Dreumes topic IV

dinsdag 29 januari 2019 om 20:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij
                                    aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07

Reden: Typo

Reden: Typo
  0.34% gewijzigd

maandag 1 februari 2021 om 19:03

maandag 1 februari 2021 om 19:11

Heeft iemand tips of ook ervaringen met dreumes die vaak 14 uur lang op een dag wakker is? Dit is nu al drie maanden bijna zo. Ik snap niet waar die energie vandaan komt. Hij is doodop en heel huilerig ook. Ik probeer vaak 5 keer hem naar bed te brengen. Eerst om half 12 dan uurtje later en soms weer halfuur erna weer.. 
In de avond breng ik m om half 7
Maar wilt lukken waardoor die dan pas tegen 11 uur in slaap valt na veel gehuil en strijd.
ik overweeg zelfs een slaapcoach.
Maar wilt lukken waardoor die dan pas tegen 11 uur in slaap valt na veel gehuil en strijd.

maandag 1 februari 2021 om 20:07

Slaapcoach zonde van je geld.Noenoecasa schreef: ↑01-02-2021 19:11Heeft iemand tips of ook ervaringen met dreumes die vaak 14 uur lang op een dag wakker is? Dit is nu al drie maanden bijna zo. Ik snap niet waar die energie vandaan komt. Hij is doodop en heel huilerig ook. Ik probeer vaak 5 keer hem naar bed te brengen. Eerst om half 12 dan uurtje later en soms weer halfuur erna weer..
Wat doe je precies overdag met naar bed brengen? En wat doet hij precies?
En voor de avond het zelfde. Is dat het zelfde als overdag of toch anders?
Wat heeft hij in zijn bedje liggen ? Doekje/ speen/ knuffel?
Is zijn gedrag ineens heel erg veranderd en is er misschien thuis wat veranderd?
Heb je wel eens om je heen gekeken in zijn kamer op zijn slaaphoogte? Misschien is er wat in de kamer veranderd of vind hij ineens eng?
                                    Blijf in jezelf geloven !

maandag 1 februari 2021 om 20:11

@ladolcevita
Wellicht havermout proberen ‘s morgens als ontbijt? Wij geven overnight oats; avond van te voren een halve banaan prakken, fijne havermout erdoor prakken en aanvullen met amandelmelk (of gewone melk). Volgende ochtend even klutsen en smullen maar!
Wellicht kun je griekse yoghurt vd lidl geven. Zit veel minder vet in en suikers.
Hier ook een melkmonstertje. Dochter krijgt 2 flesjes van 130ml per dag en daarnaast gek op alle soorten kaas (wil het liefst overal grana padano overheen gestrooid hebben), eet losse blokjes jong belegen kaas op haar monkey platter.
Slapen blijft een terugkerend “ding”. We leggen haar rond 19/19.15u in bed en vervolgens gaat ze zeker tot 20u ieder kwartier huilend in bed zitten/staan. We gaan dus nu iedere keer even terug zonder iets te zeggen. Duurt nu zeker al een maand
 zal wel weer een fase zijn, maar het duurt nu al best lang...
Smorgens evengoed lekker vroeg wakker (rond 6).... slaapt overdag 1,5uur tussen 12.30 en 14.00.
Eten gaat hier bijzonder goed. Dochter lust in principe alles en als ze iets niet lekker vindt, wil ze er kaas overheen en eet ze het met smaak op. Ze werd geboren met 4070 gram en kwam altijs slecht aan, met 15maanden nog geen 9kg, maar nu opeens een spekkige dreumes van ruim 12kg. Lekkere bolle toet, spekarmpjes en beentjes en echt een buikje. Love it!!
Heeft ze nodig want ze loopt met 20maanden nog niet los. Ze heeft weer wat om kwijt te raken straks
Dikke tip; knijptoetjes vd lidl. Dochter smult ervan. We wisselen af meg knijpgroente/fruit van zonnatura of ella’s kitchen.
                    Wellicht havermout proberen ‘s morgens als ontbijt? Wij geven overnight oats; avond van te voren een halve banaan prakken, fijne havermout erdoor prakken en aanvullen met amandelmelk (of gewone melk). Volgende ochtend even klutsen en smullen maar!
Wellicht kun je griekse yoghurt vd lidl geven. Zit veel minder vet in en suikers.
Hier ook een melkmonstertje. Dochter krijgt 2 flesjes van 130ml per dag en daarnaast gek op alle soorten kaas (wil het liefst overal grana padano overheen gestrooid hebben), eet losse blokjes jong belegen kaas op haar monkey platter.
Slapen blijft een terugkerend “ding”. We leggen haar rond 19/19.15u in bed en vervolgens gaat ze zeker tot 20u ieder kwartier huilend in bed zitten/staan. We gaan dus nu iedere keer even terug zonder iets te zeggen. Duurt nu zeker al een maand
Smorgens evengoed lekker vroeg wakker (rond 6).... slaapt overdag 1,5uur tussen 12.30 en 14.00.
Eten gaat hier bijzonder goed. Dochter lust in principe alles en als ze iets niet lekker vindt, wil ze er kaas overheen en eet ze het met smaak op. Ze werd geboren met 4070 gram en kwam altijs slecht aan, met 15maanden nog geen 9kg, maar nu opeens een spekkige dreumes van ruim 12kg. Lekkere bolle toet, spekarmpjes en beentjes en echt een buikje. Love it!!
Heeft ze nodig want ze loopt met 20maanden nog niet los. Ze heeft weer wat om kwijt te raken straks
Dikke tip; knijptoetjes vd lidl. Dochter smult ervan. We wisselen af meg knijpgroente/fruit van zonnatura of ella’s kitchen.

maandag 1 februari 2021 om 20:28

Bedankt voor de tips allemaal! De avondfles ging er net wel gewoon in, geen idee wat er nou aan de hand was. Hij at ook ineens een paar hapjes Griekse yoghurt na het eten (ik mocht hem zelfs helpen).
Pap is een goed idee! “Probleem” is alleen dat hij alles zelf wil doen en nog niet met een lepel kan eten. Papfles vindt hij niet lekker.
Ik denk dat het vanzelf wel komt uiteindelijk. Nu dus dreumes opvolgmelk, stuk duurder dan gewone koemelk maar vooruit maar weer.
Avondeten blijft hier een knoeiboel. Als hij iets niet lekker vindt dan gooit hij het gewoon op de grond. Als hij iets wel erg lekker vindt en dat is op dan wordt hij boos op het andere eten wat op zijn bord ligt en eet dat niet op. Vaak geven we dan nog maar een boterham zodat hij toch wat meer eet. Wat hij de ene keer lekker vindt kan hij de volgende keer boos aan de kant gooien.
De ene keer lach ik erom en de andere keer word ik er gek van

Pap is een goed idee! “Probleem” is alleen dat hij alles zelf wil doen en nog niet met een lepel kan eten. Papfles vindt hij niet lekker.
Ik denk dat het vanzelf wel komt uiteindelijk. Nu dus dreumes opvolgmelk, stuk duurder dan gewone koemelk maar vooruit maar weer.
Avondeten blijft hier een knoeiboel. Als hij iets niet lekker vindt dan gooit hij het gewoon op de grond. Als hij iets wel erg lekker vindt en dat is op dan wordt hij boos op het andere eten wat op zijn bord ligt en eet dat niet op. Vaak geven we dan nog maar een boterham zodat hij toch wat meer eet. Wat hij de ene keer lekker vindt kan hij de volgende keer boos aan de kant gooien.
De ene keer lach ik erom en de andere keer word ik er gek van

maandag 1 februari 2021 om 20:32

Ik ben zo trots. Dochtertje ligt in bed en ze speelt de laatste tijd s'avonds in bed of ze zingt.
Nu hoorde ik haar eerst zingen en ineens hoor ik haar tellen. 4,5,6,7,8,9,10.
Vind ik toch best knap. 1,2,3 begin ik meestal mee misschien dat ze die daarom over heeft geslagen maar ik geniet vollop.
Ze wijst ook alles aan en vraagt wat het is.
Als we in de auto zitten en de navigatie staat aan praat ze alles na.
Ik heb gisteren heel hard moeten lachen. Ze wilde water drinken steeds toen ze in bed lag. Nadat het op was ging het weer.....mamaaaaaa mamaaaaa drinken maken. Dus ik erheen en zei dat ze water had gehad n moest gaan slapen. Dat het water op was.
Begint ze heel hard te lachen en zegt ze neeeeeeeeeeee water in kraan.
Dochtertje houd echt ontzettend van vlees. Als er geen vlees bij het avondeten zit wil ze de rest ook niet.
potje ik ben opzoek naar een potje die groot valt. Iemand een tip? Het potje wat ze heeft is gewoon te klein , ze is gewoon steviger als gemiddeld.
Opdit moment vallen de drift buien mee. Ze test je wel ontzettend. Maar de driftbuien worden steeds korter gelukkig. Ze zijn er nog wel maar gelukkig geen uur meer achter elkaar.
Ze gaat boos op de grond liggen en slaat en schopt om zich heen en als je het geen aandacht geeft staat ze op een gegeven moment op net ofdat er niets aan de hand is en zegt dan okeeeeeee en gaat ze spelen.
                    Nu hoorde ik haar eerst zingen en ineens hoor ik haar tellen. 4,5,6,7,8,9,10.
Vind ik toch best knap. 1,2,3 begin ik meestal mee misschien dat ze die daarom over heeft geslagen maar ik geniet vollop.
Ze wijst ook alles aan en vraagt wat het is.
Als we in de auto zitten en de navigatie staat aan praat ze alles na.
Ik heb gisteren heel hard moeten lachen. Ze wilde water drinken steeds toen ze in bed lag. Nadat het op was ging het weer.....mamaaaaaa mamaaaaa drinken maken. Dus ik erheen en zei dat ze water had gehad n moest gaan slapen. Dat het water op was.
Begint ze heel hard te lachen en zegt ze neeeeeeeeeeee water in kraan.
Dochtertje houd echt ontzettend van vlees. Als er geen vlees bij het avondeten zit wil ze de rest ook niet.
potje ik ben opzoek naar een potje die groot valt. Iemand een tip? Het potje wat ze heeft is gewoon te klein , ze is gewoon steviger als gemiddeld.
Opdit moment vallen de drift buien mee. Ze test je wel ontzettend. Maar de driftbuien worden steeds korter gelukkig. Ze zijn er nog wel maar gelukkig geen uur meer achter elkaar.
Ze gaat boos op de grond liggen en slaat en schopt om zich heen en als je het geen aandacht geeft staat ze op een gegeven moment op net ofdat er niets aan de hand is en zegt dan okeeeeeee en gaat ze spelen.

maandag 1 februari 2021 om 20:33

maandag 1 februari 2021 om 20:38

@ladolcevita : was jij de flessen in de vaatwasser? Ik heb gemerkt dat er soms nog een nasmaak aan het water of melk in de fles zit.
Mijn dochtertje wilde haar flessen soms ook niet drinken en toen heb ik het geproefd het smaakte echt zeepachtig.
Ik spoel altijd alles na met water en laat het dan drogen maar merk dat als ik het opwarm toch soms nog een nare smaak aan zit.
Nu spoel ik alles nog eens heel goed na met heet water voordat ik de fles maak en dan is het goed.
Ik geef ook nog gewoon dreumes melk. En ze krijgt kleine beetjes koemelk in haar beker. Maar dat zijn bodempjes om haar zelfstandig zonder knoeien te leren drinken uit een beker.
                    Mijn dochtertje wilde haar flessen soms ook niet drinken en toen heb ik het geproefd het smaakte echt zeepachtig.
Ik spoel altijd alles na met water en laat het dan drogen maar merk dat als ik het opwarm toch soms nog een nare smaak aan zit.
Nu spoel ik alles nog eens heel goed na met heet water voordat ik de fles maak en dan is het goed.
Ik geef ook nog gewoon dreumes melk. En ze krijgt kleine beetjes koemelk in haar beker. Maar dat zijn bodempjes om haar zelfstandig zonder knoeien te leren drinken uit een beker.

maandag 1 februari 2021 om 20:44

05-2019 schreef: ↑01-02-2021 20:07Slaapcoach zonde van je geld.
Wat doe je precies overdag met naar bed brengen? En wat doet hij precies?
En voor de avond het zelfde. Is dat het zelfde als overdag of toch anders?
Wat heeft hij in zijn bedje liggen ? Doekje/ speen/ knuffel?
Is zijn gedrag ineens heel erg veranderd en is er misschien thuis wat veranderd?
Heb je wel eens om je heen gekeken in zijn kamer op zijn slaaphoogte? Misschien is er wat in de kamer veranderd of vind hij ineens eng?
Hij heeft sinds 11 maanden altijd doorgeslapen en heel goed geslapen.
Soms deed die weleens zijn middagdutje overslaan maar dan ging die wel om 6 uur naar bed tot volgenden ochtend half9. Ging echt heeeel lang goed.
Van de zomer is die echt gestopt met middagdutje. Voor ons prima
Want hij was verder erg vrolijk en in dr avond weer vroeg naar bed
Slaapritueel is zoals altijd eigenlijk.
Richting bed,
Pyama aan, tanden poetsen, dan kiest die een boekje uit, voorlezen, slaapzak aan, mag die lamp uit doen en zn kleine nachtlamp aanzetten.
Fles melk en slapen.
Meestal werkt dit niet meer...
Nu sinds oudjaarsdag was die dus bang als ik weg ging en moest dus erbij blijven zitten op de stoel.
Geen probleem verder dan sliep die na een kwartier.
Maar nu is t overdag niet willen slapen, in de nacht word die vaak 2x wakker en dan duurt het vaak 1,5 uur lang voordat die weer in slaap valt
En dan in de ochtend gwn weer half 7 op.
Maar okee
Van vriendin heb ik gehoord dat bij hen slaapcoach heeft geholpen..
Is wel prijzig zag ik. Dus ja stel het werkt niet. Zonde van al dat geld.

maandag 1 februari 2021 om 20:47

Oefenen met een lepel moeten ze ook gewoon oefenen. Als je Griekse yoghurt 10%vet pakt of de pap aan de dikke kant maakt dan is het ook makkelijker scheppen voor dreumes.
Wij hebben een potje met soort rugleuning. Onze peuter zit er ook nog wel eens op. Zoiets:

Hier geen slaaptips. Dreumes is soms hele dagen wakker, soms niet. Als we echt zien dat hij moe is maar niet in slaap valt overdag gaan we rondje met auto rijden of met buggy wandelen. In avond wordt ie momenteel na uur huilend wakker.
                    Wij hebben een potje met soort rugleuning. Onze peuter zit er ook nog wel eens op. Zoiets:

Hier geen slaaptips. Dreumes is soms hele dagen wakker, soms niet. Als we echt zien dat hij moe is maar niet in slaap valt overdag gaan we rondje met auto rijden of met buggy wandelen. In avond wordt ie momenteel na uur huilend wakker.

maandag 1 februari 2021 om 20:51

Trouwens, nu ik toch bezig ben: we gebruiken de flessen van Avent met speen maat 4. Die speenmaat is alleen nergens te krijgen en de flessen mogen opzich ook weleens vervangen worden. 
Welke fles raden jullie aan voor 1 jarigen? Ik weet dat wordt aangeraden om een beker te gebruiken maar een fles drinkt toch een stuk relaxter. Ik heb een keer Difrax gekocht maar dat vond ik niks. De poedermelk ging steeds vastzitten in de speen als ik het ging schudden.
Water/thee drinkt hij wel uit een 360graden beker. Met hulp trouwens want die houdt hij dan weer niet zelf vast

Welke fles raden jullie aan voor 1 jarigen? Ik weet dat wordt aangeraden om een beker te gebruiken maar een fles drinkt toch een stuk relaxter. Ik heb een keer Difrax gekocht maar dat vond ik niks. De poedermelk ging steeds vastzitten in de speen als ik het ging schudden.
Water/thee drinkt hij wel uit een 360graden beker. Met hulp trouwens want die houdt hij dan weer niet zelf vast

maandag 1 februari 2021 om 21:04

Hier dr. Brown smalle flessen met speenmaat 3. De difrax spenen passen er ook op (M valt tussen 2 en 3 in, L is iets groter dan 3), maar dochter verslikt zich met een speen groter dan 3 dus geen idee of 4 te verkrijgen is.*LaDolceVita* schreef: ↑01-02-2021 20:51Trouwens, nu ik toch bezig ben: we gebruiken de flessen van Avent met speen maat 4. Die speenmaat is alleen nergens te krijgen en de flessen mogen opzich ook weleens vervangen worden.
Water/thee drinkt hij wel uit een 360graden beker. Met hulp trouwens want die houdt hij dan weer niet zelf vast![]()

maandag 1 februari 2021 om 21:09

Ik gebruik hier de flessen van MAM. Speenmaat 2 over het algemeen en voor pap speenmaat 3. En de anti lek speen vanaf 15 maanden als ze naar bed gaat. Van de fles helemaal af lukt nog niet.
Heb die ook van dokter brown maar die bevalt minder goed.
Spenen ook heel goed naspoelen heb ik gemerkt.
@Due-scimmie: valt dat potje ook een beetje ruim? Ik heb nu 1 die heb ik een tijd geleden bij de kruidvat gekocht. Binnenkant kan je eruit halen voor makkelijk weg gooien maar die is gewoon veel te klein.
Ik had je trouwens nog een privé bericht gestuurd over het ielm pakje.
@noenoecasa: lees even op bladzijde 116 wat de slaappoli mij heeft gezegd. Ik ben voor dochtertje rond die leeftijd op de slaap poli geweest via de kinderarts. Zowel overdag als avond doen. Jouw zoontje kan het moeilijk vinden om in slaap te komen en dan lukt het hem niet.
Ik zou echt doorzetten hoe moeilijk ook.
En ik raad echt iedereen het slaap beertje van vtech aan. (Je hebt ook slaap pop variant) voor 20 euro is dat denk ik mijn beste aankoop ooit geweest.
@Due-scimmie: valt dat potje ook een beetje ruim? Ik heb nu 1 die heb ik een tijd geleden bij de kruidvat gekocht. Binnenkant kan je eruit halen voor makkelijk weg gooien maar die is gewoon veel te klein.
@noenoecasa: lees even op bladzijde 116 wat de slaappoli mij heeft gezegd. Ik ben voor dochtertje rond die leeftijd op de slaap poli geweest via de kinderarts. Zowel overdag als avond doen. Jouw zoontje kan het moeilijk vinden om in slaap te komen en dan lukt het hem niet.
En ik raad echt iedereen het slaap beertje van vtech aan. (Je hebt ook slaap pop variant) voor 20 euro is dat denk ik mijn beste aankoop ooit geweest.
                                    05-2019 wijzigde dit bericht op 01-02-2021 21:29

47.41% gewijzigd

maandag 1 februari 2021 om 21:25

Had ik er toevallig net bij gezet.*LaDolceVita* schreef: ↑01-02-2021 21:21Welke speenmaat gebruik je daarbij 05-2019?
Ik ben nog een beetje een leek op het gebied van flessen en spenen etc.
Ze drinkt nu nog steeds prima uit speen 2. En pap krijgt ze niet meer dus maat 3 niet meer nodig.
De anti lek gebruikte ik voor water als ze s'nachts dorst had. Dan pakte ze zelf het flesje. Nu sinds gisteren werkt dat niet meer want ze drukt de speen terug de fles in. Dan is het de lek fles

maandag 1 februari 2021 om 21:40

Hier krijgt ze af en toe Brinta als ontbijt. Meestal als ik er zelf zin in heb. Ik ben zelf van de stevige pap. Ze eet het meeste met een lepel, maar wisselt ook af met haar handjes. Ze eet ook appelmoes en yoghurt half met een lepel en half met haar handen. Het meeste gaat dan wel naar binnen. Toen ze kleiner was werkte zelf laten eten met een lepel en af en toe zelf met een andere lepel een hapje voeren vaak ook wel. Nu wil ze mij voeren. Erg schattig tot je een zompig kwijl koekjes in je mond geduwd krijgt. 
Ik was bij Kruidvat, maar die hadden geen potjes. Ik wilde dan toch maar bij de IKEA bestellen, maar die nemen geen bestellingen meer aan. Die bij de HEMA lijken weer op voorraad, dus daar ga ik zo proberen te bestellen. Die zien er alleen niet zo groot uit. Bij de Blokker had ik ook nog gekeken, maar die waren daar heel duur. Onhandig dat de winkels niet open zijn 05-2019. Anders had ze gewoon even kunnen proef zitten.
                    Ik was bij Kruidvat, maar die hadden geen potjes. Ik wilde dan toch maar bij de IKEA bestellen, maar die nemen geen bestellingen meer aan. Die bij de HEMA lijken weer op voorraad, dus daar ga ik zo proberen te bestellen. Die zien er alleen niet zo groot uit. Bij de Blokker had ik ook nog gekeken, maar die waren daar heel duur. Onhandig dat de winkels niet open zijn 05-2019. Anders had ze gewoon even kunnen proef zitten.

maandag 1 februari 2021 om 21:48

Het potje is nog niet per direct nodig want we oefenen alleen maar met af en toe erop zitten.
Misschien beter inderdaad om even af te wachten totdat de winkels weer open gaan.
Hier bij de kruidvat zag ik toevallig 2 dagen geleden nieuwe potjes. Met nijntje of paw patrol (of hoe je het ook schrijft) voor 5 euro.
Maar die leken mij niet veel groter dan die ik nu heb.
Misschien een andere kruidvat kijken Tara82?
                    Misschien beter inderdaad om even af te wachten totdat de winkels weer open gaan.
Hier bij de kruidvat zag ik toevallig 2 dagen geleden nieuwe potjes. Met nijntje of paw patrol (of hoe je het ook schrijft) voor 5 euro.
Maar die leken mij niet veel groter dan die ik nu heb.
Misschien een andere kruidvat kijken Tara82?

maandag 1 februari 2021 om 21:57

Ga toch even een slaapcoach aanraden. 
Snuggle&dream heeft ons mega goed geholpen toen het echt niet meer ging. Heb geen persoonlijk traject gedaan, maar de slaapgids gekocht. Ze doen ook mail en belconsults. Heel veel gratis tips via instagram en de website; echt een dikke aanrader wat mij betreft.
Daar weten we ook van dat het stug volhouden uiteindelijk effect zal hebben. Het duurt zo’n 3 weken voor een biologisch klokje zich aanpast aan een nieuwe situatie.
Fijn dat de yoghurt goed ging!
Hier eet dochter met lepel en vork. Gaat niet altijd goed, maar we laten haar lekker kliederen en sturen af en toe bij. Heb zelf exact hetzelfde lepeltje bij de hand en als ze dan lekker bezig is, geef ik haar een hapje tussendoor. Pikt ze niet altijd maar meestal lukt het wel.
Dochter drinkt uit een Avent fles met 3 speen.
Een potje... zodra dochter loopt gaan we er voor. Ze poept nu meestal in bad (uhggg) of zegt keihard dat ze moet poepen. Dus in principe zou ze er al op kunnen, maar.... vind het zelf gewoon mega onhandig nu ze nog niet loopt.
                    Snuggle&dream heeft ons mega goed geholpen toen het echt niet meer ging. Heb geen persoonlijk traject gedaan, maar de slaapgids gekocht. Ze doen ook mail en belconsults. Heel veel gratis tips via instagram en de website; echt een dikke aanrader wat mij betreft.
Daar weten we ook van dat het stug volhouden uiteindelijk effect zal hebben. Het duurt zo’n 3 weken voor een biologisch klokje zich aanpast aan een nieuwe situatie.
Hier eet dochter met lepel en vork. Gaat niet altijd goed, maar we laten haar lekker kliederen en sturen af en toe bij. Heb zelf exact hetzelfde lepeltje bij de hand en als ze dan lekker bezig is, geef ik haar een hapje tussendoor. Pikt ze niet altijd maar meestal lukt het wel.
Een potje... zodra dochter loopt gaan we er voor. Ze poept nu meestal in bad (uhggg) of zegt keihard dat ze moet poepen. Dus in principe zou ze er al op kunnen, maar.... vind het zelf gewoon mega onhandig nu ze nog niet loopt.

maandag 1 februari 2021 om 22:39

Dankjewel voor je tip. Ik ga zo even terug lezen. Wat doet het slaapbeertje precies?05-2019 schreef: ↑01-02-2021 21:09Ik gebruik hier de flessen van MAM. Speenmaat 2 over het algemeen en voor pap speenmaat 3. En de anti lek speen vanaf 15 maanden als ze naar bed gaat. Van de fles helemaal af lukt nog niet.
Zoontje is wel altijd een goede slaper geweest. Het is echt veranderd sinds december.
Thuis bij ons is er ook niks veranderd.
Merk wel dat hij mij vaak roept en als
Ik niet reageer dan is die vaak ook overstuur..
vaak zeggen mensen gewoon bij jullie in bed nemen. Maar wij slapen dan heel slecht en zoon word van elke draai en geluidje wakker van ons.
En ben zelf ook bang dat het wennen word bij ons in bed voor m. Of is dat onzin? En wennen ze niet?

maandag 1 februari 2021 om 22:46

Bij jullie dus wel geholpen.Stephanie05 schreef: ↑01-02-2021 21:57Ga toch even een slaapcoach aanraden.
Ja het is best pittig laatste tijd.
Leef echt op 4/5 uur slaap
En man ook, en die moet ook werken.
We wisselen soms elkaar af.. maar kamer is vlakbij onze dus hoor hem toch.
Haha en dan is mijn slaap echt vaak weg gevlogen en duurt t weer lang voordat we allemaal weer slapen.

maandag 1 februari 2021 om 23:02

Dingen die je aanleert, kun je ook weer aflerenNoenoecasa schreef: ↑01-02-2021 22:39
vaak zeggen mensen gewoon bij jullie in bed nemen. Maar wij slapen dan heel slecht en zoon word van elke draai en geluidje wakker van ons.
En ben zelf ook bang dat het wennen word bij ons in bed voor m. Of is dat onzin? En wennen ze niet?
Wij pakken onze jongens lekker bij ons en ja dan slapen we met twee volwassenen dreumes en peuter in 1 bed maar dat zal ook niet tot hun achttiende duren. Nu hebben ze er wel behoefte aan.

maandag 1 februari 2021 om 23:24

Het slaap beertje heeft verschillende melodieën en geluiden zoals wind en regen. Mooi zacht geluid en rustgevend. En in het gezichtje zit een lampje. Dat is trouwens ook uit te doen. De melodieën kan je instellen 15 of 30 min.Noenoecasa schreef: ↑01-02-2021 22:39Dankjewel voor je tip. Ik ga zo even terug lezen. Wat doet het slaapbeertje precies?
Zoontje is wel altijd een goede slaper geweest. Het is echt veranderd sinds december.
Mijn dochtertje werd er echt rustig door. (Eerste 2 weken niet omdat ze drukker was met huilen en mij te roepen) Nu roept ze mij niet maar zet ze haar beertje aan. Ook als ze wakker word drukt ze hem aan. Soms gaat het ook per ongeluk aan omdat ze er tegenaan gaat liggen met draaien maar ze slaapt gewoon door.
Ik merk al helemaal niets meer van het beertje dus ik heb er zelf geen last van. Terwijl ze bij mij op de kamer nog slaapt in haar ledikant.
En ze word in de nacht zowieso wakker omdat ze dan te natte billen krijgt en verschoond wil worden of omdat ze dorst of het koud heeft .
Ik leg haar dan gewoon naast mij en slaapt ze direct verder. Soms ligt ze nog naast mij een half uurtje wakker om zich heen te kijken maar gaat altijd weer verder slapen.
Ik blij en zij blij want we kunnen beide lekker slapen.
Het is niet dat ze perse naast mij wil liggen maar ik pak haar zodra ik merk dat ze wakker word. Zodat ik weet dat we rustig verder kunnen slapen in plaats van een gevecht aan te gaan.
Maar met inslapen ben ik ook echt maanden lang 2 a 3 uur bezig geweest om haar aan het slapente krijgen.
Droom beertje of slaap beertje (weet het niet meer) heeft wonderen gedaan en het volhouden in bed leggen troosten en weg , zeggen dat je zo komt kijken en dan ook terug gaan om te laten zien dat je terug komt. Niet laten huilen maar steeds troosten en weg. Bij de 4e keer troosten mag je oppakken en troosten. Overtuigend weer weg leggen en zeggen dat mama/papa wel in de buurt is en weer weg.
Dat is zwaar maar het werkt echt.
Bij de slaap poli zeiden ze dat kindjes veel meer behoefte hebben aan geborgenheid en zekerheid. Als jij laat weten dat je er wel bent dan krijgt hij vertrouwen en "durft" dan misschien ook weer te gaan slapen. Misschien heeft jouw zoontje wel verlatingsangst.
Het lukt hem waarschijnlijk niet om zelf in slaap te komen dat kan ook of beide maar de handeling blijft het zelfde.
Ook voor tussen de middag precies het zelfde. Het kan zijn dat hij de 1e week toch niet slaapt maar blijf dan wel oefenen totdat hij er vertrouwen in krijgt en misschien dan toch de behoefte heeft om te slapen in de middag.

dinsdag 2 februari 2021 om 10:02

Ons zoontje slaapt sinds een maand ook ineens regelmatig bij ons in bed. Het scheelt strijd en iedereen slaapt dan beter uiteindelijk. Ben benieuwd hoe lang deze “fase” duurt.
Wel vervelend Noenoecasa en vooral super vermoeiend natuurlijk.
Nou vanmorgen een beetje Griekse yoghurt met een lepeltje gegeven. Hij gooide de lepen (inclusief yoghurt) op de grond en smeerde de yoghurt uit over de halve tafel
  toch maar brood gegeven. Gooien jullie kinderen ook vaak eten op de grond? Hij doet het ook heel nonchalant. Zo van: o dit hoef ik niet, hup weg ermee.
Het lijkt er inderdaad op dat de fles naar zeep smaakt oid want vanmorgen weigerde hij weer de fles. Ik heb hem toen nogmaals lang uitgespoeld en opnieuw schoongemaakt en toen was het wel goed. Ik was ze voortaan maar met de hand af dan, heb op Amazon speciaal afwasmiddel besteld voor flessen.
                    Wel vervelend Noenoecasa en vooral super vermoeiend natuurlijk.
Nou vanmorgen een beetje Griekse yoghurt met een lepeltje gegeven. Hij gooide de lepen (inclusief yoghurt) op de grond en smeerde de yoghurt uit over de halve tafel
Het lijkt er inderdaad op dat de fles naar zeep smaakt oid want vanmorgen weigerde hij weer de fles. Ik heb hem toen nogmaals lang uitgespoeld en opnieuw schoongemaakt en toen was het wel goed. Ik was ze voortaan maar met de hand af dan, heb op Amazon speciaal afwasmiddel besteld voor flessen.