Ben ik nou een zeikerd?

01-12-2020 23:50 521 berichten
Het volgende is gaande... Eigenlijk vind ik het bizar dat ik er een topic over aan maak, maar toch zit ik er schijnbaar mee en ik wil weten of ik onredelijk ben of niet.
Ik koop voor mezelf dure verzorgingsproducten waaronder ook douche gel. Het is echt “mijn momentje” als ik onder de douche sta en ik ben dan ook zuinig met mijn spullen. Nu heb ik sinds een week nieuwe douche gel waar mijn man schijnbaar ook verkocht aan is. Deze douche gel kost €25 per 500 ML. Ik zelf zou er zeker een half jaar mee doen, maar nu mijn man er ook mee sopt is er al 100 ML uit de fles. Ik heb al aangegeven dat hij minder moet gebruiken en liever zelfs helemaal niet, maar voor zijn doen gebruikt hij al heel weinig.
Ik baal er gewoon van, ik gun mezelf al niet zoveel “chill momentjes” en als ik dan eenmaal iets heb wordt het voor mijn neus opgebruikt :purple:
Stel ik me aan of heb ik een punt?
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
03-12-2020 11:56
Ik hou het gewoon bij mijn eigen opvattingen. En anderen doen hun ding. Ik zei alleen maar dat ik het eens was met dat ik 1 croissant p.p. ook karig vindt. Ja, dat is nu eenmaal zo.
Tsja, en ìk zei dat het prima is dat jij dat ongastvrij vindt. Een mening, is een mening. Je liet het echter niet bij jouw mening, maar probeerde te bewijzen dat je met jouw mening gelijk had door te vertellen dat je ontzettend bereisd bent en dat men zich overal buiten Nederland dood zou schamen om maar zes luxe broodjes naast het gewone brood te serveren. En dat klopt gewoon niet. Zéker niet omdat het om een mee-etende partner ging. Dàt is waar ik op reageer. Hou het dan gewoon bij je mening.
Apollos_Belt schreef:
03-12-2020 12:42
Dus eigenlijk zeg je, dat je niet als deurmat behandeld wil worden?
Ik zou dan beginnen met een andere nick ;)

Ik vind dat zelfs in een huwelijk gg, er dingen mogen zijn, duur of niet duur, die alleen voor een partner zijn.
Ha, ja, grappig dat je daar over begint want in eerste instantie toen ik mijn account aanmaakte (denk een half jaar geleden) voelde ik me ook een flinke deurmat. Daarom ook de Nick.

Ik kan jullie wel vertellen dat we zojuist flinke gesprekken hebben gehad.
Deurmat1 schreef:
03-12-2020 14:07
Ha, ja, grappig dat je daar over begint want in eerste instantie toen ik mijn account aanmaakte (denk een half jaar geleden) voelde ik me ook een flinke deurmat. Daarom ook de Nick.

en wat gaan jullie nu anders doen?
Gaat hij aan de Axe??
Deurmat1 schreef:
03-12-2020 14:07

Fijn. Wat zei je vriend over het (veelvuldige) gebruik van jouw favoriete geur? Reageerde hij wel coulant of verzuchtte ie alleen maar: "het stáát daar nou eenmaal, ik gebruik hoeveel ik wil, doe niet zo irritant!"
Dure spulletjes niet in de douche bewaren. Alles achter grot en grendel hier, ik deel geen YSL of Lancome.
DS1971 schreef:
03-12-2020 11:55
Ik heb duidelijk een andere opvatting van gastvrijheid. Ik zou niet eens een broodmaaltijd serveren met de lunch als ik gasten heb.
Jezus zeg, je bent best een drammer, ik zou je niet eens uitnodigen voor de lunch.
Koop een goedkope gel voor hem die hij superlekker vind..en doe net of die heel duur is en dat ie wel zuinig moet doen ermee ;-D

oh ja
JA je bent wel een zeikerd. Koop het dan niet als je het zonde vindt.
tomcat schreef:
03-12-2020 14:40
Koop een goedkope gel voor hem die hij superlekker vind..en doe net of die heel duur is en dat ie wel zuinig moet doen ermee ;-D

oh ja
JA je bent wel een zeikerd. Koop het dan niet als je het zonde vindt.
Wat een raar argument. Dus je mag niet iets kopen waar je vervolgens zuinig mee om wil springen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
petra123456 schreef:
03-12-2020 12:24
Gewoon die douchegel niet in de douche bewaren. Of je koopt het van de gezamenlijke rekening.

Ik heb me hier erbij neergelegd dat alles wat eetbaar is verdwijnt. Laatste voorbeeld ik had chocolade gekocht voor een recept. Die chocolade in de kelderkast gelegd (niet in de la met snoep,koek en chips). 3 uur later wil ik de boel bij elkaar pakken en.. weg chocola.
Eten dat ik later in de week nodig heb dat geen gewoon spul is (hij eet nou nooit een volkoren brood in 1 keer op als extraatje) bewaar ik op mijn hobbykamer in een mand met een deken erbovenop.
Hahaha... heel herkenbaar. Deurmat: wees blij dat het alleen je man is. Hier verdwijnt niet alleen de douchegel, ook al het eten, mijn sokken en mn t shirts. Kwestie van maanden voordat oudste zelfde schoenmaat heeft als ik. Dan is het hek helemaal van de dam ben ik bang 🤣
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
DS1971 schreef:
03-12-2020 08:03
Vind ik nog steeds karig.

En een feestmaal met brood/croissants? Dat is toch per definitie geen feestmaal? Er is bezoek, dan zorg je dat mensen een beetje keuze hebben. Van jezelf weet je doorgaans wel wat je wil, daar kun je redelijk op afstemmen.
Ik heb veel gereisd en ook in andere landen gewoond, maar dit valt echt reuze mee hoor.

Voor de rest is het ook nogal een verschil of iemand echt een gast is, of heel regelmatig over de vloer komt en gewoon een hapje mee-eet. Die laatste situatie komt juist in het buitenland heel veel voor en dan wordt er echt niet superspeciaal uitgepakt hoor op een gewone woensdagmiddag.

Brood is wel echt een Nederlands ding, maar ik vind dat niet per se inferieur. Het is gewoon ok, niets meer niets minder.
Susan schreef:
03-12-2020 14:44
Wat een raar argument. Dus je mag niet iets kopen waar je vervolgens zuinig mee om wil springen?
als je de douchegel te duur vind om te gebruiken moet je het niet kopen, als je het te snel op vind gaan moet je meer kopen..en dan zeg je tegen je vriend hoeveel je aan douchegel uitgeeft en als hij dat niet erg vind, prima toch.. neem aan dat het uit de gemeenschappelijk pot wordt gekocht.
tomcat schreef:
03-12-2020 15:02
als je de douchegel te duur vind om te gebruiken moet je het niet kopen, als je het te snel op vind gaan moet je meer kopen..en dan zeg je tegen je vriend hoeveel je aan douchegel uitgeeft en als hij dat niet erg vind, prima toch.. neem aan dat het uit de gemeenschappelijk pot wordt gekocht.
Nou dit inderdaad, als partner het zo lekker vind dan mag hij volgende keer mee betalen. En dan genieten ze beide van het bijzondere geurtje. Win-win

Maar ik vind het raar om iets in de douche neer te zetten dat niet gebruikt mag worden. Bewaar het dan in je toilettas ofzo.
tomcat schreef:
Nee, dat wordt het niet, daar gaat het al het halve topic over. Persoonlijke verzorgingsmiddelen kopen ze van hun eigen geld.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
lilalinda schreef:
03-12-2020 12:03
ik ook

maar in geval van TO, begon haar man met een strikte scheiding van zaken
Dan krijg je dus, dit soort gedoe
Eens.
lilalinda schreef:
03-12-2020 12:04
maar het maakt je een goede gast, als je je gastvrouw/heer niet laat merken, dat jij het zelf anders zou doen
Ook eens.
Sjulia schreef:
03-12-2020 14:38
Dure spulletjes niet in de douche bewaren. Alles achter grot en grendel hier, ik deel geen YSL of Lancome.
Dat zijn geen halve maatregelen!
eva-luna schreef:
Jezus zeg, je bent best een drammer, ik zou je niet eens uitnodigen voor de lunch.
Gelukkig maar.
Deurmat1 schreef:
03-12-2020 10:26
Ik begrijp inderdaad wat je zegt hoor. Hij kan ook dominant zijn, heb zelfs gedacht aan narcist maar dat is hij niet. Ik was alleen op dat moment blij dat ik uit huis was en omdat ik niet zo snel op geef toch bij hem gebleven. En eigenlijk wordt het alleen maar beter, ik merk heel erg dat hij groeit als mens. Maar hij mist ergens empathie wat hem dus wel emotioneel stabiel maakt. En ik heb teveel empathie en ben emotioneel dus wat dat betreft vullen we elkaar mooi aan. Hij maakt mij sterker en ik laat hem andere kanten zien. Is dat een hele goede basis voor een relatie, sja misschien niet. Ik pas me te makkelijk aan naar mensen en dat is zeker met iemand die precies weet wat hij wil niet altijd goed. Maar we communiceren -tegenwoordig- prima, vooral hij groeit erg in zijn communicatieve vaardigheden. Ik merk wel dat ik een bepaalde afstand tot hem bewaar omdat hij me echt kan kwetsen met woorden. Maar ja dat is eigenlijk voor andere mensen ook makkelijk dus ik heb voor iedereen een muur. Goh, dit topic opent me toch weer een beetje de ogen. Maar dit is natuurlijk alles vanuit mijn kant beschreven want ik zal ook vaak genoeg een onredelijke tr*t zijn. Niemand is perfect.

Ik vind het wel grappig dat er nog een hele discussie over een croissant gaande is :hihi:

Dat het beter gaat, betekent niet direct dat de relatie goed is. Dat jij een bepaalde afstand tot hem bewaart, vind ik wel bijzonder. Juist binnen een goede relatie zou dat niet nodig hoeven zijn. Pas op dat je niet blijft omdat het beter gaat dan eerst, of omdat je al zoveel hebt geinvesteerd. Blijf omdat je echt gelukkig bent in de relatie en je met deze man heel graag oud wilt worden. En ga dan zorgen dat jullie financiele ongelijkheid ook aangepakt wordt. Want "wie betaalt, bepaalt" heeft mijn man echt nog nooit gezegd. Ook niet in de periode dat hij met zijn baan mij als student onderhield.
tomcat schreef:
Die douchegel gaat er per handje in een douchebeurt door.. dat is wat er mis is. Dat er niet zuinig met andermans spul wordt gedaan. En nee dat werd niet gekocht van de gezamenlijke rekening.
Beetje alsof jij een cadeaubon hebt gekregen, je hebt uitgezocht wat je wil en je partner trekt die cadeaubon even leeg terwijl jij op je werk zit te wachten tot je thuis kunt bestellen.

Hier ging een flesje (eucalyptus, nogal uniseks) van 200ml 5 maanden mee. Met 2 volwassenen die totaal 8 of 9 keer douchen in een week (niet elke dag, droge huid). Dat flesje kiept haar partner in 2 weken leeg in zijn eentje.. wij deden niet eens zuinig. Gewoon genoeg is genoeg.
Sjulia schreef:
Doe je dat dan met alle dingen waarvan je niet wil dat anderen ze zonder jouw toestemming gebruiken? Je autosleutel, telefoon, bankpas, fiets het boek dat je leest, de speciaalbiertjes die je cadeau hebt gekregen? Het lijkt me logischer om af te spreken dat sommige dingen niet voor algemeen gebruik zijn en dat je spullen die om een of andere reden exclusief van een ander zijn, niet zonder toestemming gebruikt.
Deurmat1 schreef:
03-12-2020 10:26
Ik begrijp inderdaad wat je zegt hoor. Hij kan ook dominant zijn, heb zelfs gedacht aan narcist maar dat is hij niet. Ik was alleen op dat moment blij dat ik uit huis was en omdat ik niet zo snel op geef toch bij hem gebleven. En eigenlijk wordt het alleen maar beter, ik merk heel erg dat hij groeit als mens. Maar hij mist ergens empathie wat hem dus wel emotioneel stabiel maakt. En ik heb teveel empathie en ben emotioneel dus wat dat betreft vullen we elkaar mooi aan. Hij maakt mij sterker en ik laat hem andere kanten zien. Is dat een hele goede basis voor een relatie, sja misschien niet. Ik pas me te makkelijk aan naar mensen en dat is zeker met iemand die precies weet wat hij wil niet altijd goed. Maar we communiceren -tegenwoordig- prima, vooral hij groeit erg in zijn communicatieve vaardigheden. Ik merk wel dat ik een bepaalde afstand tot hem bewaar omdat hij me echt kan kwetsen met woorden. Maar ja dat is eigenlijk voor andere mensen ook makkelijk dus ik heb voor iedereen een muur. Goh, dit topic opent me toch weer een beetje de ogen. Maar dit is natuurlijk alles vanuit mijn kant beschreven want ik zal ook vaak genoeg een onredelijke tr*t zijn. Niemand is perfect.

Ik vind het wel grappig dat er nog een hele discussie over een croissant gaande is :hihi:
Wow. Je zit er al diep in. Jouw probleem is niet de douchegel.
Nice topic. Herken me wel in een aantal reacties. Ik zat me af te vragen hoe dat bij ons gaat. Ik heb heerlijk gezegd alleen shampoo en cremespoeling en mijn vriend kan gebruiken wat ie wil.

Als ik rituals als een cadeautje heb gekregen, zou hij er niet zo snel aan zitten. Maar dan nog mag dat wel. Zou er geen probleem mee hebben. En waarom heb ik er geen probleem mee? Omdat hij niet inhalig is.

Laatst had ik een keer een zak bolletjes gekocht. En kwam thuis van mn werk en had toen zin in een bolletje met kaas, als tosti. Echt op verheugd. Kom ik thuis, heeft ie alle bolletjes meegenomen als lunch naar werk. Toen vond ik dat wel ff kut, maar dat komt meer omdat ik me er op verheugd had. Hij zei sorry en dan is alles ook weer goed.

Mn vriend houdt van red bull en koopt dat ook van zn eigen geld. Omdat ik het eigenlijk nooit neem. Maar als ik er eens zin in 1 heb, dan vraag ik hem wel. Ik weet dat het antwoord ja is, maar het voelt gewoon lullig.

Net als met broertje en zus op Playstation. Ik snap wel dat je het vraagt. Is de ander ff op de hoogte.. Geen verrassingen.

Conclusie, ik denk dat het een soort dynamiek is en iets dat je hebt aangewend met je partner en het beste is als dat bij jullie past.

Deurmat, het komt misschien ook omdat je zelf niet zo bent.
tomcat schreef:
Nah, misschien niet zomaar iets aannemen, maar even lezen.

Assumption is the mother of all fuck ups.
En nu TO?
Dit gaat niet om douchegel maar om eigenheid en een stukje voor jezelf mogen en kunnen hebben. Je houdt in mijn ogen zodra je een relatie hebt niet op met een individu zijn. Waarom zou je ineens zelf niet meer bestaan en geen eigendommen meer voor jezelf mogen hebben die je notabene van je eigen geld koopt omdat je een relatie hebt? Ik zou dat als heel benauwend en beklemmend ervaren wanneer iemand steeds over mijn grenzen banjert. En ik denk (niet alles gelezen) dat dit bij TO vaker gebeurt dan alleen met die douchegel. En dan ben je geen zeikerd want het probleem zit dieper. Je mag wat te zeggen hebben over je eigen spullen zonder dat een ander het notabene zonder te vragen opmaakt /opeet whatever. Je gaat niet op in een bijnenkorf met een collectief bewustzijn zodra je een partner hebt en/of kinderen. Ik zou nooit het sint maarten snoep zonder te vragen opeten van mijn dochter. Ik verwacht dat zij andersom dus ook vraagt als ze iets van mij dreigt te willen opeten. En ik deel dingen graag. Maar ik hou er niet van als iemand maar klakkeloos neemt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven