Omgangsregeling tips ?
maandag 12 oktober 2020 om 20:28
Pff na een paar maanden waarin ik dacht dat we een goede regeling hadden, ben ik daar nu niet meer zo zeker van.
Wij zijn ruim een half jaar geleden uit elkaar gegaan.
We hebben samen twee kinderen van 3 en 7.
Wat we nu hebben :
Hij heeft de kinderen van vrijdag 15.00 tot zaterdag 19.00
Ik heb de kinderen de rest van de week.
Ik zit momenteel thuis en ben werkzoekend.
Ik merk nu dat onze regeling heel onrustig en rommelig is voor de kinderen.
De vrijdag gaan ze naar mijn ex daar doen ze vooral leuke dingen krijgen ze kadootjes, gaan ze naar de dierentuin, bioscoop, pretpark enz enz.
Maar zodra ze bij mij komen zijn ze tegendraads, willen ze eerst niks en zijn ze “moe” ? En chagrijnig.
Maandags zijn ze weer in hun normale doen en merk ik dat ze enorm naar mij trekken.
Ik zie het dan liever dat ze de vrijddag opgehaald worden en dan tot zondag blijven. En dit dan om het weekend zolang mijn ex nog bij zijn moeder woont en qua werk doordeweeks nooit kan zoals hij zelf zegt.
Ook is het zo dat als ik mijn ex iets vraag, zoals bijvoorbeeld dat zoontje een nieuwe sport had.
Ik kocht de nieuwe kleding en vroeg aan mijn ex of hij dan een sporttas wilde halen.
Hij zei dat hij dat zou doen maar uiteindelijk heeft hij die tas niet gekocht.
Na nogmaals vragen kreeg ik een week later een tas mee die duidelijk ergens van zolder kwam bij zijn moeder.
( Hij woont nu bij zijn moeder omdat hij nog geen passende woonruimte heeft ).
Ik vroeg mijn ex of hij met ons zoontje naar de kapper wilde ( mannenkapper ). Dit zou hij doen maar deed hij niet want “zoontje wilde niet”
Elk weekend gaan ze iets leuks doen en krijgen de kinderen kadootjes.
En dit zijn dan dingen van soms 100,- of meer , dus geen kleine dingen.
Ik heb het idee dat mijn ex de kinderen vooral probeert te “kopen”.
Maar ik merk ook dat mijn kinderen, of ja vooral de oudste hierdoor in een soort loyaliteitsconflict zit.
Ik heb momenteel niet zomaar even 100,- elke week voor kadootjes en zo wil ik ze ook helemaal niet opvoeden.
Ik wilde een mediator vragen om een kijk op onze zaak te geven maar mijn ex vind hoe het nu gaat wel prima en heeft geen zin in andere mensen betrokken bij “ons probleem”
Een advocaat vind ik ook gelijk zo rigoureus aangezien ik de band tussen mij en ex nog enigszins normaal probeer te houden voor de kinderen.
Zijn er hier tips ?
Of wat vinden jullie een normale omgangsregeling in deze situatie.
Ik ben (momenteel)fulltime thuis.
Ex werkt elke dag van 6 tot 16.00
Ik heb de kinderen elke dag behalve vrijdag 15.00 tot zaterdag 19.00.
Ik ga naar sportclubs, zwemles, oudergesprekken en n dergelijke.
Hopend op wat tips
Wij zijn ruim een half jaar geleden uit elkaar gegaan.
We hebben samen twee kinderen van 3 en 7.
Wat we nu hebben :
Hij heeft de kinderen van vrijdag 15.00 tot zaterdag 19.00
Ik heb de kinderen de rest van de week.
Ik zit momenteel thuis en ben werkzoekend.
Ik merk nu dat onze regeling heel onrustig en rommelig is voor de kinderen.
De vrijdag gaan ze naar mijn ex daar doen ze vooral leuke dingen krijgen ze kadootjes, gaan ze naar de dierentuin, bioscoop, pretpark enz enz.
Maar zodra ze bij mij komen zijn ze tegendraads, willen ze eerst niks en zijn ze “moe” ? En chagrijnig.
Maandags zijn ze weer in hun normale doen en merk ik dat ze enorm naar mij trekken.
Ik zie het dan liever dat ze de vrijddag opgehaald worden en dan tot zondag blijven. En dit dan om het weekend zolang mijn ex nog bij zijn moeder woont en qua werk doordeweeks nooit kan zoals hij zelf zegt.
Ook is het zo dat als ik mijn ex iets vraag, zoals bijvoorbeeld dat zoontje een nieuwe sport had.
Ik kocht de nieuwe kleding en vroeg aan mijn ex of hij dan een sporttas wilde halen.
Hij zei dat hij dat zou doen maar uiteindelijk heeft hij die tas niet gekocht.
Na nogmaals vragen kreeg ik een week later een tas mee die duidelijk ergens van zolder kwam bij zijn moeder.
( Hij woont nu bij zijn moeder omdat hij nog geen passende woonruimte heeft ).
Ik vroeg mijn ex of hij met ons zoontje naar de kapper wilde ( mannenkapper ). Dit zou hij doen maar deed hij niet want “zoontje wilde niet”
Elk weekend gaan ze iets leuks doen en krijgen de kinderen kadootjes.
En dit zijn dan dingen van soms 100,- of meer , dus geen kleine dingen.
Ik heb het idee dat mijn ex de kinderen vooral probeert te “kopen”.
Maar ik merk ook dat mijn kinderen, of ja vooral de oudste hierdoor in een soort loyaliteitsconflict zit.
Ik heb momenteel niet zomaar even 100,- elke week voor kadootjes en zo wil ik ze ook helemaal niet opvoeden.
Ik wilde een mediator vragen om een kijk op onze zaak te geven maar mijn ex vind hoe het nu gaat wel prima en heeft geen zin in andere mensen betrokken bij “ons probleem”
Een advocaat vind ik ook gelijk zo rigoureus aangezien ik de band tussen mij en ex nog enigszins normaal probeer te houden voor de kinderen.
Zijn er hier tips ?
Of wat vinden jullie een normale omgangsregeling in deze situatie.
Ik ben (momenteel)fulltime thuis.
Ex werkt elke dag van 6 tot 16.00
Ik heb de kinderen elke dag behalve vrijdag 15.00 tot zaterdag 19.00.
Ik ga naar sportclubs, zwemles, oudergesprekken en n dergelijke.
Hopend op wat tips

welcomehome wijzigde dit bericht op 12-10-2020 20:34
4.45% gewijzigd

maandag 12 oktober 2020 om 21:44
Waar in deze tekst heb je nu verduidelijkt waar het probleem zit? Dit discussieert toch voor geen meter zo?

maandag 12 oktober 2020 om 21:45
Eens.
Het is een half jaar dat jullie uit elkaar zijn dus je moet nog wennen en je weg hierin vinden. Als eerste in het besef dat jullie het nu niet meer samen maar apart doen. Dus dat het nog niet soepel loopt is begrijpelijk. Maar het is wel heel dubbel om te steigeren vanwege het materialistische, en vervolgens te stuiteren omdat een tas tweedehands is.
Het is goed voor je kinderen om hun vader wekelijks te zien, en dan liever wat meer. Dat jij het liever om de week wil is niet relevant.
Probeer om te zorgen dat de kinderen hem meer kunnen zien. Misschien kan hij een gastouder vinden voor die paar uurtjes voor schooltijd.
Die omschakeling na het bij de andere ouder zijn zal voorlopig nog blijven. Dat is echt iets waar je je op kunt en moet instellen.
anoniem_400504 wijzigde dit bericht op 12-10-2020 21:47
3.83% gewijzigd
maandag 12 oktober 2020 om 21:46
Ben ik ook en het gaat me hier in dit topic niet om het geld ook al breng ik dat misschien wel ter sprake.
Ik wil vooral dat de kinderen meer regelmaat en rust krijgen in de omgang tussen mij en hun vader.
En of mijn ex ze nou voor 100,- of 1000,- aan spullen geeft maakt me echt niks uit. Zolang mijn kinderen maar goed functioneren en zich fijn voelen bij de omgang die ik en ex regelen voor ze..

maandag 12 oktober 2020 om 21:46

maandag 12 oktober 2020 om 21:47
Dat begint met dat beiden denken aan wat is het beste voor de kinderen. Op alle vlakkenwelcomehome schreef: ↑12-10-2020 21:46Ben ik ook en het gaat me hier in dit topic niet om het geld ook al breng ik dat misschien wel ter sprake.
Ik wil vooral dat de kinderen meer regelmaat en rust krijgen in de omgang tussen mij en hun vader.
En of mijn ex ze nou voor 100,- of 1000,- aan spullen geeft maakt me echt niks uit. Zolang mijn kinderen maar goed functioneren en zich fijn voelen bij de omgang die ik en ex regelen voor ze..

maandag 12 oktober 2020 om 21:48
Een keer per week een nachtje is toch ook regelmaat? Het zal ongetwijfeld nog wennen zijn voor je kinderen. Geef het tijd....welcomehome schreef: ↑12-10-2020 21:46Ben ik ook en het gaat me hier in dit topic niet om het geld ook al breng ik dat misschien wel ter sprake.

maandag 12 oktober 2020 om 21:49
Ai, je maakt het persoonlijk en dat gaat ten koste van de kinderen. Zij merken dat, je schrijft zelf al dat je kind een loyaliteitsconflict heeft. Dat komt dus hierdoor. Dit kun je alleen stoppen door het beiden op de juiste manier te benaderen: zonder strijd en gezeur dus.welcomehome schreef: ↑12-10-2020 20:44Absoluut niks mis met tweedehands spullen.
Ik heb de sportspullen van mijn zoontje ook zo goed als nieuw tweedehands gekocht.
Alleen verdiend ex 3400,- netto per maand en woont momenteel bij zijn moeder.
Hij heeft verder 0,0 kosten voor zijn kinderen maar koopt dat weekend dan een nieuwe set Lego te kopen van 120,- en geeft mij een ( echt oude smoezelige ) tas mee.
Als hij zelf met zoon naar sporten zou moeten gaan had hij zoon nieuwste van het nieuwste gegeven dat weet ik zeker want zo ging het toen wij nog samen waren ook.
Maar ik ben degene die met ons zoontje naar voetbal moet dus nu geeft hij mij oude troep mee.

maandag 12 oktober 2020 om 21:52
Ik lees je nu dat je het op meerdere manieren kunt lezen. Ik las het als verwijt - ja, met het hele topic achter de rug - alsof ze weliswaar financieel onafhankelijk is, maar toch haar ex vraagt om zaken te regelen die geld kosten. Alsof dat laatste iets is dat het tegendeel zou zijn van financiële onafhankelijkheid, of iets is dat zij zelf zou moeten bekostigen van geld dat hij zou moeten inbrengen voor het onderhoud van zijn kinderen. Dat verwijt vond ik onterecht, in beide situaties. Maar ik denk dat je het bedoelde als voorbeeld, waarin het logisch is dat hij financieel zaken bijdraagt aan de opvoeding van zijn kinderen?
maandag 12 oktober 2020 om 21:52
welcomehome schreef: ↑12-10-2020 21:46Ben ik ook en het gaat me hier in dit topic niet om het geld ook al breng ik dat misschien wel ter sprake.
Het gaat ook niet om het geld.
Wel om het signaal dat het geeft: pa betaald namelijk niet mee aan de zorg voor zijn kinderen.
Jij wil koste wat kost je redden, houdt vast aan je trots. Logisch, begrijpelijk. Maar ook heel onhandig, want je maakt keuzes vanuit emotie ipv uit zakelijke overwegingen.
Zakelijke overwegingen zijn:
- Vader en moeder dragen beiden financieel bij aan het groot brengen van de kinderen.
- Vader en moeder verdelen de zorgtaken zo goed mogelijk onderling.
Aan beide opties schort er behoorlijk iets en je omschrijft niet goed te weten hoe verder. Dus: mediator.
Hips, hopsakee en pierlala.

maandag 12 oktober 2020 om 21:55
Ze functioneren toch?welcomehome schreef: ↑12-10-2020 21:46Ben ik ook en het gaat me hier in dit topic niet om het geld ook al breng ik dat misschien wel ter sprake.
Dat ze onrustig zijn na de wisseling is normaal.

maandag 12 oktober 2020 om 21:56
Ja. Dat is namelijk niet dat zij afhankelijk is van zijn geld. Het is geld voor hun kinderen, en niet voor haar.Lafae schreef: ↑12-10-2020 21:52Ik lees je nu dat je het op meerdere manieren kunt lezen. Ik las het als verwijt - ja, met het hele topic achter de rug - alsof ze weliswaar financieel onafhankelijk is, maar toch haar ex vraagt om zaken te regelen die geld kosten. Alsof dat laatste iets is dat het tegendeel zou zijn van financiële onafhankelijkheid, of iets is dat zij zelf zou moeten bekostigen van geld dat hij zou moeten inbrengen voor het onderhoud van zijn kinderen. Dat verwijt vond ik onterecht, in beide situaties. Maar ik denk dat je het bedoelde als voorbeeld, waarin het logisch is dat hij financieel zaken bijdraagt aan de opvoeding van zijn kinderen?
Maar ze is eindelijk blij dat ze hem niet om geld hoeft te vragen, en dan doet ze het toch. Vreemde gedachtengang en trots.
Als hij gewoon betaalt wat hij hoort te betalen, is er geld genoeg voor de kinderen, en hoeft ze hem verder niks meer te vragen als ze dat perse niet wil.
maandag 12 oktober 2020 om 21:57

maandag 12 oktober 2020 om 21:58
Hunebed schreef: ↑12-10-2020 21:56Ja. Dat is namelijk niet dat zij afhankelijk is van zijn geld. Het is geld voor hun kinderen, en niet voor haar.
Maar ze is eindelijk blij dat ze hem niet om geld hoeft te vragen, en dan doet ze het toch. Vreemde gedachtengang en trots.
Als hij gewoon betaalt wat hij hoort te betalen, is er geld genoeg voor de kinderen, en hoeft ze hem verder niks meer te vragen als ze dat perse niet wil.
Maar dat stukje ben ik niet met je eens. Ze vraagt hem om dingen te regelen voor de kinderen, niet om geld voor zichzelf.

maandag 12 oktober 2020 om 21:58
En zal wrs altijd wel zo blijven.Heiterundsanft schreef: ↑12-10-2020 21:55Ze functioneren toch?
Dat ze onrustig zijn na de wisseling is normaal.

maandag 12 oktober 2020 om 22:01
To laat de kinderen samen op 1 kamer slapen en neem allebei jij en je ex een kamer in huis om zo beter samen voor de kinderen te zorgen.
Je kan ook je ex om het weekend laten logeren in huis dat jij bij een vriendin kan logeren.
Hij heeft geen onderdak en je zegt dat zijn moeder de aanleiding tot de scheiding is.
Je kan ook je ex om het weekend laten logeren in huis dat jij bij een vriendin kan logeren.
Hij heeft geen onderdak en je zegt dat zijn moeder de aanleiding tot de scheiding is.
maandag 12 oktober 2020 om 22:06
Daar zou ik persoonlijk dus echt niet aan moeten denken!*2020* schreef: ↑12-10-2020 22:01To laat de kinderen samen op 1 kamer slapen en neem allebei jij en je ex een kamer in huis om zo beter samen voor de kinderen te zorgen.
maandag 12 oktober 2020 om 22:08
Doordeweeks geen optie is wel erg kort door de bocht van je ex. Al haalt hij ze op om half 5, eten en douchen en brengt hij ze om 19:00 klaar voor bed weer thuis. Ziet ie ze toch iedere week en zou je weekenden beter kunnen verdelen.welcomehome schreef: ↑12-10-2020 20:37Ik heb mijn ex gevraagd of we het anders niet om de week een heel weekend kunnen doen om en om.
Maar hij wilt ze perse elke week zien en doordeweeks is geen optie volgens hem, omdat hij de dag erna weer om 6.00 moet beginnen.
En zijn moeder bij wie hij woont kan ik niks van verwachten. Zij is mede de reden van onze breuk![]()
maandag 12 oktober 2020 om 22:08
Zo heb ik het in het begin gedaan inderdaad en dit leek me voor de kinderen ook fijn.*2020* schreef: ↑12-10-2020 22:01To laat de kinderen samen op 1 kamer slapen en neem allebei jij en je ex een kamer in huis om zo beter samen voor de kinderen te zorgen.
Ik sliep zelfs toen ook in het huis in een aparte kamer.
We zijn nog samen op vakantie geweest.
Maar vanuit de kant van mijn ex zit er veel jaloezie waardoor ik nooit een avond weg zou kunnen gaan op de avonden dat hij hier zou slapen met de kinderen.
maandag 12 oktober 2020 om 22:09
Onzin dit.welcomehome schreef: ↑12-10-2020 20:40Hij betaald geen alimentatie tot nu toe.
Ik red het wel met de kinderen en ondanks zijn goede salaris ben ik momenteel juist blij eindelijk niet meer afhankelijk te zijn van hem
Hij moet de dag erna weer eruit om 05.00 dus doordeweeks is geen optie volgens hem..
Oftewel mediator.. en wil hij dat niet dan een advocaat.
1. Hij moet alimentatie betalen aan jr.
2. Betere verdeling. Hij ook door de week zijn kids. Hij gaat maar wat regelen. Lekker makkelijk dat hij nu roept dat het allemaal niet gaat.
3. Laat hem ook clubjes of verenigingen doen. Geef kids huiswerk mee die ze met vader maken.
4. Maak afspraken over geven van cadeautjes. Dit is echt absurd wat hij nu doet. Logisch dat dit haat wringen.
5. Laat meer van school aan hem over. Mee naar info avond. 10 min gesprekken of uitje. Hij kan daar ook vrij voor regelen.

maandag 12 oktober 2020 om 22:14
Helemaal eens.Merl0t schreef: ↑12-10-2020 21:52Het gaat ook niet om het geld.
Wel om het signaal dat het geeft: pa betaald namelijk niet mee aan de zorg voor zijn kinderen.
Jij wil koste wat kost je redden, houdt vast aan je trots. Logisch, begrijpelijk. Maar ook heel onhandig, want je maakt keuzes vanuit emotie ipv uit zakelijke overwegingen.
Zakelijke overwegingen zijn:
- Vader en moeder dragen beiden financieel bij aan het groot brengen van de kinderen.
- Vader en moeder verdelen de zorgtaken zo goed mogelijk onderling.
Aan beide opties schort er behoorlijk iets en je omschrijft niet goed te weten hoe verder. Dus: mediator.
Ga het eens goed regelen. Het lijkt nu of hij het allemaal niet op wil pakken. Hij denkt in onmogelijkheden ipv mogelijkheden...
En leuk dat hij niet betaald maar zo hoort het niet. Dus gewoon zakelijk alles goed gaan regelen en niet alles houtje touwtje zoals nu

maandag 12 oktober 2020 om 22:16
Van welk /wiens geld leef je nu dan wel dat je zijn geld en verantwoordelijkheid zo simpel aan de kant kunt schuiven.welcomehome schreef: ↑12-10-2020 21:25De jaren toen ik nog met hem was,
was het heel duidelijk dat het geld dat binnen kwam “zijn geld” was.
Toen wij net uit elkaar waren heb ik hem nog twee maanden elke keer geld moeten vragen.
Ik ben gewoon blij dat hij niet meer kan zeggen dat hij mij onderhoud of dat ik leef van “zijn geld@
Als jullie de constructie hadden waarin hij de kostwinner was en jij de verzorgende thuis dan geldt die regeling nu nog steeds.
Hij zal je moeten onderhouden met partner alimentatie en kinderalimentatie is gewoon verplicht.
De die visites van de kinderen aan hem kan je met de beste wil geen omgangsregeling noemen.
Het is of co-ouderschap 50/50 of partneralimentatie.

maandag 12 oktober 2020 om 22:17
Die ene avond in de week is toch wel overkomelijk?welcomehome schreef: ↑12-10-2020 22:08Zo heb ik het in het begin gedaan inderdaad en dit leek me voor de kinderen ook fijn.
Ik sliep zelfs toen ook in het huis in een aparte kamer.
We zijn nog samen op vakantie geweest.
Maar vanuit de kant van mijn ex zit er veel jaloezie waardoor ik nooit een avond weg zou kunnen gaan op de avonden dat hij hier zou slapen met de kinderen.
Als hierdoor jullie kinderen meer tijd hebben met hun vader. Het zou tijdelijk zijn.
Nu kun je op die avond ook niet weg, behalve als je een oppas regelt.
Ik vind je opvallend veel aan jezelf denken voor iemand die een topic opent dat zou moeten gaan over hoe het voor de kinderen beter wordt.