De perfecte foundation
donderdag 22 oktober 2020 om 12:49
Ik ben op zoek naar een mooie, niet compleet dekkende foundation. Ik dacht altijd dat de kleur afhangt van de kleur in je hals, maar... In het najaar is mijn nek echt heel erg bleek. Ik wil niet dat mijn gezicht t.o.v. mijn nek heel anders kleurt, maar als ik dus een hele lichte foundation neem, dan vind ik mezelf net een mummie. Mijn gezicht is een teint donkerder en daarbij heb ik rosacea op beide kaaklijnen. Ik wil het liefst geen foundation waarbij ik nog verschillende lagen aan moet brengen om alles egaal te maken, want dan voelt dat niet als mij en voel ik mij vies (don't ask why). Mijn huid is in de winter behoorlijk droog, alleen mijn neus is vettig. Hebben jullie nog tips?
En welke foundation gebruiken jullie?
En welke foundation gebruiken jullie?
schatkaart wijzigde dit bericht op 22-10-2020 13:14
3.24% gewijzigd
zaterdag 24 oktober 2020 om 15:17
Wat is er zo fijn aan? Ben benieuwd naar een uitgebreidere review
zaterdag 24 oktober 2020 om 15:42
Wat fijn dat je iets gevonden hebt waar je heel blij mee bent! Bedankt voor je feedback.BosscheBol1984 schreef: ↑24-10-2020 15:19Nou, hij voelt heel licht, fijne 'textuur', meer als een serum zeg maar.
En hij bedekt echt heel mooi en natuurlijk! En absoluut geen plamuur gevoel.
Je opmerking over 'het plamuurgevoel' hoor je vaker, maar ik herken het absoluut niet. Ik heb toch al veel verschillende foundations gebruikt, sommige fijn, andere minder. Maar geen één geeft me een plamuur gevoel. Ik denk dat dat een overblijfsel is van hoe mensen vroeger (sommige misschien nog steeds) dachten over foundation, zonder dat ze het zelf gebruikten. Dat het plamuur is. Anders snap ik niet zo goed waar die gedachte vandaan komt, want ik heb nog nooit een foundation gehad die voelde als plamuur.
zaterdag 24 oktober 2020 om 16:03
Ha, yes!BosscheBol1984 schreef: ↑24-10-2020 14:08Maar ik zal het nog even proberen voor de zekerheid Roelie! Laat het nog even weten.
zaterdag 24 oktober 2020 om 17:35
Helaas zit er alcohol denat inJufjoke schreef: ↑24-10-2020 13:24Die heb ik nooit gebruikt, maar in diezelfde lijn: de born to glow van Nyx is ook een prachtige optie. Ook geen parfum, andere geurstoffen of alcohol, kost rond de €10,-, klein beetje glanzende finish, mooi natuurlijk, smeert goed uit en houdt lang. Ook veel keuze in kleuren.
zaterdag 24 oktober 2020 om 17:38
zaterdag 24 oktober 2020 om 17:55
Eh je hebt naast dermablend ook andere varianten die veel minder dekkend zijn. Ik snap de weerstand niet zo.
Ik heb álles geprobeerd met mijn moeilijke huid en Vichy is het enige dat bij mij werkt. Misschien kan TO zelf een oordeel vormen.
zaterdag 24 oktober 2020 om 18:06
zaterdag 24 oktober 2020 om 18:53
Je noemt zelf dermablend, dus daar haak ik op in.
Ik heb helemaal niks tegen dermablend, die heb ik zelf een tijd gebruikt, maar het is een van de meest dekkende foundations die ik ken, daarom zou ik hem voor TO niet noemen.
En Vichy in zijn algemeenheid noemen, daar heeft TO niet zoveel aan lijkt me. Althans, ik zou zelf graag aanraders willen voor een specifieke foundation, en niet alleen voor merk wat vervolgens allerlei verschillende foundations heeft.
zondag 25 oktober 2020 om 10:34
Heb niet alles doorgelezen, maar is Bare Minerals/Bare Escentuals al genoemd?
Is minerale poeder met maar 5 ingredienten. Gaat niet glimmen, blijft de hele dag mooi en je kunt meerdere laagjes doen zonder dat het naar aan voelt.
Het geeft nauwelijks af, is er in heel veel kleuren en er zit een spf in.
Behalve foundation, is er ook concealer en bronzer. En je kunt alles mengen.
Ik wil nooit meer iets anders.
Is minerale poeder met maar 5 ingredienten. Gaat niet glimmen, blijft de hele dag mooi en je kunt meerdere laagjes doen zonder dat het naar aan voelt.
maandag 26 oktober 2020 om 06:25
Ik heb - op mijn neus na - een vrij droge huid. Is poeder daarvoor wel geschikt?Emma95 schreef: ↑25-10-2020 10:34Heb niet alles doorgelezen, maar is Bare Minerals/Bare Escentuals al genoemd?
dinsdag 27 oktober 2020 om 09:14
Hey Schatkaart, ik heb niet alles gelezen maar ik lees wel hier vaker adviezen over foundation die ook voor mij echt belachelijk duur zijn.Schatkaart schreef: ↑23-10-2020 19:42Hm, ik vind €60 voor een flesje foundation eerlijk gezegd wel een beetje veel (Chanel). Zo'n make-up fanaat ben ik niet.
Ik heb een extreem gevoelige huid, vaak rode vlekken etc. en ben dus lang op zoek geweest naar een niet irriterende foundation. Eigenlijk per ongeluk heb ik een heel goed en betaalbaar merk ontdekt bij het Kruidvat. Moet wel eerlijk bekennen dat ze bij het Kruidvat maar een heel beperkte keuze hebben.
Ik moest ooit snel even een foundation hebben voor een feestje en vond bij het Kruidvat een stick, en ik was aangenaam verrast. Revolution heet het merk, nog niet heel bekend hier in Nederland. Dus heb ik op de site (UK) een bestelling geplaatst (veel keuze en geringe verzendkosten) en ik ben meer dan tevreden, geen irritaties, rode vlekken en geen masker gevoel. Er zit geen parfum en geen irriterende stofjes. En zeer betaalbaar!
Misschien het overwegen waard (de stick is echter wat dikker van consistentie dus ik zou voor de gewone foundation gaan).
Groetjes en succes!
dinsdag 27 oktober 2020 om 09:19
Als je minerale make-up voordelig wil proberen is dit een fijn voordelig probeersetjeSchatkaart schreef: ↑26-10-2020 06:25Ik heb - op mijn neus na - een vrij droge huid. Is poeder daarvoor wel geschikt?
https://www.mineralissima.nl/minerale-m ... mples.html
dinsdag 27 oktober 2020 om 18:11
Oke, top! Is het wel dekkend genoeg voor rode wangen? Ik heb ter hoogte van mijn kaaklijn behoorlijk rode plekken zitten namelijk.
zaterdag 31 oktober 2020 om 22:23
Ik vind hem erg fijn. Er zit een voor mij perfecte kleur bij, het is niet duur, huidvriendelijk, langhoudend en gewoon mooi!
Dat zal beslist geen miskoop zijn, Schatkaart.
zaterdag 31 oktober 2020 om 22:41
Daar sluit ik me bij aan. Het dekt ontzettend mooi maar voel je niet zitten. Ik heb er nog een licht blosje doorheen dus het oogt natuurlijk.
Een andere die ik zou aanraden is hier al eerder door iemand anders genoemd, clinique even better.
zondag 1 november 2020 om 13:02
Ik heb naar aanleiding van dit topic de foundation van no7 gekocht. Ik heb light gekocht, maar mijn hemel wat is hij donker vanuit de verpakking! Ik vraag me af of ze wel de juiste kleur hebben gekocht, op mijn gezicht valt het mee, maar iets lichter was mooier geweest. Het effect is wel heel mooi en voelt heerlijk aan.
zondag 1 november 2020 om 18:08
Mee eens, zelfde ervaring. En echt al de eerste lijntjes (op de oogleden, met vloeibare foundation zag ik na een uur echt zo’n streepje foundation op de oogleden precies in de plooi). Met dat foundationpoedertje geen ophoping in fijne lijntjes, poriën minder zichtbaar en geen gepoederde look. En zelfs een nitwit zoals ik kan het met de bijbehorende kwast. En deze geeft niet af op kragen van jassen of coltruien.Emma95 schreef: ↑25-10-2020 10:34Heb niet alles doorgelezen, maar is Bare Minerals/Bare Escentuals al genoemd?
Het genoemde Flawless foundation van Charlotte Tilbury vond ik een drama. Echt plamuur in een flesje, nog erger dan dermablend (nu is die laatste ook gericht op huidproblemen en littekens dus logisch). Ik kon er niets mee, je moet die zooi binnen een minuut uitsmeren/verspreiden anders heb je strepen. Met kleine puntjes verdelen en dan met een kwast of spons deppen: te laat, je bent een paddenstoel. Als je echt alles wil bedekken en je bent goed en snel in het aanbrengen dan is het iets voor je. Voor mij was het duur leergeld.
maandag 2 november 2020 om 08:26
Ik ben tot nu toe heel tevreden. Ook wat betreft de kleur (ik neem altijd een te donkere teint mee, want zo licht ben ik toch echt niet? Dus wel..)