De 13e maand.. wat ga jij ermee doen?

dinsdag 3 november 2020 om 23:17
Hoi hoi,
De 13e maand. De één krijgt het, de ander niet. Ik krijg het gelukkig wel, ik gok zo rond de 600e dit jaar. Ik zet het dit jaar direct op de spaar en heb er nu nog geen doel voor.
En jullie? Hoeveel verwacht je te krijgen en wat ga je er mee doen?
P.s. door drukte zal ik niet elke dag kunnen reageren.
De 13e maand. De één krijgt het, de ander niet. Ik krijg het gelukkig wel, ik gok zo rond de 600e dit jaar. Ik zet het dit jaar direct op de spaar en heb er nu nog geen doel voor.
En jullie? Hoeveel verwacht je te krijgen en wat ga je er mee doen?
P.s. door drukte zal ik niet elke dag kunnen reageren.
woensdag 4 november 2020 om 18:28
Ik krijg niets, ik ben chronisch ziek en heb een IVA uitkering.
Misschien een kerstattentie op de school waar ik vrijwillig werk.
Kreeg wel een belastingaanslag dus als iemand zijn teveel aan geld nog kwijt wil dan kan dat bij mij
Misschien een kerstattentie op de school waar ik vrijwillig werk.
Kreeg wel een belastingaanslag dus als iemand zijn teveel aan geld nog kwijt wil dan kan dat bij mij
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
woensdag 4 november 2020 om 18:32
Basisonderwijs?KamilleT schreef: ↑04-11-2020 17:57Ik heb mijn IKB al maandelijks laten uitbetalen, dus helaas geen extra groot bedrag deze maand. Het is deels besteed aan vakantie, en een deel staat nog op de spaarrekening. Ik geloof wel dat deze maand de salarisverhoging komt, maar dat was 0,7% vanaf 1 juli, dus daar kun je leuk van naar de kapper of zo.
Dat soort ‘leuke’ loonsverhogingen met terugwerkende kracht resulteerden hier altijd in het moeten terugbetalen van toeslagen en minder maandelijkse toeslagen krijgen... hielden we er netto minder aan over.
In het VO ging dan zo’n loonsverhoging vaak in in januari met terugwerkende kracht vanaf 1 juli ofzo.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

woensdag 11 november 2020 om 10:20
LiefKleinMuisje schreef: ↑11-11-2020 01:24Leuk om te lezen wat jullie allemaal er mee gaan doen. Bij nader inzien gaat het niet op de spaar allemaal, een deel gaat naar de kapper want ik moet echt mijn haar laten doen.
Is de kapper iets wat je niet van je gewone inkomsten kunt doen dan?

woensdag 11 november 2020 om 21:09
Maduixa schreef: ↑04-11-2020 09:05Dank voor de reminder! Wij waren daarmee gestopt toen we het geld ergens anders voor nodig hadden en het percentage ernstig gezakt was, maar ik zie nu dat het weer 2% scheelt. Toch de moeite voor ruim 2000 euro voor twee volwassenen! (en meer dan je op je spaarrekening krijgt)
Edit: heb het gelijk even nagerekend: scheelt ons 55 euro!
Ik had er nog nooit van gehoord maar ik ga eens kijken!
woensdag 11 november 2020 om 21:21
donderdag 12 november 2020 om 12:36

donderdag 12 november 2020 om 13:58
donderdag 12 november 2020 om 18:22
Mijn 13e maand gaat naar mijn spaarrekening. En als ik een bonus krijg dan ook. Mijn manager mag een bepaald bedrag aan bonussen over de afdeling verdelen. Soms krijgt iedereen iets en soms krijgen een paar mensen wat meer. Op basis van mijn prestaties dit jaar vind ik dat ik het verdien, maar ik heb geen idee wat mijn manager gaat beslissen.

maandag 16 november 2020 om 23:22
Het schijnt dat ik er ook eentje krijg op het nieuwe werk. Ik heb geen idee wat ik ermee moet. We wonen in een huurhuis dus aan het huis hoeven we niets te doen. In huis staan alle meubels die we nodig hebben. We hebben een fijne auto waar al het onderhoud aan is gedaan. We hebben smartphones, tablet, gamecomputer. Mijn kledingkasten puilen uit en het huis is te klein voor nóg meer spullen. Op vakantie gaat voorlopig niet vanwege de corona.
Dus ik zou werkelijk waar niet weten wat ik ermee kan doen. En dat is eigenlijk best een fijn gevoel.
Ik denk dat ik het gebruik om flink door te sparen voor ooit een eigen huis, ergens binnen of buiten Nederland. Of als buffer als we geen werk meer hebben wat in deze tijden niet onwaarschijnlijk is.
Dus ik zou werkelijk waar niet weten wat ik ermee kan doen. En dat is eigenlijk best een fijn gevoel.
Ik denk dat ik het gebruik om flink door te sparen voor ooit een eigen huis, ergens binnen of buiten Nederland. Of als buffer als we geen werk meer hebben wat in deze tijden niet onwaarschijnlijk is.
zondag 22 november 2020 om 12:09
Misschien saai maar erg belangrijk. Buren in mijn straat hebben al jaren een lekkend schuurdak en de hele schuur wordt vochtig en ze moeten elke dag de schuur luchten.

zondag 22 november 2020 om 12:18
Ik krijg mijne maandelijks uitgekeerd. Het geld gaat automatisch op de spaarrekening en een deel beleggingen voor lange termijn.
Team partner. Die isolatie verdien je snel terug. Dan is het geld voor de tuin ook zo verdiend.Hamer schreef: ↑11-11-2020 21:21Ik twijfel nog tussen:
- achtertuin laten opknappen (de rest spaargeld)
- zolder laten isoleren (de rest spaargeld)
- beleggen
- hypotheekrente vooruit betalen
- aflossen op de hypotheek
Ik wil het liefst de achtertuin laten opknappen, partner wil het liefst de zolder laten isoleren en aftimmeren.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
And everything you do; Yeah, they were all yellow
zondag 22 november 2020 om 12:29
Jeetje, hebben ze geen geld om het te laten repareren? Het lijkt me dat uiteindelijk dan je hele dak gaat rotten. Hier geen lekkage, maar we willen graag zonnepanelen en er zouden er o.a. twee op de berging komen, maar de dakbedekking is eigenlijk wel aan vervanging toe, dus het is verstandiger om dat eerst te doen.
zondag 22 november 2020 om 12:49
Dit gaat ‘m waarschijnlijk wel worden. Partner kwam aan met een website waar we erg enthousiast van werden.
zondag 22 november 2020 om 12:50
Geen geld naar het schijnt.Drackie schreef: ↑22-11-2020 12:29Jeetje, hebben ze geen geld om het te laten repareren? Het lijkt me dat uiteindelijk dan je hele dak gaat rotten. Hier geen lekkage, maar we willen graag zonnepanelen en er zouden er o.a. twee op de berging komen, maar de dakbedekking is eigenlijk wel aan vervanging toe, dus het is verstandiger om dat eerst te doen.
zondag 22 november 2020 om 14:57