Hoe het uitmaken...

16-12-2020 11:36 654 berichten
[EDIT]Ik weet het nog steeds niet zeker, dus ik ga het vooralsnog niet uitmaken.[edit]

Tekst was:
als m'n ouders enorme fan van hem zijn?

Ik ben sowieso al vaak de boeman als er iets is tussen mij en mijn vriend. Ze kiezen altijd voor hem, vooral m'n moeder. Ik moet dit of dat gewoon niet doen, of juist wel.

Ik weet vrij zeker dat ze het niet zullen snappen, ook al leg ik het hele verhaal uit. Ze zullen zeggen dat ik het moet proberen (terwijl ik dat al jaren doe), en dat we in relatietherapie moeten ofzo.

Ik ben al jaren niet echt gelukkig. Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik niet leuk vind aan mijn vriend. Dat is een behoorlijk lange lijst. Eén punt is bijv dat hij al jaren enorm snel geïrriteerd raakt en zo reageert als ik iets zeg, of hem ergens op wijs. Hoevaak dit gebeurt is niet normaal. Er is dan ook geen enkel gesprek mogelijk over bepaalde onderwerpen.

Er is al jaren geen seks meer. Ik vind hem seksueel absoluut niet aantrekkelijk. Hier heeft hij zelf voor gezorgd. En zo nog een aantal andere dingen.

Maar... ik vind het doodeng om het uit te maken. Mijn hele leven gaat veranderen. En daar ben ik bang voor, omdat ik niet goed weet hoe het dan gaat verlopen. Nu is het gewoon zoals het is. En dat vind ik fijn. Ik weet niet heel zeker of ik het écht wil, het uitmaken. Bij mijn ex was ik er op een gegeven moment écht klaar mee en toen heb ik zonder er al teveel over na te denken de relatie verbroken. Ook toen woonde ik samen en hadden we al jaren een relatie. Dat gevoel van het echt zat zijn heb ik nu niet. Ik twijfel echt heel erg of ik er goed aan zal doen. Want op zich als ik zo door zou moeten als nu vind ik dat prima. Ik ben het gewend.

Ik weet het gewoon niet. Soms wil ik dat de keuze voor mij gemaakt word. Maar dan zou ik nooit meer terug kunnen naar nu.
anoniem_63c47c11b8681 wijzigde dit bericht op 10-01-2021 12:04
3.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AudiR8 schreef:
16-12-2020 12:14
Ik ga richting de 40.
o_o
Toch lijkt het me wel slim dat je het wel bespreekt met je vriend.
Zie je dan wel hoe het gaat.
Ik denk wel dat dat oplucht.
justagirly wijzigde dit bericht op 16-12-2020 14:13
Reden: Mosterd
66.49% gewijzigd
AudiR8 schreef:
16-12-2020 13:51
Want niet aantrekkelijk vinden is gelijk afstotelijk vinden? Mijn vriend is niet afstotelijk.
Geen seks meer willen omdat je je eigen vriend niet meer aantrekkelijk vindt.... Ik zie het verschil met afstotelijk niet.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
justagirly schreef:
En heb je hierover al eens een goed gesprek gevoerd met je vriend?
Serieus?
Tjees, je bent slachtoffer van je eigen denken.
Ik lees alleen maar tegenstrijdigheden. Dat is geen twijfel, dat is alles willen hebben en het mag niets kosten.

Maar goed. Het heugelijke nieuws: GEFELICITEERD!! Je hebt namelijk al de keuze gemaakt. Je hebt nl. besloten bij hem te blijven want:
- je kunt ermee leven als het zo blijft
- hem interesseert het blijkbaar allemaal niet
- jullie hebben het niet slecht en zo
- je bent bang om alleen te komen
- je bent bang voor de reactie van je ouders
- je hebt geen geld
- je hebt geen mogelijkheden

Maar eigenlijk blijf je dus alleen bij hem vanwege angsten die groter zijn dan zowel je gevoel voor hem als je zelfstandigheid.
En daar heb je heel veel smoesjes voor nodig, om dat voor jezelf goed te praten. En de grootste dooddoener is "ik ben er nog niet 100% klaar mee".

Je wil iemand die in je schoenen kan staan? Velen die hier gereageerd hebben, hebben in jouw schoenen gestaan. De meeste hebben inmiddels al een andere keuze gemaakt. Ik ben er een van.
Maar ik heb dan ook de overtuiging dat verkeerde keuzes niet bestaan. Alleen de uitwerking is soms uitermate teleurstellend. Nou ja, prima dan, dan kun je weer een nieuwe keuze maken.

De vraag is dus: wat maakt dat je niet achter je keuze staat? En wat heb je nodig om uit die slachtofferrol te komen?
AudiR8 schreef:
16-12-2020 13:10
Ik zie het vaak genoeg gebeuren anders...
Ja, ga even lekker door met beledigen.
Als dit topic echt is: ga naar een psycholoog, jouw denkwijze is echt niet normaal hoor, zeker niet voor een 40-jarige.
AudiR8 schreef:
16-12-2020 13:10
Ik zie het vaak genoeg gebeuren anders...
Tuurlijk is dat niet om minste geringste.
Volgens mij durf je niet alleen te zijn en maak je het daarom niet uit.

Mosterd
apollos_belt wijzigde dit bericht op 16-12-2020 13:56
5.96% gewijzigd
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
TO, heb je een beperking? Door een aandoening? Omdat je geen geld kan verdienen en je zulke vreemde denkwijzes hebt mbt relaties en wat je ouders vinden van dingen? En dat je zelf niet weet hoe je een slechte relatie moet beindigen?
Oudblond schreef:
Jij leeft in lala land.
En een relatie waarin ik niet weet wat ik wel en niet kan zeggen is a priori geen relatie maar een zakelijke overeenkomst.
Zo bedoelde ik dat niet. Ik kan en mag alles zeggen. Maar ik weet zelf niet hoe ik dingen moet zeggen.
Echt hoor to, je praat zulke onzin dat het niet eens grappig is.
Geef eens echte inzicht in je situatie: feiten dus.
Het is vandaag de eerste dag de de scholen weer gesloten zijn hè.
LaCasa schreef:
Het lijkt erop dat jullie niet goed praten. En hoe langer je dat niet gedaan hebt, hoe moeilijker het is om er mee te beginnen.

Verder zorg dat je genoeg inkomen hebt om zelf van te leven, schrijf je in voor een woning, dan kan je ook beter een goed besluit nemen.
Zorgen voor een beter inkomen gaat nu eenmaal momenteel even niet. En de reden daarvoor is privé, maar dat is voor nu echt even geen optie.
Mijn vraag is of ik me überhaupt kan inschrijven als ik zo weinig te besteden heb. En ik heb geen idee hoe ik me in moet schrijven. Ja bij de gemeente, maar hoe dan? Ik heb geen idee of ik überhaupt alleen kan wonen. Ik ben daar niet zo slim genoeg voor vrees ik.
AudiR8 schreef:
16-12-2020 13:57
Zo bedoelde ik dat niet. Ik kan en mag alles zeggen. Maar ik weet zelf niet hoe ik dingen moet zeggen.
Wat is er dan met je aan de hand?
Dit is echt niet normaal hoor!
AudiR8 schreef:
16-12-2020 14:01
Zorgen voor een beter inkomen gaat nu eenmaal momenteel even niet. En de reden daarvoor is privé, maar dat is voor nu echt even geen optie.
Mijn vraag is of ik me überhaupt kan inschrijven als ik zo weinig te besteden heb. En ik heb geen idee hoe ik me in moet schrijven. Ja bij de gemeente, maar hoe dan? Ik heb geen idee of ik überhaupt alleen kan wonen. Ik ben daar niet zo slim genoeg voor vrees ik.
Ach jaaaaa, dat krijg je als je in Noorwegen woont en een hele dikke duim hebt hè?!
Heel grappig hoor TO (not).
Ga lekker aan je schoolwerk werken, misschien groeit er dan nog een klein beetje verstand in je hoofd.
AudiR8 schreef:
16-12-2020 14:01
Dan bij deze mijn tips:
Zorgen voor een beter inkomen kan wel. Als jij onder een bepaalde grens zit kun je bijstand aanvragen.
Ja je kunt je inschrijven, al heb je geen inkomen. Afhankelijk van waar je wil wonen is de kans op een huis groot of klein.
Als je slim genoeg bent om het viva forum te vinden, dan ben je ook slim genoeg om google te vinden. Deze vragen had je gewoon kunnen intikken en dan krijg je antwoord.

En als het je boven je hoofd groeit, dan maak je een afspraak met je huisarts en laat je je doorverwijzen. Of je belt maatschappelijk werk voor ondersteuning of je meld je aan voor een maatjes project. Zoveel mogelijkheden. Maar de makkelijkste is: blijf in je slachtofferrol zitten. Vooralsnog leest het niet alsof je echt de actie in wil gaan.
Kap eens met zeggen - in andere bewoordingen - dat ik een troll ben. Dat ben ik niet. Ik ben geen meisje wat op school zit.

Ik zit hiermee en of dit nu komt door een stoornis of wat dan ook maakt niet uit. Ik zit ermee.
AudiR8 schreef:
16-12-2020 13:50
Ik zeg ook heel duidelijk in mijn 1e post dat ik het niet zeker weet. Dus waar je vandaan haalt - afgezien van de titel dan en het 1e deel - dat ik het al zeker weten wil uitmaken?
Toch gek dat iedereen dezelfde indruk heeft, behalve jij :sarcastic:

Maar meid, als jij bij je vriend wil blijven terwijl je niet gelukkig bent, ga je gang. Ik heb er geen last van.
AudiR8 schreef:
16-12-2020 14:08
Kap eens met zeggen - in andere bewoordingen - dat ik een troll ben. Dat ben ik niet. Ik ben geen meisje wat op school zit.

Ik zit hiermee en of dit nu komt door een stoornis of wat dan ook maakt niet uit. Ik zit ermee.
Niet financieel voor jezelf kunnen zorgen en dan als nick "Audi R8 gebruiken :rofl:
Luci_Mster2 schreef:
16-12-2020 13:52
Serieus?
:-D shit ik had een paar posts over het hoofd gezien.
AudiR8 schreef:

Het is ook kut dat je ermee zit. En die stoornis is wel degelijk belangrijk. Hoef je hier niet te delen hoor, maar een aandoening, stoornis, handicap of wat dan heeft nu eenmaal een groot effect op wat je wel en niet kunt. En ik ga mijn woorden niet aanpassen aan eventueel wel een stoornis.

Als je iets niet zelf kunt, dan zijn daar instanties voor. Afhankelijk van jou als persoon is echter welke zorg wel of niet passend is. En de financiering van deze zorg is daar ook weer van afhankelijk. Dus het maakt wel uit.

Daarbij is het gewoon triest om te lezen dat je in een situatie zit waar je alleen niet uit komt. En met halve informatie hier krijg je simpelweg oplossingen waar je niets mee kunt.
justagirly schreef:
16-12-2020 14:12
:-D shit ik had een paar posts over het hoofd gezien.
:redrose:
AudiR8 schreef:

Maak je skool af.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoe oud ben je?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
To do - vandaag
- skool afmaken
- vriend aan moeder koppelen
- baantje vinden
- huisje vinden
- kat eten geven
- hond uitlaten
- was vouwen

To do - morgen
- skool afmaken
- vriend aan moeder koppelen
- kerstkaarten schrijven
- overstappen naar het TINA forum
....etc
viva-amber wijzigde dit bericht op 16-12-2020 14:15
6.99% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven