Schoonmoeder
donderdag 3 december 2020 om 23:51
Bij mijn schoonmoeder is 2 week geleden borstkanker geconstateerd. Volgende week word haar borst geamputeerd. Uiteraard vind ik dit heel erg voor haar.
Als ze mijn baby (4 maand) op schoot heeft praat ze over haar borst kanker. Ze zegt dingen als, jou eerste Sint en oma haar laatste Sint met 2 borsten. Of nu zit je nog op schoot bij oma met 2 borsten. Ik weet dat mijn baby daar niks van begrijpt, maar ik vind dat ze zulke dingen niet hoeft te zeggen. Toen ik dat tegen haar zei werd ze boos en gaf ze aan dat ze het fijn vind alles tegen mijn zoon te kunnen zeggen.
Nu is ze nog boos op mij en word ze bijna geopereerd. Ik wil niet sorry zeggen, omdat ik het echt niet vind kunnen. Maar wil er wel graag voor haar zijn. Iemand tips?
Als ze mijn baby (4 maand) op schoot heeft praat ze over haar borst kanker. Ze zegt dingen als, jou eerste Sint en oma haar laatste Sint met 2 borsten. Of nu zit je nog op schoot bij oma met 2 borsten. Ik weet dat mijn baby daar niks van begrijpt, maar ik vind dat ze zulke dingen niet hoeft te zeggen. Toen ik dat tegen haar zei werd ze boos en gaf ze aan dat ze het fijn vind alles tegen mijn zoon te kunnen zeggen.
Nu is ze nog boos op mij en word ze bijna geopereerd. Ik wil niet sorry zeggen, omdat ik het echt niet vind kunnen. Maar wil er wel graag voor haar zijn. Iemand tips?
Mama worden
zondag 6 december 2020 om 20:11
1patries1 schreef: ↑05-12-2020 00:09Heb vandaag met mijn schoonmoeder gepraat. Ze heeft er over na gedacht en snapt me wel.
Het is absoluut niet zo dat ik geen empathie voor haar heb. Ik vind het echt heel erg voor haar.
De band met haar is ook goed. We bellen elke dag wel even en zien elkaar ongeveer om de dag.
Uiteraard heb ik vanaf dat ze het wist een luisterend oor geboden en ga met haar naar het ziekenhuis.
Ook vind ik dat mijn baby best mag weten wat kanker is (begrijpt hij natuurlijk nu nog niks van) maar ging mij meer om de manier waarop ze het zei.
Wat fijn dat jullie gepraat hebben en dat er -ondanks haar verdriet- toch ook ruimte is voor jouw standpunt. Veel sterkte samen