Ben ik nou een zeikerd?

01-12-2020 23:50 521 berichten
Het volgende is gaande... Eigenlijk vind ik het bizar dat ik er een topic over aan maak, maar toch zit ik er schijnbaar mee en ik wil weten of ik onredelijk ben of niet.
Ik koop voor mezelf dure verzorgingsproducten waaronder ook douche gel. Het is echt “mijn momentje” als ik onder de douche sta en ik ben dan ook zuinig met mijn spullen. Nu heb ik sinds een week nieuwe douche gel waar mijn man schijnbaar ook verkocht aan is. Deze douche gel kost €25 per 500 ML. Ik zelf zou er zeker een half jaar mee doen, maar nu mijn man er ook mee sopt is er al 100 ML uit de fles. Ik heb al aangegeven dat hij minder moet gebruiken en liever zelfs helemaal niet, maar voor zijn doen gebruikt hij al heel weinig.
Ik baal er gewoon van, ik gun mezelf al niet zoveel “chill momentjes” en als ik dan eenmaal iets heb wordt het voor mijn neus opgebruikt :purple:
Stel ik me aan of heb ik een punt?
retrostar schreef:
02-12-2020 08:39
Ik kom niet aan andermans spullen tenzij de ander duidelijk zegt dat ik die ook mag gebruiken. Ik zou er nieteens om vragen.

Juist als je met iemand samenleeft ben je voorzichtig totdat die ander nadrukkelijk zegt dat dat niet hoeft.

Maar eigenlijk is het best makkelijk want de ander gaat dan automatisch hetzelfde doen en zo weet je dat je privéspulletjes altijd op dezelfde plek blijven liggen.
Wat in mijn huis ligt gebruik ik gewoon, en zij hetzelfde.
Zeker als het gewoon in de badkamer/keuken/koelkast staat. Wat is er gebeurd met samen zullen we alles delen? Ik zou geen relatie willen waarbij je op je vingers getikt wordt als je gewoon gebruikt wat voor handen is met als reden dat jij dat niet hebt gekocht en er dus met je fikken vanaf moet blijven. Of een waarin je tikkies naar elkaar gaat sturen om iets achterlijks als douchegel. Moet hij dan ook een tilkie sturen als hij iets voor haar heeft gedaan of gekocht?
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
02-12-2020 08:44
Ja hij kan ook zelf zijn kerstdiner halen bij de ah.
Of stuur een Tikkie voor de bezorging en bereiding. :hihi:
Ik zou dan heel dwars van worden.
Lekker thuisbezorgd bestellen voor 1 persoon en alleen zitten eten.
MrsDuck schreef:
02-12-2020 08:47
Of stuur een Tikkie voor de bezorging en bereiding. :hihi:
Zo vlak voor het eten. Met de boodschappenbon
Wat een enorm kinderachtig onvolwassen gezeik.
*2020* schreef:
02-12-2020 08:44
Ja hij kan ook zelf zijn kerstdiner halen bij de ah.
Nee hoor, is ook geen vergelijk.
Als ik iets voor mezelf zou kopen om mezelf te verwennen zoals wat TO heeft gedaan, dan blijft mijn vriend daar gewoon af. Net als ik bij hem zou doen.
eva-luna schreef:
02-12-2020 08:51
Als ik iets voor mezelf zou kopen om mezelf te verwennen zoals wat TO heeft gedaan, dan blijft mijn vriend daar gewoon af. Net als ik bij hem zou doen.
Dan ga jij ruzie maken over een douchegel.
Ik begrijp nu waarom relaties zo kort duren.
Laat hem gewoon een nieuwe kopen als deze op is.
Ja ik vind je best wel een zeikerd. Waarom mag jij wel een douche gel van 25 euro gebruiken en hij niet? Koop het gewoon van de gezamenlijke rekening en laat hem. Als ik jouw vriend was had ik je echt uitgelachen en je 50 euro gegeven. Zo en nu niet meer zeiken. En dat gezeur over het enige wat je jezelf gunt enzo... sja dan moet je jezelf meer gunnen. Daar kan je man niks aan doen. Dat opofferingsgedrag en zielig gedoe...

Het.is.zeep. Echt het is dit hele topic niet waard.
Ze hebben afgesproken dat ze hun financiën gescheiden houden, ze maken gezamenlijk geld over voor boodschappen en verzorgingsproducten zijn voor eigen rekening. Als zij dus van haar eigen geld dure douchegel koopt moet ie daar vanaf blijven en zelf zijn douchegel kopen. Dat hoeft zij niet voor hem te doen(tenzij hij het haar terug betaald uiteraard).

Mijn ding is het zeker niet, maar als je zaken zo krampachtig gescheiden wilt houden moet je je daar dan ook aan houden
rosanna08 schreef:
02-12-2020 08:09
mijn hemel wat een denigrerende onzin lees ik hier over mannen....
Ja echt... dar hij hersenen simpeler zijn enzo. Da's echt bullshit en gewoon onzin en discriminatie.
Ik vraag thuis best vaak of partner nog iets nodig heeft of wil als ik boodschappen bestel.

Als iemand dan echt niets hoeft en daarna mijn koolhydraatarme repen of mijn noten en fruit gaat zitten opeten, word ik ook pislink. :-D :-D

Net als dat ik het niet tof vind als mijn puber mijn enige maar dure parfum rondspuit.

Met een douchegel is het wat mij betreft gemakkelijk, degene die het meest gebruikt gaat het maar halen/bestellen en betalen dan.
Hier gaan verzorgingsproducten gewoon van de gezamenlijke rekening, behalve parfums, maar die geven we elkaar meestal cadeau.
Ik gebruik ook duurdere producten maar kom op, dat compenseert elkaar wel weer. En ik koop gerust van de gezamenlijke rekening een duurder productje voor mezelf om daar wat extra van te genieten (voor zover ik douchen genieten vindt). Omgekeerd koopt man vaker een hartige snack voor zichzelf zoals een zak chips. Kortom, het compenseert elkaar wel weer.

Dingen die we expliciet gekregen hebben worden niet zomaar van elkaar gepakt, zoals laatst toen ik een doos brownies had gekregen die ik totaal niet lekker vindt. Dan nog vraagt man of hij er een mag.

Hij gebruikt tegenwoordig ook mijn gezichtsscrub, ik vind het alleen maar slim want zijn huid ziet er wat beter uit nu.

Wij hebben ook gescheiden financiën, maar dat wil niet zeggen dat er niet gedeeld wordt.
abracadabra schreef:
02-12-2020 08:59
Ja echt... dar hij hersenen simpeler zijn enzo. Da's echt bullshit en gewoon onzin en discriminatie.
Ja, belachelijk natuurlijk. Maar dat soort mannen EN vrouwen / mensen spelen het zelf zo, komt hen blijkbaar toch heel goed uit.
Moeten ze zich maar eens normaal gaan gedragen.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 02-12-2020 10:11
4.82% gewijzigd
retrostar schreef:
02-12-2020 08:26
Ik vind het vreselijk onattent van je vriend; je blijft van andermans spullen af; zeker dit soort dingen. Ik vind het vrij respectloos.
Respectloos nog wel... Het is zeep... sjonge jonge
Het wordt hier kinderachtig gevonden, maar ik doe het ook.
Mijn eigen douchegel meenemen naar de douche en na gebruik weer in het kastje op mijn slaapkamer zetten.

Man en pubers maken niet uit waar ze mee douchen. Ze pakken wat er staat en gebruiken grote hoeveelheden. (zij douchen met een doucheschuim van 1,19) :biggrin:
Ik (man) vind je niet onredelijk. Hier in huis dezelfde situatie. Ik gun mijn vrouw haar momentje en spulletjes.
Deurmat1 schreef:
01-12-2020 23:50
Het volgende is gaande... Eigenlijk vind ik het bizar dat ik er een topic over aan maak, maar toch zit ik er schijnbaar mee en ik wil weten of ik onredelijk ben of niet.
Ik koop voor mezelf dure verzorgingsproducten waaronder ook douche gel. Het is echt “mijn momentje” als ik onder de douche sta en ik ben dan ook zuinig met mijn spullen. Nu heb ik sinds een week nieuwe douche gel waar mijn man schijnbaar ook verkocht aan is. Deze douche gel kost €25 per 500 ML. Ik zelf zou er zeker een half jaar mee doen, maar nu mijn man er ook mee sopt is er al 100 ML uit de fles. Ik heb al aangegeven dat hij minder moet gebruiken en liever zelfs helemaal niet, maar voor zijn doen gebruikt hij al heel weinig.
Ik baal er gewoon van, ik gun mezelf al niet zoveel “chill momentjes” en als ik dan eenmaal iets heb wordt het voor mijn neus opgebruikt :purple:
Stel ik me aan of heb ik een punt?
abracadabra schreef:
02-12-2020 09:01
Respectloos nog wel... Het is zeep... sjonge jonge
Het gaat niet om de zeep.
LaFleurNoire schreef:
02-12-2020 08:57
Ze hebben afgesproken dat ze hun financiën gescheiden houden, ze maken gezamenlijk geld over voor boodschappen en verzorgingsproducten zijn voor eigen rekening. Als zij dus van haar eigen geld dure douchegel koopt moet ie daar vanaf blijven en zelf zijn douchegel kopen. Dat hoeft zij niet voor hem te doen(tenzij hij het haar terug betaald uiteraard).

Mijn ding is het zeker niet, maar als je zaken zo krampachtig gescheiden wilt houden moet je je daar dan ook aan houden
Niet meer dus, als hij er ook gebruik van maakt. Dat lijkt me simpel. Als hij vindt dat zij die douchegel volledig uit eigen zak moet betalen maar dat hij het wel mag gebruiken dan klopt er iets niet helemaal in zijn denkwijze. Ik zou die douchegel dan voortaan gewoon van de boodschappenpot bestellen. Als hij daar iets op tegen heeft moet hij het dus ook niet gebruiken, want dan ziet hij het niet als gezamenlijk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
eva-luna schreef:
02-12-2020 08:51
Als ik iets voor mezelf koop om mezelf te verwennen en mijn vriend vind dat ook lekker dan gun ik het hem ook.

Ik koop heel vaak chips enzo terwijl ik het zelf zelden eet. Soms haal ik wel iets wat ik zelf lekker vind en als mijn vriend of een van onze kinderen dat dan opeet dan is dat pech voor mij. Had ik het eerder op moeten eten. Overigens zou mijn vriend dan desnoods naar de avondwinkel rijden als ik ineens ergens trek in trek in krijg. En voor het geld hoef ik het al helemaal niet te doen want mikn vriend doet nooit moeilijk over geld.

Ik krijg soms voor kerst ook zo een rituals pakket. Mijj dochter vind dat eigelijk nog lekkerder dan ik. Ik gebruik dat gewoon voor ons samen dan.
Wat een prachtig topic-onderwerp! :high5:

As we speak heb ik een Bon Bon Bloc op een verstopplek liggen, zodat mijn man en kinderen er niet van (w)eten. :hihi: ALL MINE! :mrgreen:

En niet eens gescheiden financiën hier.
LaFleurNoire schreef:
02-12-2020 09:04
Het gaat niet om de zeep.
Ach jee... er zit meer achter dan zeep. Nou bespreek dat dan en doe niet moeilijk over de zeep. Moeilijk gedoe. Ik vind dit echt gewoon zeiken om het zeiken.
Bedankt voor jullie reacties, de meningen lopen er uit een zo te zien.
Het gaat om “Snow Fairy” van Lush. Het is een special edition die alleen rond Kerst te koop is. Je moet er van houden, het is een erg zoete snoep geur (bubblegum).
Dat van de gescheiden financiën is zo gegroeid maar ik zou het ook niet anders willen. Overigens is het niet dat ik niet maandelijks een pot kan halen, maar ik vind het gewoon zonde en onnodig. Als hij na 5x al zijn 250 ml potje leeg heeft geknepen vind ik het ook super zonde maar ik probeer daar niet meer naar te kijken want hij blijft het toch wel doen. Maar dat hij het dan wel met mijn spullen doet... Huilen :cry:
Overigens deelt hij het eten op zijn bord niet. Prima, dan ga ik daar ook niet in zitten prikken. (Hou ik zelf ook niet van dus dat scheelt)
Susan schreef:
02-12-2020 09:07
Niet meer dus, als hij er ook gebruik van maakt. Dat lijkt me simpel. Als hij vindt dat zij die douchegel volledig uit eigen zak moet betalen maar dat hij het wel mag gebruiken dan klopt er iets niet helemaal in zijn denkwijze. Ik zou die douchegel dan voortaan gewoon van de boodschappenpot bestellen. Als hij daar iets op tegen heeft moet hij het dus ook niet gebruiken, want dan ziet hij het niet als gezamenlijk.
Inderdaad.
Deurmat1 schreef:
02-12-2020 09:09
Bedankt voor jullie reacties, de meningen lopen er uit een zo te zien.
Het gaat om “Snow Fairy” van Lush. Het is een special edition die alleen rond Kerst te koop is. Je moet er van houden, het is een erg zoete snoep geur (bubblegum).
Dat van de gescheiden financiën is zo gegroeid maar ik zou het ook niet anders willen. Overigens is het niet dat ik niet maandelijks een pot kan halen, maar ik vind het gewoon zonde en onnodig. Als hij na 5x al zijn 250 ml potje leeg heeft geknepen vind ik het ook super zonde maar ik probeer daar niet meer naar te kijken want hij blijft het toch wel doen. Maar dat hij het dan wel met mijn spullen doet... Huilen :cry:
Overigens deelt hij het eten op zijn bord niet. Prima, dan ga ik daar ook niet in zitten prikken. (Hou ik zelf ook niet van dus dat scheelt)
Ik zou dan van de gezamenlijke rekening nog één zo'n pot halen, zeggen dat hij de rest van de huidige verpakking mag hebben, aangezien hij daar het grootste deel al van gebruikt heeft, en dat je die nieuwe voor jezelf houdt. Of desnoods koop je er nog voor ieder eentje (ook van de gezamenlijke rekening dus), voor als deze leeg is, gewoon speciaal voor de feestdagen, en dan ook met de afspraak dat hij van jouw verpakking afblijft.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven