Ben ik nou een zeikerd?

dinsdag 1 december 2020 om 23:50
Het volgende is gaande... Eigenlijk vind ik het bizar dat ik er een topic over aan maak, maar toch zit ik er schijnbaar mee en ik wil weten of ik onredelijk ben of niet.
Ik koop voor mezelf dure verzorgingsproducten waaronder ook douche gel. Het is echt “mijn momentje” als ik onder de douche sta en ik ben dan ook zuinig met mijn spullen. Nu heb ik sinds een week nieuwe douche gel waar mijn man schijnbaar ook verkocht aan is. Deze douche gel kost €25 per 500 ML. Ik zelf zou er zeker een half jaar mee doen, maar nu mijn man er ook mee sopt is er al 100 ML uit de fles. Ik heb al aangegeven dat hij minder moet gebruiken en liever zelfs helemaal niet, maar voor zijn doen gebruikt hij al heel weinig.
Ik baal er gewoon van, ik gun mezelf al niet zoveel “chill momentjes” en als ik dan eenmaal iets heb wordt het voor mijn neus opgebruikt
Stel ik me aan of heb ik een punt?
Ik koop voor mezelf dure verzorgingsproducten waaronder ook douche gel. Het is echt “mijn momentje” als ik onder de douche sta en ik ben dan ook zuinig met mijn spullen. Nu heb ik sinds een week nieuwe douche gel waar mijn man schijnbaar ook verkocht aan is. Deze douche gel kost €25 per 500 ML. Ik zelf zou er zeker een half jaar mee doen, maar nu mijn man er ook mee sopt is er al 100 ML uit de fles. Ik heb al aangegeven dat hij minder moet gebruiken en liever zelfs helemaal niet, maar voor zijn doen gebruikt hij al heel weinig.
Ik baal er gewoon van, ik gun mezelf al niet zoveel “chill momentjes” en als ik dan eenmaal iets heb wordt het voor mijn neus opgebruikt

Stel ik me aan of heb ik een punt?
vrijdag 4 december 2020 om 19:59
Hij zegt dit om jou emotioneel te bevredigen.
Hij speelt met woorden die jou genoeg voldoening geven zodat jij je weer eventjes geliefd en gewaardeerd voelt.
"ach zie je nou wel, hij houdt zo innig van mij, hij zegt zo mooi".
Jij moet natuurlijk blij zijn met zo'n geweldige man.
Hij weet niet hoe het gaat tussen andere stellen achter gesloten deuren, maar jij moet maar geloven dat je het goed hebt hoor. Neem het maar aan van hem.
Je neemt heel veel aan van hem, En vervolgens zeg je dat je zelf ook niet heilig bent.
Ik vind het een manipulatief hersenspoel vleugje hebben. Een sterk vleugje. Het riekt er eigenlijk naar.
Relatietherapie maar hopelijk ook een wake-up call voor jou.
universeinmotion wijzigde dit bericht op 04-12-2020 20:51
3.49% gewijzigd
zaterdag 5 december 2020 om 01:25
Ik vind je niet empathisch klinken, maar als iemand die niet voor zichzelf op kan komen. Dat zijn toch echt 2 verschillende dingen. Ik denk ook dat je forumnaam goed gekozen is.
zaterdag 5 december 2020 om 01:27
Deurmat1 schreef: ↑04-12-2020 13:14Bedankt voor alle input. Dat ik minder kleinzerig moet zijn begrijp ik ook. En dat is in sommige situaties ook zo. Maar ook as hij over grenzen heen gaat? Hij zei over de grap waarvan ik aangaf het niet leuk te vinden: ja ff heel lullig maar het is een grap die ik morgen weer zou kunnen maken. Ik heb er op dat moment niks over gezegd maar achteraf denk ik; je vind dus je eigen lolletje belangrijker dan mijn gevoelens?
Verrassend.

zaterdag 5 december 2020 om 08:55
Dus omdat het 2 verschillende dingen zijn kan ik het niet allebei zijn? Wat is het probleem?
Als je dan kritiek hebt doe het dan constructief dat ik er wat mee kan. Blèren dat dit en dat niet klopt kan ik niks mee.
Maar de waardevolste adviezen heb ik toch al gehad en daar ben ik die mensen zeer dankbaar voor.
Het heeft tijd nodig maar het komt goed, uiteindelijk hou ik super veel van mijn man en we hebben het super goed. Ik heb even wat dingen “uitgeprobeerd” en hij staat er/laat me in mijn waarde. Het is niet dat hij me de hele dag door naar beneden haalt, totaal niet zelfs. Bij hem voel ik me de mooiste vrouw op aarde. Ik denk dat hij het soms wel makkelijk vind om dingen zo te draaien dat hij zijn zin krijgt. En hij beseft dan niet wat dat met mij doet. Dus aan mij de taak daar wat mee te doen en dat duidelijk te maken.
Als je dan kritiek hebt doe het dan constructief dat ik er wat mee kan. Blèren dat dit en dat niet klopt kan ik niks mee.
Maar de waardevolste adviezen heb ik toch al gehad en daar ben ik die mensen zeer dankbaar voor.
Het heeft tijd nodig maar het komt goed, uiteindelijk hou ik super veel van mijn man en we hebben het super goed. Ik heb even wat dingen “uitgeprobeerd” en hij staat er/laat me in mijn waarde. Het is niet dat hij me de hele dag door naar beneden haalt, totaal niet zelfs. Bij hem voel ik me de mooiste vrouw op aarde. Ik denk dat hij het soms wel makkelijk vind om dingen zo te draaien dat hij zijn zin krijgt. En hij beseft dan niet wat dat met mij doet. Dus aan mij de taak daar wat mee te doen en dat duidelijk te maken.
zaterdag 5 december 2020 om 08:59
als jij denkt, dat empathie jouw probleem is, dan zoek je dus ook de oplossing in de verkeerde richting.
mensen wijzen je hier op, waar je probleem ligt, dus waar je de oplossing moet zoeken
(in mijn optiek, is jouw grootste probleem, dat je geen leuke vriend hebt)

zaterdag 5 december 2020 om 10:06
Eerlijk gezegd denk ik dit ook. Probeer het niet als een aanval te zien van sommige forummers maar als een boodschap waar je iets mee kunt. Ik herken het namelijk wel, zeker uit vorige relaties maar toch ook nog wel in mijn huidige relatie. Ik zie het ook als conflictvermijdend gedrag. Op de een of andere manier zag ik meningsverschillen (soms zelfs alleen al situaties) als een soort van introductie die tot een gigantisch conflict zouden kunnen uitgroeien waar ik dan angstig van werd. Of dat bij jou ook op die manier werkt kan ik natuurlijk niet inschatten maar zo klinkt het wel een beetje. En dat kostte tijd om in te gaan zien.

zaterdag 5 december 2020 om 10:14
Ik ga stuk:')
Je hebt geen ''me/chill momentje'' als hij ook jouw douchegel gebruikt? Ik weet niet wat de rest allemaal gezegd heeft, maar als je je hier al gek om kan maken kan je toch beter single door het leven gaan of gewoon zeggen ''deze douchegel >> VAN MIJ kost wel 25 HELE EURO'S dus ik wil dat jij je eigen douchegel koopt van 1 euro!''
Je hebt geen ''me/chill momentje'' als hij ook jouw douchegel gebruikt? Ik weet niet wat de rest allemaal gezegd heeft, maar als je je hier al gek om kan maken kan je toch beter single door het leven gaan of gewoon zeggen ''deze douchegel >> VAN MIJ kost wel 25 HELE EURO'S dus ik wil dat jij je eigen douchegel koopt van 1 euro!''

zaterdag 5 december 2020 om 11:10
zaterdag 5 december 2020 om 12:00
Ik vind je overkomen als een mak lammetje, dat niet voor zichzelf kan opkomen. Goed dat je dit topic hebt geopend, want het heeft je ogen doen openen. Dat is al stap 1.
Je verschuilt je achter je empathie en "altijd voor anderen klaarstaan", maar ook empathische mensen kunnen gemeen zijn en zelfs anderen treiteren of pesten.
Ik heb het gevoel dat je in een zwartwitwereld leeft waar jij het arme prinsesje bent dat door de prins op het witte paard gered moet worden. Of iig is dat de dynamiek in jullie huwelijk imo. Ongelijkwaardig dus.
Je verschuilt je achter je empathie en "altijd voor anderen klaarstaan", maar ook empathische mensen kunnen gemeen zijn en zelfs anderen treiteren of pesten.
Ik heb het gevoel dat je in een zwartwitwereld leeft waar jij het arme prinsesje bent dat door de prins op het witte paard gered moet worden. Of iig is dat de dynamiek in jullie huwelijk imo. Ongelijkwaardig dus.
Veritas vos liberabit
zaterdag 5 december 2020 om 12:03
Ik had vroeger ook zo'n vriendin, enorm niet-assertief en mensen maakten gebruik van haar. Ze was, net als haar zusje (tevens ook een vriendin) een schat van een meid die dag en nacht voor anderen klaarstond, maar zo over haar eigen grenzen heen ging.
Dan zei ze vaak: "Ik vond het niet fijn dat je toen X deed", "Ik wil nog even zeggen dat ik dat ik dat echt niet oké vond"
Dus vraag me ook af of je ook in andere relaties zo over je heen kan laten lopen.
Sterkte in het proces van jezelf weerbaarder maken. Zelfrespect is key!
Dan zei ze vaak: "Ik vond het niet fijn dat je toen X deed", "Ik wil nog even zeggen dat ik dat ik dat echt niet oké vond"
Dus vraag me ook af of je ook in andere relaties zo over je heen kan laten lopen.
Sterkte in het proces van jezelf weerbaarder maken. Zelfrespect is key!
Veritas vos liberabit
zaterdag 5 december 2020 om 13:31
TO ik bedoel het helemaal niet verkeerd he, ik denk gewoon mee en ga af op wat ik lees. Ik zeg niet dat je niet ook empathisch bent (dat zal vast wel), maar dat het zo te lezen niet hetgeen wat de strubbelingen veroorzaakt.
zaterdag 5 december 2020 om 13:33
Deurmat1 schreef: ↑05-12-2020 11:10Ik denk dat nu iedereen een beetje langs elkaar heen gaat praten want ik heb nergens gezegd dat alleen mijn empathie een probleem is. Maar ja het topic loopt ook al zo lang dus ik kan me voorstellen dat niet iedereen alles leest. Misschien beter als een moderator dit topic sluit. Kan dat?
Jammer dat je er zo over denkt, dat doet me vermoeden dat je het moeilijk vindt om bepaalde dingen te lezen.

zaterdag 5 december 2020 om 13:53
Nee. Maar je hoeft zelf niet meer te reageren of te lezen, hè?Deurmat1 schreef: ↑05-12-2020 11:10Ik denk dat nu iedereen een beetje langs elkaar heen gaat praten want ik heb nergens gezegd dat alleen mijn empathie een probleem is. Maar ja het topic loopt ook al zo lang dus ik kan me voorstellen dat niet iedereen alles leest. Misschien beter als een moderator dit topic sluit. Kan dat?
Al zou ik je aanraden veel van de adviezen en opmerkingen hier toch nog eens opnieuw te lezen. Dan leer je jezelf minder als slachtoffer te zien.
Je bent niet te goed voor deze wereld of te empatisch of iets in die richting.
Jij laat alleen teveel over je heen lopen en durft je grenzen niet aan te geven én je hebt een vriend die het volgens mij iets te leuk vindt om te manipuleren en te sarren.
Slechte combinatie.

zaterdag 5 december 2020 om 15:35
Eens.eva-luna schreef: ↑05-12-2020 13:53Nee. Maar je hoeft zelf niet meer te reageren of te lezen, hè?
Al zou ik je aanraden veel van de adviezen en opmerkingen hier toch nog eens opnieuw te lezen. Dan leer je jezelf minder als slachtoffer te zien.
Je bent niet te goed voor deze wereld of te empatisch of iets in die richting.
Jij laat alleen teveel over je heen lopen en durft je grenzen niet aan te geven én je hebt een vriend die het volgens mij iets te leuk vindt om te manipuleren en te sarren.
Slechte combinatie.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

zaterdag 5 december 2020 om 15:54
Ik begrijp niet dat jullie denken dat ik mezelf als slachtoffer zie. Dat is namelijk wel het laatste wat ik van mezelf vind, ook al moet ik dat volgens een of andere "zo herken je manipuleren" site wel als stap 1 mezelf als slachtoffer zien zodat ik iets kon gaan veranderen. Jezelf als slachtoffer gaan zien is nooit de oplossing in mijn ogen.
En ik ben ook zeker niet te goed voor deze wereld, het is zo makkelijk om vanaf een beeldscherm te oordelen. Ik zou liever niet op deze wereld zijn dan wel, zo goed voel ik me voor/door anderen.
God dit hele topic opent me wel weer de ogen hoe mensen kunnen zijn. Aan de ene kant heb ik super tips gehad en aan de andere kant oordelen en/of verdraaien gelijk (over) wat je typt.
Mensen ik blijf toch lekker bij mijn vent, het maakt niet meer uit wat jullie typen. Ga ik er aan werken, ja zeker. Het heeft tijd nodig. Ik ontstip dit topic. Fijne sinterklaas!
En ik ben ook zeker niet te goed voor deze wereld, het is zo makkelijk om vanaf een beeldscherm te oordelen. Ik zou liever niet op deze wereld zijn dan wel, zo goed voel ik me voor/door anderen.
God dit hele topic opent me wel weer de ogen hoe mensen kunnen zijn. Aan de ene kant heb ik super tips gehad en aan de andere kant oordelen en/of verdraaien gelijk (over) wat je typt.
Mensen ik blijf toch lekker bij mijn vent, het maakt niet meer uit wat jullie typen. Ga ik er aan werken, ja zeker. Het heeft tijd nodig. Ik ontstip dit topic. Fijne sinterklaas!
zaterdag 5 december 2020 om 16:47
Dit is geen aanval, maar hoe het op mij overkomt: die tweede zin klinkt m.i. juist wel erg slachtofferig, omdat het klinkt alsof je teveel af laat hangen van anderen. Tuurlijk kunnen anderen je weleens rot laten voelen maar je algemene gevoel moet dat niet zijn.
Jammer dat je je nu afsluit en terugtrekt ipv kijkt of er een kern van waarheid in de reacties zit.
zaterdag 5 december 2020 om 17:54
Deurmat1 schreef: ↑05-12-2020 15:54Ik begrijp niet dat jullie denken dat ik mezelf als slachtoffer zie. Dat is namelijk wel het laatste wat ik van mezelf vind, ook al moet ik dat volgens een of andere "zo herken je manipuleren" site wel als stap 1 mezelf als slachtoffer zien zodat ik iets kon gaan veranderen. Jezelf als slachtoffer gaan zien is nooit de oplossing in mijn ogen.

Geloof niet alles wat je denkt.
zaterdag 5 december 2020 om 22:11
Charlotte717 schreef: ↑05-12-2020 18:13Wow....
Nou, succes nog met je vent.
Laat dit topic een hulpmiddel zijn voor vrouwen die wel hun abusieve huwelijken willen verlaten![]()
Nou ik vind dit ook niet per se een foute relatie. Het is meer dat de verhoudingen zo te horen niet altijd lekker lopen, maar als TO wat meer voor zichzelf opkomt, gaat dat vast een stuk beter.