huisvesting van partner
woensdag 9 december 2020 om 11:25
Hallo,
Ik heb een hele tijd geleden besloten dat ik niet meer wil samenwonen. Enkel nog met mijn kinderen.
Mij partner weet dit al een hele tijd. Volgende maand is mijn verhuis gepland maar hij gaat niet op zoek naar een woning. De woning waar we nu wonen, is verkocht en hier kan hij dus niet blijven. Als ik vraag wat zijn plan is, kan hij hierop niet antwoorden. De laatste keer dat ik het vroeg, zei hij dat hij in zijn auto ging wonen.
Ik heb een beetje het gevoel dat ik gemanipuleerd wordt om dan maar uit medelijden te zeggen dat hij toch bij ons kan komen wonen maar dat wil ik dus echt niet. Hoe zien jullie dit?
Ik heb een hele tijd geleden besloten dat ik niet meer wil samenwonen. Enkel nog met mijn kinderen.
Mij partner weet dit al een hele tijd. Volgende maand is mijn verhuis gepland maar hij gaat niet op zoek naar een woning. De woning waar we nu wonen, is verkocht en hier kan hij dus niet blijven. Als ik vraag wat zijn plan is, kan hij hierop niet antwoorden. De laatste keer dat ik het vroeg, zei hij dat hij in zijn auto ging wonen.
Ik heb een beetje het gevoel dat ik gemanipuleerd wordt om dan maar uit medelijden te zeggen dat hij toch bij ons kan komen wonen maar dat wil ik dus echt niet. Hoe zien jullie dit?
woensdag 9 december 2020 om 16:09
Volgens mij. Mijn particuliere verhuurder deed dat 8 jaar geleden in ieder geval wel. En kort geleden me ingeschreven op een woningsite, daar stond dat ook op. Dus ik klets niet zomaar wat in de ruimte.Luci_Mster2 schreef: ↑09-12-2020 15:42Volgens wie?
De persoon waar je op reageert zegt zelf te werken in de schuldhulpverlening. Die weet het vast wel hoor.
woensdag 9 december 2020 om 16:15
Zo werkt dat niet met samenwonende partners. Ook niet als hij het huur noemt op de bankafschriften. En ja, ik weet dat zeker. Helaas van dichtbij gezien dat iemand dat probeerde. Zelfs kantongerecht erbij en jammer de bammer ( eigenlijk gelukkig) die kreeg geen gelijk.
Zo kan dat wel werken als je gewoon roomies bent en dat geld komt zo binnen. Dan kan je het proberen te frustreren. Maar is ook maar een gok en moet je geld hebben om juridische hulp in te schakelen ( to's vriend bedoel ik dan he)
woensdag 9 december 2020 om 16:17
Dat betekend niet dat het een vast gegeven is. Veel verhuurders kunnen dat niet eisen en doen dat ook niet. Vaak willen ze dan bankafschriften tot eeuwig terug en huidig saldo en vast contract zien.RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑09-12-2020 16:09Volgens mij. Mijn particuliere verhuurder deed dat 8 jaar geleden in ieder geval wel. En kort geleden me ingeschreven op een woningsite, daar stond dat ook op. Dus ik klets niet zomaar wat in de ruimte.
En degene waar je op reageerde weet er meer van dan jij die dat eens hebt gehad. Ivm haar werk.
woensdag 9 december 2020 om 16:19
Nou fijn dan voor je, koop er een gebakje voor zou ik zeggenLuci_Mster2 schreef: ↑09-12-2020 16:17Dat betekend niet dat het een vast gegeven is. Veel verhuurders kunnen dat niet eisen en doen dat ook niet. Vaak willen ze dan bankafschriften tot eeuwig terug en huidig saldo en vast contract zien.
En degene waar je op reageerde weet er meer van dan jij die dat eens hebt gehad. Ivm haar werk.![]()
woensdag 9 december 2020 om 16:25
Bijzonder.RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑09-12-2020 16:19Nou fijn dan voor je, koop er een gebakje voor zou ik zeggen![]()
woensdag 9 december 2020 om 17:12
Word ik alweer door jou gecorrigeerd/ geinformeerd..Luci_Mster2 schreef: ↑09-12-2020 16:15Zo werkt dat niet met samenwonende partners. Ook niet als hij het huur noemt op de bankafschriften. En ja, ik weet dat zeker. Helaas van dichtbij gezien dat iemand dat probeerde. Zelfs kantongerecht erbij en jammer de bammer ( eigenlijk gelukkig) die kreeg geen gelijk.
Zo kan dat wel werken als je gewoon roomies bent en dat geld komt zo binnen. Dan kan je het proberen te frustreren. Maar is ook maar een gok en moet je geld hebben om juridische hulp in te schakelen ( to's vriend bedoel ik dan he)
Bedankt! Weer wat geleerd. Fijn dat het zo niet werkt als ik stelde. Ook voor TO.
woensdag 9 december 2020 om 17:21
Je kunt gewoon huren. Wellicht dat je een borg moet betalen bij een energieleverancier, verhuurder of andere organisatie als extra zekerheid. Maar schulden an sich zijn nog nooit reden geweest om iemand geen sociale huurwoning of particuliere kamer te weigeren.RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑09-12-2020 15:39Jawel, je krijgt bijv niet zomaar een contract bij een energieleverancier als je een BKR registratie hebt. En iedere woningverhuurder checkt ook BKR. Dus idd, Leger des Heil, dak- en thuislozen opvang.
Zit je helemaal in de particuliere sector, boven toeslaggrens, ja dán snap ik inderdaad dat het je niet gaat lukken, maar dat is omdat de huur dan te hoog is bijvoorbeeld.
woensdag 9 december 2020 om 17:23
Een hele tijd geleden. Terwijl je nog geen jaar een relatie hebt. Misschien moet je eens gewoon een tijd alleen blijven, je niet meer halsoverkop in een relatie storten. Geef eerst je kinderen eens de kans om tot rust te komen, zonder dat jij hen wederom confronteert met alle drama in je 'liefdes'leven. En als je ooit weer eens iemand leert kennen, leer hem dan ook echt kennen, voordat je hem aan je kinderen voorstelt. Een moeder die binnen anderhalf jaar gaat scheiden, een nieuwe relatie krijgt, meteen gaat samenwonen en dan weer uit elkaar gaat lijkt me niet echt bevorderlijk voor het welzijn van je kinderen.
woensdag 9 december 2020 om 17:50
Aannemen. Is suiker.
woensdag 9 december 2020 om 18:05
woensdag 9 december 2020 om 18:06
Jazeker!
Ik heb het welzijn van mijn zoon altijd voorop gesteld en ik kwam altijd op de tweede plaats en achteraf gezien had het voor ons beide heel wat beter geweest als ik al die jaren een gezonde vorm van egoïsme had gebezigd, tot op de huidige dag van vandaag zou de kwaliteit van mijn en zijn leven veel beter zijn geweest.
woensdag 9 december 2020 om 18:08
Door steeds van instabiele relatie naar instabiele relatie te gaan en je kind daar in mee te zeulen? Vrij schadelijk.Cateautje schreef: ↑09-12-2020 18:06Jazeker!
Ik heb het welzijn van mijn zoon altijd voorop gesteld en ik kwam altijd op de tweede plaats en achteraf gezien had het voor ons beide heel wat beter geweest als ik al die jaren een gezonde vorm van egoïsme had gebezigd, tot op de huidige dag van vandaag zou de kwaliteit van mijn en zijn leven veel beter zijn geweest.
woensdag 9 december 2020 om 18:12
Tuurlijk joh. Het is gewoon in- en intriest voor die kinderen dat moeder (ook nog eens kort na de scheiding) halsoverkop een vent in huis haalt die ze net een paar maanden kent, laat staan dat ze haar kinderen rustig de tijd heeft gegeven om eraan te kunnen wennen. En daar zitten ze dan zonder fijn thuis want vader heeft hetzelfde gedaan.
Als je dan nu nog steeds niet door weet te pakken (en nog steeds niet alleen kunt zijn) ga dan alsjeblieft hulp zoeken, als het niet voor jezelf is dan toch voor de kinderen waar je verantwoordelijk voor bent.
woensdag 9 december 2020 om 18:14
Cateautje schreef: ↑09-12-2020 18:06Jazeker!
Wat TO heeft gedaan heeft werkelijks niets met gezond bezig zijn te maken.
woensdag 9 december 2020 om 18:14
Het klopt allemaal wat je schrijft, maar dat moet de TO voor zichzelf doen.S-Groot schreef: ↑09-12-2020 18:12Tuurlijk joh. Het is gewoon in- en intriest voor die kinderen dat moeder (ook nog eens kort na de scheiding) halsoverkop een vent in huis haalt die ze net een paar maanden kent, laat staan dat ze haar kinderen rustig de tijd heeft gegeven om eraan te kunnen wennen. En daar zitten ze dan zonder fijn thuis want vader heeft hetzelfde gedaan.
Als je dan nu nog steeds niet door weet te pakken (en nog steeds niet alleen kunt zijn) ga dan alsjeblieft hulp zoeken, als het niet voor jezelf is dan toch voor de kinderen waar je verantwoordelijk voor bent.
woensdag 9 december 2020 om 18:55
Ik weet wat ik doe, maar ik vraag wat TO doet op zo'n moment. Blijkbaar heeft ze 9 maanden een relatie met dit exemplaar en woont ze intussen al samen. En op een normale manier apart gaan wonen is blijkbaar niet mogelijk. En dan noemt ze hem nog steeds haar partner.
woensdag 9 december 2020 om 19:10
Ik vind het al wat dat TO doorheeft dat ze helemaal niet met hem wil samenwonen, dat haar kinderen niet met hem in een huis hoeven ook.
En ook gewoon echt haar te dure huis heeft verkocht en niet naar hem heeft geluisterd en nu zonder hem gaat wonen op een andere plek.
Gok zomaar dat het wel over is als ze echt verhuist. Maar misschien is dat onterecht hoor. Maar ze maakt flinke stappen zo.
En ook gewoon echt haar te dure huis heeft verkocht en niet naar hem heeft geluisterd en nu zonder hem gaat wonen op een andere plek.
Gok zomaar dat het wel over is als ze echt verhuist. Maar misschien is dat onterecht hoor. Maar ze maakt flinke stappen zo.
woensdag 9 december 2020 om 19:38
Dus is ze handelingsonbekwaam begrijp ik.
woensdag 9 december 2020 om 20:00
Als meneer in zijn auto wil wonen dan gaat ie maar in zijn auto wonen.
Maar dan komt ie wel hoogstens 1 keer per week bij jou douchen en blijft ie ook maar 1 of 2 nachten per week slapen.
Ik hoop voor dit oelewapper-exemplaar dat het in januari en februari nog stevig vriest.
Maar dan komt ie wel hoogstens 1 keer per week bij jou douchen en blijft ie ook maar 1 of 2 nachten per week slapen.
Ik hoop voor dit oelewapper-exemplaar dat het in januari en februari nog stevig vriest.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben