Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rookgordijn1 schreef:
15-11-2020 16:05
Bevallen heeft me altijd vreselijk geleken. Toen ik nog een tiener was dacht ik altijd dat het iets was wat ik nu eenmaal zou moeten doorstaan.
Totdat ik besefte dat het niet hoeft. Heerlijk besef. Ik hoef niet te bevallen. Ik hoef geen kinderen te krijgen.

Rick, die website ken ik wel. In welke regio had jij een huisje? Ik zoek nog iets voor een weekendje weg.

En ik ga dat topic over die drammende vrouw maar eens lezen, ben wel benieuwd nav de opmerking van aardbeitje hier.
wij zaten in Oudemirdum (Friesland)
redbulletje schreef:
15-11-2020 17:35
Nee, zij is nooit duidelijk geweest. Zij had moeten zeggen dat ze uiterlijk op haar 30e een kind wilde en dan had hij daar z'n conclusie uit kunnen trekken. Zij weet dat hij de komende jaren nog andere plannen heeft en dat dat nu waarschijnlijk ook nog uit gaat lopen ivm de pandemie.
Het is anders toch algemeen bekend dat vrouwen een biologische klok hebben, daar hoefde ze niet duidelijk over te zijn. Het is een kwestie van 1 en 1 bij elkaar op tellen. Ik zie niet in waarom zij de prijs moet betalen voor een pandemie.
Eigenlijk zouden mensen zich wat minder moeten laten leiden door chemie, als het om partnerkeuze aankomt en wat meer moeten kijken naar hoe je matcht op karakter, normen en levensdoelen. Daar heb je veel meer aan als je je leven samen wilt delen.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
iones schreef:
15-11-2020 17:39
Het is anders toch algemeen bekend dat vrouwen een biologische klok hebben, daar hoefde ze niet duidelijk over te zijn. Het is een kwestie van 1 en 1 bij elkaar op tellen. Ik zie niet in waarom zij de prijs moet betalen voor een pandemie.
Veel vrouwen beginnen vaak pas half in de 30 aan een kind. Nu moet die knul opeens vaart maken omdat zij de klok voelt tikken. Als ze zo bang is voor de overgang dan kan ze altijd nog eitjes laten invriezen. Dan hoeft ze niet zo te jakkeren.
Doornroosje75 schreef:
15-11-2020 17:47
Eigenlijk zouden mensen zich wat minder moeten laten leiden door chemie, als het om partnerkeuze aankomt en wat meer moeten kijken naar hoe je matcht op karakter, normen en levensdoelen. Daar heb je veel meer aan als je je leven samen wilt delen.
Mee eens. Het moet in eerste instantie op papier een goeie match zijn en dan kun je verder kijken of de chemie ook aanwezig is.
koekie1980 schreef:
15-11-2020 15:46
Oh die bevalling, dat zou ik geen ramp vinden.

En wat poep, bloed of slijm zooi tussendoor.. who cares. Dat je baby gezond ter wereld komt is dan echt het belangrijkste dus zo'n bevalling zou in nog wel aankunnen.

Die 18 jaar daarna daarentegen... :O
Nope nope nope.
Sluit me volledig aan bij de lijst van aardbei 🍓
a
Moet je gelijk geven want net in de auto op weg naar de studio besefte ik dat ik dit eindelijk weer kon doen omdat mijn zoon de leeftijd heeft bereikt dat hij zelfstandig kan thuisblijven. Vroeger was het een hoop geregel zoals een oppas en dat soort toestanden. Ik heb daar best veel stress van gehad om toch te dingen te kunnen blijven doen die ik leuk vind voor mezelf.
Doornroosje75 schreef:
15-11-2020 17:47
Chemie is heel sterk en kan alles overheersend zijn.

Maar ik weet een leuk boek voor jou: het Rosie project. Hardstikke leuk boek om te lezen. Gaat over een man met asperger die op zoek gaat naar een vrouw die aan een bepaalde vragenlijst moet voldoen om de kans van slapen van de relatie te optimaliseren. Precies zoals jij zegt.
Maar zonder dat hij het in de gaten heeft, valt hij níet op de vrouwen die voldoen, maar wordt hij verliefd op een vrouw die níet voldoet.

Soms is chemie heel slecht, dan valt een vrouw steeds op foutemannen omdat ze zich er toe aangetrokken wordt. Het is inderdaad niet verliefd worden met je verstand.
Gelukkig voor mij, komt er altijd pas chemie wanneer ik iemand eerst goed heb leren kennen. Ik val op heel goede mannen.
redbulletje schreef:
15-11-2020 17:48
Veel vrouwen beginnen vaak pas half in de 30 aan een kind. Nu moet die knul opeens vaart maken omdat zij de klok voelt tikken. Als ze zo bang is voor de overgang dan kan ze altijd nog eitjes laten invriezen. Dan hoeft ze niet zo te jakkeren.
WAt zal dat kosten? En zal hij bijdragen in die kosten? Zoals zij altijd in de zijne heeft bijgedragen?
iones schreef:
15-11-2020 17:51
Chemie is heel sterk en kan alles overheersend zijn.

Maar ik weet een leuk boek voor jou: het Rosie project. Hardstikke leuk boek om te lezen. Gaat over een man met asperger die op zoek gaat naar een vrouw die aan een bepaalde vragenlijst moet voldoen om de kans van slapen van de relatie te optimaliseren. Precies zoals jij zegt.
Maar zonder dat hij het in de gaten heeft, valt hij níet op de vrouwen die voldoen, maar wordt hij verliefd op een vrouw die níet voldoet.

Soms is chemie heel slecht, dan valt een vrouw steeds op foute mannen omdat ze zich er toe aangetrokken wordt. Het is inderdaad niet verliefd worden met je verstand.
Gelukkig voor mij, komt er altijd pas chemie wanneer ik iemand eerst goed heb leren kennen. Ik val op heel goede mannen.
Op chemie is onze hele voorplantingssysteem gebouwd. We zijn biologische wezens die doormiddel van chemie weten met welke man je, je genen door wil geven.

Op foute mannen vallen heeft weinig met chemie te maken maar eerder met het opgroeien in een destructief gezin, gebroken gezinnen, mishandeling, verwaarlozing, vernedering etc etc.
Sjaantje37 schreef:
15-11-2020 17:59
Op chemie is onze hele voorplantingssysteem gebouwd. We zijn biologische wezens die doormiddel van chemie weten met welke man je, je genen door wil geven.

Op foute mannen vallen heeft weinig met chemie te maken maar eerder met het opgroeien in een destructief gezin, gebroken gezinnen, mishandeling, verwaarlozing, vernedering etc etc.
Misschien dat ik daarom minder waarde hecht aan chemie. Ik hoef mijn genen immers niet zo nodig door te geven ;-D
Sjaantje37 schreef:
15-11-2020 17:59

Niet altijd hoor. Ik had vroeger een vriendin die uit een familie kwam met een normale vader. Maar ze kon wat behaagziek zijn, ze was mooi en kreeg veel bevestiging daarin. Wisselde het ene vriendje in na het andere.
Op goede mannen valt ze niet, alleen op klootzakken. Ik heb haar daar meer dan eens op gewezen en ze weet wel dat ik ergens gelijk heb. Soms zit het gewoon in iemands karakter of zo. Maar ze is nooit mishandeld of vernederd. Ja, één x ooit in een van haar vele relaties. Dat was toen ze met de grootste lul van allemaal ging. Ik geloof dat dit daarna nooit meer is voorgekomen.

Doornroosje75 schreef:
15-11-2020 18:03
Misschien dat ik daarom minder waarde hecht aan chemie. Ik hoef mijn genen immers niet zo nodig door te geven ;-D
Maar dit is misschien ook wel chemie. Gebrek aan voortplantingshormonen of zo. Kun je hormonen onder chemie scharen?

Uiteindelijk zijn mensen gewoon zoogdieren, niets meer of minder dan andere zoogdieren. Alleen willen ze dat niet weten. Ze willen denken dat ze overal boven staan.
iones wijzigde dit bericht op 15-11-2020 18:06
19.20% gewijzigd
iones schreef:
15-11-2020 17:11
Mijn wens of de jouwe om geen kinderen te krijgen, is niet belangrijker dan de wens van een ander om ze wél te krijgen.
Aangezien er nog een derde (of vierde etc) mens bij betrokken is: het kind dat er zo nodig komen moet, gaat het niet alleen om de wens van de 2 eventuele ouders. Of vind je het werkelijk zo'n goed idee een kind op de wereld te zetten dat door 1 van de 2 ouders ongewenst is?

Dus bij de beslissing wel of geen kind geeft wat mij betreft degene die nee zegt altijd de doorslag. Kan degene met kinderwens daar niet mee leven dan zal die een andere partner moeten zoeken die wel wil.

En ja, als vrouw die niet alleen geen kinderwens heeft maar het krijgen/hebben van een kind een regelrecht horror-scenario zou vinden kan ik me heel goed inleven in een man die (nog) geen kinderen wil en totaal niet in een vrouw die het haar partner wil opdringen. Dat wil niet zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat een vrouw een sterke kinderwens kan hebben, maar die kinderwens zou ze nooit moeten opdringen aan een ander.
bluewaterrr schreef:
15-11-2020 18:05
Aangezien er nog een derde (of vierde etc) mens bij betrokken is: het kind dat er zo nodig komen moet, gaat het niet alleen om de wens van de 2 eventuele ouders. Of vind je het werkelijk zo'n goed idee een kind op de wereld te zetten dat door 1 van de 2 ouders ongewenst is?

Dus bij de beslissing wel of geen kind geeft wat mij betreft degene die nee zegt altijd de doorslag. Kan degene met kinderwens daar niet mee leven dan zal die een andere partner moeten zoeken die wel wil.

En ja, als vrouw die niet alleen geen kinderwens heeft maar het krijgen/hebben van een kind een regelrecht horror-scenario zou vinden kan ik me heel goed inleven in een man die (nog) geen kinderen wil en totaal niet in een vrouw die het haar partner wil opdringen. Dat wil niet zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat een vrouw een sterke kinderwens kan hebben, maar die kinderwens zou ze nooit moeten opdringen aan een ander.
Je moet in een relatie in bepaalde dingen met je neus in dezelfde richting staan, vooral als het gaat om een kinderwens. Ze heeft van meet af aan haar richting aangegeven. Hij half.
Moet dat de doorslag geven voor haar? Ze kan hem beter dumpen. Ik hoop dat het huis op haar naam staat, aangezien zij altijd voor 80% van de levensonderhoud heeft voorzien.
Doornroosje75 schreef:
15-11-2020 18:03
idem, ik zoek mijn partner uit op potentieel om gigantisch veel plezier te hebben in het leven. te leeft tenslotte maar 1x en dan moet je gewoon doen wat je zelf wilt ipv het leven te leiden van iemand anders (=wat je omgeving wil of je ouders willen)

mijn genen hebben wat kleine defecten daar wil ik niemand mee opzadelen :-D
RickDalton schreef:
15-11-2020 18:14
idem, ik zoek mijn partner uit op potentieel om gigantisch veel plezier te hebben in het leven. te leeft tenslotte maar 1x en dan moet je gewoon doen wat je zelf wilt ipv het leven te leiden van iemand anders (=wat je omgeving wil of je ouders willen)

mijn genen hebben wat kleine defecten daar wil ik niemand mee opzadelen :-D
Dat laatste geldt ook voor mij. Ik ben daarom blij dat ik geen kinderwens heb. Scheelt weer een hoop sores.
iones schreef:
15-11-2020 18:09
Je moet in een relatie in bepaalde dingen met je neus in dezelfde richting staan, vooral als het gaat om een kinderwens. Ze heeft van meet af aan haar richting aangegeven. Hij half.
Moet dat de doorslag geven voor haar? Ze kan hem beter dumpen. Ik hoop dat het huis op haar naam staat, aangezien zij altijd voor 80% van de levensonderhoud heeft voorzien.
Welnee, hij heeft niks half aangegeven. Hij heeft aangegeven dat hij ooit wel kinderen wil, maar dat hij eerst allerlei andere dingen in zijn leven gedaan en beleefd wil hebben. Twee dingen heeft hij specifiek benoemd: studie afgerond en sparen voor een verre reis. En voor een man van 27 en een vrouw van 30 is het echt niet zo raar om daar nog geen exacte datum op te plakken. Zeker als een van de twee tot voor kort nog studeerde en zijn reiswensen nog niet heeft kunnen vervullen. Dat weet zij ook al jaren.

Maar ze lijken inderdaad niet goed te matchen aangezien zij allang klaar is voor huisje boompje beestje, dat reizen haar onverschillig laat en ze liever vandaag dan morgen zwanger wordt. Dan moet ze haar conclusies trekken dat een kind met deze man hoe dan ook niet zo snel gaat komen als dat zij dat wil en op zoek gaan naar een vent die wel klaar is voor kinderen. Maar ga niet hem de schuld geven dat ie 'niet duidelijk' is geweest de afgelopen jaren. Serieus, welke studerende half twintiger kan zijn partner precies vertellen wanneer hij wil gaan beginnen aan zijn eerste kind.
iones schreef:
15-11-2020 18:21
Dat laatste geldt ook voor mij. Ik ben daarom blij dat ik geen kinderwens heb. Scheelt weer een hoop sores.
ah ok, nou ik doelde niet zozeer dat ik een handicap of een erfelijke ziekte zou doorgeven maar meer op mijn soms nare karaktertrekjes en wat meer van dat soor stoornissen :)

gevleugelde uitspraak hier in het huis is dat mocht er een kind zijn geweest gekomen ik simpelweg niet het geduld heb om met een randdebiel om te gaan o_o

hahahahahaha.

..zo, iets teveel zitten nippen aan de chardonnay :mrgreen:
iones schreef:
15-11-2020 18:05
Niet altijd hoor. Ik had vroeger een vriendin die uit een familie kwam met een normale vader. Maar ze kon wat behaagziek zijn, ze was mooi en kreeg veel bevestiging daarin. Wisselde het ene vriendje in na het andere.
Op goede mannen valt ze niet, alleen op klootzakken. Ik heb haar daar meer dan eens op gewezen en ze weet wel dat ik ergens gelijk heb. Soms zit het gewoon in iemands karakter of zo. Maar ze is nooit mishandeld of vernederd. Ja, één x ooit in een van haar vele relaties. Dat was toen ze met de grootste lul van allemaal ging. Ik geloof dat dit daarna nooit meer is voorgekomen.

Maar dit is misschien ook wel chemie. Gebrek aan voortplantingshormonen of zo. Kun je hormonen onder chemie scharen?

Uiteindelijk zijn mensen gewoon zoogdieren, niets meer of minder dan andere zoogdieren. Alleen willen ze dat niet weten. Ze willen denken dat ze overal boven staan.
ja daar draait het hele lichaam op....als men dacht dat een kind krijgen vreselijk is wacht maar op de overgang...pffffff
Ik vind het trouwens van de zotte dat ik hier in het kindvrij topic mijn mening moet gaan zitten verdedigen dat ik het absoluut not done vind dat een vrouw haar partner, die nog niet aan kinderen toe is, wil pushen uitspraken te doen wanneer hij dan wel precies een kind zou willen.
Sjaantje37 schreef:
15-11-2020 18:36
ja daar draait het hele lichaam op....als men dacht dat een kind krijgen vreselijk is wacht maar op de overgang...pffffff
De laatste twee jaren menstruatie tegen de overgang, dát is pas gemeen!
RickDalton schreef:
15-11-2020 12:29
godveren? was da? :)
Schelden (godver roepen oa, vandaar godveren) als er tijden de races iets gebeurd wat me niet zint :mrgreen:

Koters in mijn buurt kan een drama zijn voor ouders die dergelijke taal niet wenselijk vinden voor de oren van kindertjes gheghe.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
bluewaterrr schreef:
Ik vind het trouwens van de zotte dat ik hier in het kindvrij topic mijn mening moet gaan zitten verdedigen dat ik het absoluut not done vind dat een vrouw haar partner, die nog niet aan kinderen toe is, wil pushen uitspraken te doen wanneer hij dan wel precies een kind zou willen.
Vind je? Ik vind dat we het ook in dit topic oneens met elkaar mogen zijn. Ook over de keuzes van (wens)ouders.
Skadí schreef:
14-11-2020 22:17
Naast al die redenen aardbei35 lijkt een bevalling mij ook echt vreselijk :pukey: In sommige gevallen traumatisch zelfs. Ik hoor soms van die verhalen van vrouwen die zonder pijnbestrijding willen bevallen en dan denk ik WAAROM?!?!
Mijn beste vriendin verloor 7 liter bloed tijdens de bevalling, wtf O_O
Na wat zakken donorbloed kwam het goed gelukkig, maar mij mooi niet gezien!
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
bluewaterrr schreef:
Eens! Ook met jouw vorige post!
bluewaterrr schreef:
Ik ben ook een kindervrije en ik doe ook mee in het kindvrij topic. Maar ik vind niet dat dit inhoudt dat we ons qua inlevingsvermogen slechts moeten beperken tot ons eigen uitgangspunt.
Ik erger me gewoon aan het feit dat vrouwen zo vaak de lul zijn op deze wereld. Zo zie ik het.
Vrouwen worden gruwelijk op hun kop gezeten door de natuur, door kinderen krijgen en zo niet, dan zitten ze nog vast aan die klote menstruatie en de overgang, het feit dat ze fysiek minder sterk zijn en daarvoor een hele hoge prijs moeten betalen.
En dan nog dat bepaalde dingen die belangrijk voor ze zijn ze gewoon maar afgenomen moet kunnen worden en daarvoor geen begrip voor hoeven te verwachten. Het begrip gaat altijd naar het mannetje. Dat arme mannetje dat op de kop wordt gezeten door dat rotwijf. Want vrouwen zijn altijd maar rotwijven. Dit is gewoon zo'n uitwas daarvan.

Als de vrouw degene is die geen kinderen wil, ben ik de eerste die achter haar schaart, want zij is degene die alles moet ondergaan en er voor 80% voor opdraait.
Maar als een man eerst wel aangeeft ooit kinderen te willen en daarna zich terugtrekt "nee nu nog niet, pas als het voor jou te laat is", dan vind ik hem een grote ZAK.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven