Werk & Studie alle pijlers

Werkgever houdt geen rekening met weersomstandigheden

08-02-2021 14:50 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat te doen? Man moet vannacht rond 4 uur vertrekken met scooter, de auto heb ik zelf nodig om kind naar creche te brengen zodat ik zelf ook kan werken (thuis). Hij heeft zijn manager gebeld en aangegeven dat hij het niet fijn vindt met scooter want s nachts spekglad en kans op ongelukken. Het is ongeveer een half uur met de scooter. Er is ook geen OV zo vroeg. Ze willen zijn dienst ook niet verschuiven zodat man zelf kind kan brengen naar creche. Vindt het niet erg meedenkend van de werkgever.
Wat zouden jullie doen?

Edit: man wordt opgehaald door collega dus probleem is opgelost.
diamantje123 wijzigde dit bericht op 08-02-2021 15:37
6.12% gewijzigd
Majime schreef:
08-02-2021 19:49
Er wordt hier gezegd dat TO wel eventjes 'de buurvrouw' kan vragen op te passen. Kind moet ze maar thuishouden (doei geld).

Alsof het in 2021 tijdens een pandemie ook echt wemelt van de buurvrouwen die thuis sherry zitten te drinken de hele dag. En hoezo altijd buurvrouwen en nooit buurmannen?

Iedereen is voorzichtig met bezoek en is dolblij dat ze weer rustig kunnen werken na twee maanden lockdown en TO regelt wel eventjes oppas? En dat allemaal zodat haar man warmpjes in de auto kan zitten?

:@@:
Gaat alles verder goed met je?
lilalinda schreef:
08-02-2021 21:36
het kind is het probleem niet
vervoer is het probleem. Scooter en sneeuw, is geen goede combi
Dus, kan man alleen werken, als hij een vervoersoplossing heeft
Man heeft een probleem, bij mij thuis gingen man en ik dan samen een oplossing bedenken.
Dan zou ik niet roepen: zoek het maar uit, Kind en ik hebben geen last
Nee maar de auto is niet handig, want die heeft TO/kind nodig, hoe moeilijk is het dan om een alternatief te bedenken.

Auto lenen/GreenWheel bijvoorbeeld, of meerijden met een collega. Ik snap niet waarom TO en kind zich in allerlei bochten moeten wringen en zij haar werk niet kan doen, omdat hij te beroerd is zelf iets te bedenken?

Nu heeft hij dit uiteindelijk ook bedacht en geregeld, maar ik snap niet waarom iedereen het hier zo normaal vindt dat zij/kind/haar werk zich in allerlei bochten wringen, omdat die man een probleem heeft met zijn vervoer?
Majime schreef:
08-02-2021 21:35
Maar het is niet makkelijk voor TO. Zij heeft al een extra taak op haar bordje, omdat ze de ochtendshift doet met kind. Dan heeft ze ook nog haar eigen werk wat op een bepaald tijdstip begint. En dan is ze nog zwanger.

Waarom zou het dan aan haar zijn om daar bovenop nog het verkeersprobleem van haar man te moeten oplossen?
Maar TO hoeft het niet te doen, ze gaan samen kijken wat wel mogelijk is:
en dan is meerijden inderdaad het handigst
en als dat niet kan, dan zou ik man met auto laten gaan, omdat de scooter onverantwoord is (man wegbrengen 's nachts lijkt me niks)
en dan zouden we samen een oplossing verzinnen voor kind-wegbrengen. Of eventueel, een andere oppas-oplossing (ruilen oid)

Maar ik vind dit soort problemen 'teamproblemen', niet het probleem van 1 van beide ouders
Majime schreef:
08-02-2021 21:55
Nee maar de auto is niet handig, want die heeft TO/kind nodig, hoe moeilijk is het dan om een alternatief te bedenken.

Auto lenen/GreenWheel bijvoorbeeld, of meerijden met een collega. Ik snap niet waarom TO en kind zich in allerlei bochten moeten wringen en zij haar werk niet kan doen, omdat hij te beroerd is zelf iets te bedenken?

Nu heeft hij dit uiteindelijk ook bedacht en geregeld, maar ik snap niet waarom iedereen het hier zo normaal vindt dat zij/kind/haar werk zich in allerlei bochten wringen, omdat die man een probleem heeft met zijn vervoer?
er worden gewoon mogelijkheden geopperd
Die passen binnen het kader, dat haar man om 4 uur al weg is (en KDV dan nog niet open)
Meerijden/Meegeven/Gaan Lopen/Geen KDV
(e voor die opties kan haar man gewoon helpen hoor, hij kan oppas aan huis regelen, of iemand die TO even wil brengen)

Het is echt geen piemel versus vagina-probleem
lilalinda schreef:
08-02-2021 21:56
en als dat niet kan, dan zou ik man met auto laten gaan, omdat de scooter onverantwoord is (man wegbrengen 's nachts lijkt me niks)
en dan zouden we samen een oplossing verzinnen voor kind-wegbrengen. Of eventueel, een andere oppas-oplossing (ruilen oid)

Maar ik vind dit soort problemen 'teamproblemen', niet het probleem van 1 van beide ouders

Dit! Het extreme weer is overmacht geen man/vrouw-issue.
lilalinda schreef:
08-02-2021 21:56

Daar ben ik het wel mee eens, maar dat is niet wat ik teruglees in de reacties op dit topic.

Lees anders eens de eerste drie pagina's terug, daar staat het vol 'oplossingen', waardoor kind ineens niet meer naar de crèche kan en/of TO haar werk moet afzeggen en dat moet TO dan ook nog eens bedenken en regelen. Ik lees heel weinig samen.
Majime schreef:
08-02-2021 22:01
Daar ben ik het wel mee eens, maar dat is niet wat ik teruglees in de reacties op dit topic.

Lees anders eens de eerste drie pagina's terug, daar staat het vol 'oplossingen', waardoor kind ineens niet meer naar de crèche kan en/of TO haar werk moet afzeggen en dat moet TO dan ook nog eens bedenken en regelen. Ik lees heel weinig samen.
ik ben even snel door de eerste pagina heen gegaan, en daar worden vooral dingen geopperd (auto lenen, geen opvang (dat ze zwanger is, kwam pas later uit de hoed), ga lopen etc
er wordt vooral geroepen, dat het HUN probleem is, niet dat van de WG
lilalinda schreef:
08-02-2021 22:04
ik ben even snel door de eerste pagina heen gegaan, en daar worden vooral dingen geopperd (auto lenen, geen opvang (dat ze zwanger is, kwam pas later uit de hoed), ga lopen etc
er wordt vooral geroepen, dat het HUN probleem is, niet dat van de WG
Er wordt massaal geadviseerd dat TO zich moet voegen naar het probleem van haar man. Man neemt de auto mee en TO moet het voor de rest maar uitzoeken.

Wat ik niet snap is dat je een baan aanneemt, op dat vroege tijdstip, dat de winter eraan komt en dat je geen gedegen vervoer regelt. Daar ligt denk ik het echte probleem.
Majime schreef:
09-02-2021 11:51
Er wordt massaal geadviseerd dat TO zich moet voegen naar het probleem van haar man. Man neemt de auto mee en TO moet het voor de rest maar uitzoeken.

Wat ik niet snap is dat je een baan aanneemt, op dat vroege tijdstip, dat de winter eraan komt en dat je geen gedegen vervoer regelt. Daar ligt denk ik het echte probleem.
Ben jij anti man ?
Majime schreef:

Hoe vaak is het nu zulk weer? Daar hoef je toch niet structureel iets voor te regelen?

Mijn man ging vroeger op de fiets naar kdv zonder kinderen. Zette fiets bij kdv en liep naar station. Ik ging met auto naar kdv bracht kinderen weg, pakte de fiets naar mijn werk. Man liep in de middag van station naar kdv en haalde kinderen op. Ging met auto naar huis. Ik fietste naar huis.

Was prima oplossing behalve met extreem weer. Dan was er altijd wel iets te regelen.
Majime schreef:

je kunt prima zo'n type baan hebben, als je samen met je vrouw de lastige tijden opvangt
en soms betekent dat, dat de andere partner even inschikt, en dat ligt niet aan haar vagina, maar aan dat hij om 4 uur begint

als bij ons een kind ziek was, was mijn man altijd de lul, niet omdat hij er eentje heeft. Maar omdat hij kind eenvoudiger bij oma af kon leveren
mara2 schreef:
09-02-2021 12:28
Ben jij anti man ?
Nou meer onder de noemer alles samen eerlijk delen op hoog niveau.
Onrealistisch denken.
Andersom schreef:
09-02-2021 12:53
Hoe vaak is het nu zulk weer? Daar hoef je toch niet structureel iets voor te regelen?

Mijn man ging vroeger op de fiets naar kdv zonder kinderen. Zette fiets bij kdv en liep naar station. Ik ging met auto naar kdv bracht kinderen weg, pakte de fiets naar mijn werk. Man liep in de middag van station naar kdv en haalde kinderen op. Ging met auto naar huis. Ik fietste naar huis.

Was prima oplossing behalve met extreem weer. Dan was er altijd wel iets te regelen.
In de winter is het om 4-5 uur 's nachts best vaak glad op de weg. Dat komt geregeld voor.

Ik heb zelf jarenlang dat soort diensten gedraaid, maar ik zorgde dan toch echt dat ik veilig vervoer voor mezelf regelde en niet afhankelijk was van een auto, die iemand anders + een kind nodig had.

Ik vind dat toch wel de basis van überhaupt ergens op een bepaald tijdstip kunnen werken, dat je nadenkt over dit soort zaken en daar je eigen verantwoordelijkheid in neemt en het niet afschuift op je vrouw/kind/ werkgever, waardoor zij in de problemen komen.
Wij hebben jaren terug ook bewust een auto de deur uitgedaan en hebben nu een auto, een motor en twee elektrische fietsen. Op extreme dagen qua weer carpoolen we en dat betekent een flinke omweg voor degene die de ander meeneemt. Maar dat komt niet zoveel voor.
Majime schreef:
09-02-2021 13:09
In de winter is het om 4-5 uur 's nachts best vaak glad op de weg. Dat komt geregeld voor.

Ik heb zelf jarenlang dat soort diensten gedraaid, maar ik zorgde dan toch echt dat ik veilig vervoer voor mezelf regelde en niet afhankelijk was van een auto, die iemand anders + een kind nodig had.

Ik vind dat toch wel de basis van überhaupt ergens op een bepaald tijdstip kunnen werken, dat je nadenkt over dit soort zaken en daar je eigen verantwoordelijkheid in neemt en het niet afschuift op je vrouw/kind/ werkgever, waardoor zij in de problemen komen.
Wat mooi nooit pech onderweg of een kapotte auto.
Vlaginvaas schreef:
09-02-2021 13:12
Wij hebben jaren terug ook bewust een auto de deur uitgedaan en hebben nu een auto, een motor en twee elektrische fietsen. Op extreme dagen qua weer carpoolen we en dat betekent een flinke omweg voor degene die de ander meeneemt. Maar dat komt niet zoveel voor.
Je kunt een ander ermee belasten. Je kunt ook zo'n GreenWheel auto pakken, of op tijd een auto huren.
Majime schreef:
09-02-2021 13:14
Je kunt een ander ermee belasten. Je kunt ook zo'n GreenWheel auto pakken, of op tijd een auto huren.
Jee..
Majime schreef:
09-02-2021 13:09

en daar is over nagedacht, en meestal kan hij met de scooter
en soms niet, en dan ga je in je 'team' (pa&ma) een oplossing verzinnen
Led-lampje schreef:
Dat heb ik inderdaad in al die jaren nog nooit meegemaakt op weg naar mijn werk.
Majime het lijkt alsof je persoonlijke issues hebt en die in dit topic wil botvieren maar je opmerkingen hebben echt weinig meer met de vraag van topic starter te maken en raken kant noch wal.
Ik baal ook wel een beetje van mijn werkgever wat dat betreft, maar ik snap het wel. Ik kies er zelf voor om zo ver weg te gaan wonen. Alleen - ik word wel gewoon om half negen op mijn werk verwacht en er rijden momenteel alleen sprinters. Met de auto durf ik écht niet met dit weer (de snelweg wel, maar de binnenwegen zijn spekglad). Met de trein kost het me meer dan twee keer mijn gebruikelijke reistijd. Ik doe het wel maar brrrr, zooooo geen zin om om kwart over zes bibberend thuis weg te lopen om op tijd bij het station te komen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Jagersvrouw schreef:
09-02-2021 14:40
Majime het lijkt alsof je persoonlijke issues hebt en die in dit topic wil botvieren maar je opmerkingen hebben echt weinig meer met de vraag van topic starter te maken en raken kant noch wal.
Nee hoor, totaal geen persoonlijke issues en ik ben volledig OT.
Led-lampje schreef:
Als je pech onderweg of een kapotte auto als een serieus risico ziet doe je een goede risicoanalyse en daar komt dan als mitigatie uit dat je minstens 2 auto's moet nemen of ergens gaan wonen en werken waar je net zo makkelijk met een andere vorm van vervoer kunt komen.
Dwaler schreef:
08-02-2021 14:55
Man auto mee en kind thuishouden. Dat is behelpen, maar nu met de scooter is veel te koud en gevaarlijk.

Of

Jij brengt man naar werk met auto en haalt hem op later.
Inderdaad. Wat lullig dat je je man met de scooter laat gaan. Het is een calamiteit, neem peuter mee en maak er een heel avontuur van.
Surebaby schreef:
09-02-2021 18:20
Inderdaad. Wat lullig dat je je man met de scooter laat gaan. Het is een calamiteit, neem peuter mee en maak er een heel avontuur van.
Neem peuter mee? Je bedoelt om 4 uur 's nachts naar zijn baantje bij het ov?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven