Mode & Beauty alle pijlers

Was dat toen echt hip?!

06-02-2021 14:02 98 berichten
Ik ben in de loop der jaren wat aangekomen en heb de kleding die nog goed/vrij nieuw was altijd bewaard voor het moment dat ik het weer aan zou kunnen. En nu is eindelijk het moment daar dat het meeste weer gewoon past. Hoera! Qua shirts en truitjes erg leuk maar ik was gisteren mijn oude broeken weer aan het passen en dacht echt van: Had ik dat ooit echt aan?! Dat ziet er toch niet uit zo?! Denk aan low waist broeken of van die heel erge flared broeken of gewoon de hele broek met een hele wijde pijp. En de low waist was toen meer een regular want de echte low waist vond ik verschrikkelijk. En dan ook nog broeken die veel te lang zijn en waarvan ik me afvraag heb ik die broekspijpen altijd gewoon maar over de grond gesleept?! En dan zijn het nog gewoon effe spijkerbroeken en pantalons.

Ik heb nu alles waarvan ik denk van nee dat kan echt niet/ziet er niet uit maar apart gedaan en dan kijk ik na Corona wel of ik het naar een kringloop breng, misschien marktplaats of misschien toch in de kledingcontainer.

Komen jullie ook wel eens kleding tegen waarvan je nu denkt was dat toen hip?! Had ik dat ooit aan?!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een heeeeel duur jasje met heeeeeele grote schoudervullingen. Ga ik hoogstwaarschijnlijk nooit meer dragen, maar kan het niet over mijn hart verkrijgen om het weg te gooien.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik had dat bij de baby- en kinderkleren. De broeken en blouses die ik van mijn oudste zoon bewaard had voor de tweede waren in 2 á 3 jaar al zoooo ontzettend lelijk en ouderwets! Terwijl ik ze bij de oudste echt prima vond zitten! Het merendeel dus alsnog weggedaan. Had ik beter meteen iemand blij mee kunnen maken!
Ik draag, zeker spijkerbroeken, bij voorkeur low waist en met boot cutpijp. Ook nettere broeken bij voorkeur met lagere tailleband en met een uitlopende pijp.
Bij 'was dat toen hip' denk ik vooral terug aan de jaren '80/'90 :mrgreen:
wij slapen nooit.
Ja bij mij zitten er ook dingen tussen waar ik erg gehecht aan ben omdat er een verhaal achter zit en het meeste is ook merkkleding en dat vind ik ook weer lastiger dan H&M of C&A kleding. Had een deel waarschijnlijk beter destijds weg kunnen geven aan een vriendin. En ja het is veel bootcut/flared model of gewoon helemaal wijd. Dat staat me gewoon niet meer denk ik. En een hele nette pantalon met wijde pijp vind ik nu meer een pyjama broek dan een broek die ik aan zou doen naar een nette gelegenheid.
blijfgewoonbianca schreef:
06-02-2021 14:04
Ik heb nog een heeeeel duur jasje met heeeeeele grote schoudervullingen. Ga ik hoogstwaarschijnlijk nooit meer dragen, maar kan het niet over mijn hart verkrijgen om het weg te gooien.

Valt het te vermaken of is dan gelijk het hele model weg?
wij slapen nooit.
blijfgewoonbianca schreef:
06-02-2021 14:04
Ik ontdekte laatst bij mijn ouders een kledingkast met allemaal jaren 80 jasjes (met schoudervulling!) van mijn moeder. Ik voor de gein er 1 aandoen.... Stond superleuk! Heb me nog nooit zo hip gevoeld :lol:
Dus nu zit ik erover te denken om er een paar mee te nemen, ik zou ze dan gewoon op een spijkerbroek dragen.
Zanahoria schreef:
06-02-2021 14:17
Ik ontdekte laatst bij mijn ouders een kledingkast met allemaal jaren 80 jasjes (met schoudervulling!) van mijn moeder. Ik voor de gein er 1 aandoen.... Stond superleuk! Heb me nog nooit zo hip gevoeld :lol:
Dus nu zit ik erover te denken om er een paar mee te nemen, ik zou ze dan gewoon op een spijkerbroek dragen.

Mijn vader vroeg, een tijdje nadat mijn moeder was overleden, of ik (deels) haar kleding zou willen. Mijn moeder had een aantal fantastisch mooie suède rokken die mijn schoonzus vervolgens heeft vermaakt. Nog jaren plezier ervan gehad.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 06-02-2021 14:21
1.36% gewijzigd
wij slapen nooit.
low waist is weer helemaal in.

mijn dochter is trouwens erg blij dat ik veel 90 ies dingen bewaard heb.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
06-02-2021 14:20
low waist is weer helemaal in.

mijn dochter is trouwens erg blij dat ik veel 90 ies dingen bewaard heb.
Blij toe :-D
wij slapen nooit.
iceteapeach schreef:
06-02-2021 14:22
Blij toe :-D
ja, er gaat toch niks boven low waist.
wij slapen nooit.
Ik heb dus ook dat broeken en een lange jurk vroeger goed van lengte waren en nu te lang. Komt dus echt doordat ik afgevallen ben en 2 cm gekrompen. Dat laatste schijnt normaal te zijn als je ouder wordt.
Ik ben nooit echt dol geweest op low waist, maar wel op bootcut, flared en wijde pijpen. Ik droeg dat vroeger veel, en nog steeds regelmatig.
Al had ik het er laatst over met een meisje van 18, en zij zei: zo'n bootcut, dat draagt toch niemand? Het is in ieder geval voor de jeugd niet hip, denk ik dus.
Gelukkig maak ik me daar met mijn 44 jaar niet druk over.
Jufjoke schreef:
06-02-2021 14:26
Ik ben nooit echt dol geweest op low waist, maar wel op bootcut, flared en wijde pijpen. Ik droeg dat vroeger veel, en nog steeds regelmatig.
Al had ik het er laatst over met een meisje van 18, en zij zei: zo'n bootcut, dat draagt toch niemand? Het is in ieder geval voor de jeugd niet hip, denk ik dus.
Gelukkig maak ik me daar met mijn 44 jaar niet druk over.
wijde pijpen zijn weer hip.
en Indie is ook helemaal terug van weg geweest.
alleen de skinny blijft hardnekkig stand houden.
wij slapen nooit.
Ohh is low waist weer in? Ik vond dat dus nooit fijn omdat je dan als je ging zitten je een stukje onderbroek zag zitten omdat het shirt wat je in je broek had gedaan toch iets te kort bleek om alles te bedekken.
TsumTsum schreef:
06-02-2021 14:31
Ohh is low waist weer in? Ik vond dat dus nooit fijn omdat je dan als je ging zitten je een stukje onderbroek zag zitten omdat het shirt wat je in je broek had gedaan toch iets te kort bleek om alles te bedekken.
ja, je mag de boord van je onderbroek weer zien.
wij slapen nooit.
De permanent-kapsels... (ook bij mannen) in de jaren 80... :rofl:
De house-broek van begin jaren 90 (nooit begrepen)
Leren stropdassen (ook ergens in jaren 80, volgens mij)

Maar goed. De "dekenjassen" (nep-bont-jassen) van nu, begrijp ik ook niet.... :-D
Ik zie nog best regelmatig mensen met een Thunderdome jas lopen en dan bij behorend kapsel, piercings en tattoo. De trainingsbroek is dan weer wel een effen kleur vaak. Als ik dat zie denk ik altijd dat ze ergens halverwege in de jaren '90 zijn blijven hangen.

Zo oud is mijn kleding nou ook weer niet gelukkig, heb alles van de jaren 90 al lang weggegooid behalve een paar shirts die ik bewaar ivm emotionele waarde.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 06-02-2021 15:15
23.30% gewijzigd
Ik had in de jaren 90 Levi's 501 en soortgelijke modellen, dus recht toe recht aan spijkerbroeken die ik achteraf echt niet flatterend vind, en ze zaten ook niet echt lekker. Ik had ook een Levi's 901 met nauwere pijpen en iets hoger in de taille, maar die droeg ik niet veel.

Later ook nog die broeken met superwijde pijp gehad, al moesten mijn broeken altijd ingekort, dus het allerwijdste deel was er wel vanaf. Toen ik in de bovenbouw zat had ik ook stretchbroeken van een ander stofje, bijvoorbeeld een zwarte van Vanilia, en een donkerbruine met een krijtstreepje van V&D. Ik herinner me ook nog een zwarte fluwelen broek met (iets) uitlopende pijpen, die was wel heel mooi, die zou ik nog wel dragen. Was van dat mooie matte fluweel, niet dat rekbare.

Qua bovenkleding wilde ik alles Naf Naf/Dito Dito, dus veel paars, roze, rood, groen, et cetera, groot het merk op de voorkant, of zo'n blouse met zo'n boerderij op je borst, dat had je ook veel. Een houthakkersblouse heb ik ook nog wel gehad, en T-shirts en sweatvesten van Levi's. En bovenkleding het liefst alles XL. Later had ik wat meer nauwsluitende T-shirtjes, en korte truitjes heb ik ook nog wel gehad al was ik daar niet heel gek op.

Schoenen: in het begin All Stars, later Doc Martens, Palladiums, en schoenen met superhoge hak/plateauzool.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zie nergens low waist. Nog steeds veel high waist.

Skinnies zijn inderdaad zeer hardnekkig. Misschien gaan ze wel nooit weer weg.

Een paar jaar geleden dacht ik nog aan 'investment pieces', zoiets wat je 20 jaar later nog draagt maar ben daar wel van terug gekomen. Heb nu een aantal blazers in de kast hangen die verre van goedkoop waren maar ik vind ze nu wat ouderwets.
daddy_gijs schreef:
06-02-2021 14:57
De permanent-kapsels... (ook bij mannen) in de jaren 80... :rofl:
De house-broek van begin jaren 90 (nooit begrepen)
Leren stropdassen (ook ergens in jaren 80, volgens mij)

Maar goed. De "dekenjassen" (nep-bont-jassen) van nu, begrijp ik ook niet.... :-D
Oh my de permanentkapsels en dan ook nog is flink touperen of je door windkracht 20 had gelopen :P

Als ik naar oude foto's kijk dan kan ik het gevoel zo terughalen hoe hip ik mij toen voelde. Was een echte fan van Mac&Maggie. Kennen jullie die nog?
Ja, Mac & Maggie droeg ik ook vaak. Was mijn lievelingswinkel maar als student vond ik het wel prijzig.
O ja, kapsels. Ik weet nog dat meisjes hun pony rechtop moesten zetten met veel haarlak, een muurtje heette dat. Heb ik overigens nooit gedaan, maar je zag het toen wel veel. Bij jongens moest het ook wel een soort kuifje zijn dat omhoog stond, geen platte pony a la Justin Bieber.

Kapseltrends waar ik wel aan meedeed: van die grote sierspelden om je haar mee op te steken of gewoon een lage platte staart te maken, scrunchies (die toen geen scrunchies heetten maar wokkels), later van die kleine klemmetjes en kleine glitterspeldjes.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
valentinamaria schreef:
06-02-2021 14:29

alleen de skinny blijft hardnekkig stand houden.
niet bij de jonge meiden/vrouwen hoor
Ik vermoed dat de skinny al bijna de status van broekrok heeft bereikt
lilalinda schreef:
06-02-2021 15:28
niet bij de jonge meiden/vrouwen hoor
Ik vermoed dat de skinny al bijna de status van broekrok heeft bereikt
Broekrokken zijn/worden weer helemaal hip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven