Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
wat sneu, dat Esmannie zo verdrietig was op school, Esmee. Zit je zelf ook niet echt lekker thuis, denk ik? Hopelijk gaat het snel beter. En die moppie: het ligt dus duidelijk aan de naam, dat doorslapen. Ik zal ook voor jullie duimen dat hij het gaat begrijpen, dat de nacht bedoeld is om te slápen.

Vanmorgen zwommen er twee zwanen met acht kleintjes voor ons raam. Was erg leuk om te zien
Oi Esmee, dat is niet leuk. Was hij niet eerder gaan wennen nog? Hopen maar dat het snel beter gaat.

Ben toch met Mini de stad ingegaan. Ze heeft een hele tijd (vrijwillig) alleen in de gang gezeten en is daar behoorlijk van opgeknapt. Raar kind. Blij te lezen dat er meer van die relmeiden zijn (Koek, herkenbaar jouw verhaal!). Ik vraag me weleens af of ze wel helemaal in orde is, met die stemmingen van haar.

De mannen zitten in de kinderboerderij, Mini is alleen naar de speeltuin (stoer) en ik ga quiche maken.
Was het maar waar Esmee, dat Nipje dat ritme had. Hij werd weliswaar om 6 uur (klaar)wakker vanmorgen, maar dat wel na een late voeding om 11 uur (die is weer terug van weggeweest) en een nachtvoeding om half 3. Gaap dus nog steeds. Maar op dagen dat hij bij de gastouder is doet hij het ook met 4 voedingen en dat scheelt inderdaad. En ik vind het erg fijn dat ik zonder zorgen wat langer weg kan (want dan eet hij maar wat anders als hij honger krijgt).

Jammer van je winkeldate Pammie. Ik heb net met Nippa gewinkeld, was erg gezellig. Ik ben goed geslaagd bij (jawel) C&A. En bij de Hema een nachtpon met poppenversie erbij gekocht, heel schattig.

Vervelend dat Esmannie zo'n moeite met wennen heeft Esmee. Hij zal wel heel moe zijn in het begin van school, en misschien best wel dwars. Hoort er allemaal bij. En ik vind een schoolgaand kind vereder erg leuk; kan niet wachten tot Nippa mag (en zij ook niet).

Ik dacht nog eens na over dat hoogbegaafde jongetje dat naar die speciale school gaat. En ik vind het niet slim. Ik heb ook een slim kind dat sociaal niet zo sterk is. Ik vind dus dat die zich op sociaal vlak moet ontwikkelen, dus zich moet leren aanpassen aan anderen die anders zijn en zoveel mogelijk met allerlei andere kinderen moet spelen. Als ik hem op een speciale school zou doen, haal ik hem bij het sociale probleem weg (zodat hij er niet mee om leert gaan) en wordt dat cognitieve nog sterker ontwikkeld (terwijl dat niet nodig is). Als je vindt dat dat het beste uit je kind halen is, heb je een vrij unidimensioneel beeld van je kind in mijn ogen.

Wat suf van Koekerd zeg.
Pammie, ik vroeg me ook wel eens af of Nippi wel helemaal normaal was. Tot ik ontdekte dat de meeste moeders zich dat wel eens afvragen. Sindsdien maak ik me een stuk minder zorgen.
Wat sneu voor mannie dat het wennen zo moeilijk ging Esmee. Hij is ook de oudste he, hij moet alles uitvinden. Het went vast snel voor hem.

Gedrag Mini hier ook Pammie. Ter geruststelling (en de mijne )

Het lijkt alsof je voor jezelf redenen zoekt om Nippi niet op zo'n school te doen, Nippo. Of heb ik het mis?
Fijn, die geruststelling Ze kan soms zo manisch zijn; van slaan naar aaien, van gillen naar goed helpen. Ik kan op die dagen niet inschatten wat iets wat ik zeg voor reactie teweeg gaat brengen. En dat is behoorlijk vermoeiend. Daarnaast vraag ik me af of ik niet slappe hap ben door sommig gedrag maar gewoon te negeren, gewoon omdat ik geen zin heb in nog meer strijd.

Nip, als jij denkt dat dit voor Nippi de beste school is, dan is dat toch prima? Ik snap dat je er over nadenkt nu dat andere jongetje wel naar ' zo' n' school gaat. Misschien is dat voor hem inderdaad ook het beste.

Mannie is naar de kapper geweest en heeft een heel kort koppie, moet ik heel erg aan wennen.
Remma en Pammie, ik heb geen moment overwogen om Nippi naar zo'n school te doen. Ik denk dat die indruk misschien komt doordat ik het in de ik-vorm heb geformuleerd omdat het voor mezelf anders zo als andere ouders afzeiken overkwam, en dat was niet de insteek want deze ouders doen wat hun het beste lijkt voor hun kind. Ik baal er alleen wel van dat dit hun keuze was en vraag me af of het verstandig is. Hij had inderdaad weinig aansluiting in de klas, maar hij mocht ook bijna nooit spelen en als enige jongetje niet op voetbal. Dat helpt natuurlijk allemaal niet; dat is mijns inziens ook een onhandig sociaal inzicht van de ouders.
Weet iemand trouwens nog een leuk uitstapje of activiteit voor Nippi en vriendje voor in de vakantie?
Ik ben erg voorstander van zoveel mogelijk 'soorten' kinderen op één school, dus eens met Nippo. Ook erg jammer voor Nippi dat dat jongetje weg gaat. Maar misschien als ik een zeer slim kind blijk te hebben dat op school niet lekker meekomt, dat ik er anders over ga denken (maar dat denk ik niet hoor).

Esmannie gaat echt wel wennen maar hij mist even een vast gezicht, daar hecht hij namelijk nogal aan. Ze doen hier eigenlijk niet aan wennen, maar ze mogen eerder beginnen (een week of zo). Maar dat komt natuurlijk zwaar onhandig uit met BSO en zo, dus vandaar dat wij 2 ochtenden hebben laten wennen. Hij moet er uiteindelijk toch doorheen. Volgende week is natuurlijk lekkere korte week en nog zonder overblijf en BSO, dus prima om te wennen.

Fijn Pammie dat Mini bijdraaide en jullie het toch nog gezellig hebben gehad.

Nippo, Moppie heeft dit ritme pas sinds afgelopen dinsdag hoor. Ook jouw Nipje gaat het vast een keer begrijpen. Overigens ben ik nu niet voor voeding wakker, maar om de speen er in te doen...

De slingers hangen. Ik vind dit wel een bijzondere leeftijd omdat er ineens zoveel gaat veranderen. Emosjonele muts ben ik
Slim van Koekerd, die avonddiensten.

Ach gos Esmee, wat zielig dat mannie zo'n moeite had met wennen. Hopelijk gaat het volgende week beter. Hoeveel dagen gaat ie normaalgesproken overlijven en naar BSO?

Ik vraag me regelmatig af of Limoen wel normaal is maar ja, wat is normaal.

Betere nacht gehad dan gisteren, maar ik was vandaag toch zo gaar als een klontje. Kon ook helemaal niets van de kindjes hebben vanmorgen. Vanmiddag ging het beter gelukkig.

We zijn van plan (of nou ja, het is slechts de aanzet tot een plan) om van onze computerkamer beneden een speelkamer te maken. Sinds de laptops zitten we toch nooit meer in de computerkamer. Enige nadeel is, de computer mag niet weg van man, en zijn gitaren staan er ook, en verder alles wat ons beneden in de weg staat in de huiskamer en wat kinderhanden-veilig opgeborgen moet worden, dus we hebben nog niet bedacht waar we alles moeten laten wat er nu staat. Maar het zou wel heel fijn zijn denk ik als het speelgoed daar zou staan en de kindjes een plekje hebben waar ze zooi kunnen maken.

Begrijp je overweging met Nippi helemaal Nippo.
Nip, ik kreeg ook niet de indruk dat je het overweegt, wel dat je nadenkt over de keus die je voor Nippi hebt gemaakt. Wel vreemd dat het jochie niet op voetbal mag. Lijkt me nou typisch iets wat je zou willen stimuleren (sowieso, hoogbegaafd of niet).

Ik ken van die moeders die me met witweggetrokken smoeltjes aankijken als ik weleens vertel wat Mini kan doen. Ten eerste geloven ze me al nauwelijks omdat ze zo popperig is, om vervolgens te roepen dat zoiets bij hún nooooit zou gebeuren. Mijn zus lacht zich een breuk, volgens haar was ik vroeger precies zo (en dát geloof ik dan weer niet, ik was altijd heel lief )

Ik had vanavond zelf pindarotsjes gemaakt, dat is makkelijk zeg (chocolade smelten in de magnetron, meteen cruesli erdoorheen roeren, hoopjes maken en 2 uur laten opstijven).
Ik wacht af Esmee. De boel ligt klaar hier.

Ik vind die discussies over slimme kinderen bij elkaar op slimme scholen wel interessant. Ben het helemaal met Nippo eens, mooi omschreven.

Hier gaat het goed, tics van Liz nog wel erg aanwezig maar alle andere dingen (wc en slapen) gaan beter. Heb goede hoop.
Dat is fijn Es! Hang in there!
Fijn dat 't beter gaat met Liz Es!

Volgens mij vragen inderdaad veel ouders zich af of hun kind wel normaal is. Vooral bij het oudste kind. Ik heb het ook wel eens wat betreft jongetje. Bij vlagen. Momenteel neig ik ernaar te denken dat hij redelijk normaal is. Ik zou ook niet voor zo'n Leonardoschool kiezen. Precies wat Nip zegt, zo'n kind moet juíst werken aan zijn sociale vaardigheden en dat zal daar niet gebeuren.

Wat sneu dat mannie zo'n moeite had met wennen op school Esmee. Meisje gaat over een paar weekjes en ik merk nu al dat ze er last van heeft, van de spanning. Dat denk ik tenminste. Terwijl ze toch de juf al kent, en ook al veel kindjes in de klas.

Ik neem nog een toastje met garnalensalade.
Ik ben trouwens toch ook maar naar de speeltuin gegaan, alwaar de kindjes heel braaf gespeeld hebben. pas bij het eten begon de heks in meisje weer op te spelen. Maar toen was het gelukkig al bijna bedtijd.

Goedemorgen!

Mannie was vandaag zo vriendelijk om pas om 7 uur wakker te worden. Sinds half 8 zit ik beneden met het grut, Pamman mag vandaag uitslapen. Ik ben al huishoudelijk geweest en zodirect gaan we lekker broodjes bakken.

Koek, Mannie doet helemaal niet zo raar als Mini. Die is heel voorspelbaar eigenlijk en veel makkelijker te 'sturen', ook als hij boos is. Ik heb van de week nog aan de juf gevraagd of ze iets aan Mini merkte maar nee. Ze zal haar slechte gedrag wel voor thuis bewaren dan.

Citro, werkt je aanpak met Citroman nog? Ik heb je tactiek ook toegepast: Pamman en ik lagen laatst te bekvechten in bed, toen we gingen slapen gaf ik hem een kus op zijn voorhoofd. Vanonder de deken mompelde hij toen: 'opmerkelijk!' Het geruzie was wel over haha.
Opmerkelijk van de kus, of van de lokatie van de kus?

Ook goedemorgen. Ik werd vanmorgen om 5 uur weer eens wakker met een uitermate tevreden slapende baby bovenop me, die iets minder tevreden was toen bleek dat het toch echt de bedoeling was dat hij terug naar zijn eigen bed ging. Maar goed, daarna was het toch kwart voor 7 ofzo dus een relatief goede nacht.

Ik vind Nippa ook minder vaak abnormaal dan Nippi. Maar bij de tweede heb je het allemaal al eens gezien en ben je gewoon aan kinderonhebbelijkheden gewend. Vroeger groeide men natuurlijk op in gezinnen en wisten ze wat kindergedrag was, en dat missen wij bij een eerste. Ik denk dat we geneigd zijn om kindergedrag te interpreteren met een volwassen blik. Bij de tweede ben je daar misschien een beetje van af en weet je dat het over gaat, waardoor je zelf relaxter bent.
Dat moest grote gezinnen zijn, maar door die stomme bugs kan ik niet meer wijzigen. Wat werkt dat forum ongelooflijk slecht zeg.
Dan nog Nip, Mannie heeft die 'stemmingswisselingen' die Mini heeft gewoon niet. Maar misschien omdat het een kerel is

Het ging om de kus op zich, normaal draai ik me mokkend om en kan hij een nachtkusje wel vergeten

Ik snap dat Nipje dat niet wilde, bovenop mama liggen is toch het lekkerst wat er is

Ontbijt is klaar.
Bij ons is Nipje degene met de stemmingswisselingen. Dus ik vraag me af of dat het is.

Ontbijt is al op.
Nippi uiteraard (zucht, stom forum...)
je hebt gelijk, Nippo: vroeger had je, als je de oudste was, een trits jongere broertjes of zusjes en als je de jongste was, al een boel neefjes en nichtjes. leer je toch van. Ik vraag me bij Poek ook geregeld af of 'het' wel klopt: ze reageert de laatste tijd erg heftig op allerlei dingen. En ik ben vorig jaar bevestigd in mijn voorgevoel, toen Poek zo moe was en zwaar allergisch bleek, dus voorgevoelens zijn bij mij nu niet zo'n goeie.

Crechejuf vond trouwens ook dat Poek nogal emotioneel was.

hier enorm uitgeslapen: zo rond half 9 werden we wakker. Ons plan om vroeg te gaan zwemmen viel daardoor in het water (letterlijk, want het regende ook zo hard, dat de lust om te gaan zwemmen mij danig ontging), maar we hebben heel rustig aangedaan. Poek en ondergetekende lopen nog in pyjama en Sokman stofzuigt de kamer.
Wij lopen nu nog steeds in pyjama. De mannen zijn douchen. Mini voelt zich niet lekker, ze klaagt al een paar dagen over buik-, hoofd-, en keelpijn. Dacht eerst dat het door zwemles kwam maar ze heeft behoorlijk opgezwollen amandelen en voelt wat warm. Ze ligt nu onder een dekentje op de bank. Vrees dat ze niet veel verder gaat komen vandaag.
Hier heb ik net met Poek en Slof in de plassen gestampt, gevoetbald en hondjes bekeken. Slof noemt elke hond Vlekmormel en wil ze allemaal aaien. Maar de meeste honden hebben niet zo'n zin in zo'n druktemaker.

Sneu, Pam, dat mini wat ziekjes is. hopenlijk is ze snel weer beter.
Digitaal slingers ophangen en taart voor jullie neerzetten lukt niet, dus denk het er maar bij...

Het wordt ook hier weinig tuin zitten met de visite ben ik bang. Gelukkig komen er niet zoveel mensen. Mannie was vanmorgen helemaal in de gloria met zijn duplotrein. Een schot in de roos dus!

We hebben samen de cijfertaart uit het taartenboek gemaakt. Alleen maar 4-en er op natuurlijk. Hele keuken onder, maar een blij kind. Hij is zo schattig scheef geworden doordat Mannie lekker liep te drukken .

Beterschap voor Mini.

Hier trouwens meer moeite met 2e dan met 1e. Mannie luistert over het algemeen een stuk beter, Mini heeft sneller schijt aan alles en daar kan ik errug slecht tegen! De handleiding heb ik nog niet gevonden helaas.

Ik vond Mannie al een tijd voor zijn verjaardag wat minder handelbaar, was ook duidelijjk de spanning Koeky.

Hij gaat straks 2 dagen overblijven en naar de BSO Citro.

Nu de laatste dingen doen aan andere taart en dan kijken of we de kinderen wakker krijgen voor er visite is. Ze lagen er expres al vroeg in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven