Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26
vrijdag 16 oktober 2020 om 08:06
Behoorlijk! Maar zijn we niet allemaal werkpaarden of kom jij uit een rijke familie of heb je iets geërfd?RickDalton schreef: ↑14-10-2020 21:00hear hear!
je leeft maar 1x dan wil je gewoon leuke dingen doen en wat van de wereld zien. je tijd vergallen aan een paar kids is zonde van je tijd op deze aardkloot.
zij die het wel doen hebben op hun 87ste spijt van de (achteraf) verkeerde keuzes en risico's die ze nooit durfden te nemen door de dingen anders te doen dan de massa's. zij die geen kids hebben kunnen bogen op een goed gevulde portemonnaie en een dik fotoboek met herinneringen.
Ik zie de wereld zwart/wit. je hebt luxe paarden en werkpaarden. Rick en B zien zich als luxe paarden en de werkpaarden op deze wereld.. die posten maar lekker in het kinderen topic met hun shitty problemen waar ik goddank niks mee te maken heb
vrijdag 16 oktober 2020 om 10:26
Sjaantje37 schreef: ↑16-10-2020 08:06Behoorlijk! Maar zijn we niet allemaal werkpaarden of kom jij uit een rijke familie of heb je iets geërfd?
Ik voel me soms een ontzettend luxe werkpaard. Ik werk hard en veel, maar heb alle vrijheid over hoe en wanneer ik dat werk doe. Dus als ik midden op de dag naar de sportschool en sauna ga, voel ik me een luxepaard. En als ik 's avonds om 11 uur nog dingen aan het afronden ben voor werk, voel ik me een werkpaard.
Maar ik denk wel dat Rick D., en veel anderen hier, de kunst van het genieten goed verstaan. Dat merk ik bij mezelf ook. Als ik het soms vergelijk met kinderrijke gezinnen, zie ik mijn partner en mezelf veel vaker bewust genieten van dingen. Omdat we de tijd hebben. De tijd om uitgebreid te wandelen, weekendjes weg te gaan, te badderen, boeken te lezen, op terrassen te hangen. En het geld dat niet aan kinderen wordt uitgegeven (toch zo'n 250.000 euro per kind van 0-18, begreep ik), kan aan heel veel leuke luxe dingen worden besteed.
Dus ja, ik denk dat kindvrijen, ook mét drukke banen, toch minder werkpaarden zijn dan ouders die naast het werk ook nog in dienst staan van het gezin.
vrijdag 16 oktober 2020 om 10:31
niks geërfd, gewoon hard werken en slim gespaard door geen geld uit te geven aan spullen die je niet nodig bent.Sjaantje37 schreef: ↑16-10-2020 08:06Behoorlijk! Maar zijn we niet allemaal werkpaarden of kom jij uit een rijke familie of heb je iets geërfd?
vrijdag 16 oktober 2020 om 10:36
dat is idd de luxe van het luxepaardjekatkaatje schreef: ↑16-10-2020 10:26Ik voel me soms een ontzettend luxe werkpaard. Ik werk hard en veel, maar heb alle vrijheid over hoe en wanneer ik dat werk doe. Dus als ik midden op de dag naar de sportschool en sauna ga, voel ik me een luxepaard. En als ik 's avonds om 11 uur nog dingen aan het afronden ben voor werk, voel ik me een werkpaard.
Maar ik denk wel dat Rick D., en veel anderen hier, de kunst van het genieten goed verstaan. Dat merk ik bij mezelf ook. Als ik het soms vergelijk met kinderrijke gezinnen, zie ik mijn partner en mezelf veel vaker bewust genieten van dingen. Omdat we de tijd hebben. De tijd om uitgebreid te wandelen, weekendjes weg te gaan, te badderen, boeken te lezen, op terrassen te hangen. En het geld dat niet aan kinderen wordt uitgegeven (toch zo'n 250.000 euro per kind van 0-18, begreep ik), kan aan heel veel leuke luxe dingen worden besteed.
Dus ja, ik denk dat kindvrijen, ook mét drukke banen, toch minder werkpaarden zijn dan ouders die naast het werk ook nog in dienst staan van het gezin.
we gaan vandaag weer een weekendje weg, even in de buurt van de Veluwe in een huisje, beetje wandelen, gourmetten in het huisje (restaurants dicht
vrijdag 16 oktober 2020 om 11:36
vrijdag 16 oktober 2020 om 11:58
ow vast ja.
Vrouwlief was gisteren bij haar jongste zusje (2 kleine kids) die gaan '1x per jaar met zijn 2en eens een weekendje weg' als quality time met elkaar..
1x per jaar? moet er niet aan denken dat ik maar 1x per jaar een weekje 'prison leave' heb. wij gaan bijna elke maand wel een keertje weg. hotelletje, kasteeltje, wellness.
sneu dat wel. heb het hele verhaal gisteravond gehoord en ik vindt het sneu voor die vrouw die alles moet doen voor de kids en een man die de kantjes er vanaf loopt. zij had zich 'er lelijk op verkeken' met een 2e kind. oprecht triest voor haar.. maar ach.. keuzes, keuzes. jammerlijk wel de verkeerde gemaakt en nu zit je vast in een gekrompen wereldje waar je geen hobby's meer kan hebben.
vrijdag 16 oktober 2020 om 19:30
Van mij werd soms ook gezegd dat ik een luxepaard ben. Mensen die vonden dat mijn ouders teveel voor me deden en ik gemakzuchtig was. In sommige dingen was ik dat ook. Maar er waren ook dingen waarvan ze niet zagen hoeveel energie het met kostte en ik daardoor aan andere dingen gewoon niet toe kwam.
Een voormalig collega vond mij een "duur ding". Omdat ik geen verse groente koop met de uiterste verkoopdatum erop. Die vind ik er niet lekker meer uitzien. In dit geval ging het om een bakje champigons van 1 Euro. Zij heeft samen met het salaris van haar partner een boven modaal inkomen. Ik vond het een vreemde opmerking.
Een voormalig collega vond mij een "duur ding". Omdat ik geen verse groente koop met de uiterste verkoopdatum erop. Die vind ik er niet lekker meer uitzien. In dit geval ging het om een bakje champigons van 1 Euro. Zij heeft samen met het salaris van haar partner een boven modaal inkomen. Ik vond het een vreemde opmerking.
vrijdag 16 oktober 2020 om 20:07
Denk dat het voor Rick gewoon moeilijk is voor te stellen dat er ouders zijn die hun kinderen echt leuk vinden en er ook heel veel van houden. Hij stipt altijd voorbeelden aan waarin ouders lijden.
Daarom vind ik het ook fijn om hier te lezen dat er kindvrije mensen zijn die bewust zelf geen kinderen willen maar kinderen ook weer niet haten.
Het mooie aan een kind is het wordt volwassen mits ze niet voortijdig dood gaan natuurlijk.
vrijdag 16 oktober 2020 om 20:07
Ik heb dat met brood hoor, als brood meer dan een dag oud is dan hoef ik al niet meer. Brood moet zo vers mogelijk zijn.hondenmens schreef: ↑16-10-2020 19:30Van mij werd soms ook gezegd dat ik een luxepaard ben. Mensen die vonden dat mijn ouders teveel voor me deden en ik gemakzuchtig was. In sommige dingen was ik dat ook. Maar er waren ook dingen waarvan ze niet zagen hoeveel energie het met kostte en ik daardoor aan andere dingen gewoon niet toe kwam.
vrijdag 16 oktober 2020 om 20:13
Precies hetzelfde wat ik doe dus.RickDalton schreef: ↑16-10-2020 10:31niks geërfd, gewoon hard werken en slim gespaard door geen geld uit te geven aan spullen die je niet nodig bent.
zaterdag 17 oktober 2020 om 12:22
Ik vries hetgeen wat ik nog over heb op de 2e dag in.Sjaantje37 schreef: ↑16-10-2020 20:07Ik heb dat met brood hoor, als brood meer dan een dag oud is dan hoef ik al niet meer. Brood moet zo vers mogelijk zijn.
zaterdag 17 oktober 2020 om 14:17
Het is eigenlijk nooit goed.AeonOfWinter schreef: ↑16-10-2020 20:17En ik ben dan weer een werkpaard én een pauper zonder kinderen, kan ook nog.
zaterdag 17 oktober 2020 om 14:22
Heel herkenbaar jouw post. Ik was ook altijd degene die energie bleef stoppen in vriendschappen, in mijn vrije weekenden (zonder kind) had ik soms 3 afspraken op een dag met vrienden om het contact te onderhouden. Was na een tijd best uitgeput. Totdat ik het zat werd en niet meer pro-actief mijn vriendschappen probeerde te onderhouden en lekker achterover ging leunen en zo kwam ik er uiteindelijk achter wie ook moeite deed om mij te blijven zien.yesss schreef: ↑16-10-2020 07:24Ja heerlijk he.. merk ook dat ik steeds meer vrede heb met dat ik sommige mensen aan het ontgroeien ben![]()
Vind het eigenlijk wel prima en voel me de laatste tijd een stuk rustiger.
Ben veel boos geweest om hoe bepaalde vriendschappen zijn gelopen en voelde altijd die weerstand/vasthouden aan het oude maar begin het steeds meer los te laten. Ben me op een paar vlakken aan het ontwikkelen en dat is ook zo fijn dat ik daar gewoon tijd voor heb.
Sinds kort weer begonnen met yoga, voelt goed.
Sindsdien heb ik een kleine groep van fijne mensen om mij heen.
Yoga is zo heerlijk om te doen, koppie leegmaken.
zaterdag 17 oktober 2020 om 14:22
Ik ook hoor....
zaterdag 17 oktober 2020 om 14:23
Dat. Ik maak me niet druk om wat een ander met zijn leven wenst te doen. Zo lang ze zich niet met het mijne bemoeien that is.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
zaterdag 17 oktober 2020 om 15:24
Ach ja, werkpaard/luxepaard. Dat is ook een kwestie van perspectief.
Ik ben liever een luxepaard dan een werkpaard, omdat ik dan in ieder geval kan genieten van wat ik heb en mijn wensen gewoon kan vervullen.
Maar realistisch gezien, als iemand mij een luxepaard noemt, dan is dat géén compliment, want dan bedoelen ze of dat je lui bent of dat je hoge eisen hebt of dat je het te breed laat hangen. Vergeet niet, dit is calvinistisch Nederland, je mag het vooral niet te goed hebben.
Ik ben liever een luxepaard dan een werkpaard, omdat ik dan in ieder geval kan genieten van wat ik heb en mijn wensen gewoon kan vervullen.
Maar realistisch gezien, als iemand mij een luxepaard noemt, dan is dat géén compliment, want dan bedoelen ze of dat je lui bent of dat je hoge eisen hebt of dat je het te breed laat hangen. Vergeet niet, dit is calvinistisch Nederland, je mag het vooral niet te goed hebben.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
zaterdag 17 oktober 2020 om 17:41
Ja, geldt ook voor mij! daarom bewaar ik het uit de vriezer en haal ik elke dag er alleen dat uit wat ik nodig heb. Anders kan ik al de rest van het brood na een dag al weg doen. Een duur grapje wordt dat.Sjaantje37 schreef: ↑16-10-2020 20:07Ik heb dat met brood hoor, als brood meer dan een dag oud is dan hoef ik al niet meer. Brood moet zo vers mogelijk zijn.
zaterdag 17 oktober 2020 om 17:42
Klopt. En daarnaast zijn mensen hier erg jaloers op elkaar. Iemand die in een mooie grote auto rijdt, is al snel een rijke aso. Men zal nou nooit eens denken 'goh, hij zal er wel voor gewerkt hebben" of "hij zal zichzelf er wel het een en ander voor ontzeggen".
Mensen zien hier namelijk altijd alleen maar wat je hebt. Niet wat je niet hebt, niet wat je er voor doet, en ook niet wat je er voor moet laten.
Mensen zien hier namelijk altijd alleen maar wat je hebt. Niet wat je niet hebt, niet wat je er voor doet, en ook niet wat je er voor moet laten.
zaterdag 17 oktober 2020 om 18:11
Mijn oom met een nierziekte is volledig afgekeurd. Vroeger had hij een goede baan bij een bank. Daardoor heeft hij een redelijke buffer. Vorig jaar een nieuwe, grote auto gekocht. Hij krijgt ook opmerkingen van mensen: "Niet werken, maar wel zo'n auto hebben." Wat ze niet zien is dat hij een hele lage weerstand heeft en daardoor vaak ziek is. Regelmatig ligt hij ook in het ziekenhuis.iones schreef: ↑17-10-2020 17:42Klopt. En daarnaast zijn mensen hier erg jaloers op elkaar. Iemand die in een mooie grote auto rijdt, is al snel een rijke aso. Men zal nou nooit eens denken 'goh, hij zal er wel voor gewerkt hebben" of "hij zal zichzelf er wel het een en ander voor ontzeggen".
zaterdag 17 oktober 2020 om 18:13
Als mensen kritiek hebben op z'n auto, moet je vragen "ruilen? Mooie auto tegen nierziekte?"hondenmens schreef: ↑17-10-2020 18:11Mijn oom met een nierziekte is volledig afgekeurd. Vroeger had hij een goede baan bij een bank. Daardoor heeft hij een redelijke buffer. Vorig jaar een nieuwe, grote auto gekocht. Hij krijgt ook opmerkingen van mensen: "Niet werken, maar wel zo'n auto hebben." Wat ze niet zien is dat hij een hele lage weerstand heeft en daardoor vaak ziek is. Regelmatig ligt hij ook in het ziekenhuis.