Hoe het uitmaken...

16-12-2020 11:36 654 berichten
[EDIT]Ik weet het nog steeds niet zeker, dus ik ga het vooralsnog niet uitmaken.[edit]

Tekst was:
als m'n ouders enorme fan van hem zijn?

Ik ben sowieso al vaak de boeman als er iets is tussen mij en mijn vriend. Ze kiezen altijd voor hem, vooral m'n moeder. Ik moet dit of dat gewoon niet doen, of juist wel.

Ik weet vrij zeker dat ze het niet zullen snappen, ook al leg ik het hele verhaal uit. Ze zullen zeggen dat ik het moet proberen (terwijl ik dat al jaren doe), en dat we in relatietherapie moeten ofzo.

Ik ben al jaren niet echt gelukkig. Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik niet leuk vind aan mijn vriend. Dat is een behoorlijk lange lijst. Eén punt is bijv dat hij al jaren enorm snel geïrriteerd raakt en zo reageert als ik iets zeg, of hem ergens op wijs. Hoevaak dit gebeurt is niet normaal. Er is dan ook geen enkel gesprek mogelijk over bepaalde onderwerpen.

Er is al jaren geen seks meer. Ik vind hem seksueel absoluut niet aantrekkelijk. Hier heeft hij zelf voor gezorgd. En zo nog een aantal andere dingen.

Maar... ik vind het doodeng om het uit te maken. Mijn hele leven gaat veranderen. En daar ben ik bang voor, omdat ik niet goed weet hoe het dan gaat verlopen. Nu is het gewoon zoals het is. En dat vind ik fijn. Ik weet niet heel zeker of ik het écht wil, het uitmaken. Bij mijn ex was ik er op een gegeven moment écht klaar mee en toen heb ik zonder er al teveel over na te denken de relatie verbroken. Ook toen woonde ik samen en hadden we al jaren een relatie. Dat gevoel van het echt zat zijn heb ik nu niet. Ik twijfel echt heel erg of ik er goed aan zal doen. Want op zich als ik zo door zou moeten als nu vind ik dat prima. Ik ben het gewend.

Ik weet het gewoon niet. Soms wil ik dat de keuze voor mij gemaakt word. Maar dan zou ik nooit meer terug kunnen naar nu.
anoniem_63c47c11b8681 wijzigde dit bericht op 10-01-2021 12:04
3.00% gewijzigd
AudiR8 schreef:
16-12-2020 18:51
Deze pijn dus.

Ik weet zeker dat ze voor een andere keuze die ik binnenkort ga maken (die niet direct met mijn relatie te maken heeft) ook geen begrip heeft. Terwijl ik goede argumenten kan aandragen waarom ik het niet wil. Ik ben gewoon standaard de boeman in haar ogen.
Je houdt van posts waarbij je weet dat anderen nieuwsgierige vragen gaan stellen he... vandaar zo half en vaag.

Maar goed, je reageert dus op "deze pijn", en op het zinnetje "Nooit spijt gehad" ga je niet op in. Waarom niet?
Dat wat je voedt in je drama, daar ga je op in, daar waar je werkelijk wat aan kan hebben, dat negeer je.
Of je moet niks willen, alleen maar klagen, dan snap ik het
Alle reacties Link kopieren
TO, je bent 40...hoe lang heb je de goedkeuring van je ouders nog nodig?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Moeders pushen soms op de verkeerde schoonzoon om verkeerde beweegredenen, het komt voor.

Ook wel meegemaakt, ik vond het heel verwarrend.

Ze vonden hem niet eens heel leuk als persoon, toch was ik maar moeilijk en lastig dat ik me niet gelukkig voelde in de relatie.

Ik heb die relatie verbroken en toen lieten mijn ouders me vallen. Op moederdag ging ik altijd naar mijn moeder maar sindsdien zat mijn ex daar te eten en was ik niet welkom. Je snapt het niet, maar het gebeurt toch en ik kon niets doen.

Scheelt dat ik wel een inkomen heb en snel aan een woning kon komen. Lijkt me heel lastig als je dat niet hebt. Is dat iets waar je aan kan werken?
Werk, uitkering ?
Ik heb weleens een date gehad met iemand die zwaar racistische opmerkingen maakte, terwijl ik een heel gemeleerde vriendengroep had. Toen ik tegen mijn ouders vertelde dat ik om deze reden niet verder ging daten zeiden zij dat het zo een goede vangst was omdat hij een eigen bedrijf had enzo en of ik er niet nog eens over wilde denken. Alsof ik zo even een heel sociaal leven vaarwel zou zeggen voor 1 date met iemand die stom vervelend bleek, maar dat ik dan een stom vervelend leven zou moeten gaan leiden alleen voor het geld. En toen was ik 21...en luisterde ik al lang niet meer naar dit soort goed bedoelde adviezen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hunebed schreef:
16-12-2020 18:56
Je houdt van posts waarbij je weet dat anderen nieuwsgierige vragen gaan stellen he... vandaar zo half en vaag.

Maar goed, je reageert dus op "deze pijn", en op het zinnetje "Nooit spijt gehad" ga je niet op in. Waarom niet?
Dat wat je voedt in je drama, daar ga je op in, daar waar je werkelijk wat aan kan hebben, dat negeer je.
Of je moet niks willen, alleen maar klagen, dan snap ik het
Omdat ik soms niet weet hoe ergens op te reageren. Dat ik zelfde verhalen fijn vind om te lezen lijkt mij wel duidelijk, niet? (Dat ik niet de enige ben bedoel ik.) Waarom zou ik dat nog extra moeten benoemen?
Avage schreef:
16-12-2020 19:05
Moeders pushen soms op de verkeerde schoonzoon om verkeerde beweegredenen, het komt voor.

Ook wel meegemaakt, ik vond het heel verwarrend.

Ze vonden hem niet eens heel leuk als persoon, toch was ik maar moeilijk en lastig dat ik me niet gelukkig voelde in de relatie.

Ik heb die relatie verbroken en toen lieten mijn ouders me vallen. Op moederdag ging ik altijd naar mijn moeder maar sindsdien zat mijn ex daar te eten en was ik niet welkom. Je snapt het niet, maar het gebeurt toch en ik kon niets doen.

Scheelt dat ik wel een inkomen heb en snel aan een woning kon komen. Lijkt me heel lastig als je dat niet hebt. Is dat iets waar je aan kan werken?
Werk, uitkering ?
Dat zouden mijn ouders nooit doen, mij laten vallen. Daar ben ik vrij zeker van, omdat ik er niet zomaar gekomen ben, maar ze moeite voor mij moesten doen.

Ik heb wat ik heb aan inkomen. Dit is momenteel in ieder geval niet te veranderen. Heel misschien in de toekomst.
AudiR8 schreef:
16-12-2020 21:05

Ik heb wat ik heb aan inkomen. Dit is momenteel in ieder geval niet te veranderen. Heel misschien in de toekomst.
Ja waarom is dat TO, kan je niet werken of wil je dat niet?
Ik vind dat privé
Dan kunnen we ook niet meedenken.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
'Ik vind dat privé'

Ik vind je maar een vermoeiend mens, welke geen enkele hulp of adviezen aanneemt terwijl je er wel om vraagt.
Bij elk advies ga je de confrontatie aan, voor alles heb je een weerwoord en begrijpend lezen gaat ook niet zo goed.

Wat wil van je van ons?
anoniem_644ece9e52967 wijzigde dit bericht op 17-12-2020 08:05
Reden: verkeerde quote
18.88% gewijzigd
AudiR8 schreef:
16-12-2020 21:05
Dat zouden mijn ouders nooit doen, mij laten vallen. Daar ben ik vrij zeker van, omdat ik er niet zomaar gekomen ben, maar ze moeite voor mij moesten doen.

Eye opener: als je ouders zo zijn als je hier beschrijft, hebben je ouders je al jaren laten vallen. Ze respecteren je keuzes niet, hebben kritiek op je en geven je het gevoel dat je niks goed doet.
AudiR8 schreef:
16-12-2020 22:14
Ik vind dat privé
Ok dan ga ik er voor t gemak van uit dat er mentaal iets scheelt, gebaseerd op hoe je reageert hier en hoe je in het leven staat.
Is absoluut helemaal niks mis mee, ik denk alleen dat het voor de rest heel lastig is om iets zinnigs over je relatie te zeggen.
Heb je geen begeleiding of ondersteuning die je verder kan helpen?
Maduixa schreef:
17-12-2020 09:09
Eye opener: als je ouders zo zijn als je hier beschrijft, hebben je ouders je al jaren laten vallen. Ze respecteren je keuzes niet, hebben kritiek op je en geven je het gevoel dat je niks goed doet.
Ja volgens mij ook, helaas.

Ik vind je ook veel jonger overkomen dan je bent TO, dat geeft me eerder de indruk dat dit probleem slechts het topje van de ijsberg is.
sa
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 17:40
98.94% gewijzigd
Bizar topic.

Alles is 'kan niet, wil niet'. Tja dan houd het op en blijf je zitten waar je zit.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
AudiR8 schreef:
16-12-2020 12:03
Jammer dat jullie geen moeite willen doen om je in mij te verplaatsen. Ik heb geen zin in die pijn en de daarop volgende gedachtes. Ik heb al genoeg pijn gehad, van hun (re)acties.
Dan blijf je bij hem.
En nog iets, liefhebbende ouders willen het best voor hun kind. Ik zou niet willen dat mijn zoon in een relatie blijft hangen omdat ik zijn partner zo geweldig vind en hij ondertussen doodongelukkig is.

Ik vind jou een bangerik die geen verantwoordelijkheid wil nemen voor haar eigen zelfstandigheid maar hier wel komt zeuren en geen oplossingen wil.

Succes en vooral sterkte met je zeer ongelukkige leven.
AudiR8 schreef:
16-12-2020 20:57
Omdat ik soms niet weet hoe ergens op te reageren. Dat ik zelfde verhalen fijn vind om te lezen lijkt mij wel duidelijk, niet? (Dat ik niet de enige ben bedoel ik.) Waarom zou ik dat nog extra moeten benoemen?
Het gaat erom dat je de tips of positieve ervaring van het weggaan negeert, en de boehoehoe opmerking niet.
Jouw keuze, ik zal er geen nacht minder door slapen.
(En ben weg hier)
Best wel grove reacties hier.

Misschien dat haar ouders heel manipulerend zijn.

Ik heb dit vaker meegemaakt, als vrienden raak je enorm gefrustreerd omdat iemand wel constant klaagt maar geen oplossing ziet en erg in kindmodus blijft hangen.

Maar dat kan je zelf niet waarnemen schijnbaar als je in zo'n familiesysteem zit. Het is triest maar weinig mensen komen daar echt los van en blijven rationaliseren ipv hun hart te volgen.

De trap onder zijn/haar hol die je dan wil geven komt alleen maar hard aan zonder dat het helpt.
AeonOfWinter schreef:
17-12-2020 10:15
Bizar topic.

Alles is 'kan niet, wil niet'. Tja dan houd het op en blijf je zitten waar je zit.
Al zou ik dat besluiten, dan is dat toch mijn keuze? Wat ik al zei: zó erg als jullie je nu wrs een voorstelling hebben gemaakt van mijn relatie is hij niet. (Hij is dus de relatie)

Want ik weet het nog steeds niet zeker of ik bij hem weg wil. Ik wil eerst even iets afwachten. Sowieso kerst en Oud en Nieuw.

Voorlopig count ik mijn blessings.
mrstosti schreef:
17-12-2020 07:59
'Ik vind dat privé'

Ik vind je maar een vermoeiend mens, welke geen enkele hulp of adviezen aanneemt terwijl je er wel om vraagt.
Bij elk advies ga je de confrontatie aan, voor alles heb je een weerwoord en begrijpend lezen gaat ook niet zo goed.

Wat wil van je van ons?
Wat ik al zei: even mijn twijfel van me afschrijven. Ik had het topic beter zo kunnen noemen, maar daar is het nu te laat voor.
Maduixa schreef:
17-12-2020 09:09
Dat weet ik dus niet heel zeker he! Ik denk dat ze ongeveer zo gaan reageren. Mijn ouders hebben me niet laten vallen en zullen dat nooit doen!
stellar schreef:
17-12-2020 09:25
Ok dan ga ik er voor t gemak van uit dat er mentaal iets scheelt, gebaseerd op hoe je reageert hier en hoe je in het leven staat.
Is absoluut helemaal niks mis mee, ik denk alleen dat het voor de rest heel lastig is om iets zinnigs over je relatie te zeggen.
Heb je geen begeleiding of ondersteuning die je verder kan helpen?
Ik heb een psycholoog, alleen ze is nu met vakantie. Ze weet ervan, heb het even kort besproken, maar niet de ins en outs.
Kittenxx schreef:
17-12-2020 09:43
ook al kun je niet werken, om voor reden dan ook, dan heb je recht op een uitkering.

Verdiep je daar eens in. Wellicht verruimt dat je kansen op een zelfstandige kleine woning of kamer.
Ik heb een inkomen.
Sjaantje37 schreef:
17-12-2020 10:20
En nog iets, liefhebbende ouders willen het best voor hun kind. Ik zou niet willen dat mijn zoon in een relatie blijft hangen omdat ik zijn partner zo geweldig vind en hij ondertussen doodongelukkig is.

Ik vind jou een bangerik die geen verantwoordelijkheid wil nemen voor haar eigen zelfstandigheid maar hier wel komt zeuren en geen oplossingen wil.

Succes en vooral sterkte met je zeer ongelukkige leven.
Ik heb nergens gezegd dat ik zeer, of doodongelukkig ben. Dat ben ik namelijk niet. Ik weet niet of ik gewoon van mezelf niet gelukkig ben, of dat dat (voor een deel) met m'n relatie te maken heeft. Ik weet wel dat ik verdrietig word als ik denk aan niet meer samenzijn met hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven