Het Grote Viva Katten Topic deel 3

25-08-2020 22:42 3269 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!

Afbeelding
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
miekemv schreef:
23-01-2021 23:01
Over binnen blijven gesproken, het is hier doodstil. Maar ja ik heb een hond die er zometeen uit gaat. Zal wel raar zijn...
Dat zal inderdaad een vreemde gewaarwording zijn. Ben benieuwd of je nog andere mensen met een hond tegenkomt.
Ik stond net even in de tuin maar je kan hier een speld horen vallen.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Calamitycat schreef:
23-01-2021 23:49
Kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Nog nooit meegemaakt met mijn katten.
Als het nu gestopt is, zou ik wel proberen te slapen maar misschien een paar keer een wekker zetten vannacht zodat je hem even kan checken? En morgen wel de dienstdoend dierenarts consulteren hoor lijkt mij. Dit moet wel onderzocht worden.
Is hij nog buiten geweest of is het een binnenkat?
Hij zit vooral binnen en soms gaat hij de tuin in (hij kan er niet uit). Hij is ook heel de avond binnen geweest vandaag en is nu net pas voor het eerst weer even buiten. Hij is niet buiten westen geweest of suf. Het kwam ook echt ineens uit het niets.

Ik ga straks wel slapen en zet inderdaad een keer de wekker.
Oké, dan kan het niet door een ongeluk zijn geweest of zo. Hopelijk was het eenmalig en hebben jullie een rustige nacht.
Beetje stom voorbeeld maar ik had zelf een tijdje geleden uit het niets vreselijk heftige neusbloedingen. Bleek na onderzoek een gesprongen bloedvaatje te zijn. Hoop dat het bij jouw kat ook zoiets 'simpels' is. Sterkte!
Dierproeven.
Ja ik hoop dat het ook zoiets is. Hij heeft ‘m in ieder geval niet gestoten. Er zit niks aan de buitenkant van zijn neusje. Het kwam echt van binnenuit.
Sjiraf schreef:
23-01-2021 23:35
Iemand bekend met een kat met een bloedneus?

Ik ben net nogal geschrokken. Onze kat (15) liep net vanuit zijn mandje naar mij toe. Ik stond in de keuken en ik zag dat er aan één kant van zijn neus iets roods zat. Ik tilde hem op en zag dat er bloed uit zijn neusje liep. Ik heb het een paar keer af moeten vegen want hij verloor echt wat druppels. Daarna was het over maar ik ben nu best wel ongerust. Het bloedt nu niet meer en hij ligt nu naast mij te spinnen op de bank. Toch zit het me niet lekker want dit heb ik nog nooit eerder gezien bij hem. Ik durf nu niet echt naar bed te gaan eigenlijk. :-(
Ik heb het een keer meegemaakt en dat was ook een poes op leeftijd. Ze bleek epileptie te hebben en had haar neus gestoten. Ik zou ook nog een keer kijken bij hem vannacht. Sterkte, niet leuk.
Oudjes hebben vaker een hoge bloeddruk.
dus hier zitten de kattenmensen?
Jeetje wat hebben jullie veel geschreven vandaag! Kan niet overal op reageren maar hier is het ook muisstil buiten, net gewandeld met de honden maar het is een bizarre gewaarwording!

Sjiraf, wat naar zeg ondanks dat poes zo op het oog nergens last van heeft. Ik kan mij voorstellen dat je je ongerust maakt. Zou het even goed in de gaten houden en bij twijfel inderdaad de dienstdoende dierenarts bellen morgen. 15 is best een hele leeftijd en dan wil je er wel zsm bij zijn mocht er toch iets spelen. Sterkte!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hi Mizza, hier zitten wel een aantal kattengekken inderdaad 😄 heb je zelf ook katten?
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hier ook muisstil maar zag dat de plaatselijke kroeg gewoon de gordijnen dicht heeft. Je hoort allerlei stemmen.
Ach echt, daar is de politie toch zo achter lijkt mij? Snap niet dat je dat als kroegbaas nu doet...
Hendrikje106 schreef:
24-01-2021 08:32
Ach echt, daar is de politie toch zo achter lijkt mij? Snap niet dat je dat als kroegbaas nu doet...
Ik ook niet.
Hoe gaat het Sjiraf, zijn jullie de nacht goed doorgekomen?
En hoe zou het met Rooie gaan na de operatie aan zijn oren?
Ben ik ook benieuwd naar.
Wat bizar van die kroeg!
Dierproeven.
Calamitycat schreef:
24-01-2021 11:31
Ben ik ook benieuwd naar.
Wat bizar van die kroeg!
Ik vraag me dan af welk stuk ze niet snappen.
Nou, echt he. Ik vrees dat het een gebrek is aan werkende hersencellen...
Dierproeven.
Zelfs mijn hond vond het raar dat we niemand tegenkwamen, ze werd gewoon argwanend :-D

Ik heb naast mijn werkgeversverklaring net als anderen een eigenverklaring ingevuld maar met een extra notitie dat mochten mijn hond of katten spoedhulp nodig hebben ik op de weg te vinden zal zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat ik in staat zou zijn het van te voren nog snel te maken. Veel te veel stress.
Oeh, goeie! Ga ik ook doen vandaag, bedankt voor de tip :bigkiss:
Dierproeven.
miekemv schreef:
24-01-2021 11:25
Hoe gaat het Sjiraf, zijn jullie de nacht goed doorgekomen?
Ik ben er vannacht 2x uitgewerkt om te kijken en meneer lag gewoon heerlijk te slapen. Het is dus bij 1x gebleven. Hij is verder ook gewoon hoe hij altijd is. Wel bel ik morgen of dinsdag even naar de dierenarts wat het zou kunnen zijn. Het is natuurlijk al een oudje, heeft lichte artrose en heeft medicijnen voor zijn schildklier. Dus een extra check is nooit verkeerd.
Sjiraf schreef:
24-01-2021 12:50
Ik ben er vannacht 2x uitgewerkt om te kijken en meneer lag gewoon heerlijk te slapen. Het is dus bij 1x gebleven. Hij is verder ook gewoon hoe hij altijd is. Wel bel ik morgen of dinsdag even naar de dierenarts wat het zou kunnen zijn. Het is natuurlijk al een oudje, heeft lichte artrose en heeft medicijnen voor zijn schildklier. Dus een extra check is nooit verkeerd.
Een check op bloeddruk en mijn kat van toen met bloedneus was ook een schildklierkat.
Afbeelding

Volgens mij lukt het nu weer fotos te plakken. Hoe oud zou ze toen geweest zijn, ik dacht tussen de 5 en 6 weken.
miekemv schreef:
24-01-2021 12:54
Een check op bloeddruk en mijn kat van toen met bloedneus was ook een schildklierkat.
Kunnen ze er wel iets aan doen dan?
Sjiraf schreef:
24-01-2021 13:00
Kunnen ze er wel iets aan doen dan?
Je hebt bloeddrukverlagers wat zou kunnen helpen. En waarschijnlijk moet je weer een schildkliercheck doen naar de waarden.

Voor de mijne ging het niet meer, ze was toen 17 en de ontstane epileptie daar was ze echt te oud voor.
Afbeelding

Zwartwitje in de japanse duizendknoop

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven