus ik heb nu stapels dozen, bakken en verpakkingsmateriaal om tussendoor te slingeren. Ik zou op dit moment tekenen voor alleen rondslingerend speelgoed. Het klinkt misschien alsof ik erg pro-puinhoop ben, maar ik kan hier vrij slecht tegen. Helemaal als je ook nog thuis moet werken.)
lindaatje1900 schreef:
09-10-2020 11:43
Dit is toch niet oud?
Zijn antieke biedermeiers van voor 1900. Heeft gewoon likje verf gehad.
-
Phloxx schreef:
09-10-2020 10:48
Eens. Moederschap betekent niet dat je huis opeens een geexplodeerde kleuren en rommel invasie hoeft te zijn. Vind het vaak ook beetje armoedig staan, al het speelgoed overal. Een klein speelhoekje (mooie houten speelkeukentje) en verder speelgoed in 'volwassen' meubelstukken is prima tussenweg. Ook hier een aparte speelkamer. Echt mooie tekeningen/kunstwerkjes komen op de koelkast of in onze antieke kast.

Afbeelding
Zo’n keukentje ziet er leuk gestyled uit op de foto, maar in werkelijkheid met kleine kinderen blijft daar weinig van over :mrgreen:

Plaatje van internet hoe een gemiddeld keukentje er dan werkelijk uitziet:
Afbeelding
groentuintje wijzigde dit bericht op 09-10-2020 11:53
9.60% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Ik dacht ook met een hip neutraal houten keukentje mijn kind af te kunnen kopen. Helaas heeft ze mijn voorkeur voor stoer niet overgenomen. Alles moet vooral plastic zijn en het liefst roze met glitters. Regenbogen, eenhoorns en ze voelt zich het fijnst in een omgeving waarbij het lijkt alsof de intertoys in je huis heeft gekotst.

Dus heeft ze nu onder de trap een teken bureautje met haar knutsels en op haar kamer staat de rest. In bakken dus soms gaat de salontafel aan de kant en kiep ik zo'n bak om op mijn kleed. Maar na afloop gaat het weer naar boven.
Hahahha groentuintje :rofl:
-
Eggo schreef:
09-10-2020 11:52
Ik dacht ook met een hip neutraal houten keukentje mijn kind af te kunnen kopen. Helaas heeft ze mijn voorkeur voor stoer niet overgenomen. Alles moet vooral plastic zijn en het liefst roze met glitters. Regenbogen, eenhoorns en ze voelt zich het fijnst in een omgeving waarbij het lijkt alsof de intertoys in je huis heeft gekotst.

Dus heeft ze nu onder de trap een teken bureautje met haar knutsels en op haar kamer staat de rest. In bakken dus soms gaat de salontafel aan de kant en kiep ik zo'n bak om op mijn kleed. Maar na afloop gaat het weer naar boven.
Dit is dus precies wat ik bedoel. Kind mag hebben wat ie wil, maar niet nonstop ontploft door mn woonkamer (en op mn muren.. mn koelkast.. mn verwarmingen.. etc) heen. Spelen, en dan opruimen. Kind hier in huis is trouwens 4, en snapt prima wat opruimen betekent. Met 2jarige iets lastiger inderdaad, dan zul je het zelf moeten doen. Maar ik ga niet in een ontplofte speeldoos wonen.
-
Mijn zoon is 38 en ik heb zelfs nu nog een kindertekening van hem in de kamer hangen.
Hahahah groentuintje ik dacht even dat er bij me was ingebroken want het keukentje van mijn kind is ook zo'n ontploft ding. Hij staat nu op haar kamer naast haar 'Albert Heijn'.
GroenTuintje schreef:
09-10-2020 11:49
Zo’n keukentje ziet er leuk gestyled uit op de foto, maar in werkelijkheid met kleine kinderen blijft daar weinig van over :mrgreen:

Plaatje van internet hoe een gemiddeld keukentje er dan werkelijk uitziet:
Afbeelding
En dan is dit een opgeruimd keukentje he?
Ik denk altijd maar: het is maar een paar jaar dat ze echt juichen van felgekleurde plastic zooi, dus als je het bij 1 kind houdt of ze snel achter elkaar krijgt (beetje plannen :P ) dan is de zooi met een jaar of 7 echt wel voorbij. Het heeft ook wel iets verdrietigs, zo'n huis waar je het bestaan van de kinderen niet opmerkt. Toch leuk, dat er af en toe een lego-trein onder de tafel ligt, of dat je schoonmoeder glitters op haar blouse heeft, en tekeningen op de deur zijn ook leuk!
@ Phloxx mijn kind van 4 weet ook exact wat opruimen betekent. Dat woord is het toverwoord voor eerst een halfuur doen alsof je zit te poepen om vervolgens met rollende ogen te verkondigen dat je er doodmoe van bent. Ze heeft skills. Zelfs als ik zeg Ik tel tot 3 en dan ruim je op of anders mag je je bed in.... nou dan zwaait ze en gaat ze naar bed. Spook.
Cateautje schreef:
09-10-2020 11:57
Mijn zoon is 38 en ik heb zelfs nu nog een kindertekening van hem in de kamer hangen.
Aandoenlijk en leuk toch, om te bewaren? Ik vind het ook leuk om zon kindertekening in te lijsten met passe partout, als een daadwerkelijk kunstwerk. :biggrin:
Genoeg manieren om kinderwerk te verwerken in ons huis zonder dat ik de muurverf niet eens meer zie.
Schattig
Afbeelding
phloxx wijzigde dit bericht op 09-10-2020 12:10
15.76% gewijzigd
-
En te gestyled waarbij over alles is nagedacht vind ik ook saai.
Een kennis van mij heeft dat voor haar kinderen. Al het speelgoed is alleen maar zwart/wit. Alles keurig gesorteerd met zwart/wit bakjes waarop met een label staat wat er in zit. Ook de slaapkamers van de kinderen zien er zo uit, alsof je naar een zwart/wit foto zit te kijken. Er mag van mij ook geleefd worden, het hoeft van mij niet allemaal strak strak.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
ninanoname schreef:
09-10-2020 11:59
En dan is dit een opgeruimd keukentje he?
Ik denk altijd maar: het is maar een paar jaar dat ze echt juichen van felgekleurde plastic zooi, dus als je het bij 1 kind houdt of ze snel achter elkaar krijgt (beetje plannen :P ) dan is de zooi met een jaar of 7 echt wel voorbij. Het heeft ook wel iets verdrietigs, zo'n huis waar je het bestaan van de kinderen niet opmerkt. Toch leuk, dat er af en toe een lego-trein onder de tafel ligt, of dat je schoonmoeder glitters op haar blouse heeft, en tekeningen op de deur zijn ook leuk!
Ben ik met je eens.
Zon steriel huis uit de DE reclame ('Wat is het hier gezelliggggg'). Paar dagen terug werd een huis gepost, waarbij ik ook al zei; wat een ontzettend ongezellig huis om een kind in op te laten groeien.
Maar er zit een hoop tussen steriel en ontplofte speeldoos.

Waardeloze kwaliteit, maar enige die ik kon vinden
https://www.youtube.com/watch?v=LCeRm8zKvcY
phloxx wijzigde dit bericht op 09-10-2020 12:04
5.12% gewijzigd
-
VGM1980 schreef:
09-10-2020 12:00
En te gestyled waarbij over alles is nagedacht vind ik ook saai.
Een kennis van mij heeft dat voor haar kinderen. Al het speelgoed is alleen maar zwart/wit. Alles keurig gesorteerd met zwart/wit bakjes waarop met een label staat wat er in zit. Ook de slaapkamers van de kinderen zien er zo uit, alsof je naar een zwart/wit foto zit te kijken. Er mag van mij ook geleefd worden, het hoeft van mij niet allemaal strak strak.
Nou daar hoef ik bij mijn kleuter dus echt niet mee aan te komen. Mijn ma heeft er een handje van om dat soort zooi te kopen en je maakt kind veel gelukkiger met plastic bende. Ik vind zelf de houten en gestylede dingen ook veel fijner om naar te kijken maar zo werkt het nou eenmaal.
Mijn huis is echt allesbehalve steriel. En onbedoeld hartstikke hip. Want oude kringloop rommel heet tegenwoordig Vintage en Heel Veel Planten heet een Urban jungle.

Het enige wat nog ontbreekt is zo'n hippe glazen deur met metalen frame :D
Afbeelding

Dit is mijn chaotische rovershol. Vast een hoop mensen die het afschuwelijk vinden maar ik word helemaal gelukkig van jaren 30 40 en 50 meukjes. En druk behang.
anoniem_6375277a5f3fe wijzigde dit bericht op 09-10-2020 12:16
7.48% gewijzigd
Phloxx schreef:
09-10-2020 12:00
Aandoenlijk en leuk toch, om te bewaren? Ik vind het ook leuk om zon kindertekening in te lijsten met passe partout, als een daadwerkelijk kunstwerk. :biggrin:
Genoeg manieren om kinderwerk te verwerken in ons huis zonder dat ik de muurverf niet eens meer zie.
Schattig
Afbeelding
Deze heb ik ingelijst en is uit een tijd dat hij zijn blootje ontdekte.

Afbeelding
Eggo schreef:
09-10-2020 12:11
[..]

Dit is mijn chaotische rovershol. Vast een hoop mensen die het afschuwelijk vinden maar ik word helemaal gelukkig van jaren 30 40 en 50 meukjes. En druk behang.
Wauw! Druk, chaotisch, en gezellig! Ik hou van wat rustiger maar vind het wel erg leuk. En inderdaad, je bent weer helemaal hip..
-
Eggo schreef:
09-10-2020 12:11

Helaas is de pagina niet te vinden.
Cateautje schreef:
09-10-2020 12:16
Helaas is de pagina niet te vinden.
Inmiddels aangepast. Foto staat nu in mijn post.

Die ingelijste passe partout kindertekeningen zijn gaaf!
Phlox: leuk, dat opklapbare bureautje. Ook daar de vraag hoe lang je dat ook echt blijft doen als het vol potloden/papier/vouw blaadjes etc ligt, maar ik vind het wel heel mooi. En ik ben een veel groter dan van paneeldeuren dan van louvredeuren. Ze zijn volgens mij best duur, maar ik hou er niet zo van. Paneeldeuren vind ik wel heel mooi.

Mijn huidige huis heeft ze overal (jaren 20). Mijn nieuwe huis is jaren 60, en heeft ze dus totaal niet. Ik heb nog even overwogen om ze te vervangen, maar ik vond tig prima deuren vervangen die ook niet spuuglelijk zijn alleen omdat ik paneel mooier vind ook weer een beetje overdreven.
Alleen de deur naar de woonkamer (gelig rookglas met zo’n motiefje er in) en die van mijn slaapkamer. Die was zo:

https://ibb.co/wd04YFJ
Eggo schreef:
09-10-2020 12:17
Inmiddels aangepast. Foto staat nu in mijn post.

Die ingelijste passe partout kindertekeningen zijn gaaf!
Ik vind het harstikke leuk en gezellig, maar zou er zelf wel heel onrustig van worden in de loop der tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven