Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.

NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
Hoi allemaal,

Voor degene die ik nog niet gefeliciteerd heb.....van harte gefeliciteerd! Leuk dat alle kindjes er nu zijn.

Hier gaat het goed. De afgelopen 2 nachten is ze maar 1x in de nacht gekomen. Wat heerlijk! Dat doet een mens goed als jezelf ook kan slapen.
Zoon is gelukkig zo ie zo een hele vaste slaper en merkt niets als ze s nachts wakker is.
Hij wil met alles helpen. Hij is dan ookal 8.5 jaar, dat scheelt enorm. We kunnen hem makkelijker dingen uitleggen.

Babyacne heeft ze (nog) niet. Dat had mijn zoon wel. Dat zijn inderdaad hormonen. Vaak met borstvoeding is dat erger. Maar gaat vanzelf weer weg. Dus niets om je zorgen over te maken.

Voeding hebben wij nutrilon ha. Ze spuugde veel met de gewone voeding, dus zijn we hierop over gestapt en dat gaat erg goed nu gelukkig.

Vloeien, dat is zo goed als weg. Ik heb geen verband meer nodig gelukkig. Doe wel 2x per dag een nieuwe onderbroek aan, gewoon omdat ik dat frisser vind en nog wat slijm verlies. Ik ben erg gevoelig voor verband. Snel irritatie, dus zo is prima.

Hier ook veel relaxter dan bij mijn eerste. Nou is dit voor mijn vriend de eerste, maar ik heb zoveel meer steun aan hem als toen bij mijn ex man. Dus dat geeft vanzelf al meer rust. :-)

Ik vind het ook leuk hier te blijven schrijven zo nu en dan.
Heel veel succes met jullie herstel en hopelijk zijn de onderbroken nachten snel beter/over. Dat geeft ook meer rust en dan heb je meer energie overdag.

Tot horens weer meiden!
Dank jullie wel allemaal! Ik wilde al eerder iets sturen, maar het kwam er steeds niet van. Er moesten nog zoveel dingen gebeuren, geboortecertificaat, zorgverzekering, geboortekaartjes. Gelukkig lijkt dat aardig klaar te zijn nu :-D

Wat fijn dat de meesten iets van een balans gevonden hebben! Ik vind het ook wel vermoeiend elke 3 uur weer opstaan, al gaat het gelukkig makkelijker dan de vorige keer. We hebben nu het bed en verschoontafel allemaal op onze kamer om het zo makkelijk mogelijk te maken :lol: Na jouw tip heb ik een verwarmer gekocht dasilva, en die kan gelukkig met een afstandsbediening aan :-D Ik vind het sowieso makkelijker en relaxter dan de vorige keer. Dochter lijkt ook wat rustiger te zijn. Het is wel praktisch veel werk, maar de mentale verandering is er nu niet dus dat scheelt heel veel (voor mij).

Wat leuk dat jullie kinderen zo lief zijn voor de baby! Zal voor jullie kinderen ook apart zijn dasilva en Pinkie, Zij hebben al meer door dat er echt permanent iets veranderd is. Dochter is hier ook heel lief met de baby, komt elke ochtend aanrennen en roept dan baby baby. Al is ze ook wel lomp, vooral als ze moe is, dus ik herken je stress goed Onslow! Ik vind het wel spannend hoe het gaat lopen als man weer gaat werken.

Ik vloei trouwens ook nog, niet fijn dus ik hoop dat het snel minder word. Het is wel minder dan de vorige keer, maar dat komt doordat ze nu net na de bevalling elke 15 minuten hard op m'n buik drukten zodat het sneller gaat. Dat was echt niet leuk :-?

Oh en die spuitluiers was ik echt vergeten! We hebben al meerdere ongelukjes gehad op de verschoontafel :lol: Verschonen moet hier echt voor de voeding, anders moeten we geheid weer schoonmaken :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het wat moeilijker deze week. Dochter is ziek en nu is ook zoontje verkouden. Mijn vriend heeft zich deze nacht boven over dochter ontfermd terwijl ik beneden zat met zoon. Zo konden ze elkaar tenminste niet wakker houden.

Ik begin het ook wat lastig te hebben omdat er geen bezoek mag komen. Ik merk dat ik wel nood heb aan een babbel met mijn vrienden en wat meer contact met mijn ouders. Mijn vader heeft de kleine zelf nog niet gezien, hij behoort tot een risicogroep en durft niet op bezoek komen.

Het zullen ook wel hormonen en slaaptekort zijn, dus hopelijk gaat dit gevoel snel weg.

En hoe is het met jullie?

Hopelijk is de stuwing verdwenen, Pinkie? En hoe waren jullie nachten? Heeft je man wat slaap kunnen inhalen?

Hoe is het met jullie, EllaBowie? Is de Puckababy al toegekomen? En weet je ondertussen al of je ouders op bezoek kunnen komen? Ik ben ook benieuwd wat de initialen dan uiteindelijk geworden zijn voor de naam. :-D KFC of FCK?

Hebben jullie nog veel last van de keizersnedes, DaSilva en IHG?

Alles goed met jou, Molly? De kuren zijn terug opgestart lees ik. Hopelijk voel je je ok?

Lukt het bij iedereen om om de zorg van de oudere kindjes te combineren met de baby's? Hoe lang duurt jullie lockdown nog?
Wat lief van al die kindjes die willen helpen bij de baby, al is het goed in de gaten houden of ze niet te lomp zijn hihi :heart:

Ik heb hier ongeveer 3 weken gevloeid na de bevalling, maar ik weet natuurlijk niet welke invloed de chemo er al op heeft gehad.

@Onslow wat vervelend als de kids niet fit zijn, dat hakt er dan wel in. Hopelijk knappen ze snel op! Wat betreft de sociale contacten kan ik me goed voorstellen dat je behoefte hebt aan wat contact, en wat vreselijk dat je vader je kindje nog niet heeft kunnen zien. Ik hoop dat er gauw verbetering in komt..hier duurt de lockdown sowieso tot 9 februari nog.

Met de kleine gaat het gelukkig goed hier, hij drinkt goed en gelukkig was zijn oortest uiteindelijk goed, 2 keer deed hij het niet dus kwamen ze met een ander apparaat, wat een opluchting!
Hebben jullie kleintjes trouwens ook last van krampjes? Hij is redelijk onrustig na de voeding en zwaait veel met zijn armpjes alsof ie buikpijn heeft..

Ik ben inderdaad weer begonnen aan de volgende kuren, deze week de 2e van de 12. Heb alleen weer die rare maag- en rugpijn dus vind het wel een beetje eng, lijkt toch van de kuren te komen ipv zwangerschap.
Hoi allemaal,

Hier gaat het goed. Stuwing is weg en kan heerlijk weer zonder bh slapen!
De nachten gaan ook super goed (klopt even af). Ze heeft nog maar 1 voeding s nachts.
Man is weer aan het werk, maar moet om 3 u al opstaan. Hij begint om half 5 namelijk. We gaan vroeg naar bed, zodat we aardig wat slaap kunnen pakken. Hij heeft wel een half jaar elke vrijdag vrij nu dmv vaderschapregeling. Dus dat is fijn.

Lockdown duurt hier inderdaad tot 9 februari zo ie zo. De basisschool kan misschien wel iets eerder open,maar dat horen we later. Zoon mag gelukkig naar de noodopvang, want ook nog online les erbij ga ik niet redden hoor.

Dochter wil overdag helaas alleen op schoot slapen. Hoe gaat dat bij jullie?
Dat herken ik Ellabowi, alles gaat net wat makkelijker nu dan bij de eerste. De verandering is gewoon minder groot en je bent creatiever en zekerder is mijn ervaring. De nachten zijn soms wel pittig al slaan we ons er goed doorheen. Ze liet er eerst wel eens 4 a 5 uur tussen in de nacht maar de laatste dagen komt ze weer een stuk eerder.

Wat vervelend Onslow. Ik begrijp het goed. Zeker als zelfs je vader nog niet geweest is. Weinig kraamvisite geeft wel rust maar het is ook zo ongezellig! Alles moet afgewogen worden en ik wil mn dochter eigenlijk ook gewoon showen.

Ik herstel prima van de ks. Doe eigenlijk alweer heel veel en doe alleen dingen niet omdat het gewoon nog niet verstandig is.

Zwaar weer voor je Molly. Kan me voorstellen dat die rugpijn weer onzeker maakt. Hopelijk hoort het inderdaad bij de kuren. Al is dat ook erg rot natuurlijk.

Mijn dochter heeft ook veel last van krampjes. We doen alles om het te beperken maar geheel voorkomen lukt niet. Het is de ene dag erger dan de andere.

Mijn dochter is ook wat aanhankelijk de laatste week Pinkie. Gelukkig lukt het wel om haar af en toe weg te leggen als de krampjes over zijn. De Puckababy doet dan echt wonderen. Is ze toch veel rustiger dan wanneer ik haar er niet in leg.
Wow Pinkie ik had niet door dat jouw oudste al zo oud was :-D Ik dacht dat ik de oudste had met 4,5 jaar oud. Ik vind het wel erg handig zo’n ouder kind er bij. Hij brengt vaak spullen heen en weer door het huis en kan zichzelf goed vermaken. Fijn dat je trouwens meer hebt aan je vriend dan aan je ex :) Altijd fijn als de upgrade goed uitpakt ;)
Onze baby zou ook wel de hele dag op ons willen liggen maar laat zich best goed in bed leggen. Wel even het bedje voorverwarmen ;) En ze slaapt heel diep in de wagen. Die schommelt lekker :heart:

Ik was de spuitluiers en de lekkages ook vergeten Ellabowie o_o Dan pak ik baby uit bed en voel iets warms en nats... Hele rug geel.
Handig zo’n lamp met afstandsbediening :idee: Die van mij heeft alleen een schakelaar. Ik verwarm ook het bedje voor met een elektrische kruik. Onze baby kan daar echt van genieten :heart: Is het nog goedgekomen met de naam? :-D

Het is voor sommige ook niet makkelijk om geen bezoek te hebben Onslow :hug: Ik snap dat je je vrienden mist. Hoe is het met je lichamelijk? Herstel van mijn ks gaat super! Dat had ik echt niet gedacht na de eerste dag. Maar ik kan alles weer. Na mijn spoedks de 1ste keer kon ik na 2 maanden nog niet eens de wandelwagen duwen.. nu wandel ik lekker rond. Wel trekt de snee als ik te veel doe en ik ben sneller moe.

De lockdown gaat hier nog wel even duren :-? Misschien gaan de lagere scholen en kinderopvang vanaf 25 januari weer open. Dat horen we komende zondag.

Fijn dat je kuur weer van start kon gaan Molly wel jammer van je rare rug en maagpijn. Als ik maagpijn heb, heb ik ook last van mijn rug trouwens. Zo raar. Hoe ziet de rest van je traject er uit?

Krampjes heeft onze baby ook maar wel veeeeel minder dan onze oudste. Deze baby heeft het bij de fles aan het eind van de middag en begin van de avond. Zo zielig :-( Ze laat zich wel troosten en vindt het lekker om (als ik zit) schuin op mijn buik te liggen. Dan druk ik haar tegen mijn buik en ligt ze met haar hoofd op mijn arm of booby. Ook warm wrijven op haar rechter zij helpt.
Zullen we ook de mindere momenten met elkaar delen? Onze baby was om 04.30 wakker, poepte na de fles zo veel dat haar bed, de commode en mijn mans badjas onder zat, wilde daarna niet meer slapen en ligt nu ingebakerd met mijn telefoon op een whitenoise app in haar wieg.

Ik ben klaar voor vandaag O_o
Oepsie! Ik snap dat je dan klaar bent voor vandaag DaSilva🤪
Oh jeetje dasilva, dat is niet fijn!
Ik moet wel een beetje lachen om hoe je het beschrijft. Ik zie het al helemaal voor me haha

Ja ik heb inderdaad het oudste kind erbij. Mijn zoon is al 8.5 jaar. Het is wel fijn dat hij al zo groot is en veel dingen zelf kan doen. Al had ik het heel graag gewild dat het leeftijd verschil kleiner was en ze samen konden opgroeien en spelen.
Maar gelukkig zit er tussen mijn dochter en haar neefjes maar 10.5 mnd en 6 mnd.
Dus aan zowel papa als mama's kant een vriendje om mee te spelen.

Gisteren was hier echt een drama dag. Ze had zoveel last van krampjes na 2 dagen niet poepen. Gisteren kwam uiteindelijk alles eruit, maar echt in bonkjes. Zo zielig hoeveel moeite ze had om alles eruit te krijgen. Mijn vriend zei maar steeds dat hij de dokter wilde bellen, maar ze moet er gewoon doorheen denk ik. Die darmen zijn natuurlijk nog aan het rijpen.

Hebben jullie kleintje daar ook zo'n last van?

Overdag wil ze nog steeds niet in der eigen bedje slapen helaas. Vooral de hele dag op schoot. Best vermoeiend, ik kom nergens aan toe. Maar ja we moeten er maar van genieten, want straks wil ze niet meer op schoot haha.
Gelukkig slaapt ze s nachts nog steeds goed. Met maar 1 nacht voeding hebben we echt niet te klagen!

Ik hoop dat bij jullie ook alles goed gaat met de kleintjes.
Wij hebben volgende week de oortest, Molly. Gelukkig bleek alles uiteindelijk goed te zijn bij jullie kindje. Hopelijk valt de pijn in je rug en buik wat mee deze keer.

Hier slaapt zoontje ook regelmatig in mijn armen, 's nachts soms ook. Ik zorg altijd dat, moest ik in slaap vallen, ik zo lig dat hij niet weg kan glijden. Maar ik vind het toch altijd wat eng om te slapen met hem op mij.

Ojee, DaSilva! Dat is wel de moeite! Hier nog geen explosie luiers. Of toch niet bij zoon tenminste. :-D

Krampjes lijken hier momenteel wel mee te vallen, meestal heeft hij er 's avonds wat last van, maar het is niet zo erg als bij zijn zus indertijd.

Voor opstopping hebben wij glycerine suppo's liggen. Ooit eens nodig gehad voor onze dochter en dat werkte goed. Ik weet wel niet of je dat al bij hele kleintjes mag geven.
Ik vind krampjes ook zo zielig Pinkie :( Dat kreunende lijfje in mijn handen laat mij soms meehuilen. Blokjes poepen heeft onze baby 1x gehad nu. Maar alles van de ‘bingokaart’ is al voorbijgekomen.
Dat je liever had gehad dat je kinderen dichter op elkaar zitten snap ik en die van mij is dan nog 4 jaar jonger.. Maar een klein leeftijdsverschil zegt niet altijd wat.
Heb je al een draagzak voor je plakkertje? Die heb ik gister voor het eerst gepakt. Baby wilde niet liggen en mijn kleuter wilde vanalles :lol:

Voor Nederlandse begrippen heb jij de gehoortest heel laat Onslow :-D Bij ons staat er binnen een paar dagen onaangekondigd een dame op de stoep voor de hielprik en de gehoortest.

Ik ben trouwens nu ook gezwicht voor de Puckababy :-$ Onze eerste baby viel in slaap als hij zijn matras aanraakte. Die bleef gewoon liggen. Maar deze baby lijkt wel een windmolen :lol: Ik had haar ingebakerd met een doek maar dat zag ik mijn man niet doen ‘snachts. Dus heeft hij gister een nieuwe Puckababy van marktplaats opgehaald om te proberen en het werkt super goed :worship:
Maar vannacht werd ik er toch voor wakker gemaakt :| Mijn man snapte niet hoe die armpjes onder de klittenbandband moesten zitten :-[ Stond ie te mopperen in het donker.. Die armpjes moeten niet onder die band, schat.
O zo fijn hè de puckababy DaSilva! Ze ligt er hier dag en nacht in. Wilde haar eerst overdag er niet in leggen Maarja, ze slaapt toch beter als ze er in ligt.

Ik heb ook de draagzak al een paar keer gebruikt. Kan je in elk geval nog iets doen wanneer ze niet wil slapen.

Ik kreeg wel een appje oid volgens mij wanneer de dame van de hielprik en gehoortest kwam. Ik wist in elk geval wanneer ze kwam.

Mijn baby maakt vanaf het tweede deel van de nacht zo veel geluidjes. Herkennen jullie dat? Overdag doet ze het heel minimaal maar na de nachtvoeding is het het ergst. Het is eeb schrapend en kreunend geluid en ze is dan onrustig. We hebben haar bed al schuin staan maar dat lijkt geen verschil te maken. Onze oudste deed het ook wel en die had ook wel een soort reflex maar hoop eigenlijk dat deze dat niet krijgt.
Hey allemaal,

Wij hebben genoten van een gezellig weekend met zn 3en. Zoon was bij zijn vader. Ook expres geen bezoek gepland, heerlijk zo even 2.5 dag met zn 3en. Vriend is namelijk op vrijdag vrij voor een half jaar met het nieuwe vaderschapsverlof.
Vandaag geoefend om dochter in haar ledikantje te laten slapen. En ze heeft er 2 slaapjes van elk 2 uur gedaan. De eerste ging nog niet helemaal goed, maar we hebben haar even laten huilen, waar ik haar normaal na een paar minuten huilen er al uit gehaald zou hebben. Daarna viel ze in slaap. En tweede slaapje heeft ze helemaal niet gehuild.
Heerlijk! Vriend en ik hadden even tijd voor elkaar en hebben ook even ons bed opgezocht😜. Dat was ook even fijn.

Verder kon ik vast het avond eten voorbereiden en had ik nog wat tijd voor mezelf.

IHG, dat geluidjes maken herken ik niet speciaal na de nacht voeding. Ze maakt wel tussen door geluidjes, maar dat is dan meer als ze bijna wakker wordt voor een voeding.

Hier slaapt ze ook in de puckababy. Ik zit er zelfs over te denken of ik er niet nog een moet kopen. Voor het geval ze hem vies maakt met spugen, of als ik hem gewoon in de was moet doen. .....

Nee de draagzak nog niet geprobeert eigenijk. Ik zal me er eens in gaan verdiepen.

Hoe voelen jullie je verder? Iedereen lichamelijk hersteld? En hoe gaat het met de gebroken nachten? Ik merk zelf soms dat mijn vriend eerder geïrriteerd raakt als ze bijvoorbeeld veel huilt. Het is dan ook wel meer uit bezorgdheid, maar het geeft hier weleens stress tussen ons. Hij denkt meteen dat er iets mis is met haar en wil een dokter bellen.
Uiteindelijk kalmeert hij wel en gaat het allemaal weer goed, maar soms vind ik het best moeilijk.
Babies zijn heel leuk, maar als ze wat groter worden en ook zelf dingen kunnen zeggen is dat toch ook wel erg fijn ;-)
Het is wat met die krampjes he, ziet er inderdaad zo zielig uit. Ik heb een kipkep te leen gekregen, zon soort kersenpit achtig ideetje wat je op het buikje kan leggen als je het verwarmd. Ik heb het idee dat dit wel een beetje verlichting geeft.
Wat jij schrijft van de windmolen @DaSilva dat is hier ook soms haha. Hij is vreselijk beweeglijk met zijn handjes soms, vooral als hij honger heeft :-D

Ik heb nu 2 van de 12 volgende kuren gehad. Daarna volgt de operatie (nog niet duidelijk of het borstbesparend kan) en dan daarna eventueel bestralingen en nog pillen. Nog een heel traject te gaan, maar ik ben dankbaar als ik daarna kan zeggen dat ik dan schoon ben.

Ik moest wel lachen om je verhaal @DaSilva dat de kleine alles onder gepoept had. Vandaag toen de kleine hier in bad was geweest, plaste hij mij daarna onder, ook erg fijn :-D

Hier gaat de kleine nu bijna naar maat 56, de eerste schattige kleertjes passen niet meer, wat gaat het stiekem toch snel hihi.
Goedemorgen meiden,

Wel heftig allemaal hoor Molly, net een baby en dan die kuren erbij. En je moet er nog zoveel en daarna die operatie. Ik vind het knap dat je hier nog zo positief kan blijven mee schrijven. Ik hoop dat je inderdaad na dit alles schoon bent en blijft en je kan genieten van je gezin!

Hoe gaan verder de nachten bij jullie?
Dat van die geluidjes herken ik wel, IHG. Zoontje kan ook zo kreunen en rare geluiden maken als hij na een voeding neerligt. Overdag hou ik hem meestal bij mij, dus dan valt het wel mee, maar na de nachtvoeding probeer ik hem toch terug in bed te leggen nadat hij in slaap is gevallen. Als hij te veel lawaai maakt neem ik hem terug bij mij, want het klinkt echt niet comfortabel voor hem.

De draagzak heb ik al 1 keer gebruikt, maar ik vind ons zoontje toch nog klein. Hij zit echt helemaal verstopt in dat ding en ik heb wat schrik dat hij niet goed kan ademen zo.

Ons weekend was de moeite, iedereen behalve zoontje ziek. Dochter diarree, ik kotsen en vriend voelde zich ook niet goed. Gelukkig lijkt het vandaag bij iedereen beter.

Ik verlang ook al tot zoontje wat ouder is, Pinkie. Dat samen knuffelen is heel fijn, maar een beetje interactie is ook leuk. :D Doen jullie kindjes al iets zoals glimlachen, aankijken...?

Ons zoontje trilt soms heel heftig met zijn beentje. Misschien een rare vergelijking, maar het lijkt een beetje op wat een hond soms doet als je hem op zijn buik krabt. Herkennen jullie dit? Ik denk dat ik toch maar een afspraak maak met de arts.

De nachten zijn vooral lastig door onze dochter. Gisteren na een uurtje slapen was ze al huilend en schreeuwend wakker geworden en rond een uur of 3 opnieuw. Het duurde even voor we ze terug in slaap hebben gekregen.

Ons zoontje liet daarentegen bijna 5 uur tussen de voedingen. :hyper:

Wat lastig dat het huilen voor irritatie zorgt, Pinkie. Mijn vriend kan daar ook niet goed mee om. Hij raakt snel gefrustreerd als hij een probleem niet kan oplossen. Maar ja, soms huilen baby's nu eenmaal en kan je er niets aan doen.
Wel fijn dat je dochtertje in haar bedje heeft geslapen en jullie wat tijd voor elkaar hadden!

Het gaat inderdaad snel hé, Molly! Ik schrok ervan dat ons zoontje al 4 weken is!
Ja die Puckababy is een schot in de roos IHG :cheer: Overdag ligt ze er ook 9/10 keer in. Soms niet dan leg ik haar even snel in de wieg en is ze zo weg.

Dat van die geluidjes herken ik maar ik vind het niks geks aan :-? Baby’s maken veel geluid dacht ik. Soms zit er een boer dwars en na wat recht op houden is dat vaak weg.

Bij mij gaat het lichamelijk en geestelijk best goed Pinkie. Mijn haar begint nu wel uit te vallen en dat vond ik na mijn eerste zwangerschap ook zo verschrikkelijk. En bij jou? Al zal het lichamelijk wel aardig gaan als jullie al weer het bed hebben opgezocht ;) De gebroken nachten vallen bij mij mee maar dat is ook omdat ik soms al om 20.00-20.30 ga slapen. Dan doet mijn man de voedingen daarop. Ik hoop meestal maar dat hij niet zo gaat staan klooien dat ik er wakker van wordt. Hij snapt de Puckababy nog steeds niet (er staat letterlijk een gebruiksaanwijzing op de stof gedrukt..) en hij heeft zo vaak dat de baby bij het verschonen gaat plassen/poepen. En dan schakelt hij toch mij in. Ik snap dat niet want ik kan dat prima alleen. Hebben jullie mannen jullie ook nodig als hulplijn? Als de baby bij mij zich onder plast/poept dan krijg ik haar prima schoon zonder stress.

Wat gaan die kuren snel Molly :) Mij lijkt het straks een hele opluchting als je schoon bent.
En die maten gaan veel te snel. De tijd ook :-* Ons mupke is al weer 4 weken en net uit maat 56 naar 62 gegaan o_o Ze weegt nu 4.535 kilo. Ik heb een weegschaal gekocht voor thuis. Eentje van MOA met een app die het gewicht bijhoud.
Van mij mag het langzamer gaan qua tijd en groeien. Ik weet dat dit mijn laatste baby is en ik geniet zo van dat kleine lijfje en geluidjes. Ze lacht zo lief als ik zing of als we tegen haar praten. Vandaag lag ze ineens op haar zij en dan denk ik echt ‘stop de klok!’ :-o

Doe je het trillen filmen Onslow? Dat is handiger voor de arts om te kunnen zien wat er gebeurt. Ik neem aan dat je baby het niet constant doet?
De geluidjes zijn al minder nu we weer terug zijn bij de prematuurspeen. Die gaat langzamer en dus minder lucht ed. Het is toch af en toe weer zoeken wat werkt ☺️.

Ik heb dat trillen wat jij omschrijft Onslow één keer gezien bij onze baby toen ik haar aan het verschonen was. Dacht dat het van haar gekrijs kwam want verder heb ik het niet meer gezien. Doet die van jullie het ook wanneer hij niet huilt?

Ook dat ze verdwijnt in de draagzak herken ik. Ben ook voortdurend aan het opletten of ze met haar hoofd opzij ligt.

Grappig dat jullie mannen soms ook zo reageren. Mijn man raakt van te veel geluid al vrij snel overprikkeld, slaapgebrek helpt daar ook niet aan mee dus dat zorgt soms ook voor wat stress. Gelukkig herpakt hij zich later wel weer.
Het scheelt wel dat we nu makkelijker zien O dat zijn krampjes of er zit een boer dwars. Hij wil ook altijd graag meteen een oplossing maar kan zich er nu bij de tweede wel makkelijker in berusten omdat het wel te verklaren is waarom ze huilt.

En ik weet niet wie het zei, maar baby’s zijn inderdaad leuk en schattig maar het is inderdaad ook weer heel fijn als ze straks kunnen zeggen waar ze last van hebben ☺️
ikhaatgeduld wijzigde dit bericht op 19-01-2021 09:57
Reden: Fout
0.25% gewijzigd
Hoi allemaal,

Dasilva, ja met mij gaat het lichamelijk heel goed. Ik had ook nauwelijks te lijden gehad na de bevalling. Niet ingescheurd en geen hechtingen, alleen wat gezwollen van onder. Dus dat was erg fijn. Na een week was ook het gezwollen gedeelte weer helemaal de oude gelukkig.

Mijn vriend zou ook niet alleen de baby kunnen doen hoor s nachts. Hij helpt wel met het maken van de fles, maar ik verschoon en voed haar dan. Hij heeft er zo ie zo niet zoveel geduld voor om lang met haar te zitten 😉
Onslow, lachen doet ze al wel, maar of het echt bewust is weet ik niet haha. Wel volgen en goed kijken als ze ergens geluid hoort of licht ziet. En ze kijkt je echt goed aan als je tegen haar praat of zingt. Dat is zo schattig.
Ze heeft trouwens al echt hele donker bruine ogen. Dat was al heel snel na de geboorte. Wat dat betreft lijkt ze echt op haar papa 😊.

Trillen met beentjes herken ik hier niet. Wat dasilva inderdaad zegt is wel een hele goede tip, om het te filmen zodat wanneer je langs de dokter gaat het kan laten zien. Hopelijk is het niets geks en kan hij je geruststellen.
Dat trillen doet hij inderdaad niet constant. Ik dacht eerst dat het door de koude was, want vaak komt het voor als ik hem verschoon, maar nu heb ik het ook al op andere momenten opgemerkt. Ik heb even gegoogled en het lijkt op iets dat ze als jitteriness omschrijven. Al weet ik dat je wel voorzichtig moet zijn met google natuurlijk.
Filmen is een goed idee!

Lachen zie ik nu ook vaker bij ons zoontje, al weet ik ook niet of het bewust is. Het ziet er sowieso schattig uit! :love: Hij kijkt me nog niet echt aan, maar ik denk dat het niet lang meer zal duren. Ik zie hem nu vaker rond zich kijken.

Zelf ben ik zo goed als helemaal hersteld van de bevalling, soms een beetje een geïrriteerd gevoel, maar niet meer dan dat. Ik denk dat ik stilletjes aan terug wat spierversterkende oefeningen ga doen en van zodra het weer beter is wil ik vaker gaan wandelen. Er vroeg onlangs iemand wanneer ik uitgerekend ben, dus er moeten duidelijk nog een aantal kilo's af. :-$ Kom je dan na een maand eindelijk eens buiten, in je mooiste kleedje waar je nog inpast... :facepalm:

Klinkt mooi, Pinkie, van die donkerbruine ogen! :heart: Hier zijn de oogjes donkergrijs, ik ben benieuwd wat de uiteindelijke kleur zal zijn!
Onze dochter heeft blauw-grijze ogen, vriend en ik allebei bruin. :-D

Haha, terwijl ik dit typ is zoontje gigantische scheten aan het laten. Dat er zo veel geluid uit zo een klein lijfje kan komen! :hyper: :hihi:
Oh dat is niet echt fijn om te horen @Onslow als je dan eindelijk buiten komt en iemand vraagt dat. Toen de kleine eruit was, voelde ik gewoon de baarmoeder terugploppen, heel apart was dat, ik weeg nu ook minder dan bij de start van de zwangerschap, maargoed dat kan ook te maken hebben nu met het medische traject.

Het herstel gaat hier gelukkig steeds beter, ik heb toch zeker 4 weken erge pijn gehad down under, nu soms nog een beetje. Deze week wel voor het eerst 2 keer gaan wandelen, dat ging gelukkig goed :-D

De nachten gaan hier wel redelijk. Hij komt meestal 1 keer en dan in de vroege ochtend. Vannacht had hij wel erge honger want hij ging tekeer :-o

Maat 62 al DaSilva jeetje wat gaat het snel zeg. Hier zijn we nu maat 56 ingegaan, ben benieuwd hoeveel hij weegt volgende week.

Ik heb hier infacol besteld om te kijken of dat de darmkrampjes iets verlicht, hopelijk komt het morgen binnen. Ik heb de flessen van dr Brown, maar die lekken allebei op de een of andere manier. Bij die van Diffrax krijgt hij weer veel lucht binnen, dus nu maar weer een ander merk proberen..
Oké wat zouden jullie doen: baby was de hele ochtend wat mieperig en viel na een schone luier (plas) en een fles niet in slaap maar ligt te mopperen in bed. Na een uurtje hoor je *Pfffrtttsssffffp!* en stijgt er nog net niet een groene wolk op uit het bedje. Waarschijnlijk zit die schone luier nu hè-le-maal vol poep. Baby glimlacht en valt tevreden in diepe slaap. :|

Doe jij A: Niks. Je gaat eindelijk douchen. Waarschijnlijk zit het tot haar oksels dus dan kan ze straks gelijk in bad.

Of B: Baby uit bed en schoonmaken. Je laat haar niet in een vieze luier liggen.
Oh, moeilijk. Ik denk dat ik haar zou laten liggen, maar ik zou er me schuldig om voelen. :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven