Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

Nala, fijn dat je weer gerustgesteld bent bij de vk. Het ligt vast aan dat het neppers zijn dat die slippers van de markt niet lekker zaten, want Birkenstocks die niet lekker lopen... dat kan gewoon niet! Maar houd het maar lekker bij je Croqs hoor, er zijn al veel te veel mensen op Birks, zo blijf ik nog een beetje onderscheid maken, haha.

Dier, ik weet het ook nog niet, hoor, van die vakantie. Wacht sowieso gewoon af hoe ik me tegen die tijd voel. En ik weet ook niet of het verzekeringstechnisch eigenlijk allemaal kan. Baby in Frankrijk krijgen lijkt me nog niet eens zo erg, man spreekt vloeiend Frans, dus das wel handig, maar of het allemaal vergoed wordt enzo is maar de vraag...

En ik heb 2 jr terug ook niet meer op het festival geslapen idd, alleen overdag rondgelopen, dat deed ik gewoon in een huis.

Vorige keer was ik in sept uitgerekend, maar kwam dochter op 31 aug. Nu loop ik dus allemaal net iets voor, want toen was ik eind mei pas 25 weken en nu ben ik dat morgen al! Gaat snel.

Vis, leuk van hartje luisteren en dat er zo'n leuke vervangster was.

Bedenk me net dat Star al een tijdje niet meer hier is, lees je nog wel mee?? En gaat alles goed met je?

Nou, nu snel naar bed. Morgen nog een dagje werken en dan weekend!
Ja, ik heb lekker vrij vandaag, Vis. Chica en ik gaan zo naar haar peuterdansles

In Spanje krijg je als zwangere vrouw van iedereen een glas rode wijn aangeboden, dus inderdaad, goed excuus voor nationale verslavingen

Rebbel, grappig van het voorlopen Ik loop achter juist Dochter was 10 augustus uitgerekend. Nu 20 september

Nog meer hete zomer te doorstaan dus, ik kon vorige keer ook echt niet meer in mijn schoenen. Zus heeft er nog foto's van gemaakt, voeten waren echt enorm

Nu even onder de douche springen, Chica is even rustig aan t spelen. Ze heeft de hele ochtend aan me vastgeplakt gezeten tot nu toe.

Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Inad; lekker zo'n klemaapje :-).

Ik heb mijn vorige zwangerschap ook veel op slippers gelopen, maar kon aan het einde (nov) nog wel mijn schoenen aan. Het schijnt dat veel fruit eten helpt bij het afdrijven van het vocht. Maar ik houd nu al overal vocht vast, was gisteren echt opgeblazen, vandaag van het wel weer mee. Hopelijk is dat geen voorteken.
Hier weer een keer een berichtje van mij. Heb de laatste tijd niet veel tijd gehad om te schrijven, aangezien ik het zo druk heb. Volgende week heb ik een week vrij dus dan heb ik eindelijk tijd om bij te komen en dan is het nog 10 weken tot mijn verlof dus het gaat nu wel heel snel.

Jullie berichten lees ik trouwens wel bijna dagelijks dus wat dat betreft ben ik wel bij. Op wat ongemakken na gaat het goed met iedereen dus dat is fijn.

Zelf ben ik vanmorgen weer bij de verloskundige geweest en alles wat goed. Inmiddels ben ik dus bijna 24 weken zwanger en ik heb eigenlijk nog geen klachten. Af en toe heb ik een beetje last van mijn rug, maar als het daarbij blijft tot het einde van mijn zwangerschap, hoor je mij niet klagen.

Groetjes aan iedereen!!!!!!!!!!!
*gaat snel een berg appels eten*

Gympy, fijn dat alles goed is.

Ik moet 19 mei weer naar de verloskundige. En we gaan een pretecho doen voor mijn moeder op reis gaat, waar ze dan bij kan zijn. Waarschijnlijk is ze weg tijdens de bevalling dus dit is dan wel leuk voor haar. Ben eigenlijk anti-pretecho's , maar soit
even ego...

Heb al drie uur liggen pitten, omdat ik niet op gang kon komen vanochtend. Heb kramp in mijn buik en gaat niet over...

Nu zit ik te piekeren wat het kan zijn. Ben al wel naar wc geweest overigens, dus geen obstipatie. Iemand een idee of het iets met zw.schap te maken kan hebben of gewoon normale buikkramp?
mmmh geen idee rebbel, maar het klingt niet fijn. Heb je iets raars gegeten? En waar is de buikkramp? Als je je teveel zorgen maakt: gewoon ff de verlos bellen! Daar zijn ze voor he!
Rebbel, heb ook vaak last van buik/darmkramp. Maar dat komt omdat ik zo slecht naar de wc kan. Het was voor de zwangerschap al dramatisch maar nu is het eens in de week. De lactulose helpt mij wel iets maar daar ga ik zo van winden. En dat zijn geen lieve windjes.

Zit jouw kramp hoog of laag? Vind het een heel naar gevoel zo opgeblazen. Nog een beetje erbij en ik vlieg zo weg als een luchtballonnetje.

Fijn dat je zo weinig last van kwaaltjes hebt Gympy. Ga zo door!

Nala, fijn dat je ook geruststelling hebt gehad. I love geruststelling

Vis, dat klinkt als een fijne huisarts. En geen andere mensen in de wachtkamer. Dat hebben wij hier nou nooit! Hoop dat die ijzertabletten zijn werk doen. Jammere daarvan is dat je zwarte keuteltjes gaat poepen maar ja.
Rebbel, zag dat je berichtje een uurtje geleden is. Hoe voelt je buik nu?
Aruba, het is ongeveer wat jij omschrijft, zo'n enorm opgeblazen gevoel. Ik heb dat normaal alleen 's avonds als ik ga slapen wel eens. Nu dus al sinds vanmorgen, ben ook erg lusteloos. Ik kijk het maar even aan, weet het ook niet.
Dat gevoel heb ik ook niet elke dag maar meestal nadat ik een aantal dagen (te) slecht naar de wc ben geweest. Stapelt zicn op natuurlijk. Misschien toch even een laxerend dagje inplannen maandag: roosvicee laxo, ontbijt met kiwi's en chili con carne. Als het dan niet afzwakt misschien eens vragen wat de vk voor een oplossing heeft.
Ontbijt met Chili con Carne, oefff Ik zou dan voor bak zwarte koffie en een heleboel ontbijtkoek

Naar, Rebbel, die buikkramp. Klinkt wel echt als iets maag/darmerigs en gelukkig niet als weeën of voorweeën. Hoop dat je je snel beter voelt.

Hier gaat het lekker, voel vaak beweging en nergens last van. Dit zijn de fijnste weken vind ik altijd (nouja, die 2 keer ), van 16 tot zo 30 weken. Dan wordt het zwaarder.
Gelukkig was alles weer goed bij de ha Visotsky.

En dat is idd zo, ik ben ook altijd zo statisch als de hel met Crocs aan. Zoo irri.

Wat ook irri is, is die foutmelding. Men, ik krijg em continu.

Lukte nu eindelijk om Viva weer te openen, had het bijna weer opgegeven.

Inad, weer een beetje bijgekomen?

Ik heb zaterdag mijn pretecho.

Zusje gaat dan ook mee. Heb er echt zin in!

Ik had gister voor het eerst dat mijn sokken (en laarzen) echt in mijn been gedrukt stonden. Maar had de hele dag ook gelopen, dus was niet zo gek ook.

Laarzen gaan ook steeds strakker zitten, lol.

Mooi zo Gymp, weer door de keuring bij de vlos.

Rebbel, ik heb die krampen ook regelmatig. En bij mij gaf de vlos aan dat het of mijn darmen zijn. (net zoals Aruba ga ik slecht naar de wc)

Maar soms kan het ook je baarmoeder zijn.

Die hangt aan een paar banden in je buik. En als jij je omdraait in bed of zo, moet je baarmoeder mee en dan kan die wel eens samentrekken.

Zo vertelde de vlos het iig aan mij.

Hoe voel je je vandaag?

Gister had ik vrijgezellenfeest van een vriendin. Het was helemaal geweldig. Ik had veel georganiseerd en alles verliep super!

Overdag een back to the 1982 dag. (toen is ze geboren) Begonnen bij huwelijksaanzoek, terug naar het ouderlijk huis.

Moest ze allemaal opdrachten doen bij d'r oude werk, school en zo verder.

's Avonds naar Breda, zo'n avond met eten en entertainment erbij.

Was erg gezellie, maar was het op een gegeven moment wel zat.

Was blij dat ik om half 2 op bed lag.

Truus ging gelijk weer schoppen, en nu echt zo hard! Nog nooit zo gevoeld.

Voelde het voor het eerst ook aan "de buitenkant".

Straks nog ff wat doen in het nieuwe huis, maar eerst ff rustig opstarten.

Vent had het iets moeilijker vanmorgen.
Hoe voel je je nnu Rebbel? Hoop dat het weer wat beter gaat. Kun je niet gewoon moe zijn van de afgelopen week? Ik merk zelf dat ik meer last krijg van kwaaltjes als ik moe ben en er te weinig aan toe geef. Obstipatie heb ik niet meer sinds ik als ontbijt yoghurt met muesli eet ipv brood ('grof volkoren' zoals in Nederland is hier moeilijk te vinden. Het meeste brood is vrij klef).

Fijn dat alles goed was bij de VK Gympy!

Klinkt leuk Nala, dat vrijgezellenfeest. Was je man naar het vrijgezellenfeest van de aanstaande van je vriendin dat hij zo brak was vanmorgen? of is hij even flink de bloemetjes buiten gaan zetten omdat je weg was?

Wij zijn gisteren wezen shoppen voor een bedje, kinderwagen, buggy, autostoeltje enz. We kwamen alleen met een aankleedkussen en een badje thuis. Kwamen al snel tot de conclusie dat online bestellen in de UK een stuk goedkoper is (pond is alweer wat hoger dan in het begin van het jaar, maar staat toch nog steeds vrij laag). Grote babywinkels zoals de babydump in NL heb je in West-Ierland niet en dat maakt echt heel veel verschil in prijs. We besparen zo echt wel een paar honderd euro.

Gisteravond de hele avond besteeds aan het zoeken naar een 'travel system' (wandelwagen+buggy+kinderwagen+autostoeltje). Mèèèn, wat is dat moeilijk zeg! Er is zo ontzettend veel! Uiteindelijk op basis van goede reviews en kwaliteit/prijsverhouding gekozen voor de Maxi Cosi Mura 3. Deze kan ook goed gebruikt worden op 'ruig terrein' zoals het strand... Gezien onze levensstijl ook niet echt onbelangrijk .
Ben ik weer, nog steeds niet echt over met kramp in m'n buik. Ik eet al heel vezelrijk, kiwi, zelfgebakken waldkornbrood, sinaasappels, maar er is volgens mij toch iets met m'n darmen aan de hand. Ik kan wel naar de wc, maar het is wel anders dan normaal, laten we het daar maar op houden (bespaar jullie de details ). Het is niet m'n baarmoeder/banden Nala, die pijn herken ik inmiddels wel, zit veel lager en aan beide zijkanten. Nou ja, ik voel kindje in ieder geval nog lekker lustig trappelen, dus wacht het maar ff af. Wat jij zegt, Vis, over moe zijn, herken ik trouwens ook. Heb net weer een weekje gewerkt, maar merk dat het best even weer energie kost. Gelukkig volgende week maar 2 daagjes werken.

Leuk om een kinderwagen uit te zoeken, of niet, Vis? Ik heb in idd ook aantal positieve geluiden gehoord over de MC Mura.

Nala, al lekker opgestart?
Rebbel, lees mee hoor! Alleen niet zo heel erg lekker op het moment, duizelig enzo ook behoorlijk (niet zo erg als bij Vis,hou je rustig meid ) en druk op het werk.

En nu weer even bijlezen
quote:rebbel schreef op 16 mei 2009 @ 16:54:

Aruba, het is ongeveer wat jij omschrijft, zo'n enorm opgeblazen gevoel. Ik heb dat normaal alleen 's avonds als ik ga slapen wel eens. Nu dus al sinds vanmorgen, ben ook erg lusteloos. Ik kijk het maar even aan, weet het ook niet.

Geen strakke band om je buik gevoel? En hoofdpijn/sterretjes? Kan je bloeddruk dan zijn.

Hoe is het nu trouwens?
Nala, wat jij omschrijft is het samentrekken van de baarmoeder, een harde buik. Voelt anders dan krampen.
Vis, waarom zou je nu al een buggy kopen? Als je een goede wandel-/kinderwagen koopt, heb je een buggy voorlopig of zelfs helemaal niet nodig.

Wij hebben qua buggy overigens een MacLaren, geweldig.
Star, jij ook al last van duizeligheid... Lastig hoor!

Bij mij gaat het de afgelopen dagen een stuk beter. Misschien door de ijzerpillen, of doordat ik wat beter naar mijn lichaam luister en ga zitten en eten en drinken als ik me flauw voel.

Een buggy is toch hetzelfde als een wandelwagen? Anyway, dit is wat we gekocht hebben:

http://www.kiddicare.com/ ... ervlet/productdisplayA_54+329_10751_-1_14601_79466_10001_14601

De reiswieg kun je op het onderstel plempen en is geschikt totdat the baby een half jaar is, daarna kun je de wandelwagen gebruiken totdat maximaal 4 jaar. Oh, geloof dat de verwarring door de formulering van mijn vorige posting komt.

Anyway, ik denk dat kinderwagens uitzoeken nooit mijn hobby gaat worden Rebbel. Ben blij dat we er klaar mee zijn. Er is zo ontzettend veel en daarbij hebben we ook nog eens afgewogen of het handiger is om in Ierland te kopen, òf dat het goedkoper zou zijn in NL, om tenslotte in de UK uit te komen . Bedje en toebehoren hebben we trouwens ook bij dezelfde winkel gekocht. Ik verwacht over een dag of 10 een megapakket .

Het is droog ineens hier, na een lange regenochtend. We gaan nog even de hort op
Net in het huis bezig geweest. Kwam zo weinig uit mijn handen... Heb wel wat gedaan maar vriend was het beu en heeft me net naar huis gebracht. Nou voel ik me weer schuldig. Kan zo weinig! Schilderen, stuccen, behangen. Begreep dat het allemaal niet mag. (met uitzonderingen qua materiaal daargelaten) En ik wil ook weer niet de hele dag kastjes en kozijnen schoon gaan lopen maken want die zijn dan zo weer onder gespetterd.
Vis, jij noemde buggy in je eerste omschrijving maar wat je in je post van net noemde, dat noemt men geen buggy maar een kinder/wandelwagen.

Goed dat het gelukt is dan, als je er niet van houdt. Ik vond het wel leuk om uit te zoeken destijds. Zijn toen gevallen voor een Koelstra, maar gebruik 'm nog bijna dagelijks voor dochter, dus hoe dat straks moet met nog een erbij...

Een MacLaren, Star, o, dat lijkt me fijn! Ik dacht toen ik een buggy kocht dat ik 'm niet zo veel zou gebruiken en dat klopt ook idd, maar ook al gebruik ik 'n erg weinig, ik baal elke keer weer van de goedkope Prenatal-variant die wij hebben.

Goed dat je er weer bent en sterkte met drukte en duizeligheid!

Ik voel me sinds middagslaapje trouwens weer goed, geen buikpijn meer gehad.

Arub, kun je niets vanwege slecht voelen of omdat je niet mag? Want schilderen en behangen mag toch gewoon? Heb ik in ieder geval wel gedaan bij dochter, en was toen al over de 30 wkn. Moet je alleen even uitkijken met verfdampen, maar je kunt verf halen zonder al te veel meuk erin of gewoon goed luchten of evt. een mondkapje opzetten. Ik heb vooral veel geschuurd destijds, omdat ik toen niet meer hele dagen kon staan en bij het schuren lekker kon zitten.
Ik vind buggy en wandelwagen niet echt hetzelfde. Wandelwagen is iets comfortabeler en voor wat kleinere kindjes vind ik. Met buggy bedoel ik echt zo'n vlinderbuggy. Inklapgeval.

Even naar je link gekeken, mooi ding. Die stoere kleuren ook?

Aruba, waarom niet schilderen? Verf op waterbasis geen probleem. Ik heb bij Ceetje ook nog gewoon geschilderd. Ramen flink open en niet in die lucht slapen.
Heee fijn, geen buikpijn meer

Misschien inderdaad een beetje te druk, rustig aan doen gewoon voor zover dat gaat met die kleine om je heen
Nou inderdaad verf op waterbasis mag maar we hebben sterkte spul nodig in dit huis. Maar ja daarnaast ben ik het ook na een uurtje echt zat om boven mijn hoofd te werken.

Fijn dat je geen buikpijn meet hebt Rebbel. Laat hem ook maar lekker wegblijven ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven