huisvesting van partner

09-12-2020 11:25 294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een hele tijd geleden besloten dat ik niet meer wil samenwonen. Enkel nog met mijn kinderen.
Mij partner weet dit al een hele tijd. Volgende maand is mijn verhuis gepland maar hij gaat niet op zoek naar een woning. De woning waar we nu wonen, is verkocht en hier kan hij dus niet blijven. Als ik vraag wat zijn plan is, kan hij hierop niet antwoorden. De laatste keer dat ik het vroeg, zei hij dat hij in zijn auto ging wonen.

Ik heb een beetje het gevoel dat ik gemanipuleerd wordt om dan maar uit medelijden te zeggen dat hij toch bij ons kan komen wonen maar dat wil ik dus echt niet. Hoe zien jullie dit?
Als het jouw huis is dan gooi je hem er nu al uit, zeg dat ie een week heeft om te vertrekken zodat jij bezig kan voorbereiden voor de grote verhuizing.
lilalinda schreef:
09-12-2020 11:31
Niet jouw probleem, het is een volwassen man

En dit gedrag is vooral het bewijs, dat je hem ver, ver, achter je moet laten
Dit, helemaal mee eens.
En niet meer een vent bij je kinderen in huis halen, levensgevaarlijk!
Helaas zit het er niet bij de TO ingebakken dat er een grens opdoemt waarbij zij zegt, KAP NÂH!!!
Iedereen mag grenzeloos over allerlei grenzen heen rammen, maar zolang zij nog af en toe een aai over de bol krijgt, sust dat haar en blijft ze die shit allemaal toelaten.

Een ieder zichzelf respecterende vrouw had deze figuur allang langs de stoeprand gezet natuurlijk.
De crux? Zelfrespect en zelfliefde.
Blankepit schreef:
09-12-2020 12:10
TO zegt volgens mij alleen dat ze niet meer wil samenwonen omdat dat met haar partner en kinderen niet goed gaat. Niet dat ze wil stoppen met haar relatie. Dan klinkt de reactie van haar partner inderdaad nogal kort door de bocht maar wat weten we werkelijk? Is dat het enige dat hij er ooit over gezegd heeft? Lijkt me stug als je met elkaar woont. Ze hebben daarnaast een heel proces van verkoop van het huis doorgemaakt en TO's geregel van een nieuwe woning voor haar.
Ik lees nog niet dat ze van hem af wil dus dan wil je toch ook dat het goed gaat met elkaar? Om dan je partner van manipulatie te beschuldigen terwijl er nog wel wat staat te gebeuren zeg.
Ik begrijp niet dat mensen oplossingen aandragen. Wie wil er een relatie met zo'n baby?
Luci_Mster2 schreef:
09-12-2020 11:45
Ik zou ook geen opslag huren maar busje naar zijn ouders rijden ofzo.

Waarom zijn ouders er mee opzadelen? Zij zijn toch niet verantwoordelijk voor het (wan)gedrag van hun volwassen zoon?

Zeg (en bevestig dit in een aangetekende brief) tegen hem dat het huis op datum X (ik zou dat nog vóór de oplevering doen) ontdaan moet zijn van zijn spullen. Zo niet, dan zet je het op de stoep.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Kies voor je kinderen en zorg dat die man niet meegaat naar je nieuwe huis.
Hij zoekt maar een ander 'hotel'.
Afbeelding
Als ik eerdere topics zo lees, dan is de partner erbij in komen wonen en is het huis van de TS.
TO, het is jouw huis en dat moet jij leeg opleveren op de afgesproken datum. Doe je dat niet, dan kan dat best wat gezeik geven met de kopers van je woning (met extra kosten tot gevolg).

Ik zou hem daarom niet tot de opleverdatum geven, maar zorgen dat ie een paar dagen ervoor opzout met zijn spullen. Dan heb jij nog tijd om het huis leeg op te leveren. Je wilt echt niet de stress op de verhuisdag zelf dat hij nog in je huis kampeert en je dat op dat moment op moet lossen.
Ondanks dat je samen woont zou ik toch eea op papier zetten en zo communiceren:

Ik ben er niet van overtuigd dat de aanstaande oplevering van deze woning en wat daar uit voort komt serieus genomen wordt door je.

Hieronder voor de duidelijkheid een opsomming van wat er gaat gebeuren:

Per datum x dient het huis leeg te zijn.
Per datum z schrijf je je uit.

Ik geef geen toestemming voor inschrijving op mijn nieuwe adres.

Ik wil nogmaals benadrukken dat mijn nieuwe woning enkel en alleen door mij en mijn kinderen bewoond gaat worden.

Het is niet mogelijk ( tijdelijk ) bij mij in mijn nieuwe woning te verblijven/logeren/wonen
Ik zou maar eens heel goed nadenken of je dit figuur wel binnen wilt laten in je nieuwe woning, als je straks verhuisd bent. Grote kans dat je hem niet meer wegkrijgt. Die verhuist gewoon mee met het meubilair.
Als ik je andere topics zo lees, ben je bang om alleen te zijn. Daarom accepteer je een man die zelf (bijna) niets voor elkaar hebt. Ik ben een man en heb zelf met zo'n vrouw in het zelfde schuitje gezeten. Echter kwam ik bij zinnen en kon ik door de roze bril nog net helder kijken voordat zij de verhuizing er doorheen had. Daarna kwam er een rot periode van eenzaamheid en twijfel (romantiseren), nu ben ik blij dat ik het besluit genomen heb. Mijn kinderen hebben rust en voorzichtig kijk ik soms weer eens rond. Ik wil ook geen vrouw meer die de basis zaken (goed voor haar kinderen zorgen, woonruimte en een inkomen) niet op orde heeft.
Zijn jullie spullen al verdeeld? Heb je daar bijvoorbeeld een lijst van gemaakt? Is het veel?

Ik zou:
- Ex/partner vertellen dat zijn spullen per .... uit huis moeten zijn;
- Mijn spullen verhuizen naar nieuwe huis;
- Zijn zijn spullen niet uit het huis: zelf uit huis halen en op de stoep zetten (als je lief bent: met zeil erover);
- Slot veranderen.
- Hem melden dat zijn spullen op de stoep staan en dat ze de dag erna richting kringloop/stort gaan.

Klaar.

En hem geen sleutel geven van nieuwe huis (en ook niet aan mensen die de situatie niet kennen zodat hij niet met een zielig verhaal komt dat hij zijn sleutel kwijt is), maar dat spreekt wellicht voor zich.

Het is een volwassen man, hij regelt het maar.
lilalinda schreef:
09-12-2020 11:31
Niet jouw probleem, het is een volwassen man

En dit gedrag is vooral het bewijs, dat je hem ver, ver, achter je moet laten
+1
Goed zo To ben je ook direct van zijn wekker af.
himalaya schreef:
09-12-2020 13:09
Waarom zijn ouders er mee opzadelen? Zij zijn toch niet verantwoordelijk voor het (wan)gedrag van hun volwassen zoon?

Zeg (en bevestig dit in een aangetekende brief) tegen hem dat het huis op datum X (ik zou dat nog vóór de oplevering doen) ontdaan moet zijn van zijn spullen. Zo niet, dan zet je het op de stoep.

Omdat je met spullen op de stoep en de finale controle voor huis verkoop met de problemen zit.

Zoals iemand, die na mijn suggestie om het dan maar naar buiten te gooien, aangaf. Een ander noemde daarna een opslag. Wat ik helemaal belachelijk vond en dit opperde als een oplossing.

Staar gewoon te lezen. ;-)
Niet dat ik het voor hem opneem, maar kan een man met schulden überhaupt ergens heen dan? Die krijgt toch gewoon geen andere woning? Nog geen kamer.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

merano schreef:
09-12-2020 14:26
Niet dat ik het voor hem opneem, maar kan een man met schulden überhaupt ergens heen dan? Die krijgt toch gewoon geen andere woning? Nog geen kamer.
Ja, zijn mams en paps. En hij woonde met die schulden ook ergens voor hij bij TO introk in maart.
merano schreef:
Ja hoor, bij het leger des heils.
merano schreef:
Als hij gewoon een inkomen heeft maandelijks, dan kan het gewoon hoor. Schulden zijn daarvoor niet direct een belemmering. Ja, voor een koophuis, maar niet voor een sociale huurwoning of een particuliere kamer.
Kijk naar je kinderen, ga nou eindelijk voor hun welzijn.
S-Groot schreef:
09-12-2020 14:49
Kijk naar je kinderen, ga nou eindelijk voor hun welzijn.
Ook dit is een vorm van manipulatie en zelfs morele gijzeling.
Doreia* schreef:
09-12-2020 14:44
Als hij gewoon een inkomen heeft maandelijks, dan kan het gewoon hoor. Schulden zijn daarvoor niet direct een belemmering. Ja, voor een koophuis, maar niet voor een sociale huurwoning of een particuliere kamer.
Jawel, je krijgt bijv niet zomaar een contract bij een energieleverancier als je een BKR registratie hebt. En iedere woningverhuurder checkt ook BKR. Dus idd, Leger des Heil, dak- en thuislozen opvang.
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
09-12-2020 15:39
Jawel, je krijgt bijv niet zomaar een contract bij een energieleverancier als je een BKR registratie hebt. En iedere woningverhuurder checkt ook BKR. Dus idd, Leger des Heil, dak- en thuislozen opvang.
Volgens wie?

De persoon waar je op reageert zegt zelf te werken in de schuldhulpverlening. Die weet het vast wel hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven