Biden vs Trump deel 2
zondag 8 november 2020 om 12:42
De verkiezingen zijn voorbij! Of toch niet? Wat zullen de komende maanden brengen?
Vervolg op deel 1: actueel/biden-versus-trump/list_messages/468600/127
Vervolg op deel 1: actueel/biden-versus-trump/list_messages/468600/127
dinsdag 10 november 2020 om 19:11
Gaan we echt deze hele discussie opnieuw houden? Waar was je de afgelopen dagen?USAfan2020 schreef: ↑10-11-2020 19:08Gelukkig is het op veel plaatsen wel goed verlopen, in Detroit en Pennsylvania zijn er echter waarnemers weggestuurd onder dreiging van arrestatie, ramen afgeplakt etc. tal van meldingen ook door Democraten die dit onder ede willen bevestigen. Bewijs nog niet, verdacht? absoluut!
De door Biden zo geprezen wetenschap vindt in een aantal staten sterke aanwijzingen van mogelijke fraude.
https://theredelephants.com/there-is-un ... ng-stolen/
131 Affidavits, 2,800 Incident Reports of Alleged Voter Fraud in Michiganhttps://pjmedia.com/election/megan-fox/ ... e-n1134171
Glitch in meerdere stemcomputers https://the-grip.net/2020/11/03/spaldin ... -of-state/
Als de President en zijn team aanwijzingen voor fraude heeft en dit uitspreekt is het niet aan de media om deze aanwijzingen als onzin af te doen of te censureren. Als er (massaal) fraude is geweest en/of de regels uit de wet en constitutie overtreden zijn is de wil en de stem van het volk niet gehoord!
dinsdag 10 november 2020 om 19:12
Nooit Mertens, die man verkoopt echt gevaarlijk populistische praat. Ik ben zelf redelijk links, maar wat hij verkondigt gaat mij te ver. Dan nog liever De Wever die op Trump lijkt.
dinsdag 10 november 2020 om 19:13
Ok, tof dat je uitleg geeft. En als je dan Trump ziet met zijn commissie 'vrouwenzaken' wat uitsluitend uit grijze oude mannen bestaat... Ik neem aan dat je daar ook niet bepaald vrolijk van wordt.Rosabella1 schreef: ↑10-11-2020 19:07Op Kees vd Staaij zou ik zeker niet stemmen nee,de kandidatenlijst van gisteren die ik voorbij zag komen met alleen maar mannen word ik niet vrolijk van,terwijl ze best een aantal goede punten in hun verkiezingsprogramma hebben staan waar ik het mee eens ben. Maar wat ik al zei hier is ook veel meer keuze en daar eigenlijk maar 2.
Trouwens van Arie Slob van onze regeringspartij CU die vandaag onder vuur lag werd ik ook niet blij van.
Maar als ik hier alleen maar de keuze zou hebben tussen bijvoorbeeld GroenLinks en de SGP zou ik toch op de SGP stemmen.
Wat is dan hetgene wat voor jou de doorslag de andere kant op geeft in zo'n keuze? Welk onderwerp?
Ik ben oprecht nieuwsgierig
Ik denk zelf namelijk dat alleen door dit punt al, er vrijwel niks bestaat wat voor mij voldoende tegenwicht zou kunnen bieden om dan toch die keus te maken. Net als de eerder genoemde kinderen in kooien.
dinsdag 10 november 2020 om 19:14
USAfan2020 schreef: ↑10-11-2020 19:08Gelukkig is het op veel plaatsen wel goed verlopen, in Detroit en Pennsylvania zijn er echter waarnemers weggestuurd onder dreiging van arrestatie, ramen afgeplakt etc. tal van meldingen ook door Democraten die dit onder ede willen bevestigen. Bewijs nog niet, verdacht? absoluut!
De door Biden zo geprezen wetenschap vindt in een aantal staten sterke aanwijzingen van mogelijke fraude.
https://theredelephants.com/there-is-un ... ng-stolen/
131 Affidavits, 2,800 Incident Reports of Alleged Voter Fraud in Michiganhttps://pjmedia.com/election/megan-fox/ ... e-n1134171
Glitch in meerdere stemcomputers https://the-grip.net/2020/11/03/spaldin ... -of-state/
Ja, voor onafhankelijk nieuws over mogelijk verkiezingsfraude moet je zijn bij sites als The Red Elephant. Gelukkig laten die sites ook geen enkel bewijs zien.
Als de President en zijn team aanwijzingen voor fraude heeft en dit uitspreekt is het niet aan de media om deze aanwijzingen als onzin af te doen of te censureren. Als er (massaal) fraude is geweest en/of de regels uit de wet en constitutie overtreden zijn is de wil en de stem van het volk niet gehoord!
Dat klopt natuurlijk. Helaas voor Trump gelooft niemand met enig kritisch denkvermogen ook maar iets van wat ie zegt. Dat heeft ie volledig aan zichzelf te danken. Als je 30.000 leugens in vier jaar vertelt, is het niet heel vreemd dat men je daarna niet meer op je blauwe ogen gelooft.
Maar bewijs is bewijs en als er bewijs is, is het verder aan de rechter(s).
dinsdag 10 november 2020 om 19:14
Eens. En behoorlijk eng.kadanz schreef: ↑10-11-2020 19:09Je kunt daarom beter vragen of de VS nog een ‘liberal democracy’ is.
-burgerrechten
-bescherming
-politieke macht begrensd door het recht (rule of law)
-scheiding der machten
-controle
Men gaat er in het algemeen al van uit dat het hele westen langzamerhand richting een ‘illiberal democracy’ beweegt. Zie Trump.
dinsdag 10 november 2020 om 19:16
Rosabella1 schreef: ↑10-11-2020 18:45Nou de vraag van die forummer was meer wat de Trump 'fans' hier in Nederland hier voor de verkiezingen stemmen dus ben ik wel benieuwd wat ze dan zelf als Biden 'fan' stemmen.
Daar was nog steeds geen antwoord op. Zelfs de punten waarom men pro Trump is, is geen inhoudelijk antwoord op gekomen.
Ik ben geen fan van Biden of welke politicus dan ook en heb voor allen een in mijn ogen gezonde dosis wantrouwen.
Ik stem op de partij die het meest in de buurt komt bij mijn overtuigingen, het blijft een beetje schipperen. Dat is dus VVD, D66 en een keer een proteststem op het CDA (nou dat wil wat zeggen in mijn geval
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 10-11-2020 19:16
0.28% gewijzigd
dinsdag 10 november 2020 om 19:16
Ik heb nog niet precies besloten wat, maar ergens in het midden.Rosabella1 schreef: ↑10-11-2020 18:26Ik zag hier ook de vraag voorbij komen wat de Trump 'fans' hier wel niet zouden stemmen maar wat stemmen de Biden fans hier eigenlijk?
Niks godsdienstig.
zonmuis wijzigde dit bericht op 10-11-2020 19:17
3.33% gewijzigd
dinsdag 10 november 2020 om 19:17
Net als de argumenten toen en nu na het voordragen van een nieuwe rechter voor SCOTUS in 2016 door Obama?julius schreef: ↑10-11-2020 18:46https://www.youtube.com/watch?v=mpOnt1cByT4 Vreemd hoe snel sommigen van standpunt veranderen, afhankelijk aan welke kant ze staan. Daar is een woord voor.. wacht even.. O ja, hypocriet.
Of de leugens en miljoenen kostende onderzoeken naar Russian Collusion om Trump in 2016 tot potus verkozen te krijgen?
dinsdag 10 november 2020 om 19:19
Dan is het maar goed dat je je avatar hebt veranderdHetvrijewoord schreef: ↑10-11-2020 19:16Daar was nog steeds geen antwoord op. Zelfs de punten waarom men pro Trump is, is geen inhoudelijk antwoord op gekomen.
Ik ben geen fan van Biden of welke politicus dan ook en heb voor allen een in mijn ogen gezonde dosis wantrouwen.
Ik stem op de partij die het meest in de buurt komt bij mijn overtuigingen, het blijft een beetje schipperen. Dat is dus VVD, D66 en een keer een proteststem op het CDA (nou dat wil wat zeggen in mijn geval).
dinsdag 10 november 2020 om 19:19
Ergens bewonderingswaardig hoe Trump in een paar jaar tijd de media geloofwaardigheid naar zijn hand heeft gezet. Constant bronnen die hem niet bevallen wegzetten als nep, maar die hem wel bevallen met hetzelfde gemak aanvoeren als bewijs van claims. 'Dat heb ik op Breitbart gelezen, ik heb van heel veel mensen gehoord dat..'
Hij doet hetzelfde trucje steeds opnieuw en al zijn volgers koeken er met open ogen in. Nu weer dat de media de uitkomst heeft bepaald in plaats van het volk.. wie had dan de tussenstanden en uitkomst mede moeten delen? Hij zeker?
Hij doet hetzelfde trucje steeds opnieuw en al zijn volgers koeken er met open ogen in. Nu weer dat de media de uitkomst heeft bepaald in plaats van het volk.. wie had dan de tussenstanden en uitkomst mede moeten delen? Hij zeker?
dinsdag 10 november 2020 om 19:20
Herken je mijn grote vriend niet!?
Ter verdediging: CDA is (vrijwel) met een stille C.
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 10-11-2020 19:22
14.01% gewijzigd
dinsdag 10 november 2020 om 19:20
USAfan2020 schreef: ↑10-11-2020 19:08Als de President en zijn team aanwijzingen voor fraude heeft en dit uitspreekt is het niet aan de media om deze aanwijzingen als onzin af te doen of te censureren. Als er (massaal) fraude is geweest en/of de regels uit de wet en constitutie overtreden zijn is de wil en de stem van het volk niet gehoord!
Overigens is het ongeldig verklaren van stemmen die 'te laat' binnen waren natuurlijk geen voorbeeld van 'de wil van het volk wordt niet gehoord'. Door die stemmen ongeldig te verklaren, WIL je de wil van het volk niet horen.
De stemmen zijn binnen en gecontroleerd maar je wil niet weten wat die stemmen zijn, omdat je anders misschien wel de stemming verliest. Hoe je dat kan draaien naar 'de wil van het volk wordt niet gehoord' is een gotspe. Het is: 'de wil van de beleidsmakers wordt niet gehoord en het volk kan de tyfus krijgen'.
dinsdag 10 november 2020 om 19:23
Oh, ja. Dat wilden de Republikeinen toen niet. Hij zou moeten wachten tot na de verkiezingen.USAfan2020 schreef: ↑10-11-2020 19:17Net als de argumenten toen en nu na het voordragen van een nieuwe rechter voor SCOTUS in 2016 door Obama?
Wel met het verschil dat de laatste SCOTUS onder Obama in februari was overleden en Ginsburg onder Trump in september van het verkiezingsjaar.
Dat noem je er dan niet bij.
zonmuis wijzigde dit bericht op 10-11-2020 19:23
1.55% gewijzigd
dinsdag 10 november 2020 om 19:24
USAfan2020 schreef: ↑10-11-2020 19:17Net als de argumenten toen en nu na het voordragen van een nieuwe rechter voor SCOTUS in 2016 door Obama?
Precies. Obama mocht dat niet, want het was een verkiezingsjaar, Trump moest en zou het binnen een maand geregeld hebben.
Of de leugens en miljoenen kostende onderzoeken naar Russian Collusion om Trump in 2016 tot potus verkozen te krijgen?
Het rapport Mueller is toch vrij duidelijk. Dat de republikeinen Trump niet wilden afzetten en weigerden om überhaupt getuigen te horen doet daar niets aan af.
dinsdag 10 november 2020 om 19:24
Ik ben op dit moment een zwevende kiezer,ik stemde altijd VVD met een uitstapje naar FVD in 2017.
Ik had na de de mooie woorden van o.a. Bente Becker en Dilan Yezilgoz weer een beetje hoop op de VVD maar hun ruk naar links in het nieuwe verkiezingsprogramma doet me toch weer afhaken. Zie je wel dat teveel keuzes ook niet altijd goed is?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
dinsdag 10 november 2020 om 19:28
Ik mis eigenlijk een partij die echt puur in het midden staat.
Daarom vind ik het ook zo moeilijk. Godsdienstig valt bij mij af, dus dat zorgt voor iets minder keuze.
Ik ga mij nog informeren door partij programma's te lezen ed. Ik kijk ook altijd of er mensen zijn op wie ik een voorkeursstem uit kan brengen, die zich specifiek voor iets inzet wat ik belangrijk vind. Geloof niet dat ik ooit op een lijsttrekker heb gestemd
dinsdag 10 november 2020 om 19:29
Nee ik zie het nu pasHetvrijewoord schreef: ↑10-11-2020 19:20Herken je mijn grote vriend niet!?
Ter verdediging: CDA is (vrijwel) met een stille C.![]()
dinsdag 10 november 2020 om 19:32
Ik weet niet of je er iets aan hebt maar wat mij altijd wel helpt is heel rationeel kijken wat diverse partijen nou daadwerkelijk stemmen op onderwerpen die ik belangrijk vind.Zonmuis schreef: ↑10-11-2020 19:28Ik mis eigenlijk een partij die echt puur in het midden staat.
Daarom vind ik het ook zo moeilijk. Godsdienstig valt bij mij af, dus dat zorgt voor iets minder keuze.
Ik ga mij nog informeren door partij programma's te lezen ed. Ik kijk ook altijd of er mensen zijn op wie ik een voorkeursstem uit kan brengen, die zich specifiek voor iets inzet wat ik belangrijk vind. Geloof niet dat ik ooit op een lijsttrekker heb gestemd![]()
Verkiezingsprogramma's heel mooi maar wat ze daadwerkelijk stemmen doet er pas echt toe.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
dinsdag 10 november 2020 om 19:33
Obama wilde in maart een nieuwe rechter voordragen, maar dat mocht niet volgens de Republikeinen, want verkiezingsjaar.USAfan2020 schreef: ↑10-11-2020 19:17Net als de argumenten toen en nu na het voordragen van een nieuwe rechter voor SCOTUS in 2016 door Obama?
Trump draagt in oktober een nieuwe rechter voor, een maand voor de verkiezingen, en dat mag opeens wel van de Republikeinen.
Hoe zie je dit als bewijs voor draaiende Democraten??
dinsdag 10 november 2020 om 19:34
Positivevibes schreef: ↑10-11-2020 19:29Nee ik zie het nu pasMaar in my defence, hij lijkt er niet trots op
![]()
Was voor een of ander Vanity Fair stuk over self improvement ofzo.
Deze is beter:

dinsdag 10 november 2020 om 19:34
Ja, goed punt. Doe ik ook wel soms, maar te weinig. Zou ik inderdaad meer moeten doen.Rosabella1 schreef: ↑10-11-2020 19:32Ik weet niet of je er iets aan hebt maar wat mij altijd wel helpt is heel rationeel kijken wat diverse partijen nou daadwerkelijk stemmen op onderwerpen die ik belangrijk vind.
Verkiezingsprogramma's heel mooi maar wat ze daadwerkelijk stemmen doet er pas echt toe.
dinsdag 10 november 2020 om 19:35
We vechten tegen fake news helaas.Zonmuis schreef: ↑10-11-2020 19:23Oh, ja. Dat wilden de Republikeinen toen niet. Hij zou moeten wachten tot na de verkiezingen.
Wel met het verschil dat de laatste SCOTUS onder Obama in februari was overleden en Ginsburg onder Trump in september van het verkiezingsjaar.
Dat noem je er dan niet bij.
dinsdag 10 november 2020 om 19:35
Dit doe ik ook. Moties zeggen meer dan een programma.Rosabella1 schreef: ↑10-11-2020 19:32Ik weet niet of je er iets aan hebt maar wat mij altijd wel helpt is heel rationeel kijken wat diverse partijen nou daadwerkelijk stemmen op onderwerpen die ik belangrijk vind.
En dan zie je bv meteen dat het veelgehoorde verhaal dat de PVV eigenlijk economisch links is, totale onzin is.